Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1871

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Lars!

Sorte skilter på ATV er nå historie i det norske land. Honda har pr i dag ingen registrerbare modeller i Norge. Det jobber selvsagt med saken.

I dag er det Polaris og Yamaha som fås med hvite traktorskilt. Alternativet som motorsykkel (som også fører til hjelmpåbud) er 20-30k dyrere.

Hvis du vil lese om saken står det en del om det i ATV & Scooternorge nr 1-2010.

Bryteboltene til Honda snøfreser er av mykt stål så standard M6 fra Biltema må nok droppes.
    Hmm... Vel, du har gjordt en stålende jobb med dette, dypt takknemlig osv... En ting er sikkert og det er at budsjettet må justeres en smule Det bladet skal jeg kjøpe! Har satt av en del K til gravemaskin osv så det spørs om jeg bør leie først og så tenke ATV den dagen det blir aktuelt med større tomt / småbruk. Det er bedre å gå for en bedre løsning med en gang i stedet for en halveis greie.

..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -3 grader, sol og varme. Ahhhh sommeren kommer

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan, du har jo RX-V1800. Får du dunking i høyttalerne ved spor/sceneskifte, når du blar i menyer osv? Via HDMI altså.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok med meg alt fotoustyr på jobb siden det er en hinsides flott utsikt her, men etter og ha satt opp alt, tråkket i en halvmeter snø så oppdaget jeg at minnekortet fortsatt står i laptoppen

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Hmm... Vel, du har gjordt en stålende jobb med dette, dypt takknemlig osv... En ting er sikkert og det er at budsjettet må justeres en smule Det bladet skal jeg kjøpe! Har satt av en del K til gravemaskin osv så det spørs om jeg bør leie først og så tenke ATV den dagen det blir aktuelt med større tomt / småbruk. Det er bedre å gå for en bedre løsning med en gang i stedet for en halveis greie.

..
    Vet du hva, det er bare noen sider om ATV i det bladet (er jo vinter) så jeg kunne jo skannet dem for deg

Å vente er nok ingen dum ide, tror ikke du vil angre på det senere.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Tok med meg alt fotoustyr på jobb siden det er en hinsides flott utsikt her, men etter og ha satt opp alt, tråkket i en halvmeter snø så oppdaget jeg at minnekortet fortsatt står i laptoppen
    Hehe, klassisk, du får trøste deg med at du ikke er alene om å ha gjort dette
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hehe, klassisk, du får trøste deg med at du ikke er alene om å ha gjort dette
    Lo godt da jeg merket det for å si det slik

Men merker at tyngden på objektivet slår ut på stødigheten til stativet mitt, som var et billig alternativ. Hvilke stativ har dere?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lo godt da jeg merket det for å si det slik

Men merker at tyngden på objektivet slår ut på stødigheten til stativet mitt, som var et billig alternativ. Hvilke stativ har dere?
    Jeg har en Manfrotto tripod: 190XB med et Manfrotto kulehode: 486RC2. Køpte dette som et kit, kostet kr 1116,-

Skikkelig stødig solid kombinasjon, som ikke har noe problem med å henge på et flere kilos tungt kamera. Liker veldig godt kulehodet med hurtigkoplingen.

Er ganske lett, laget i aluminium, tripoden tror jeg. For tungt til å ta med på dagsturer i fjellet, men går fint å bære med seg på et par timers rusletur.

Du som er ganske høy (mener jeg at du har nevnt? ) burde sørge for at du får et stativ som gjør det mulig for deg å stå bak det med kameraet på uten at du trenger å bøye ryggen.

Mitt stativ passer perfekt for meg, men jeg er litt under 180cm på en god dag :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Manfrotto tripod: 190XB med et Manfrotto kulehode: 486RC2. Køpte dette som et kit, kostet kr 1116,-

Skikkelig stødig solid kombinasjon, som ikke har noe problem med å henge på et flere kilos tungt kamera. Liker veldig godt kulehodet med hurtigkoplingen.

Er ganske lett, laget i aluminium, tripoden tror jeg. For tungt til å ta med på dagsturer i fjellet, men går fint å bære med seg på et par timers rusletur.

Du som er ganske høy (mener jeg at du har nevnt? ) burde sørge for at du får et stativ som gjør det mulig for deg å stå bak det med kameraet på uten at du trenger å bøye ryggen.

Mitt stativ passer perfekt for meg, men jeg er litt under 180cm på en god dag :-D
    Er vel ca 182cm på strømpelesten Hvor bestilte du dette hen? Høres ut som et ideelt stativ for meg!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hva, det er bare noen sider om ATV i det bladet (er jo vinter) så jeg kunne jo skannet dem for deg

Å vente er nok ingen dum ide, tror ikke du vil angre på det senere.
    Sender en PM nuhh!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ca 182cm på strømpelesten Hvor bestilte du dette hen? Høres ut som et ideelt stativ for meg!
    Jeg kjøpte det på Netshop, men fant det ikke der nå.

Fant det her:

Manfrotto-Stativ-kit-190XB,486RC2

og her:

Manfrotto 190XB Classic Aluminium Tripod m/486RC2 hode - .Fotostativ og videostativ av merker som Manfrotto og Gitzo. Kvalitets stativer fra Natur og Fritid.

Skal si prisen har steget kraftig fra i fjor? Vi har jo nå sterk krone så prisen burde vel heller gått ned??

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello folkens, vell overstått nyttår og jul til dere

Tenkte jeg skulle dele noe med dere da vi ikke har hatt et års befaring på huset ennå og vi har følgende problem (se bildet).

Hva kan skyldes at døren fryser på denne måten?
    Skal jeg på jobb kl 07 så må jeg fram med hårføner i enkelte tilfeller.
    Tenkte jeg skulle vente til et årsbefaringen, men dette virker så irriterende å kristisk at jeg skulle ta det opp med engang trur jeg.

Hva tycker?:-?

edit: Dette er da inngangsdøren, og bildet ble tatt i -31 i går.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte det på Netshop, men fant det ikke der nå.

Fant det her:

Manfrotto-Stativ-kit-190XB,486RC2

og her:

Manfrotto 190XB Classic Aluminium Tripod m/486RC2 hode - .Fotostativ og videostativ av merker som Manfrotto og Gitzo. Kvalitets stativer fra Natur og Fritid.

Skal si prisen har steget kraftig fra i fjor? Vi har jo nå sterk krone så prisen burde vel heller gått ned??
    Skulle tro at prisen gikk ned ja, men akk nei Vel vel, jeg får se meg litt rundt etter noen gode tilbud etterhvert Det jalla stativet får holde en bitte liten stund til!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Hello folkens, vell overstått nyttår og jul til dere

Tenkte jeg skulle dele noe med dere da vi ikke har hatt et års befaring på huset ennå og vi har følgende problem (se bildet).

Hva kan skyldes at døren fryser på denne måten?
    Skal jeg på jobb kl 07 så må jeg fram med hårføner i enkelte tilfeller.
    Tenkte jeg skulle vente til et årsbefaringen, men dette virker så irriterende å kristisk at jeg skulle ta det opp med engang trur jeg.

Hva tycker?:-?

edit: Dette er da inngangsdøren, og bildet ble tatt i -31 i går.
    Dette kan være så enkelt som en manglende pakning eller at bunnpakninga i døra er for kort eller ødelagt.
    Dørpakninga skal dekke hele veien rundt, oppe og på sidene ligger pakninga i karmen men bunnpakning er ofte festet i et spor på undersiden av døra.

Det kan også være pg. av settnings/sigeskader som har tatt med seg terskelen og latt resten av dørkarmen stå. Ev. kan det være en feilkonstruksjon ute som for lite hell fra døra e.l. Det kan også være en kombinasjon av høy luftfuktighet/dårlig ventilasjon inne slik at damp/fuktighet fryser i dørpartiet når den møter kulda. Uansett er det noe feil på døra di.

EDIT:
    Det kan også være mangelfull isolasjon mellom karm og vegg, det skal være difusjonsåpen isolering mot innerrom.
    Det skal være 2,5mm sprike mellom karm og dørblad oppe og 2mm på sidene.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, trudde egentlig ikke det skulle være slikt, men har "bare" opplevd -15 i Ålesund før, og her er bektraktelig mye kaldere (Ullensaker) så det er fortsatt litt ukjent.

Men ja, naboen har ikke noen problem med dette. Skal kontakte byggherren

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan, du har jo RX-V1800. Får du dunking i høyttalerne ved spor/sceneskifte, når du blar i menyer osv? Via HDMI altså.
    Nope, ikke med noen av de kildene jeg har, eller noen jeg har hatt.

Film sendt forresten
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimi-Hagen fikk 180k i støtte for å installere varmepumpe i kåken sin, for å blant annet varme opp svømmebassenget sitt!

Fikk sponset varmepumpe av Oslo kommune - VG Nett

Ser at han har hatt et forbruk på 325.000kWh - litt mer enn vår husstand som bruker rundt 10.000kWh?!?!?!

Etter å ha hørt mannen uttale seg om sykelønnsordninger (belønne de som ikke har fravær - straffe de syke) og klage over å betale skatt (er vel i prinsipp nullskatteyter?) - snakke stort om at han skal rømme landet og flytte til Sveits for - der slipper han å betale skatt! Samtidig som han er kanskje tidenes rikeste normann?

Vel da blir jeg ganske forundret - at han da kan karre til seg en slik sum av fellesskapet??

Men jeg er veldig begeistret for miljøgevinsten i dette, veldig bra!

Hele greia gir meg allikevel en vond smak i kjeften.....

Ka synes dokker? :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som han kjekke representanten fra FRP sa, Hagen har ikke gjort noe galt ...

Når det er sagt så liker jeg han omtrent like godt som oppkast, ikke noe særlig.
    Fyren er ganske uspiselig, men i dette tilfellet så synes jeg vel egentlig ikke at han har spesielt mye å svare for...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei han har vel ikke brutt noen lov

Men det er da irriterende at de som har mest fra før - bestandig skal få mest?

:?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg gått igjennom kablingen, og satt lyden på riktig, så nå står det mpcm i displayet Får heller kjøpe enn bedre skjermet kabel, og så lurer jeg på om den kablen jeg har ikke nødvendigvis er hdmi 1.3...

Side 1871 av 2256 FørsteFørste ... 871 1371 1731 1741 1751 1761 1771 1781 1791 1801 1811 1821 1831 1841 1851 1861 1867 1868 1869 1870 1871 1872 1873 1874 1875 1881 1891 1901 1911 1921 1931 1941 1951 1961 1971 1981 1991 2001 2011 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •