Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1856

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sorte skilt er motorredskap. Er ikke 100% sikker, men mener at du kun har lov til å krysse offentlig vei med den. Krysse vil si maks 500 meter etter veien hvis du skal på andre siden. Reg som traktor (hvite skilt) betyr fri bruk med fartsbegrensning.

Du får de også registert som motorsykkel som kan kjøres på B-førerkort, men da vil staten ha sitt. Vår kostet 90k som traktor og ca. 120k som motorsykkel. Det har blitt restriksjoner på å registrere de som traktor så det er ikke sikkert du får alle registrert som det lenger. Vår var den nest siste i midt-norge som ble regga som traktor av den typen

En kompis som er mekaniker der de selger både Bombardier og Polaris sier at Polaris sine er bedre. Yamaha er et bombesikkert valg også. Mellom disse 3 merkene vil jeg nesten si at lokal pålitelig forhandler betyr mest.

Polaris Sportsman 800 EFi 4x4 - FINN MC
    Polaris Sportsman 500 6x6 - FINN MC

Legg merke til at prisene er eks. mva. Dette var bare noen jeg fant som de lokale har på lager. Vet at de karene bruker å ta en demo-atv og putte på skjær for å brøyte hjemme hos seg selv Selv har jeg aldri brøytet, men vår 400cc er genial å ha til mye småtteri. Har kjørt den en del med bilhenger bak og det er null problem.

Så mitt tips er å finne forhandler til en av disse:

Polaris Sportsmann
    Bombardier Outlander
    Yamaha Grizzly

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Polaris har en funksjon som slår av sperra på bakakslingen - Fint hvis du skal kjøre på plen uten å rive opp grasrota.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Sorte skilt er motorredskap. Er ikke 100% sikker, men mener at du kun har lov til å krysse offentlig vei med den. Krysse vil si maks 500 meter etter veien hvis du skal på andre siden. Reg som traktor (hvite skilt) betyr fri bruk med fartsbegrensning.

Du får de også registert som motorsykkel som kan kjøres på B-førerkort, men da vil staten ha sitt. Vår kostet 90k som traktor og ca. 120k som motorsykkel. Det har blitt restriksjoner på å registrere de som traktor så det er ikke sikkert du får alle registrert som det lenger. Vår var den nest siste i midt-norge som ble regga som traktor av den typen

En kompis som er mekaniker der de selger både Bombardier og Polaris sier at Polaris sine er bedre. Yamaha er et bombesikkert valg også. Mellom disse 3 merkene vil jeg nesten si at lokal pålitelig forhandler betyr mest.

Polaris Sportsman 800 EFi 4x4 - FINN MC
    Polaris Sportsman 500 6x6 - FINN MC

Legg merke til at prisene er eks. mva. Dette var bare noen jeg fant som de lokale har på lager. Vet at de karene bruker å ta en demo-atv og putte på skjær for å brøyte hjemme hos seg selv Selv har jeg aldri brøytet, men vår 400cc er genial å ha til mye småtteri. Har kjørt den en del med bilhenger bak og det er null problem.

Så mitt tips er å finne forhandler til en av disse:

Polaris Sportsmann
    Bombardier Outlander
    Yamaha Grizzly
    Her var det MYE bra info! Skal lage meg en kaffe å studere linjene bedre!

takker

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser foresten at de bruker "sorte traktorskilt" i annonsene sine. Hvis du vil lese deg opp på hva som er lovlig bruk av et slikt kjøretøy tror jeg du bør søke på motorrredskap.

Noe annet som er uklart så skal jeg svare etter best evne.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser foresten at de bruker "sorte traktorskilt" i annonsene sine. Hvis du vil lese deg opp på hva som er lovlig bruk av et slikt kjøretøy tror jeg du bør søke på motorrredskap.

Noe annet som er uklart så skal jeg svare etter best evne.
    Fant dette men skal undersøke mer om "motorredskap" i loven.

Såvidt jeg har forstått er det 4 klasser man kan plassere ATV i:

1: uregistrert kjøretøy, kun lov å kjøre på privat eiendom og tilrettelagte områder, ingen begrensninger eller restriksjoner, unntatt kanskje aldersbegrensninger - går som motorredskap.
    -Ikke aktuell for min del

2: 50ccm ATV, max 175 kg vekt og max 45km/t hastighetsbegrensning

-kjøres på mopedsertifikat, mc-sertifikat eller bilsertifikat.

3: fri kubikk, men begrensning på 20 hk eller 15kw effekt, ingen begrensning på hastighet, registrert som MC, men kjøres på bilsertifikat og bruker hvite skilt, fri kjøring hvor biler/mc kan kjøre.

4: Traktor-registrert ATV på sorte skilt, kan kjøres på vei (?), men hastighetsbegrensning på 45km/t, ingen kubikk/hk-begrensning. Kjøres på Bil eller traktorsertifikat

Det ser ut til at den mest aktuelle "klassen" for min del havner ved punkt 3.

Og så over til mulige valg for klassen begrenset til 15kw/20hk. De mest interessante modellene her for min del er kanskje Yamaha Grizzly 700, eller Honda TRX 680 Rincon, disse maskinene ser jo ganske avansert ut i forhold til hjuloppheng, spørsmålet er hvordan de oppfører seg når de er effektbegrenset.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Polaris Sportsman 500 6x6 EU-Traktor - FINN MC Hvite traktorskilt.
    Polaris Sportsman 500 6x6 - FINN MC Sorte traktorskilt.

Som sagt tror jeg sorte skilt kun er utenfor offentlig vei. Og det er mulig at det er kun Polaris som leveres med hvite traktorskilt i dag. Fordi de får den typegodkjent gjennom EU og da kan ikke Norge gjøre noe med det såvidt jeg har forstått. Du får den nemlig ikke typegodkjent som traktor i Norge.

Honda er jo alltid et godt valg, men de har jeg ingen erfaring med.

På jobben har vi en Polaris Sportsman 800 EFi 6x6 Big Boss med hvite skilter og den er RÅ! I vognkortet står det maks 32km/t, men da jeg testet den passerte nåla 100km/t... Den drar alt, er råsterk og kommer seg frem uansett. Pris: Ca. 130k

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På jobben har vi en Polaris Sportsman 800 EFi 6x6 Big Boss med hvite skilter og den er RÅ! I vognkortet står det maks 32km/t, men da jeg testet den passerte nåla 100km/t... Den drar alt, er råsterk og kommer seg frem uansett. Pris: Ca. 130k
    Vi har noen slike på jobben også, de er rå :-D kommer frem de fleste steder!

Men de er meget ettertraktet blant tyver, våre blir stadig stjålet, samme hvor godt de blir passet på og låst inn :?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det så er det sjåføren som er begrensningen, ikke kjøretøyet

Hmm, vår pleier å stå ute på anleggsstedet. Nøklene tar vi ut, men det er ikke noe problem å ta den med seg for å hogge den.

Det er slike småting som gjør at jeg stortrives på bygda. Kan leve ganske bekymringsløst der.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - bygda har sine fordeler! Jeg skal sette meg godt inn i lovgivningen, fordel at man ikke kan typegodkjenne en traktor i Norge! men det koster! Vi får se hva det blir til, en eller annen løsning blir det affal.

så langt takk for all hjelp.

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Savner en kaffe jeg også Mulig vi kan friste Espen med etterjulssalg på Moa.
    PS: Jeg sponser kaffen hvis dere lar dere smitte av pratesjuka
    Blir gjerne med på en kaffe jeg

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av COSSIERS
    Blir gjerne med på en kaffe jeg
    Sitter og ser på leiligheter i byen vurderer å selge huset og middlertidig kjøpe kåk i byen for så å flytte et sted på landet igjen (småbruk).

Mange gode investeringsobjekter der inne

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og ser på leiligheter i byen vurderer å selge huset og middlertidig kjøpe kåk i byen for så å flytte et sted på landet igjen (småbruk).

Mange muligheter ja :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange muligheter ja :-D
    Mange kvm og rom det er snakk om da ?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Am Back !!!!

Har bare mekka litt på bilen, skal til lakkering i slutten av uka og det er godt og bli ferdig med litt små rep før lakkeringa.

Hva jeg har gjort ?? Som sakt bare litt små rep, av med kompressoren for og legge opp nye pluggledninger og så må jeg flytte to av coilene pga overslag.

Ikke noe stort men irriterende, får fusking ved pådrag, fordelen er at den ikke slipper mellom andre og tredje gir ;-)

Men nå blir det så bra så

Kanskje kaffe ja

Ellers så var det vel snakk om at noen skulle ta seg en tur hit ??

Og SA trenger kanskje PCn snart, er ikke sikker på om jeg rekker det før jeg reiser, men jeg bruker den PCn du har til og kalibrere innsprut giring og tenning....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange kvm og rom det er snakk om da ?
    Spiller i grunn ingen rolle, utvikklingspotesiale er det viktigeste men en 2-3roms (70+m2) i dårlig forfattning/gammaldags/slitt sentralt eller i god beliggenhet hadde vært helt konge!

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjør nå "rønna" ferdig først da :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Gjør nå "rønna" ferdig først da :-D

Begynner å se enden nå vettu og jeg veit ikke om jeg klarer å leve problemfritt

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er mest fornuftig?
    Yamaha 765
    Onkyo 607
    Denon 1910

??????????????????????????????????????????????????
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Begynner å se enden nå vettu og jeg veit ikke om jeg klarer å leve problemfritt
    Hvilke videokamera var det du kjøpte for ei tid tilbake? og til hvilken pris?

Kan tenkes madammen må bytte ut Canon HV20 kameraet sitt når ho skal gå over til Mac.

De har jo vært så snille å fjernet firewire inngangen på Macbook......! argel

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hva er mest fornuftig?
    Yamaha 765
    Onkyo 607
    Denon 1910

??????????????????????????????????????????????????
    Lurer fælt på det jeg og , men så 607 n til 3495,- hos av shop , vet ikke om det er inkl frakt da ?

Side 1856 av 2256 FørsteFørste ... 856 1356 1716 1726 1736 1746 1756 1766 1776 1786 1796 1806 1816 1826 1836 1846 1852 1853 1854 1855 1856 1857 1858 1859 1860 1866 1876 1886 1896 1906 1916 1926 1936 1946 1956 1966 1976 1986 1996 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •