Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1897

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Det verste er jo at jeg avventet å tegne forsikring på Lånet som vi tok opp.
    Fordi jeg var irritert over at siden jeg var røyker, så måtte jeg betale over 100kr mer i mnden en madammen.....

DU KAN TRO JEG ANGRER PÅ DET I ETTERTID.

Eksempel på frynsegoder som var i avtalen.

*Lånet inkl renter ville bli fryst så lenge man gikk sykmeldt, dvs hadde spart meg renter i nå snart 1,5år!!!!!

*Lånet ville bli avkortet prosentvis i forhold til skadeomfang, dvs 10% ufør = 10% av på lånet eller noe...

*Det vil bli gjort en uavhengig utbetaling for uføre skade, uavhengig av andre utbetalinger. opptil 1mill ved 100% ufør....

Dette gikk jeg da glipp av, fordi jeg ville spare 100kr... hadde papirene klare men ikke signert på skadedatoen....................................... .................................................. .................................................. ....

Det skal sies at jeg måtte gjennom 6 forsikringsselskap før jeg klarte å få meg livsforsikring ETTER skaden...
    Man blir automatisk svartelistet.

Ergo hva er viktigst? bilen eller kroppen?

Om man tenker seg om så har man forsikret alt av verdier rundt seg for vanvittige summer, men når det kommer til seg selv så er det veldig få som bryr seg.
    En bil kan alltids erstattes i en ny, uten noe spesielt tap.
    Men blir man lam fra livet og ned... så er det veldig greit å ha økonomisk ryggstøtte...
    Auda - vel du får prøve å bare glemme dette da.... :?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe prøver,
    men slike ting gnager i bakhodet.
    Spesielt når man blir satt litt opp mot veggen økonomisk=P

Da er det flott å tenkte tilbake, hadde jeg bare gjort det og det....=)

Man lærer så lenge man lever.

Egentlig så skal jeg være happy, tross alt så kunne det gått MYE verre.
    falle 4 meter rett i betongen med hodet først. For så å kunne stå oppreist igjen, det er ikke bare bare

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det verste er jo at jeg avventet å tegne forsikring på Lånet som vi tok opp.
    Fordi jeg var irritert over at siden jeg var røyker, så måtte jeg betale over 100kr mer i mnden en madammen.....

DU KAN TRO JEG ANGRER PÅ DET I ETTERTID.

Eksempel på frynsegoder som var i avtalen.

*Lånet inkl renter ville bli fryst så lenge man gikk sykmeldt, dvs hadde spart meg renter i nå snart 1,5år!!!!!

*Lånet ville bli avkortet prosentvis i forhold til skadeomfang, dvs 10% ufør = 10% av på lånet eller noe...

*Det vil bli gjort en uavhengig utbetaling for uføre skade, uavhengig av andre utbetalinger. opptil 1mill ved 100% ufør....

Dette gikk jeg da glipp av, fordi jeg ville spare 100kr... hadde papirene klare men ikke signert på skadedatoen....................................... .................................................. .................................................. ....

Det skal sies at jeg måtte gjennom 6 forsikringsselskap før jeg klarte å få meg livsforsikring ETTER skaden...
    Man blir automatisk svartelistet.

Om man tenker seg om så har man forsikret alt av verdier rundt seg for vanvittige summer, men når det kommer til seg selv så er det veldig få som bryr seg.
    Men blir man lam fra livet og ned... så er det veldig greit å ha økonomisk ryggstøtte...
    Du sier noe der ja, utrolig hvordan vi mennesker tenker, men en fattig trøst er vel at jeg og har tenkt i de baner, heldigvis ble det så mye press på det fra jobb,hjem og diverse at jeg tegnet forsikring og glad er jeg for det nå.

Appropo det så glemte jeg og fylle ut egenærklæringsskjemaet til personforsikringen fra IF, så i går fikk jeg brev med beskjed om at hvis det ikke ble sendt innen 28.1 ble jeg automatisk ærklært ufør i deres databaser og mistet en hel del rettigheter, skal love deg jeg var kjapp om og sende inn!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hihi,
    gjett om jeg har fått feilbetaling i over 1 år fra nav da...

I dag fikk jeg utbetalt attføringspeng (dvs 66% av original lønn).

Beløpet var like stort som når jeg fikk utbetalt 100% fra dem. Sånn går det når de beregner snittlønna mi, og FAKTISK gjør det riktig.

Det store spørsmålet blir nå om jeg får tilbake alt de skylder meg fra tidligere...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hihi,
    gjett om jeg har fått feilbetaling i over 1 år fra nav da...

I dag fikk jeg utbetalt attføringspeng (dvs 66% av original lønn).

Beløpet var like stort som når jeg fikk utbetalt 100% fra dem. Sånn går det når de beregner snittlønna mi, og FAKTISK gjør det riktig.

Det store spørsmålet blir nå om jeg får tilbake alt de skylder meg fra tidligere...
    Min erfaring er at de faktisk gjør de, men hvem vet!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars mitt lille svar på #linux.no's rtfm

Hvilket program er regnet som kurrant for å lage en hjemmeside nå? Er alt for lenge siden jeg satt og programerte html og php i notepad for å si det slik

Leker med tanken på og kjøpe fosslund.net av ulike grunner, blant annet for :

1) ha en plass og lagre bilder
    2) hobby/foretningside'
    3)la frøkna få mailadressen katrine@sleeping.with.don.fosslund.net:twisted: :twisted: (Ironi...)

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Desto mer grundig desto bedre sjanser er min erfaring så han blir sikkert glad ja!

Like før jeg sovna av idag, heldigvis starta jeg ikke før 08! Gleder meg til en times rush trafikk igjennom tr.heim idag:evil: Men fjellet, pilsen og roen lokker så det går hur lett som helst!
    Oppdal? Eller skal du lenger sør?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Statoilkoppen gir gratis kaffe hos Best?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ville jo egentlig kutte uføre og dødsforsikringen i El og IT siden jeg syntes den var dyr da jeg startet som lærling. Fikk vel en ganske streng pekepinn fra kollegaer om at den burde jeg beholde og det angrer jeg ikke på i dag for å si det sånn, selv om jeg er frisk. Mens mine foreldre ikke har forsikret noe som helst bortsett fra verdier.....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Oppdal? Eller skal du lenger sør?
    Tynset Retteresagt Utbysætra på Tynsettoppen Men frøkna ligger hjemme og vrir seg i smerter, så det er litt usikkert om vi faktisk kommer oss avgårde, eller om søster Per må ta på seg sykepleier uniformen i helga!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1234567
    Sist endret av LogB.no; 05-08-2015 kl 11:11

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1234567
    Sist endret av LogB.no; 05-08-2015 kl 11:11

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1234567
    Sist endret av LogB.no; 05-08-2015 kl 11:12

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah.
    Nå er det avgårde på moa og unne seg
    noe godt!! Endelig peng på kortet igjen

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1234567

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Noen som vet om Statoilkoppen gir gratis kaffe hos Best?
    Tror det, mener at jeg så en lapp ang. det på Best stasjonen i rindkjøringa før Orkanger i sommer.

Fikk tlf fra HP idag, og det ser ut til at jeg får denne
    HP Pavilion Elite HPE-110sc stasjonær PC (WC776AA) spesifikasjoner – HP Hjemme og på hjemmekontoret produkter
    i erstatning for denne HP Pavilion a6655sc Desktop PC (Data sheet/c01567077.pdf)

Blir en oppgradering, men han kjekke jeg snakket med mente at det skulle gå greit siden jeg har ventet så lenge
    Blir enda et par uker å vente, men får tåle det ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Tror det, mener at jeg så en lapp ang. det på Best stasjonen i rindkjøringa før Orkanger i sommer.

Fikk tlf fra HP idag, og det ser ut til at jeg får denne
    HP Pavilion Elite HPE-110sc stasjonær PC (WC776AA) spesifikasjoner – HP Hjemme og på hjemmekontoret produkter
    i erstatning for denne HP Pavilion a6655sc Desktop PC (Data sheet/c01567077.pdf)

Blir en oppgradering, men han kjekke jeg snakket med mente at det skulle gå greit siden jeg har ventet så lenge
    Blir enda et par uker å vente, men får tåle det ...

Virker jo til å være en sprek sak
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Ok, det var nemlig noen på skolen som hevdet at det ikke gjaldt Best så jeg var redd for at jeg har stjålet en god del kaffe

Ser jo grei ut den PC'en der

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NÅ! e ej lei her!!

lagt ut gamle bilen IGJEN for salg etter snart 2 år uten skilt og hva får jeg?

Sitat Opprinnelig postet av frank4vladimir@live
    Hei,
    Takk for svaret.Jeg verry interessert i å kjøpe bilen din.Prisen er akseptert og i morgen vil jeg ha penger i hånden. Så alt er klart. Jeg har ett spørsmål til å starte prosessen. Hvorfor er bilen på Finn til en lavere pris. Er dette også din bil? Her har du linken:
    finn-no.cn.pn/****osv
    linken var til en fake finn.no side hvor jeg ikke var innlogget.. tydlig forsøk på og få epost å passord..

har litt lyst til og registrere gamle bilen og bare kjøre livskiten av den:P mer moro det en at den står stille og taper verdi! starter med en gang selv ved -15 grader!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1234567

Side 1897 av 2256 FørsteFørste ... 897 1397 1757 1767 1777 1787 1797 1807 1817 1827 1837 1847 1857 1867 1877 1887 1893 1894 1895 1896 1897 1898 1899 1900 1901 1907 1917 1927 1937 1947 1957 1967 1977 1987 1997 2007 2017 2027 2037 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •