Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1888

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Litt av problemet med "rimlige" fresere er at utkaster og matekvern(ene) bruker 1 bolt. Den bolten er dyr. På mitt beist koster den 30-40.- med mutter men jeg vet at prisen er svært høy på feks. Partner. På litt større freser er det 3 bolter, en på hver av materene og en på utkasteren. Jeg har aldri byttet den store bolten selv om jeg har frest en anstendig haug singel

Under normal bruk skal det ikke være nødvendig å skifte knekkbolter, jeg liker å utfordre skjebnen = god knekkboltkunde
    På min er det 4 stk splint bolter på akselen foran. Dette er ikke bolter med gjenger - men bolter med hode i den ene enden og hull for splint i den andre.

Men siden han fyren i sjappa skulle ha kr 80,- per stk så bestilte jeg like godt 6 stk på Ebay til kr 104,- inkl frakt!

Kan være greit å ha liggende ....

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Var ute å kikket på kamera nå og lurer på om jeg skal smelle til med Olympus E-620. Billigere i butikk en billigste på nett.

Lurer på om jeg skal teste et par kamera i *******sbutikken Elkjøp. For å være sikker liksom.
    Lurer på hva du ender med for noe
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en supertest av det kameraet! Den sidestilles nesten med E-30 som er et MYE dyrere kamera! (sjekk videoen)

Olympus E-620 Review
    Ja, jeg har sansen for Olympus. Nikon hadde uten tvil det beste grepet overlegent, men Olympus frister mer uansett.

Og E-620 til 5k i butikk er bra!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har sansen for Olympus. Nikon hadde uten tvil det beste grepet overlegent, men Olympus frister mer uansett.

Det er jo et veldig godt tilbud

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Lurer på hva du ender med for noe
    Jeg også

E-620 til 5k eller E-520 til 3,5k er alternativene. Regner med at jeg går for E-620 på 30 dagers til Elkjøp som leveres tilbake uansett utfall. Så spørs det om jeg synes det er verdt 5k, 3,5k eller for dyrt i forhold til interesse...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Noen som har hørt de minste svs høytalerne? Lurer på om jeg skal ha et slikt par på gutterommet som enten midlertidig eller varig løsning.
    Junior har det på gutterommet, synes de spiller bra, spesielt med tanke på prisen. Hørte litt på dem i stad sammen med Denon 1910, og synes det spilte bedre enn med Yamaha 663 i grunnen.

Men, receiveren er etter alle solemerker kaputt på lydsiden på HDMI inngangene...
    Har prøvd tre kilder, tre kabler og alle inngangene, men fortsatt ikke lyd.
    Fikk snakket med en hyggelig dame på HFK, så om noen dager er returlappen her, og forhåpentligvis kommer det en ny snart ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Junior har det på gutterommet, synes de spiller bra, spesielt med tanke på prisen. Hørte litt på dem i stad sammen med Denon 1910, og synes det spilte bedre enn med Yamaha 663 i grunnen.

Men, receiveren er etter alle solemerker kaputt på lydsiden på HDMI inngangene...
    Har prøvd tre kilder, tre kabler og alle inngangene, men fortsatt ikke lyd.
    Fikk snakket med en hyggelig dame på HFK, så om noen dager er returlappen her, og forhåpentligvis kommer det en ny snart ...
    Kjipt for pjokken det da Synd når han først har fått den at den ikke fungerer, slikt irriterer vertfall meg grenseløst.

De er jo ekstremt hyggelig priset, for for litt lett underholdning så tror jeg de har den største pris/ytelsen. Det som skulle bli stereo rommet mitt, blir billig rom, men tror ikke gøy faktoren blir det dugg mindre for det Ingen vits å putte dyrt utstyr i et rom som ikke blir brukt

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse da?
    Swans M-200MKIII 2.0 Aktiv høyttaler - 5.25" basselement - Swans - L-Sound AS

Så trenger du bare en kilde i tillegg...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei..

Har ikke så mye å si. Bare våknet tidlig.. Bare gir lyd fra meg så dere vet at jeg er her...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Har ikke så mye å si. Bare våknet tidlig.. Bare gir lyd fra meg så dere vet at jeg er her...
    God morgen Kristian!

Takk for mld tidligere forresten, glemte å svare på den. Grom sak:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morgen gutter
    Godt og sove litt utpå endag, men nå bærer det opp og endelig få malt dette rommet jeg har mast om i evigheter

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Den smarte tier når den dumme ler! (aner ikke hvor det kommer fra)..

PS: God morgen

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    På min er det 4 stk splint bolter på akselen foran. Dette er ikke bolter med gjenger - men bolter med hode i den ene enden og hull for splint i den andre.

Men siden han fyren i sjappa skulle ha kr 80,- per stk så bestilte jeg like godt 6 stk på Ebay til kr 104,- inkl frakt!

Kan være greit å ha liggende ....

Wow! 4 bolter på materen og sjappa skal ha 80.- pr. stk. Det er jo ran!

Har du 4 separate matekverner eller har hver kvern 2 bolter?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er enda en guide for Enda litt mer forvirring

Kamera: Kjøpeguide til speilreflekskamera - DinSide Data

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og ha tatt litt mål av rommet, så tror jeg jaggu jeg må gå for gulvstående lave høytalere på gutterommet, skråtaket blir et problem hvis jeg skal ha stativ høytalere, ikke noe stort problem, bare et annet marked.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og ha tatt litt mål av rommet, så tror jeg jaggu jeg må gå for gulvstående lave høytalere på gutterommet, skråtaket blir et problem hvis jeg skal ha stativ høytalere, ikke noe stort problem, bare et annet marked.
    Stod i kinorommet mitt i dag for å lete etter lamello-lameller.... Fy det var vondt å gå derfra med hodet fult av planer :cry:

Lave gulvmodeller har den fordel at elementet kan være større Morsomt å følge med på jakten

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stod i kinorommet mitt i dag for å lete etter lamello-lameller.... Fy det var vondt å gå derfra med hodet fult av planer :cry:

Lave gulvmodeller har den fordel at elementet kan være større Morsomt å følge med på jakten
    Godt poeng Lars, får se hva jeg ender opp med budsjett og diverse, men morro blir det okke som, planen er enkel det skal være et allsidig rom, med fokus på gøy faktor!

Regner med jeg kommer til og følge nøye med på brukten, kan finne mang en skjult skatt der hvis en har litt tolmodighet! Dreiv og rydda i ytterboden idag, den er faktisk ganske så romslig så jeg lurer på om jeg skal invistere i en slik mobil arbeidsbenk så jeg kan eventuelt prøve meg på selvbygg!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch La scala er vel lave?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er enda en guide for Enda litt mer forvirring

Kamera: Kjøpeguide til speilreflekskamera - DinSide Data
    Jeg er en forvirret sjel for tiden...

Derfor skal Elkjøp utnyttes på det groveste

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! 4 bolter på materen og sjappa skal ha 80.- pr. stk. Det er jo ran!

Har du 4 separate matekverner eller har hver kvern 2 bolter?
    Fant et bilde til i min snøfreser kolleksjon :-D

Det kom forresten en veiskrape forbi her i dag og la en halvmeters kant foran innkjørselen. Raskt fyret jeg opp fresen og fikk den vekk. Herlig

Side 1888 av 2256 FørsteFørste ... 888 1388 1748 1758 1768 1778 1788 1798 1808 1818 1828 1838 1848 1858 1868 1878 1884 1885 1886 1887 1888 1889 1890 1891 1892 1898 1908 1918 1928 1938 1948 1958 1968 1978 1988 1998 2008 2018 2028 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •