Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1864

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Defa Varmup

Til og med batteriet er bestandig toppladet!
    Det er konge om du har en stikkontakt! Liker spes. det med batterilading, vi har ikke fått rota oss til støm i garasjen enda men det må kommer, batteriet er ca 5år gammalt og trenger bytting superkjapt. En diselvarmer er veldig grådig på strømen og ved 10- ++ blir det fort tomt.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Du definerte det for meg (squeeseboxene) - Med alt dette har du jo multizone "rund baut". Jeg har ikke dyptgående innsikt i HK men mulig at SA har synspunkter der. Du er jo huskakse nå og slipper snøfres så mulighetene er mange
    Jupp de er det Fant jo et "hemmelig rom" på gutterommet her endag, eller rettere sagt der isolasjonen ligger, så mye plass at jeg hadde vel fått en 7-8rack in der uten problem med alle mulige servere

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Jupp de er det Fant jo et "hemmelig rom" på gutterommet her endag, eller rettere sagt der isolasjonen ligger, så mye plass at jeg hadde vel fått en 7-8rack in der uten problem med alle mulige servere
    Utrolig hvor mye penger man får plass til i små rom oxo :-D

Skulle jeg kjøpt en grom reciver i dag hadde det blitt enten Yama eller Hegel med div ekstra amper, antagelig blir det Hegel men ditt bruksmønster blir annerledes... så Yama er nok mitt råd! Jakv er jo svært fornøyd med sin kloss.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er definitivt "stedet" for oss :-D

Sosiale nettverk - Kaster ut feite folk - ITavisen

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig hvor mye penger man får plass til i små rom oxo :-D

Skulle jeg kjøpt en grom reciver i dag hadde det blitt enten Yama eller Hegel med div ekstra amper, antagelig blir det Hegel men ditt bruksmønster blir annerledes... så Yama er nok mitt råd! Jakv er jo svært fornøyd med sin kloss.
    Har jo Yamaha idag, men grunnen for HK er at den er strømsterk så jeg sparer meg en ny effektforsterker og at den passer utmerket til film, skal ikke brukes til musikk okke som

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo Yamaha idag, men grunnen for HK er at den er strømsterk så jeg sparer meg en ny effektforsterker og at den passer utmerket til film, skal ikke brukes til musikk okke som
    Hmm, jo'a jeg ser den! du er nok inne på noe og du har jo rimelig god oversikt over bruk osv. Jeg ville rett å slett ha testa for å se om det funker slik du tror, det blir fort behov for mer kraft hvis løsningen ligger på grensa av det du kan akseptere!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jo'a jeg ser den! du er nok inne på noe og du har jo rimelig god oversikt over bruk osv. Jeg ville rett å slett ha testa for å se om det funker slik du tror, det blir fort behov for mer kraft hvis løsningen ligger på grensa av det du kan akseptere!
    Godt poeng, siden jeg tar med meg tikene på loftet så må jeg finne en løsning i stua, stativ ser jeg for meg som den beste løsningen, eventuelt noen smale gulvstående. Dynamikk er stikkordet der, og jeg er en smule usikker på hvor jeg vil hen, like rådvill som lærerene

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng, siden jeg tar med meg tikene på loftet så må jeg finne en løsning i stua, stativ ser jeg for meg som den beste løsningen, eventuelt noen smale gulvstående. Dynamikk er stikkordet der, og jeg er en smule usikker på hvor jeg vil hen, like rådvill som lærerene
    Siden det er snakk om rommet for gardiner og blomster... hvordan stiller din bedre halvdel seg til form, farge og volum på "denslags" ?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overlevde Espen snøryddinga?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nødvendig med effektforsterker til film da? Jeg mener behovet er større dersom det skal spilles musikk.

Btw, JBL LS 40 har jo bra dynamikk

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Defa Varmup

Til og med batteriet er bestandig toppladet!
    Blir ikke det samme som garasje. Men prisen blir jo en brøkdel da.

200k vs 5k? 8)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er snakk om rommet for gardiner og blomster... hvordan stiller din bedre halvdel seg til form, farge og volum på "denslags" ?
    Min bedre halvdel er av den typen som skal ha meg med på alt av avgjørelser hva interiør og design angår, faktisk jeg som valgte ut de siste gardinene våre Så jeg har temmelig fritt spillerom der, men rommet fysiske størrelse setter sin begrensninger.

Oddbjørn: Du har et poeng, men jeg syns ikke yamaha standalone har så mye strøm i de mindre klassene så jeg vil heller ha fks HK 360 til 8k som har alt hva tekniske finesser angår og samtidig nok med strøm, enn en billig yamaha som kanskje har mer finesse i lyden, men ikke nok futt

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler meg litt "på sidelinja" men hva med SA (System Audio)? De er smale monolittiske, ok dynamikk, grei pris? -tenker først og fremst fronter. Det er i utgangspunktet Audiosaker men bør testes (tipper du har hørt dem)

Personlig har jeg blitt JBL type etter å ha vært en del hos Espen og hos naboen som jeg overbeviste med et par JBL ES80 i lys bøk en ES25C center og ES 10 bak + en ES250P Subwoofer. Jeg har jo JBL selv (innebygd) og føler at det funker bra. Jeg har en Velodyne Sub som jeg pleier å slå av for å holde oversikten. På film digger jeg oppsettet mitt men det er en "spessiel" lyd. Jeg begynner også å bli litt rusten i ørene

Jeg er veldig fornøyd med min Pioneer LX60 men den er litt over ditt budsjett og jeg ser greia med kraft framfor gadgetz når bruken er såpass ensformig.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med spade på stativsaker, LS40 "has it all"..... hva er budsjettet?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon har også mye "kraft". AVR-2310 er jo en liten sinnatagg som antagelig fyller stua di (og naboen's). MEN -det er Denon!

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars, Den er god ring meg når du nærmer deg.

Ellers -13,3 nå, var oppe på bilverkstedet -21.... (litt opp i høyden ja )

Dilemma....

Kjøre eller fly til Oslo ???? flyet fra oslo går kl 15.45 fra Oslo og ankommer Oslo 09.00

Bil : avgang dagen før om ettermiddagen, kjøre opp etter ankomst, regner ca 8 timers kjøring en vei og ca 2000 i diesel.

Fly :

Fra Vigra 09.05 i oslo 10.00, første ferge 06.15 pris 590 + avgifter (norwegian)
    Fra Oslo 13.05 på vigra 14.00 pris 590 ink avgifter (SAS )

Eller

Fra molde 10.00 i Oslo 10.50 pris 667 ink avgifter (SAS) + 40 min ferge

Fra Oslo 14.10 i Molde 15.05 Pris 199 + avgifter (Norwegian ) + ferge 40 min

Hva ville dere ha gjort ????

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler meg litt "på sidelinja" men hva med SA (System Audio)? De er smale monolittiske, ok dynamikk, grei pris? -tenker først og fremst fronter. Det er i utgangspunktet Audiosaker men bør testes (tipper du har hørt dem)

Personlig har jeg blitt JBL type etter å ha vært en del hos Espen og hos naboen som jeg overbeviste med et par JBL ES80 i lys bøk en ES25C center og ES 10 bak + en ES250P Subwoofer. Jeg har jo JBL selv (innebygd) og føler at det funker bra. Jeg har en Velodyne Sub som jeg pleier å slå av for å holde oversikten. På film digger jeg oppsettet mitt men det er en "spessiel" lyd. Jeg begynner også å bli litt rusten i ørene

Jeg er veldig fornøyd med min Pioneer LX60 men den er litt over ditt budsjett og jeg ser greia med kraft framfor gadgetz når bruken er såpass ensformig.
    SA er egentlig utelukket da jeg syns de blir litt for pene for min smak, men det er lenge siden sist og kanskje bør jeg høre de igjen? Jeg er også veldig glad i JBL, de kombinerer både kvalitet oppover i registret samtidig som de ivaretar dynamikk og spilleglede på en måte som passer meg veldig godt!
    Jeg har i så måte ikke satt noe budsjett på høytalerne, da jeg godt kan kjøpe noe billig mens jeg sparer opp penger til fks LS40. Jeg tenkte på Klipsch RB81 Men de hadde vi hatt før fikk jeg beskjed om så det var utelukket. Vi får se litt hva tiden bringer, heldigvis skal ikke ting skje i morgen

Center har jeg så akkurat det tenker jeg ikke så mye på enda. Eventuelt selge den og kjøpe Jbl center, men er ikke så stort problem slik jeg ser det.

Hva forsterker angår har jeg aldri prøvd Pioneer, men de er helt klart under aktuelt kategorien, Denon har jeg hatt, men det er lenge siden, så de er verdt og ta en lytt på. Helt klart

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Hva ville dere ha gjort ????
    Var ikke direkte billig i drift den bilen din

Jeg hadde kjørt om føre er like fint som nå, jeg hater venting på flyplasser! :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er flink til å vente men får spasmer av Vatne->Ålesund på vinteren, jeg hadde tatt fly, ferger og hest om det gjorde kjøreturen kortere!

Side 1864 av 2256 FørsteFørste ... 864 1364 1724 1734 1744 1754 1764 1774 1784 1794 1804 1814 1824 1834 1844 1854 1860 1861 1862 1863 1864 1865 1866 1867 1868 1874 1884 1894 1904 1914 1924 1934 1944 1954 1964 1974 1984 1994 2004 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •