Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1879

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Arg.
    Grunnen til at Svenn aldri får tatt fine bilder!

Glemmer å ha med kamera,
    Nå er jeg på toppen av Dyrkorn med Enormt panorama utsikt.

Og hvor er så kameraet... hjemme i fotobagen....
    Neimen! Kamera først - deretter fjellsko!!!

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten lars, du er god på lover og regler.

Snakket med Nav Molde i går.

Spurte om hvordan det gikk med klagen min, er 6 uker siden de fikk den.
    Trodde de max hadde 8Uker på slike klager (gjelder feil lønnsgrunnlag).

Fikk da beskjed om at de hadde 3-6mnd på seg i slike saker.
    Noe som var en helt annen beskjed en jeg fikk fra Nav lokalt!

Hva er riktig? Å vente 6Mnd kommer rett og slett ikke til å gå!, lever på lønna til madammen nå, da utgiftene mine går over innkommende fra nav...

Har heller ikke fått noe beskjed om at de har mottat klagen.
    Spurte om ho kunne sjekke at de i hvert fall hadde fått klagen, da det ikke er første gang Nav roter vekk ting.
    NEI de kunne ho ikke, for det betydde at ho måtte inn på ett annet rom og lete gjennom papirene. OG DET HADDE HO IKKE TIDA TIL. Ordrett sitat!!!

Hva skal man si til slik???

Til referanse er saken slik:
    Jeg ble skadet (Yrkesskade, fall).
    Fikk da en grunnlagsberegning på ca 30500 brutto. (utbetalt 24k)

Var på utprøving for å prøve meg tilbake i arbeid, da alternativt
    lokalt arbeid som har helt annen inntjening (ikke utenbystillegg,lagledertillegg +++).

Nav bestemte seg da for å ta ei ny beregning på meg
    (Dette har de IKKE lov til, da Yrkesskade beregning skal gjøres fra inntekt FØR skaden inntraff, INGEN unntak. Umulig å tolke feil fra loven...)

Dette endte opp med at den nye beregninga gav meg ett grunnlag på 24000 (utbetalt 17-18k)

Med andre ord så har jeg fått ett reelt tap på 6-7k pr mnd.
    Denne feilutbetalingen har jeg hatt siden rundt Mars i fjor..............

05.desember i fjor gikk jeg også over til attføring. Dvs 66% av lønna. Resten skal dekkes av forsikring men ting er ikke helt kommet i orden der.
    Vil selvfølgelig ikke at forsikringen skal komme inn å dekke feil grunnlag.

Så har såtte litt på gjerdet for å få de til å betale ut.

Da er det lite kjekt at Nav mener de kan bruke 6mnd på saksbehandlingen,
    Forøvrig 2.gangs klage pga første gangen så var de helt på bærtur med svaret!

De sa da at de måtte forholde seg til siste grunnlaget som var sendt inn (ett grunnlag de krevde under utprøvingen). Og at eventuelle feil må jeg ta mot firmaet.

Dette tyder på at de tolker sykepengene mine som vanlige sykepeng og ikke yrkesskade.
    Noe min lokale Nav rådgiver mener må ha skjedd!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til Nav verden SA, Jeg syns oppriktig synd på deg, jobber mye med nav gjennom jobben og jeg har bestandig sagt det at stakkars de som faktisk er syk og skal hit.

Det første punktet jeg reagerte på var at hun ikke hadde tid. Det er pkt 1 på en skriftelig klage, for det har de tid til!

Yrkesskade beregningen har de som du selv sier ikke rett til, kjør hardt mot hardt her.
    Jeg kan ikke nok om reglene, men de er jo delt inn i fryktelig mange etater så sjekk at den behandleren du har hører til rett del siden de gir deg sykepenger og ikke yrkesskade.

Jeg kan og sende med bilde av meg selv, og nr til Nav Levanger, hvis det hjelper, for hver gang jeg kommer inn på nav her blir det tyst som i graven

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Velkommen til Nav verden SA, Jeg syns oppriktig synd på deg, jobber mye med nav gjennom jobben og jeg har bestandig sagt det at stakkars de som faktisk er syk og skal hit.

Det første punktet jeg reagerte på var at hun ikke hadde tid. Det er pkt 1 på en skriftelig klage, for det har de tid til!

Yrkesskade beregningen har de som du selv sier ikke rett til, kjør hardt mot hardt her.
    Jeg kan ikke nok om reglene, men de er jo delt inn i fryktelig mange etater så sjekk at den behandleren du har hører til rett del siden de gir deg sykepenger og ikke yrkesskade.

Jeg kan og sende med bilde av meg selv, og nr til Nav Levanger, hvis det hjelper, for hver gang jeg kommer inn på nav her blir det tyst som i graven

Hehe, kjenner til Nav verdenen.
    Vært der i 1,5 år nå.

Det er utrolig alt jeg har opplevd. Kunne faktisk skrevet bok.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke få noen hjelp av arbeidsgiver eller fagforening til dette?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Kan du ikke få noen hjelp av arbeidsgiver eller fagforening til dette?
    Meldte meg ut av fagforeninga pga jeg sluttet for ett par år siden.
    Men hadde bare sluttet i 2-3mnd før jeg begynte på igjen. Men meldte meg aldri inn igjen (var El & IT forbundet). Tillitsvalgte i firmaet er faddern.

Arbeidsgiver er som så mange arbeidsgivere, De er livredd for å si noe "galt" som kan slå tilbake på dem.
    Etter å ha snakket med advokat fant vi ut at vi like gjerne kunne holde firmaet utenfor når det kom til slike ting.

Han mente også at det var håpløst å ta det mot nav, men at vi skulle kjøre det direkte mot forsikringsselskapet. Så fikk heller de sloss mot nav
    (Advokaten er en ren Yrkesskade advokat. Så han er kjent med systemet)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn det er pr dags dato får jeg 12k utbetalt i måneden.
    Det er ikke nok til å dekke regningene som kommer inn engang...

Heldigvis er Madammen nylig utdannet sykepleier med god lønn, og kan ta på seg ekstravakter slik ho føler for det.
    Så ho hjelper meg over verste kneika (stikk motsatt av meg, ho er flink til å spare, så har 100k på backupkontoen).

Men klart, det er nedverdigende å gå til fruen å spørre om lommepenger.
    Blir oppgitt og sint av hele situasjonen.

Er i utgangspunktet en veldig blid person. Men Nav kan få fram det verste i de fleste.

Skjønner veldig godt hvorfor Nav Oslo har skuddsikre glass i de første to etasjene.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten lars, du er god på lover og regler.

Snakket med Nav Molde i går.

Spurte om hvordan det gikk med klagen min, er 6 uker siden de fikk den.
    Trodde de max hadde 8Uker på slike klager (gjelder feil lønnsgrunnlag).

Fikk da beskjed om at de hadde 3-6mnd på seg i slike saker.
    Noe som var en helt annen beskjed en jeg fikk fra Nav lokalt!

Hva er riktig? Å vente 6Mnd kommer rett og slett ikke til å gå!, lever på lønna til madammen nå, da utgiftene mine går over innkommende fra nav...

Har heller ikke fått noe beskjed om at de har mottat klagen.
    Spurte om ho kunne sjekke at de i hvert fall hadde fått klagen, da det ikke er første gang Nav roter vekk ting.
    NEI de kunne ho ikke, for det betydde at ho måtte inn på ett annet rom og lete gjennom papirene. OG DET HADDE HO IKKE TIDA TIL. Ordrett sitat!!!

Hva skal man si til slik???

Til referanse er saken slik:
    Jeg ble skadet (Yrkesskade, fall).
    Fikk da en grunnlagsberegning på ca 30500 brutto. (utbetalt 24k)

Var på utprøving for å prøve meg tilbake i arbeid, da alternativt
    lokalt arbeid som har helt annen inntjening (ikke utenbystillegg,lagledertillegg +++).

Nav bestemte seg da for å ta ei ny beregning på meg
    (Dette har de IKKE lov til, da Yrkesskade beregning skal gjøres fra inntekt FØR skaden inntraff, INGEN unntak. Umulig å tolke feil fra loven...)

Dette endte opp med at den nye beregninga gav meg ett grunnlag på 24000 (utbetalt 17-18k)

Med andre ord så har jeg fått ett reelt tap på 6-7k pr mnd.
    Denne feilutbetalingen har jeg hatt siden rundt Mars i fjor..............

05.desember i fjor gikk jeg også over til attføring. Dvs 66% av lønna. Resten skal dekkes av forsikring men ting er ikke helt kommet i orden der.
    Vil selvfølgelig ikke at forsikringen skal komme inn å dekke feil grunnlag.

Så har såtte litt på gjerdet for å få de til å betale ut.

Da er det lite kjekt at Nav mener de kan bruke 6mnd på saksbehandlingen,
    Forøvrig 2.gangs klage pga første gangen så var de helt på bærtur med svaret!

De sa da at de måtte forholde seg til siste grunnlaget som var sendt inn (ett grunnlag de krevde under utprøvingen). Og at eventuelle feil må jeg ta mot firmaet.

Dette tyder på at de tolker sykepengene mine som vanlige sykepeng og ikke yrkesskade.
    Noe min lokale Nav rådgiver mener må ha skjedd!
    hmm.

Når det gjelder trygdeloven, NAV og lovproblematikken rundt dette så er en advokat innen trygderett det eneste å anbefale. Som Phaf sier så må man være sterk i en slik prosess med NAV.

Alle arbeidsgivere er ved en egen lov om yrkesskadeforsikring pålagt å tegne yrkesskadeforsikring for sine ansatte. Yrkesskadeforsikringen kommer i tillegg til trygdeytelsene man får som yrkesskadet.

Så litt lesing!!!!!

Bestemmelsene om yrkesskadedekning er inntatt i Folketrygdlovens kapittel 13. Formålet med folketrygdens og yrkesskadeforsikringens yrkesskadedekning er å gi særfordeler utover folketrygdens ordinære stønadssystem (§ 13-1). Og i § 13-2 er det henvist til de av lovens øvrige bestemmelser som gir særfordeler på forskjellige områder for den som blir utsatt for en yrkesskade. Det sies eksplisitt at den som blir utsatt for en slik skade har rett til ytelser etter særskilte bestemmelser. Disse vil i en rekke situasjoner stille en yrkesskadet person i en bedre økonomisk situasjon enn ved anvendelse av Folketrygdlovens alminnelige bestemmelser. F. eks. gjelder utvidete rettigheter ved beregning av uførepensjon, og for anvendelsen av bestemmelser om rehabiliterings- og attføringspenger. Den viktigste forskjellen er at ytelsene etter de vanlige regler bare gis ved uføregrader på minst 50 %. Ved yrkesskade gis ytelsene ved uføregrader ned til 30 %.

Dessuten inneholder kapittel 13 en særbestemmelse om Menerstatning ved yrkesskade i § 13-17. ”Et medlem som ved en yrkesskade blir påført varig og betydelig skadefølge av medisinsk art, har rett til en årlig menerstatning som løper så lenge vedkommende lever.” Kravet er at den medisinske invaliditeten er 15 % eller mer. Menerstatning skal erstatte et ikke-økonomisk tap – for eksempel din nedsatte livskvalitet. Den maksimale årlige menerstatningen er tre fjerdedeler av folketrygdens grunnbeløp til enhver tid.

For at en skade skal bli klassifisert som en yrkesskade, er det et vilkår at skaden er oppstått ”mens arbeidstakeren var i arbeid på arbeidsstedet i arbeidstiden” - § 13-6. De samme vilkår gjelder for å få rett til yrkesskadeforsikring, se mer om yrkesskadeforsikring i artikkelen "erstatning- og trygdeytelser ved yrkesskader og yrkessykdommer."
    Hvis en bilmekaniker blir skadet på jobben fordi en maskin svikter og han derved blir påført fysisk skade av et visst omfang, foreligger det en typisk yrkesskade oppstått på lovens foreskrevne måte, som kan danne grunnlag for et krav om menerstatning. Like klart er det at det ikke foreligger noen yrkesskade dersom bilmekanikeren blir skadet på vei hjem fra jobben. Det finnes en rekke ”grensetilfeller”, men jeg skal begrense meg til å redegjøre for en type skadesituasjoner – se neste avsnitt - fordi Høyesterett i en dom av 17. mars 2004 avsa en dom vedrørende nettopp slike skadesituasjoner som fortjener å bli bedre kjent, både blant arbeidsgivere og ansatte.

Urelevant! Fjernet.

BEHANDLINGSTIDER:

Det er særlig uføreområdet, utenlandssaker og barnebidrag som har for lang behandlingstid. På uføreområdet er for eksempel akseptabel saksbehandlingstid fire måneder. Her har gjennomsnittlig saksbehandlingstid vært 5,1 måneder den siste tiden. Når det gjelder barnebidrag er gjennomsnittlig saksbehandlingstid nå 3,2 måneder, noe som er 1,2 måneder lengre enn normtidskravet. Normaltidskravet er tull & tøys og gir 0 oppslag hos nav.no

I utgangspunktet kan NAV gjøre det de vil med deg, ønsker du å klage er det svært viktig at kagen blir utformet i sammarbeide med en advokat eller tillitsvalgt på arbeidsplassen din for raskest mulig og proffesjonell saksgang. Det er ingenting i veien med å sende en klage på klagetid (ev. flere) om man mener det er grunnlag for dette. Det må selvsagt forstå's dithenn at klage på klagebehandlingstiden er lenger en det man kan forvente på gjeldende tidspunkt, noe som stadig forsyver seg.

Ettersom NAV har gitt deg en stønad frafaller også garantier som omhandler behandlingstider på yrkesskadeerstattning ettersom din sak nå omhandler en klage og ikke en yrkesskadeerstattning. Ut i fra de saker jeg kjenner vil jeg anta at du bør beregne 7-8mnd. behandlingstid på en klage ettersom NAV Møre & Romsdal sliter noe borti hampen med å få unna saksmengden. Det er store forskjeller i behandlingstid i landet og en sammenligning er derfor helt umulig.

Min nabo har ventet i 7måneder på utbetalinger i forbindelse med en langtidssykemelding, han har penger i banken noe som gjør situasjonen enklere!! Nå ønsker han en redusert arbeidstid og har slåss med NAV i ca 6mnd. for å slippe 100% uførhet!!!!!!!!!

osv...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du har advokat med yrkesskade som spes. da, skulle tro han vet hvordan dette skal håndteres.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har godkjent saken som yrkesskade,
    og ja har vært i kontakt med forsikringsselskapet til firmaet.
    Som forøvrig har vært veldig behjelpelige fram til no.

De har gått inn å dekt en rundt 25 timer Fysioterapaut til meg osv pga Nav sine godkjente hadde 1års ventetid....

Klagen min er utformet av Attføringsrådgiver hos Muritunet. Der det var påtrykk om hastesak pga den økonomiske situasjonen.
    Veldig bra skrevet klage.

Signert av meg og sendt.

Uff blir så sinnsykt oppgitt, spesielt når man møter en slik holdning som at nei jeg har ikke tid til å sjekke at vi har mottat klagen...
    Med tanke på at de har rotet vekk papirer fra meg ca 10 ganger... så er det veeeeldig irriterende å få slik svar=(

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har godkjent saken som yrkesskade,
    og ja har vært i kontakt med forsikringsselskapet til firmaet.
    Som forøvrig har vært veldig behjelpelige fram til no.

De har gått inn å dekt en rundt 25 timer Fysioterapaut til meg osv pga Nav sine godkjente hadde 1års ventetid....

Klagen min er utformet av Attføringsrådgiver hos Muritunet. Der det var påtrykk om hastesak pga den økonomiske situasjonen.
    Veldig bra skrevet klage.

Signert av meg og sendt.

Uff blir så sinnsykt oppgitt, spesielt når man møter en slik holdning som at nei jeg har ikke tid til å sjekke at vi har mottat klagen...
    Med tanke på at de har rotet vekk papirer fra meg ca 10 ganger... så er det veeeeldig irriterende å få slik svar=(
    Jeg kan bare fortelle deg at jeg og alle rundt deg skjønner situasjonen din godt. Vi har alle en gang eller to i livet opplevd at ting tryner så det holder. Jeg skjønner at du ikke liker å gå til dama di men det vet hun om! Ikke la situasjonen få lov å ødelegge for deg. Stolthet handler om hvem du er, IKKE hva du har!!

Min erfaring er at en godt dokumentert saksgang gir bedre resultater. Ta aldri en telefon!!! skriv et brev!!! joda - drita kjedelig å vente men det funker! Sørg selvfølgelig for å ta kopi av berevene (saksgangen) og hold dialogen åpen med NAV - arbeidsgiver - advokat osv. Når du snakker med NAV på telf og i sammtaler så refferer ALLTID til dine brev! Dette vil visualisere problemet og øke sjansen for hastestempel på mappa di! Vær konsekvent, rolig, ballansert og proffesjonell. følg opp hvis en avtale utsettes eller glemmes, krev utgifter dekket over hele linja osv.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går vel bra til slutt.
    Men tror ikke jeg kommer meg inn på skole i år.

Rett og slett pga nav er så treig.

Har papir fra muritunet der de skriver at omskolering er ENESTE utvei.

Muritunet oppholdet mitt var dekt av nav. for å få vurdering om min arbeidsevne. Og for å finne ut hva jeg trengte av hjelpemiddel m.m

Min lokale Nav rådgiver lovet attføringsrådgiveren på muritunet at ho skulle ta kontakt med meg for å avtale ett møte. dette var rundt 16. desember 2009.

Har prøvd å ringt kontoret 2 ganger nå, senest mandag. Da kom jeg til en annen person som lovet å gi beskjeden videre slik at ho riktige dama kunne ringe meg.

Fremdeles ikke hørt noe.

Det er to mnd til fristen på skolesøking går ut.
    Og jeg må i tillegg søke om forlenget skolegang gjennom Nav.

Så det ser ganske dystert ut.

Om jeg ikke kommer med i år heller, så blir det garantert rettsak.
    Foreldra mine er forbanna, Søstern er gjennom samme driten.
    det gikk ett År før ho fikk utbetalt riktig beløp...

Kort oppsummert søstern sin sak:
    De rotet vekk papirene for pengegrunnlaget hennes.
    Det tok dem 3 lønningsmnd å gi beskjed om.
    Fikk da beskjed om å annskaffe dem på nytt, for de hadde ALDRI mottat noe papirer fra ho.

Ho samlet da sammen alle papirene fra arbeidsgivere kommune osv.
    Når ho dro for å levere dem inn så fikk ho beskjed at neida, de hadde kjørt saken nå men at ho hadde fått avslag (de hadde funnet ETT papir av mange, og kjørt hele søknaden på den ene inntekten!). Ho kom da under minstesatsen...
    Fikk beskjed at ho måtte da sende inn klage for å få rettet dette, 6mnd behandlingstid.
    Etter 6 mnd og mye purring, hadde de rotet vekk klagesøknaden.
    Det var først når en lokal nav ansatt fløy i taket over hele saksgangen at ting ordnet seg.
    Over ett år etter, hadde det ikke vært for at ho bor hjemme og at foreldra mine tjener OK så kunne det virkelig gått ille!

BLIR SÅ FORBANNA!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel søke på skole selv om Nav ikke er ferdige enda? Og håpe på at de klarer å få i stand noe før august som er skolestart. Eller er det noe spesialopplegg via Nav?

Håper at det ordner seg snarest.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får sende brev/mail til mannen som er ansvarlig for problemene.

Dagfinn Høybråten, mannen bak NAV-reformen. Antageligvis den normann som er ansvarlig for flest personlige tragedier i moderne tid.

Ikke dårlig å nesten totalt havarere flere smidig fungerende etater på meget kort tid.

:evil: :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr. problematikken rundt revurdering av uføresaker: (helt på jordet)

NAV overlater saksbehandling til private | www.frifagbevegelse.no

L.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld kl 20.00 går "Uppdrag Granskning" på Svensk TV1, det skal handle om hvordan den svenske Försäkringskassan (tilsvarende NAV) behandler sykemeldte i Sverige.

Det er jo denne modellen blant annet Stoltenberg har snakket varmt om. Selv har jeg i mange år lest svenske aviser daglig (jeg har jo bodd der i et antall år) og skjebnene om syke mennesker er mange og grusomme.

Selv er jeg ganske irritert på at den ene etter den andre profilerte politikeren står frem og forteller om galopperende sykefravær og nordmenns dårlige arbeidsmoral - samtidig som flere annerkjente forskere forteller om det motsatte.

Tallene viser at sykefraværet har vært stabilt siden 1970 tallet - allikevel fortsetter disse utsagnene. Dette må jo være sårende for de som er syke og ikke kan jobbe. :?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får sende brev/mail til mannen som er ansvarlig for problemene.

Dagfinn Høybråten, mannen bak NAV-reformen. Antageligvis den normann som er ansvarlig for flest personlige tragedier i moderne tid.

Ikke dårlig å nesten totalt havarere flere smidig fungerende etater på meget kort tid.

:evil: :evil:

Der har du truffet spikeren på hodet! "How to F-Upp stuff that work's"
    Hvis det politiske miljø vil spare penger så betyr det umiddelbar rasering av offentlige tjenester! Jeg har seriøse problemer med ord som Effektivisering (politisk) fordi det handler om å sette folk i administrative mareritt, ikke høre på skeptiske innspill samt å gi nøkken i konsekvenser og nekte en tilbakestilling til man får orden i rekkene.

Nå hjelper det ikke at "reformen" kom midt i en nedgangstid heller! Å vente til arbeidsmarkedet har roet seg er jo ikke bra for det kan gå utover stemmene, det man ikke tenker på er jo konsekvensen den andre veien -som alså tryna 110%

At en mann som står i spissen for det største kristne partiet i landet driter seg så inderlig ut rent medmennesklig er for meg en gåte. Det handler tross alt om menneskeverd -som ifølge KRF's partiprogram er særdeles viktig.. om man tror på valgflesk. Om man ikke tror på valgflesk og kun styrer etter grunntanken er det i dette tilfellet også skivebom??

Kjenner at jeg mister mitt "verbale fotfeste" når jeg tenker på dette

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Der har du truffet spikeren på hodet! "How to F-Upp stuff that work's"
    Hvis det politiske miljø vil spare penger så betyr det umiddelbar rasering av offentlige tjenester! Jeg har seriøse problemer med ord som Effektivisering (politisk) fordi det handler om å sette folk i administrative mareritt, ikke høre på skeptiske innspill samt å gi nøkken i konsekvenser og nekte en tilbakestilling til man får orden i rekkene.

Nå hjelper det ikke at "reformen" kom midt i en nedgangstid heller! Å vente til arbeidsmarkedet har roet seg er jo ikke bra for det kan gå utover stemmene, det man ikke tenker på er jo konsekvensen den andre veien -som alså tryna 110%

At en mann som står i spissen for det største kristne partiet i landet driter seg så inderlig ut rent medmennesklig er for meg en gåte. Det handler tross alt om menneskeverd -som ifølge KRF's partiprogram er særdeles viktig.. om man tror på valgflesk. Om man ikke tror på valgflesk og kun styrer etter grunntanken er det i dette tilfellet også skivebom??

Kjenner at jeg mister mitt "verbale fotfeste" når jeg tenker på dette
    Høybråten har nok ikke ment å gjøre noe "vondt" :-D Men har vel stått på for et opplegg som han ikke har peiling på i det hele tatt.

Antageligvis har også de som virkelig har peiling, og som har advart mot denne omorganiseringen, ikke blitt blitt hørt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld kl 20.00 går "Uppdrag Granskning" på Svensk TV1, det skal handle om hvordan den svenske Försäkringskassan (tilsvarende NAV) behandler sykemeldte i Sverige.

Det er jo denne modellen blant annet Stoltenberg har snakket varmt om. Selv har jeg i mange år lest svenske aviser daglig (jeg har jo bodd der i et antall år) og skjebnene om syke mennesker er mange og grusomme.

Selv er jeg ganske irritert på at den ene etter den andre profilerte politikeren står frem og forteller om galopperende sykefravær og nordmenns dårlige arbeidsmoral - samtidig som flere annerkjente forskere forteller om det motsatte.

Tallene viser at sykefraværet har vært stabilt siden 1979 tallet - allikevel fortsetter disse utsagnene. Dette må jo være sårende for de som er syke og ikke kan jobbe. :?
    Sykefraværet ER galopperende! Det har galoppert siden 1900 tallet... ALLE som har en jobb er potensielle kriminelle! Alle som betaler skatt bør følges nøye og lobotomeres om noe skulle oppstå, hvis noen i staten gjør feil er det jo bare å sende en uleselig forklaring/utredning til lokalpressen med beskjed om å trykke dette som en unskyldning.

Å tro at vi kan stole på hverandre er jo galskap Tom! Vi kan jo ikke gjøre det hvis vi skal bygge et samfunn i fellesskap?

Jeg har jobbet litt med spørreundersøkelser, prognoser og statestikker (i offentlig regi), det er helt utrolig hva man kan komme frem til om bare grunnlaget for undersøkelsen er 100% feil i forhold til sakens kjærne!

Eksempelhvis:
    Om man ønsker å vite hvor mange som spiser epler i Norge, da er det jo bare å utelate det spørsmålet og svaret er 0%! (utrolig) Det kan jo virke litt teit så man legger til en "feilmargin" utarbeidet av statistisk sentralbyrå og får 13.5% eller 87%. Poenget her er selvsagt at avgiftene på epler kan økes for å stimulere til bedre kvalitet (ved 87%..), eller senkes for å øke inntaket! (ved 13,5%..) :-D
    Det kommer litt an på hva departementet har bestilt og hvilket ufall de ønsker!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høybråten har nok ikke ment å gjøre noe "vondt" :-D Men har vel stått på for et opplegg som han ikke har peiling på i det hele tatt.

Antageligvis har også de som virkelig har peiling, og som har advart mot denne omorganiseringen, ikke blitt blitt hørt.
    Å ikke vite hva man gjør når det er snakk om 10.000'sner av menneskeliv kan vel i mildeste form beskrives som "ikke vondt ment". Spørsmålet er hviket ord man burde ha brukt, sånn i forhold til ærlighet og lignende ord som ikke eksisterer i moderne politikk!

Side 1879 av 2256 FørsteFørste ... 879 1379 1739 1749 1759 1769 1779 1789 1799 1809 1819 1829 1839 1849 1859 1869 1875 1876 1877 1878 1879 1880 1881 1882 1883 1889 1899 1909 1919 1929 1939 1949 1959 1969 1979 1989 1999 2009 2019 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •