Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 19 av 2256 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 519 1019 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 45103
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan du si litt om hva studiet innebærer? Er det en slags påbygging til elektrikerutdanningen? Jeg aner ikke hva tittelen innebærer skjønner du.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Studiet innebærer for meg at jeg får installatør-brev som igjen betyr at jeg kan starte min egen bedrift eller bli ansvarlig for hvilken som helst elektro firma i landet

Hva tilbyr vi ?

Teknisk fagskole

Elektro med fordypning Elkraft.

Studiet omfatter fellesfagene, linjefagene, fordypningsfagene, valgfagene og de felles allmenne fagene.

I likhet med andre tekniske fagskoler gir Tf-Nett:

* teknisk teoretisk utdanning på nivå over videregående opplæring. Etter ny lov er fagskoleopplæing sidestilt med høgskoleopplæring.
    * utdanning som legges opp slik at faglig bakgrunn og praktiske erfaringer utnyttes.
    * utdanning som kvalifiserer til tekniker- og mellomlederstillinger i privat og offentlig virksomhet.
    * kunnskap om økonomi og personaladministrasjon, for å kunne utføre arbeidsoppgaver som kombinerer dette med tekniske disipliner.
    * utdanning som kvalifiserer for selvstendig næringsvirksomhet.
    * utdanningen kvalifiserer til elektroinstallatør
    * utdanningen kvalifiserer til driftsleder ” sakkyndig driftsleder ”
    * utdanningen kvalifiserer til tilsynsinspektør
    * utdanningen kvalifiserer til faglærerutdanning
    sier de om saken de som kan det.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ikke det dummeste du kan finne på i disse utbyggingstider iallefall. Det er vel ikke så mange arbeidsledige inen din bransje for tiden, og det ser ikke ut til å gi seg med det første heller.

Rammelerret høres kult ut forresten, blir nok noe bedre enn Tupplur regner jeg med ;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er nok ikke det dummeste du kan finne på i disse utbyggingstider iallefall. Det er vel ikke så mange arbeidsledige inen din bransje for tiden, og det ser ikke ut til å gi seg med det første heller.

Rammelerret høres kult ut forresten, blir nok noe bedre enn Tupplur regner jeg med ;-)
    Det som er bra med denne delen er at fra 1.1 i år så kom det nye regler som gjør at hver bedrift må ha en installatør PR. avdeling. Før var det nok med en som stod ansvarlig for hele bedriften men det gjelder da altså ikke lengre. Kan tenke deg firma som ABB Siemens og de tyngre de sliter virkelig og er desperate etter folk. Var det noen som nevnte $$$ .

Men mine planer er mye mindre og litt mer av et eventyr

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket såvidt med naboen i stad, og han bekreftet det du sa. Var visst mulig å ta et eller annet i Sverige også, men regner med at det ikke er spesielt aktuelt.
    Er det flere i firmaet som har tenkt på det samme? Hvor mange er dere forresten?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Snakket såvidt med naboen i stad, og han bekreftet det du sa. Var visst mulig å ta et eller annet i Sverige også, men regner med at det ikke er spesielt aktuelt.
    Er det flere i firmaet som har tenkt på det samme? Hvor mange er dere forresten?

Det er en til som vil ta brevet, men han skal gå skole i Tr.heim, så jeg er nok ensom svale på internett skolen, fordelen er jo at kjenner 2 som har gjort dette samt at min sjef har lovet 100% oppfølging ( det står han for ) Problemet er at søknadsfristen er 15/4 og det kommer litt for tidlig for meg, så jeg skal kartlegge dette og søke til neste år!

IDAG KOM LERRETET!!!!!!!!!!!!!!!!! nu er det montering so long oppussing

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått testa lerretet Svante? Ellers så kontaktet jeg Johan på HFC i dag og lurte på hvordan vi lå ann. Her er svaret;

"Jeg kan bekrefte at vi får til 1080p demo, selv om vi fortsatt ikke har fått
    endelig bekreftelse fra LG angående BH-100! Skal prøve å skaffe en PS3 og en
    xbox-HDdvd om ikke LG spilleren kommer.
    DD18 er også i boks."

Dette ser jo riktig så bra ut.

Riktig god helg folkens! :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gleder meg til demon nå altså

lerretet er festet og pj. er justert inn. problemet er det at det er et vindu rett bak lerretet og det er høyere en lerretet. Så det stikker nedenfor og det er ikke pent, prov løsningen er en huntonitt plate som er malt i samme farge.

Bildet ble myyyye bedre men angrer på at jeg ikke gikk for 100"

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplegget høres bra ut, gleder meg stort.
    DD18 har jeg en smule forventninger til. ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også! den DD saken bør flytte om noen av mine indre organer

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gleder jeg meg til også! Kanskje det går ann å få lov å låne den med hjem også....?

(hint hint Johan!)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Den gleder jeg meg til også! Kanskje det går ann å få lov å låne den med hjem også....?

(hint hint Johan!)

eller 2 ? hehe... Alt er mulig

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    eller 2 ? hehe... Alt er mulig
    Da må jeg ha besøk av elektriker først ;-)
    Har (heldigvis) ikke råd uansett, men det er lov å drømme.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det da, Kan legge opp en 3 fase 80A til deg Men Banken betaler jo, visste du ikke det

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naboen (eller to naboer faktisk) jobber i banken jeg bruker, og får de nyss i hva pengene skal brukes til er det kroken på døra;-)
    Får holde med enb ekstra kurs inn på stua etterhvert. Er nok mye som må byttes her, samt et par, tre nye kurser. Kanskje banken dekker det?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo få neas til å komme på kontroll å så kan du legge inn de ekstra kursene på den kontrollrapporten du får!! en kontrollrapport er viktig å dekke derfor betaler banken det

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Du kan jo få neas til å komme på kontroll å så kan du legge inn de ekstra kursene på den kontrollrapporten du får!! en kontrollrapport er viktig å dekke derfor betaler banken det
    ;-) Luring du.
    De ekstra kursene kommervel i løpet av et års tid regner jeg med. Må bare finne tid til å starte med oppussing/ombygging av stue/kjøkken/gang. Helst før planene går helt i taket, men det går med litt tid til å finne gode løsninger også. Og så må jeg inn med sikringsskapet som ligger oppe på loftet, er god plass inni der. Må godsnakke litt med en elektrikernabo (han somm solgte meg skapet) så det blir montert i løpet av våren. Har hatt det på loftet i 1 1/2 år, men nå SKAL det bli... trur eg...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe skal bli ja kjenner til den!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten slik at de andre som skal på treff også er skrotnisse slik som meg? Tenker på om det er noen som vil bli kvitt noe, evt. har bruk for noe som noen av de andre her har? Hadd det vært en ide med brukt/byttemarked? Eller blir det bare mas?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er det ihvertfall veldig viktig og møtes en god stund før "treffet" starter slik at det ikke går utover demoene.... Men det kan bli mas med mindre man avtaler hva som evnt. skal kjøpes selges på forhånd... tror jeg da

Side 19 av 2256 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 519 1019 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •