Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1880

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg lurer veldig på hvor hele denne tenkemåten kommer fra? Er det hardt press fra NHO?

Hvis man begynner med et utgangspunkt med at nordmenn er late, sykemelder seg uten grunn osv - så tar man de tallene man synes passer godt til dette synet og kjører i vei.

Synes heller vi nordmenn burde skrytes av - vi er en av de høyeste arbeidsdeltagende landene i verden, samtidig er vi også mer effektive på jobb!

Gjør meg egentlig litt kvalm hele greia - med dagens lederlønninger og bonuser, verdien på oljefondet som steg med mange titalls milliarder i høst.

Så skal man mistenkeliggjøre og spare penger på de svakeste i samfunnet :evil:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg lurer veldig på hvor hele denne tenkemåten kommer fra? Er det hardt press fra NHO?

Hvis man begynner med et utgangspunkt med at nordmenn er late, sykemelder seg uten grunn osv - så tar man de tallene man synes passer godt til dette synet og kjører i vei.

Synes heller vi nordmenn burde skrytes av - vi er en av de høyeste arbeidsdeltagende landene i verden, samtidig er vi også mer effektive på jobb!

Gjør meg egentlig litt kvalm hele greia - med dagens lederlønninger og bonuser, verdien på oljefondet som steg med mange titalls milliarder i høst.

Så skal man mistenkeliggjøre og spare penger på de svakeste i samfunnet :evil:
    Jeg deler ditt personlige syn.

Jeg har levd i et tungt politisk miljø i hele mitt liv og det er håpløst å snakke "folkevett" i våre dager.

Jeg skrev et laaaaangt innlegg nå men det blir for komplisert å forklare eller beskrive problematikken.

Det er viktig å angripe våre rettigheter, det skaper en debatt. Er man heldige vil flertallet finne seg i problemet. Ettersom sosialtanken forsvinner gradvis og mindretallet i tillegg blir mer og mer sløve, -får dårligere utdaning, -generelt kunnskapsnivå synker osv, vil vi få en sterkere arbeidsmoral fordi de "heldige" SER ulikhetene i samfunnet bedre, og ikke vil komme dit selv. Når redselen for å feile blir stor nok, vil ulike holdninger skape en umulig politisk situasjon. Det handler ikke lenger om veloverveide samfunnsnormer, det handler om å finne en rask (lite gjennomtenkt) løsning!
    (teksten er "noe" farget av mitt politiske ståsted!..)

NHO beskytter sine interesser, det er næringslivet....... Hva vil næringslivet? egentlig?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dem av dere som er interessert i gammalt utstyr så er juniors gamle receiver og høyttalere lagt ut. Spesielt de gamle AT-40 fra CV vil vel falle godt i smak vil jeg tro
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    For dem av dere som er interessert i gammalt utstyr så er juniors gamle receiver og høyttalere lagt ut. Spesielt de gamle AT-40 fra CV vil vel falle godt i smak vil jeg tro
    De AT40'ne er jo klassikere da, vært morro og hatt til en fremtidig arving...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det, men det begynner å bli alvorlig dårlig plass på loftet
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen folkens.

Sparetips: (Ikke kjøp denne)
    Mer håpløs storry skal man lete lenge etter!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset Lars

Oddbjørn, se her er heltene dine
    De sørger for at du får nok strøm | www.tk.no

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    God morgen folkens.

Sparetips: (Ikke kjøp denne)
    Mer håpløs storry skal man lete lenge etter!!

God morgen Lars og takk for tipset :-D

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Takker for tipset Lars

Oddbjørn, se her er heltene dine
    De sørger for at du får nok strøm | www.tk.no
    Se der ja Nest siste norsktimen i mitt liv nå. Føles bra Fra neste uke starter vi med automatiserte anlegg i stedet, det ser jeg virkelig frem til

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen måte og dempe utgangsvolumet på ps3'n? Lurer på om også den sender ut for mye volt i utgangen, men finner ikke noe noen plass.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Er det noen måte og dempe utgangsvolumet på ps3'n? Lurer på om også den sender ut for mye volt i utgangen, men finner ikke noe noen plass.
    Ved avspilling av BD kan du trykke på "trianglet" på håndkontrollen, du har da muligheten til å stille opp eller ned..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved avspilling av BD kan du trykke på "trianglet" på håndkontrollen, du har da muligheten til å stille opp eller ned..
    Var mest når jeg spiller jeg tenkte på

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nordmenn har lav arbeidsmoral?

Har foresten snakket litt med "Den politiske kjerne". Det viser seg at staten har sagt opp en del avtaler med private aktører innen helse, i tillegg har man skåret ned på antallet rehabiliteringsplasser. I tillegg blir naturlighvis de gjenværende på jobben utsatt for større press fordi kolegaer ikke får behandling osv osv... Med andre ord -det ekke bra å være pliktoppfyllende lærer (etc) på sikt..

Jeg burde vite dette men har vel egentlig lagt inn årene for en del år siden, nå er jeg bare med skuta, blir like overaska hver gang!

PS: Arbeidsmoral er fortsatt en diskusjon!

EDIT: Det skal være skrevet noe om dette på en nettavis, noen som har sett reportasjen?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo lure på om ikke dette er et tilfelle av det klassiske politiske/bedrift spillet?

Når det gjelder en nyansatt konsern direktør - så nedvurderer man bevisst konsernets verdi det året direktøren ansettes - så vurderer man korrekt verdien året etterpå. Vips så har den nye direktøren økt verdien på konsernet, oppsjonene og aksjer har steget! Success!!!

I politikk så konstruerer man et stort problem, som egentlig ikke finnes, en stund etterpå så benytter man sannheten og problemet er løst - og de politiske lederne er selvsagt helter!

:? :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har foresten snakket litt med "Den politiske kjerne". Det viser seg at staten har sagt opp en del avtaler med private aktører innen helse, i tillegg har man skåret ned på antallet rehabiliteringsplasser. I tillegg blir naturlighvis de gjenværende på jobben utsatt for større press fordi kolegaer ikke får behandling osv osv... Med andre ord -det ekke bra å være pliktoppfyllende lærer (etc) på sikt..

Jeg burde vite dette men har vel egentlig lagt inn årene for en del år siden, nå er jeg bare med skuta, blir like overaska hver gang!

PS: Arbeidsmoral er fortsatt en diskusjon!

EDIT: Det skal være skrevet noe om dette på en nettavis, noen som har sett reportasjen?
    Jeg har lest om dette flere ganger. Det er jo litt av en ond sirkel det der :|

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Man kan jo lure på om ikke dette er et tilfelle av det klassiske politiske/bedrift spillet?

Når det gjelder en nyansatt konsern direktør - så nedvurderer man bevisst konsernets verdi det året direktøren ansettes - så vurderer man korrekt verdien året etterpå. Vips så har den nye direktøren økt verdien på konsernet, oppsjonene og aksjer har steget! Success!!!

I politikk så konstruerer man et stort problem, som egentlig ikke finnes, en stund etterpå så benytter man sannheten og problemet er løst - og de politiske lederne er selvsagt helter!

:? :-D
    Du har DEFINITIVT skjønt tegninga +1 til deg!

Frustrerende å vite at det handler om feilslått politikk og "juksing" med tall... Begynner å bli sånn passe lei av hele suppa!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Var mest når jeg spiller jeg tenkte på
    Hvis du bruker RX-V så har jo den individuell nivåjustering for hver enkelt inngang på 6 (?) db.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt at man slett ikke bryr seg om politikk. Jeg vet at om jeg begynner så går det utover humøret.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lisa søker ansatt som kan tenke selv | Jobb | E24

Mener terskelen er for lav

Ledelsen i det lille syltetøyselskapet har med interesse fulgt med på debatten rundt sykefravær.

- Det kan jo være at terskelen for å ringe og si at man er syk er litt lav. For en bedrift som oss, er det jo ikke bare vi i ledelsen som merker det, det blir jo også mer å gjøre for de andre som er på jobb.

Side 1880 av 2256 FørsteFørste ... 880 1380 1740 1750 1760 1770 1780 1790 1800 1810 1820 1830 1840 1850 1860 1870 1876 1877 1878 1879 1880 1881 1882 1883 1884 1890 1900 1910 1920 1930 1940 1950 1960 1970 1980 1990 2000 2010 2020 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •