Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1886

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I så tilfelle MÅ jeg får lov å hjelpe deg med kalibrering og kinorom bygging!

Woho!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    I så tilfelle MÅ jeg får lov å hjelpe deg med kalibrering og kinorom bygging!

Woho!
    Navnet ditt har stått øverst på lista LEEEEEeeeeeEEEEEnge

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Navnet ditt har stått øverst på lista LEEEEEeeeeeEEEEEnge
    har du bygd ferdig selve kinorommet?

Kan godt låne utstyret mitt hvis du vil prøve ut
    litt

Jbl Array 1400, Hegel H4se, Primare SP32

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle egentlig begynne på gutterommet idag, men hadde ingen malingspensel, så det ble husvask isteden, nå står hjortekjøttet og steiker seg mørt før det skal få koke en stund! Snadder!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du bygd ferdig selve kinorommet?

Kan godt låne utstyret mitt hvis du vil prøve ut
    litt

Jbl Array 1400, Hegel H4se, Primare SP32
    Nix! Jeg er nesten ikke i nærheten heller! Tar nok lang tid før vi kan begynne der nede. MEN jeg må jo reise rundt å teste en del og planlegge! Den fasen blir den lengste, jeg vil ikke gå i noen feller +at hvis det viser seg at jeg må gå på kompromier så skal jeg vite hva det vil si FØR de kommer!

Foreløpig er Array 1400 innafor budsjett og jeg kikker nå på en Lexicon MV-5. Nypris på dette er i overkant av 100.000 og med litt flaks kan nok den prisen halveres. Det blir ingen kompromi med PJ, den skal være ny med 100% garanti. Her er det MYE å snakke om.

Jeg må jo mase meg til en lyttetest hos deg (please) Og det blir nok uhorvelig mye testing før jeg kjøper noe.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nix! Jeg er nesten ikke i nærheten heller! Tar nok lang tid før vi kan begynne der nede. MEN jeg må jo reise rundt å teste en del og planlegge! Den fasen blir den lengste, jeg vil ikke gå i noen feller +at hvis det viser seg at jeg må gå på kompromier så skal jeg vite hva det vil si FØR de kommer!

Foreløpig er Array 1400 innafor budsjett og jeg kikker nå på en Lexicon MV-5. Nypris på dette er i overkant av 100.000 og med litt flaks kan nok den prisen halveres. Det blir ingen kompromi med PJ, den skal være ny med 100% garanti. Her er det MYE å snakke om.

Jeg må jo mase meg til en lyttetest hos deg (please) Og det blir nok uhorvelig mye testing før jeg kjøper noe.
    Hehehe.
    Problemet er at det går jo ikke ann å teste med meg før jeg får bygd kinorommet mitt selv=)

Klart rommet kan jo du bygge før du finner ut hva du vil ha.
    Skal du ha testing osv så er det best å utføre det i eget rom, under kontrollerte "dempede" omgivelser...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe.
    Problemet er at det går jo ikke ann å teste med meg før jeg får bygd kinorommet mitt selv=)

Klart rommet kan jo du bygge før du finner ut hva du vil ha.
    Skal du ha testing osv så er det best å utføre det i eget rom, under kontrollerte "dempede" omgivelser...
    Vi er inne i en vurderingsperiode nå, vanskelig å si hva utfallet blir men rent økonomiske er det gunstigere å pusse opp huset 100% (høy standard) og heller selge når vi nærmer oss pensjonsalder 10-15år Da er også markedet for denne type eiendommer særdeles godt her om kring!

En dag skal jeg sitte på en strand og nyte alderdommen uten å tenke på snømåking og husmaling men til det skjer er mulighetene mange

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er inne i en vurderingsperiode nå, vanskelig å si hva utfallet blir men rent økonomiske er det gunstigere å pusse opp huset 100% (høy standard) og heller selge når vi nærmer oss pensjonsalder 10-15år Da er også markedet for denne type eiendommer særdeles godt her om kring!

En dag skal jeg sitte på en strand og nyte alderdommen uten å tenke på snømåking og husmaling men til det skjer er mulighetene mange
    Ah,
    Skjønner.
    Men tenker dere å legge veldig mye flid i ett kinorom da?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si tester av speilreflekskamera varierer mye. Nesten slakt i den ene til toppkarakter i neste...

Har ikke blitt helt klok på om jeg vil ha bilstab i kamerahus eller linse enda. Altså Olympus vs Nikon.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah,
    Skjønner.
    Men tenker dere å legge veldig mye flid i ett kinorom da?
    Om vi velger å bli her lenge så må vi tenke på hva markedet vil ha om 10-15år, vi kommer da også til å bygge/innrede etter egne behov og ønsker. Hvis det blir utfallet blir det å bygge en flott kino. Eventuelle kompromier i kinoen da blir interiørløsningen. Vi har lyst å bygge en temakino med fokus på lyd men ikke 100% studio altså plakatløse vegger, ingen pyntegjenstander og null nix trepaneler og mahogneylakk Det skal bli et kino/lytterom og ikke et vanlig oppholdsrom men samtidig skal rommet gi en god atmosfære. Rommet skal være meget godt lydisolert slik at man kan kose seg inni og utenfor.

Har en vag tanke om hva utfallet blir og den "vage tanken" heller mot å bli her en stund Mange gode venner og mye gøy-kunnskap jeg kan fylle hodet med så .......?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Skal si tester av speilreflekskamera varierer mye. Nesten slakt i den ene til toppkarakter i neste...

Har ikke blitt helt klok på om jeg vil ha bilstab i kamerahus eller linse enda. Altså Olympus vs Nikon.
    Det er uten tvil en fordel med bildestabilisering i enten objektiv eller kamera!

En måte for deg å tenke på - når det gjelder anskaffelse - er kanskje å kjøpe så enkelt og billig som mulig til å begynne med? Kun skaffe deg et så billig kit som mulig for å eventuelt bruke et år eller to for å se om dette er noe for deg?

Hvis du så finner ut at dette er en intressant hobby å holde på med - så kan du heller senere gjøre et mye bedre vurdert kjøp da du kan uendelig mye mer om fotografering?

Hvis du da ikke har brukt stort på start-kitet så kan du enkelt velge et annet merke og modell senere - uten å føle at du kaster bort for mye penger.

:-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det er uten tvil en fordel med bildestabilisering i enten objektiv eller kamera!

En måte for deg å tenke på - når det gjelder anskaffelse - er kanskje å kjøpe så enkelt og billig som mulig til å begynne med? Kun skaffe deg et så billig kit som mulig for å eventuelt bruke et år eller to for å se om dette er noe for deg?

Hvis du så finner ut at dette er en intressant hobby å holde på med - så kan du heller senere gjøre et mye bedre vurdert kjøp da du kan uendelig mye mer om fotografering?

Hvis du da ikke har brukt stort på start-kitet så kan du enkelt velge et annet merke og modell senere - uten å føle at du kaster bort for mye penger.

:-D
    Jeg vil si at du treffer 100% med dette innlegget

Men spørsmålet blir da om jeg skal kjøpe det aller billigste som blir Olympus uten bildestabilisering. Eller Olympus E-520 kontra Nikon D3000. "Alle" anbefaler bildestabilisering, så jeg kommer nok til å svi av den ekstra tusenlappen.

Olympus frister mest, Nikon virker som et smartere valg.

Eller, liker det opplæringsprogrammet som er på D3000. Men Olympus skal ha et bedre kitobjektiv.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Jeg vil si at du treffer 100% med dette innlegget

Men spørsmålet blir da om jeg skal kjøpe det aller billigste som blir Olympus uten bildestabilisering. Eller Olympus E-520 kontra Nikon D3000. "Alle" anbefaler bildestabilisering, så jeg kommer nok til å svi av den ekstra tusenlappen.

Olympus frister mest, Nikon virker som et smartere valg.
    Nikon er jo ikke noe dårlig valg! Nikons modeller blir vel ofte også beskrevet som veldig lett å lære å bruke - passer jo glimrende for deg, slikt sett!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har min Kjære registrert 1198 filmer i vår nye database så vi feiret det med å kjøpe 2 nye

Det gjenstår nå er å få orden i seriene og se de to siste, blir en rolig søndagskveld..

De 2 siste i rekken ble disse:

Before the Devil knows you're Dead (DVD)
    Miracle at ST.Anna (BD)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg rundet 1000 filmer for en stund siden jeg også. Men jeg har kun 2 stk suppe/jente-filmer: Titanic og Pearl Harbour!

Resten er skikkelige filmer :-D

Men nå skal jeg bremse litt på innkjøpet - samtidig som det kun blir handlet inn Bluray, tv-serier kan jeg fremdeles kjøpe på dvd, de er jo som regel greit å se på tv allikevel.

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har min Kjære registrert 1198 filmer i vår nye database så vi feiret det med å kjøpe 2 nye

Det gjenstår nå er å få orden i seriene og se de to siste, blir en rolig søndagskveld..

De 2 siste i rekken ble disse:

Before the Devil knows you're Dead (DVD)
    Miracle at ST.Anna (BD)
    Over 60 stk Blue Ray no , btw har ca 300 DVD til salgs billig

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler at jeg ligger bak dere med mine 10 (?) blurayfilmer. Men så har jeg muligens det største kravet til pris av oss her inne. Gnien jævel

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne hyggelige fyren har jeg diskutert med en del både her inne og på andre forum

1 minutts stillhet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Denne hyggelige fyren har jeg diskutert med en del både her inne og på andre forum

1 minutts stillhet
    Huff, det var en ikke ukjent kar ja, tragiske greier

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle slutte med snus i kveld det tok vel knappe to timer før jeg gikk på veggen:evil:

Men har inngått en avtale med meg selv, det skal minimum gå 1 time før jeg putter inn på en ny en når jeg har spytta ut, neste uke er det 1.5time etc etc..

Side 1886 av 2256 FørsteFørste ... 886 1386 1746 1756 1766 1776 1786 1796 1806 1816 1826 1836 1846 1856 1866 1876 1882 1883 1884 1885 1886 1887 1888 1889 1890 1896 1906 1916 1926 1936 1946 1956 1966 1976 1986 1996 2006 2016 2026 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •