Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1873

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Heftig sak!

Men hadde vel blitt litt friskt å kjøre den i 100 km/t nå om dagen på motorveien
    I'm crazy... Not insane!!!

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah endelig kommet hjem.
    Var en fin tur.
    Men dæææven kor kaldt det er i Oslo.
    Dog målte tempmåleren i bilen -32 utenfor dombås.

Nå må jeg bare finne ut hvordan JEG kan få slik 3D effekt hjemme!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Ah endelig kommet hjem.
    Var en fin tur.
    Men dæææven kor kaldt det er i Oslo.
    Dog målte tempmåleren i bilen -32 utenfor dombås.

Nå må jeg bare finne ut hvordan JEG kan få slik 3D effekt hjemme!
    Vi flytter til Dombås folkens...Sosialt sted :-D

3D Hjemme: GE Money Bank .. KUN 19,9 % rente! :-D

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    1-ok
    2-nei! Men nå har jeg sett det! Betaler gjerne 8 Kr. pr KW om det hjelper de som kommer etter oss vedr. astma, alergi og andre lungeproblemer fordi "vi" ikke gidder å bry oss og derfor benytter idiotkraft. At svenskene bruker dette gjør ikke saken bedre. Hva med å bygge ut kraftnettet i steden, slik de har kranglett om her oppe i over 2år? I følge FRP er det jo bare å flytte om man ikke er enig!
    1 -8)

2-BS ! Her er det snakk om og hjelpe folk i en region av norge som blir flådd,de utslippene det er snakk om her er minimale i forhold til resten av verden, hovedproblemet er at vi må personelig betale for at kattene på tinget vil være best i klassen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en UniMog U5000 til salgs? Syntes det var riktig å spørre om dette nå midt i miljødebatten! Den er best å kjøre utenfor vei :-D og derfor lager den ikke svevestøv, heromkring spiller det liten rolle om man kjører på veien eller ikke -kommer like trygt frem på begge rutene likka'vel.

PS: Espen -jeg er IKKE pasifist!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Edruskapen er best dagen derpå :-D

Ellers er det jo som regel skikkelig koselig å få damma dritings hjem utpå natta når man er edru selv. :-D
    Ja du verden det er kos det, ramler inn i bilen, snakker om en hel masse uforståelige ting og verdens problem som ble løst, for så å ramle utav bilen, kryper på firaføttene opp trappa og på toppen høres så lett: *RAAAAP* "Du ta å hent bøtt'a og et glass vann'a", resten skjønner dere selv

Meeen, skal jeg fortelle en ting? Det er vel noe samme historie når rollene er snudd om for å si det slik, bortsett fra at jeg aldri klarer og komme meg inni bilen på normal måte

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    1 -8)

2-BS ! Her er det snakk om og hjelpe folk i en region av norge som blir flådd,de utslippene det er snakk om her er minimale i forhold til resten av verden, hovedproblemet er at vi må personelig betale for at kattene på tinget vil være best i klassen.
    1: Flotters da får du hade-telf i morra!

2: Enig i at 8Kr er mye (alt for mye) men slik er det get. Utslippene er enorme på gass "etter kyotostandard" og katten gir jeg i sammenligning med U-land som lager strøm av ved & kullbrenning. At vi vil være best i klassen er egentlig ikke et problem, det er bare å velge dem vekk eller reise på ferie til Pucet på vinteren

Det er mange ting å ta tak i, høy strømpris skyldes årelang masing fra midt-norge om mer industri uten at noen hørte på de røde vedr. behovet for oppgradering av kraftnettet i samme jafs - dette må VI betale 8kr pr. KW for! Her har et par APkatter driti seg ut sammen med en sammling Hkatt + et par RimiHoder men flest Kristne Katter (Einar Steensnæs KRF Olje og Energi 04). Og som sagt, jeg blir gjerne "flådd" om det hjelper de som "kommer etter", en om bare litt. Hvis "de i utlandet" velger å gjøre noe annet er det dumt, hverken mer eller mindre!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi flytter til Dombås folkens...Sosialt sted :-D

3D Hjemme: GE Money Bank .. KUN 19,9 % rente! :-D
    Hadde glatt hostet opp 30-40K for å få den 3D effekten hjemme som jeg fikk med Avantar 3D på Colosseum!=)

Satser på at det ordner seg.
    Største problemet nå er jo at produsentene IKKE tror at folk hjemme gidder å bruke dissa brillene. Som var helt super å bruke (Vi snakker IKKE om sånne fargebriller i grønn/rød som man blir kvalm og svimmel av etter 5min bruk!)

Helt ordinære briller med en eller annen form for polarisering av glasset. Ser helt vanlig gjennom dem, helt til man ser på ett bilde som er behandlet med den spesielle teknikken.
    Da sitter man plutselig med halvparten av bildet i hele kinosalen.

Holdt på å le meg i hjel. Han ene duden jeg satt med skvatt og vridde seg unna da ene raketten ble avfyrt mot han. Kjipte seg rett og slett.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Hadde glatt hostet opp 30-40K for å få den 3D effekten hjemme som jeg fikk med Avantar 3D på Colosseum!=)

Satser på at det ordner seg.
    Største problemet nå er jo at produsentene IKKE tror at folk hjemme gidder å bruke dissa brillene. Som var helt super å bruke (Vi snakker IKKE om sånne fargebriller i grønn/rød som man blir kvalm og svimmel av etter 5min bruk!)

Helt ordinære briller med en eller annen form for polarisering av glasset. Ser helt vanlig gjennom dem, helt til man ser på ett bilde som er behandlet med den spesielle teknikken.
    Da sitter man plutselig med halvparten av bildet i hele kinosalen.

Holdt på å le meg i hjel. Han ene duden jeg satt med skvatt og vridde seg unna da ene raketten ble avfyrt mot han. Kjipte seg rett og slett.
    30-40 K ??? Er det ikke "værre en det"? Da spørs det om vi må revurdere kinooppsettet. Hvilke produsenter lager slikt utstyr? Har lest en del om polariseringsbriller HER og andre steder men ante ikke at det var SÅ bra (må testes).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30-40 K ??? Er det ikke "værre en det"? Da spørs det om vi må revurdere kinooppsettet. Hvilke produsenter lager slikt utstyr? Har lest en del om polariseringsbriller HER og andre steder men ante ikke at det var SÅ bra (må testes).

Såvidt jeg har forstått så skal man ikke trenge noe mer en det man har fra før.
    Det er teknikken som er brukt på selve filmen +brillene som utgjør 3Den, mener jeg på. Men produksjonen av filmen for å få det til er dyrt.
    Såvidt jeg har forstått er det brukt dobbelt sett med HDkamera for å få effekten til.

Altså er det ikke bare å utligna enkelte farger for å få dybde slik det var før. Eksempel Shrek 3D (DVD utgaven).
    Var helt grusomt å se på, ble kvalm og uggen etter en stund, og det går ikke ann å virkelig nyte pga kontrast og sortnivå blir sterkt forvrengt.

Men traileren til den NYE Shrek filmen (var før avatar filmen), Da ble jeg skremt. Var ett veldig ekkelt katteansikt som gikk ut av skjermen og stirret meg rett i øynene fra veldig kloss hold.

Dette uten at bilde ble noe dårligere.

Var litt slitsomt for øynene i 15 min, så ble man vant til det og man kunne nyte filmen som varer 3timer. Gikk ut jublende.

Årets film garantert!

Men ville bare poengtere at det var så RÅTT det jeg opplevde på colosseum, at jeg glatt hadde betalt 30-40k bare for å få samme 3d følelsen hjemme under enkelte filmer.

Det var som jeg sa, hadde aldri trodd at de klarte å flytte ting så langt ut av lerretet med slike illusjoner.
    Vi snakker om at jeg blomsterblad og glød fra flamme som fløy 10 cm fra ansiktet mitt, med mange forskjellige dybder.
    Var som å være i filmen MANGE ganger
    Spesielt når han rettet våpenet mot en fiende så stirret jeg rett inn i løpet. Shiit=)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen hjem foresten!

Jeg har lest at pj'n må kunne sende opp mot 6 bilder pr frame (3 høyre øye og 3 venstre) samtidig med 60fps. Jeg veit at sony har dette systemet oppe men spørsmålet er jo pris osv.. Har også lest at Sony klarer dette med Full HD som er imponerende. Har videre lest at dette funker best på DLP pj's.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Onkyo skal begynne å lage PC'r! Først laptopper!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen hjem foresten!

Jeg har lest at pj'n må kunne sende opp mot 6 bilder pr frame (3 høyre øye og 3 venstre) samtidig med 60fps. Jeg veit at sony har dette systemet oppe men spørsmålet er jo pris osv.. Har også lest at Sony klarer dette med Full HD som er imponerende. Har videre lest at dette funker best på DLP pj's.

Hmm blir spennende å se framover=)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA :
    Du vet dette, hva er in og hva er ut på ps3. jeg tenker på software som er digg og ha, spill som er et must.. Fortell fortell, imellomtiden tar jeg litt Dragon Age igjen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modern Wafare2 er vel ganske in?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Modern Wafare2 er vel ganske in?
    Der sa du noe ja!!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    SA :
    Du vet dette, hva er in og hva er ut på ps3. jeg tenker på software som er digg og ha, spill som er et must.. Fortell fortell, imellomtiden tar jeg litt Dragon Age igjen
    Modern Warfare 1 og 2
    http://no.playstation.com/games-medi...ern-Warfare-2/

UFC 2009 undisputed (om man liker MMA kampsport) http://no.playstation.com/games-medi...09-Undisputed/

Need for Speed Shift (Endelig ett godt NFS spill, har ikke kost meg så mye siden Hot Pursuit i gamle dager) http://no.playstation.com/games-medi...2%84%A2-SHIFT/

Magic Ball (ps3 store, ordentlig artig makkespill! verdt hver krone!) http://no.playstation.com/games-medi...Ball%E2%84%A2/

Assasin Creed 1 og 2(Har ikke spilt dette enda selv, står på vent=) men har ett søskenbarn som sverger til det) http://no.playstation.com/games-medi...ssins-Creed-2/
    Spesielt tøft er det at byen er bygd opp så eutentisk som overhode mulig etter slik den var i virkeligheten.

Uncharted 1 og 2 (trenger ikke noe videre introduksjon)
    http://no.playstation.com/games-medi...eves%E2%84%A2/

Infamous (Veldig bra spill, ganske mye GTA stil, bare at du har gudekrefter og kan velge om du vil være god eller ond). Bra story, med en del humor. Og maaange timer med morro!
    http://no.playstation.com/games-medi...2063/inFamous/

Ellers så kommer jeg ikke på så mye mer.
    Har spilt vanvittig lite PS3 egentlig, pga vi har bare en tv i stua.
    Madammen er ikke så interessert i å se på mens jeg spiller "spillene" mine=P

Men blir vel mer nå som jeg får datarommet omgjort til datarom/gutterom.
    (i tillegg til dataen, blir det en 3seter sofa og 42" på veggen, krydret med PS3 og Xbox360), Madammen sin ide=P!!!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    SA :
    Mener Espen dro med seg en bunke spill fra vår lille shoppingrunde tidligere, hva var det? Modern Wafare var en av dem. Har sett spillet på Youtube men er litt for utrent for å spille det enda. Det har foresten dritbra grafikk.

SA er kilde til mye morro her inne, når jeg blir pensjonist skal jeg ansette han som reise & opplevelsesansvarlig (blir du med å sponse Espen? ..)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte gi meg denne gangen også, ikkeno' speilrefleks ...
    Datakjeden Webshop / SONY DSC-WX 1 gold
    Ble Sony kompakt i stedet ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips:

Sony 3D TV bruker polariseringsteknikk (må ha polariseringsbriller slik SA nevnte) og ble lansert på CES 09. Dette er vel det nærmeste genial 3D man kommer til nå men jeg hiver meg gjerne på bølgen når den kommer for fult, i følge alle som har sett Avatar i 3D er man (jeg) en dust om man går glipp av den!

Side 1873 av 2256 FørsteFørste ... 873 1373 1733 1743 1753 1763 1773 1783 1793 1803 1813 1823 1833 1843 1853 1863 1869 1870 1871 1872 1873 1874 1875 1876 1877 1883 1893 1903 1913 1923 1933 1943 1953 1963 1973 1983 1993 2003 2013 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •