Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1881

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hvis du bruker RX-V så har jo den individuell nivåjustering for hver enkelt inngang på 6 (?) db.
    Ja, det har den kanskje ja! Får se om finner igjen den menyen!

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nav har feilutbetalt nesten 1 milliard kroner - VG Nett

KAAAANSKJE de pengene skulle gå til noen andre som hadde krav på dem?

Kan komme på ett par stk...

Det verste er vel at de nå vil knipe igjen rævhølet mer for å unngå feil, vips kan man plusse på ett par mnd til med saksbehandling....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper vel ike på dette heller da ...
    Fraværet i Nav til værs - VG Nett
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morgen! Skal bli utrolig godt med en fridag! :-D Noen som skal på fotomesse i dag??

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Nav har feilutbetalt nesten 1 milliard kroner - VG Nett

KAAAANSKJE de pengene skulle gå til noen andre som hadde krav på dem?

Kan komme på ett par stk...

Det verste er vel at de nå vil knipe igjen rævhølet mer for å unngå feil, vips kan man plusse på ett par mnd til med saksbehandling....
    Og enda lurer folk på hvorfor jeg anser NAV som den største landssvikeren siden Quisling, makan til udugelighet finnes knapt!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med stipend på 17k i januar, ingen nye skolebøker samt litt lønn så har jeg fått lyst på noe moro.

Tom har postet så mange bilder i det siste at jeg har fått litt dilla på å prøve ut et rimelig speilreflekskamera. Håper derfor på noen tips og innspill fra dere entusiaster

Alternativ 1: Olympus E-420 2500,-
    Rimelig, mangler bildestabilisator.
    Olympus E-420 m/14-42mm - 2.485,- - Digital speilrefleks - Japan Photo Norge

Alternativ 2: Olympus E-520 3600,-
    Noe dyrere, men har bildestabilisator.
    Komplett.no - Olympus E-520 m/14-42mm + orginal bag

Alternativ 3: Canon EOS 450D 4000,-
    Noen hundrelapper opp i pris, mangler bildestabilisator.
    Canon Digital EOS 450D m/18-55mm - FotoVideo Norway AS

Egentlig er de to siste litt dyrere enn jeg hadde tenkt meg. Synes det blir litt dyrt om jeg ikke får den store interessen og utstyret bare blir liggende.

Innspill? Andre alternativer? Hva må jeg ha av ekstrautstyr?

Bruksområde vet jeg nesten ikke enda. Men kunne tenkt meg en rimelig telelinse med tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med stipend på 17k i januar, ingen nye skolebøker samt litt lønn så har jeg fått lyst på noe moro.

Tom har postet så mange bilder i det siste at jeg har fått litt dilla på å prøve ut et rimelig speilreflekskamera. Håper derfor på noen tips og innspill fra dere entusiaster

Egentlig er de to siste litt dyrere enn jeg hadde tenkt meg. Synes det blir litt dyrt om jeg ikke får den store interessen og utstyret bare blir liggende.

Bruksområde vet jeg nesten ikke enda. Men kunne tenkt meg en rimelig telelinse med tiden.
    For det første... Tom er en hemmelig agent for fotobransjen, jobben hans er å få oss til å tro at det bare er å løpe ut å trykke i vei, slik at vi skal kjøpe ting fra fotobutikken!

Når det er sagt vil jeg anbefale denne:
    Nikon D3000 m/18-55mm - 3.499,- - Digital speilrefleks - Japan Photo Norge (3499.- mitt førstevalg)
    eller denne
    Nikon D3000 m/18-55mm - 3.499,- - Digital speilrefleks - Japan Photo Norge (3785.-)
    Begge er noe over budsjett men begge er også forholdshvis ok i kvalitet.

Lykke til..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Olympus E-420 til kr 2500,- tror jeg er litt vrient å få tak i nå for tiden? Som du skriver så har ikke E-420 bildestabilisator, er dette viktig for deg så velger du heller E-520.

Den utgaven av Canon Eos 450D du linker til er et dårlig valg, kitlinsen er dårlig. Elkjøp selger denne med IS kitlinsen, en mye bedre optisk sak med bildestabilisering:

Elkjøp - Canon EOS 450D

Ellers finnes det jo Nikon D3000 til rundt kr 3500,- med kitlinse, skal være et bra valg det også?

Hehe, kult at jeg har inspirert deg litt? Trondheim må jo være en våt drøm for oss som liker å knipse bilder? Nidarosdomen må jo være spennende å knipse!!

Forventer en haug med spennende bilder fremover i tråden da? :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars kom foran med Nikon anbefaling der ja :-D

Av ekstrautstyr, slikt som ekstra batteri, en enkel fotoveske og minnekort - så ville jeg kjøpt dette på nettet. Veske og batteri på Ebay, minnekort på dvd.co.uk.

Noe av det første jeg ville skaffet meg er nok et stativ :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, så blir det jo slik at hvis man bare gjentar en usannhet mange nok ganger - så blir det sant til slutt:

Vi tror arbeidsmoralen er blitt dårligere | Nyhetsarkivet Makro og politkk | E24

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor journalister og redaktørene i dagens aviser har lagt seg på en slik linje, hvorfor skal ansatte mistenkliggjøres på denne måten? Arbeidsgiverne må jo godte seg skikkelig? Nå kan de jo med folks støtte rasere sykelønnsordningene? Selv om det egentlig ikke fantes noen grunn til dette. Akkurat som ikke de tjener nok idag?

Når det gjelder NAV så synes jeg synd på de som trenger NAV og de ansatte i NAV. Det må være den minst attraktive jobben jeg kan tenke meg.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    For det første... Tom er en hemmelig agent for fotobransjen, jobben hans er å få oss til å tro at det bare er å løpe ut å trykke i vei, slik at vi skal kjøpe ting fra fotobutikken!

Når det er sagt vil jeg anbefale denne:
    Nikon D3000 m/18-55mm - 3.499,- - Digital speilrefleks - Japan Photo Norge (3499.- mitt førstevalg)
    eller denne
    Nikon D3000 m/18-55mm - 3.499,- - Digital speilrefleks - Japan Photo Norge (3785.-)
    Begge er noe over budsjett men begge er også forholdshvis ok i kvalitet.

Lykke til..
    Takk for bra svar

Kanskje man kan håpe på like gode bilder som Tom tar hvis man bruker 10-20k og holder på noen hundre timer?

Jeg kommer nok ikke dit budsjett eller tidsmessig

Tror du la ut samme link to ganger. Ellers var jeg innom Siba i dag og de hadde også D3000, tror det var til 3600,- med 18-55mm linse. Tror jeg må innom noen butikker og få holde kameraene i hendene.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Olympus E-420 til kr 2500,- tror jeg er litt vrient å få tak i nå for tiden? Som du skriver så har ikke E-420 bildestabilisator, er dette viktig for deg så velger du heller E-520.

Den utgaven av Canon Eos 450D du linker til er et dårlig valg, kitlinsen er dårlig. Elkjøp selger denne med IS kitlinsen, en mye bedre optisk sak med bildestabilisering:

Elkjøp - Canon EOS 450D

Ellers finnes det jo Nikon D3000 til rundt kr 3500,- med kitlinse, skal være et bra valg det også?

Hehe, kult at jeg har inspirert deg litt? Trondheim må jo være en våt drøm for oss som liker å knipse bilder? Nidarosdomen må jo være spennende å knipse!!

Forventer en haug med spennende bilder fremover i tråden da? :-D
    Takk for svar!

Aner ikke om jeg trenger bildestabilisator, jeg er helt blank Så langt har jeg kun knipset med kompaktkamera på AUTO.

Skal være en del å fotografere i Trondheim, men tror ikke jeg kommer til å springe rundt domen med kamera med det første Begynner i det små.

Slik UV-filter... Er det noe man bør ha?

Broren min har et stativ til 500. Ikke så stødig, men tror jeg tester det først.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jepp, så blir det jo slik at hvis man bare gjentar en usannhet mange nok ganger - så blir det sant til slutt:
    Ja, også er det lett å dra alle over en kam. Her i bygda kjenner alle alle og da legger man merke til ting. F.eks. en som jeg vet om er sykemeldt fra 1. juni og utover hvert år og legger ut bilder fra all laksen han får på internett. Når det blir 10. september blir han igjen sykmeldt og springer i skogen med børse.

En annen jeg vet har uttalt helt seriøst "Hva er vitsen med å arbeide når man får penger likevel?" Han har fått mye kompetanse via NAV, (førerkort, opplæring osv.) men han vil ikke jobbe. Ikke hjelper han sin far på gården heller. Tror de bare gir han penger nå.

Men dette er 2 av 1000 arbeidere i kommunen. De 998 andre er sikkert stort sett bra. Men jeg tror det er lett å se seg blind på de 2 som ikke har arbeidsmoral i det heletatt, dessverre.

Og som du sier, media er flinke til å fyre under dette. Min far tror blindt på alt som står i avisene og det irriterer meg. For er det en sak jeg kjenner til finner jeg alltid feil. Da skulle man tro at det er feil i sakene man ikke kjenner til også...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Aner ikke om jeg trenger bildestabilisator, jeg er helt blank Så langt har jeg kun knipset med kompaktkamera på AUTO.

Skal være en del å fotografere i Trondheim, men tror ikke jeg kommer til å springe rundt domen med kamera med det første Begynner i det små.

Slik UV-filter... Er det noe man bør ha?

Broren min har et stativ til 500. Ikke så stødig, men tror jeg tester det først.
    Bildestabilisering er viktig når du tar bilder håndholdt, og da særlig i dårlig lys. Viktigere på en telelinse enn en vidvinkel.

UV-filter blir nok først og fremst brukt som beskyttelse på dyrere objektiver. Er ikke noe å brenne penger på i første omgang, IMO.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra svar

Kanskje man kan håpe på like gode bilder som Tom tar hvis man bruker 10-20k og holder på noen hundre timer?

Jeg kommer nok ikke dit budsjett eller tidsmessig

Tror du la ut samme link to ganger. Ellers var jeg innom Siba i dag og de hadde også D3000, tror det var til 3600,- med 18-55mm linse. Tror jeg må innom noen butikker og få holde kameraene i hendene.
    Upps! Skal være Canon til 3795.-
    Canon EOS 1000D med Canon EF-S 18-55mm - 3.785,- - Digital speilrefleks - Japan Photo Norge

Personlig er jeg Nikontype osv..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UV filter kjøper du på Ebay, så enkelt er det
    Bestilte meg ny extender kabel til blitzen i går som jeg håper kommer, noe den forrige jeg bestilte ikke gjorde

Tror jeg har funnet retningen jeg vil gå for å gutterommet, noe jeg bestandig har hatt lyst på og det er meridian, da tenker jeg på den gamle serien. Stygg som juling, men låter ufattelig bra, ikke minst har de en ekstremt god pris/ytelse faktor!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. I starten kommer jeg nok til å ta mest håndholdte bilder.

Tror ikke det blir aktuelt å dra med seg sekk, stativ osv ens ærend for å ta bilder av Nidarosdomen om ikke interessen øker med bruken.

Har ikke Nikon D3000 bildestab?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Upps! Skal være Canon til 3795.-
    Canon EOS 1000D med Canon EF-S 18-55mm - 3.785,- - Digital speilrefleks - Japan Photo Norge

Personlig er jeg Nikontype osv..
    Av de kameraene jeg har holdt i hendene har Nikon passet best ergonomisk for meg også.

Side 1881 av 2256 FørsteFørste ... 881 1381 1741 1751 1761 1771 1781 1791 1801 1811 1821 1831 1841 1851 1861 1871 1877 1878 1879 1880 1881 1882 1883 1884 1885 1891 1901 1911 1921 1931 1941 1951 1961 1971 1981 1991 2001 2011 2021 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •