Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1849

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med dagen Frode !!!! :-)

-Fy, jeg er såååååå misunnelig på dere som har mulighet til å ha fiber/ eller en kjappe internett linje!! Vi bor ikke så usentralt egentlig, men vi har 5500m telefonlinje inn på huset, og resultatet blir en ustabil møkkalinje "litt" raskere enn ISDN :x

-Enig, oppgrader til Win7 så fort du har muligheten....

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Poenget er vel at:

1) Du VET hva du snakker om + Du HAR peiling på lyd!!

2) Du veit hva som funker sammen + Du har andre kvalitetskomponenter! (kanskje)

Skal man kjøpe noe fra scratch og ikke har nødvendig "peil" kan det fort bli El-Kjøplyd nesten uansett hva man kjøper. Dynavoice F6 er jo ikke direkte små og lyden er ganske bra til prisen. En 5år gammal Pio er jo vesentlig bedre i "Low-End" 5år gammel en ny idag (stereo), dagens komponentkvalitet er søren ikke mye å skryte av...eller? tanker?

EDIT:
    Med normal prisstigning hadde den Marantzen kostet rundt 5-5500.- i dag. Jeg ville også heller ha ditt gamle anlegg for 2000.- en et kombosystem fra ElKjip til 7K! Mest av alt ville jeg hatt de 7 tusen :grin:
    Intrykket mitt er at en billig receiver i dag er bedre enn en eldre billig receiver. Nå har jeg ikke noe stort sammenligningsgrunnlag bortsett fra lånet av Pio 514 (2004), samt at jeg hadde Pio 418 (2008) som jeg solgte og koblet opp til noen andre.

Men er det prisstigning på hjemmekinoforsterkere? Jeg synes prisene har gått nedover de siste årene i takt med utviklingen. Mulig jeg er på jordet her.

Ingen her inne ville vel hatt et Eljkøpanlegg. Poenget mitt er at du trenger ikke å bruke mye cash for å få noe som spiller bedre enn disse

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har kaldværet til Tom kommet hit også. Syntes det var litt kaldt da jeg sto opp og en titt på termometeret forklarte hvorfor. Den stakkars varmepumpa gir nesten opp når det blir 20 minus ute. Heldigvis har jeg to vedovner

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det noen som har slått av varmeovnen på stua, så vi var nede i 16 grader klokka 6 i morges, det er jo 8,5 minus ute, svinekaldt til å være her ...
    Godt vi kan fyre i ovnen
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halvannen sprengfyring i to ovner og jeg nærmer meg 20 grader nå 8)

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull

-Fy, jeg er såååååå misunnelig på dere som har mulighet til å ha fiber/ eller en kjappe internett linje!! Vi bor ikke så usentralt egentlig, men vi har 5500m telefonlinje inn på huset, og resultatet blir en ustabil møkkalinje "litt" raskere enn ISDN :x

Der var du ja :-)

Hadde du fulgt med så hadde du sett at vi faktisk sa grattis til deg også for noen dager siden

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Grattis til deg også Frode, regner med at du lusker rundt her for og sjekke hva som skjer, er ikke lett og holde seg helt borte vet du :-)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratts Frode :-D

Jeg hadde filmaften i går, så G.I. Joe: Rise of Cobra, Terminator Salvation og The Strangers.

De to første var jo perfekte saker å kjøre på Bluray/lerret :-D Popcornfilmer så det holder, likte begge filmene veldig godt.

Den tredje saken var en skikkelig overaskelse, en liten perle av en thriller/skrekkfilm/grøsser. Mer spenning og grøss har jeg sjelden fått av en film. Anbefales - for de som liker å bli skremt

Nå er det Tour de Ski :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom akkurat tilbake fra posten, der lå det 3 høytalere gitt, kommer tilbake med mer :-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Får få de til å slenge en plate med Windows 7 til meg over helga tenker jeg etter det jeg har lest her.....

Skiftet bil forresten, fikk på skilta på lille julaften, så det var en grei julegave

Nå skal vi sjekke bilkunnskapene her, hvilken bil er det jeg har kjøpt? Legger ved ett bilde tatt av deler av interiøret...
    Grattis med både ny lappis og bil

Når det gjelder å slå av og på Bluetooth, kan det være at det finnes en knapp for dette på tastaturet eller der noe sted?

For den store bilgjettekonkuransen (trenger ikke bilde som clue) - vel da gjetter jeg på en BMW 5 serie, gjerne diesel og stasjonsvogn, et eller to år gammel, kanskje sølv/grå metallic? Eller kanskje enklere sagt, maken til den du hadde, bare nyere, og mulig litt sprekere?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Intrykket mitt er at en billig receiver i dag er bedre enn en eldre billig receiver. Nå har jeg ikke noe stort sammenligningsgrunnlag bortsett fra lånet av Pio 514 (2004), samt at jeg hadde Pio 418 (2008) som jeg solgte og koblet opp til noen andre.

Men er det prisstigning på hjemmekinoforsterkere? Jeg synes prisene har gått nedover de siste årene i takt med utviklingen. Mulig jeg er på jordet her.

Ingen her inne ville vel hatt et Eljkøpanlegg. Poenget mitt er at du trenger ikke å bruke mye cash for å få noe som spiller bedre enn disse
    110% enig!

Det er riktig at prisene har gått ned, det har også kvaliteten. At lyden har blitt bedre er jeg egentlig ikke helt enig i men dette er definitivt ikke mitt felt Man får nok mer for pengene i dag en for 5år siden (tilkoblinger, formater osv) men spørsmålet er om kvaliteten har fulgt etter. Jeg ville ha vært veldig forsiktig med å kjøpe en reciver til under 2K uten å sjekke alle mulige referanser først. Sier ikke at det er møkk men at sansynligheten er stor. Tror også at mye ligger i høytalerne, er det litt trøkk i reciver så høres det fort i et "godt" par HT'r.

Jeg prøvde også en "ny" 2008 Pio reciver (husker ikke modell) mener den kosta rundt 4000 og det var heidundranes nedtur på JBL ES80. Tilogmed han som skulle ha det stussa over kvaliteten (60åring med dårlig hørsel). Kan jo ha vært no gæli med den da!

Jeg sliter alltid med å gi "gode råd" der poenget er å bruke lite pæng så enten må jeg slutte å gi råd eller så må jeg labbe rundt å teste billige anlegg Det siste er nok det beste -og morsomste!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull

Mye vil ha mere! Jeg vil også ha Fiber. Å sitte å se på at fiberrullene ruller forbi her daglig er pinadø nedtrykkende greier Svigerfar på 70 har fått tilbudet og kommer til å gå for det!! Da vi bodde i kjelleren hans for 3år sia hadde vi ISDN!

Kan egentlig ikke klage men fiber er jo en annen planet, dette har vi i dag:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vinterkulda

Nå har vi 22 grader inne og ca -9 ute og sterk vind, kun varmepumpa går og kjelleren er 100% uisolert (etasjeskiller har 15cm iso). Før vi isolerte huset hadde vi 12 grader med varmepumpe på full guff på morran og -3 ute Utrolig deilig!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Kom akkurat tilbake fra posten, der lå det 3 høytalere gitt, kommer tilbake med mer :-)
    Julenissen jobber hele året

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye vil ha mere! Jeg vil også ha Fiber. Å sitte å se på at fiberrullene ruller forbi her daglig er pinadø nedtrykkende greier Svigerfar på 70 har fått tilbudet og kommer til å gå for det!! Da vi bodde i kjelleren hans for 3år sia hadde vi ISDN!

Kan egentlig ikke klage men fiber er jo en annen planet, dette har vi i dag:

Gjelder å tegne seg opp før Mimer begynner å bygge ut.

Slipper mye unna på tilkoblingsavgiften,
    Om man bestiller under startfasen, altså når de sanker abb osv så betaler man 1800,- i etablering (modem,linje,utstyr for å legge fram til huset osv).
    Mens om man venter til de har begynt så blir det 5800,-

Si fra om du vil tegnes opp=), har en kompis med Gull Mimer refleksjakke=P

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P Northug :shock: mannen ruler :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skaffer seg fiber og skikkelig rå hastighet på bredbåndet - hva er det da dere skal bruke dette til?

Hvorfor er dette så bra?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hvis man skaffer seg fiber og skikkelig rå hastighet på bredbåndet - hva er det da dere skal bruke dette til?

Hvorfor er dette så bra?
    Det første jeg tenker er video-on-demand/leiefilm pr. nett.
    Det andre er private Video-on-demand feks. fra min 1500 stk filmdatabase (kommer, kun for nære venner og familie).
    Det tredje er ip videotelefon etc.
    Det fjerde er dyrisk nedlastningshastighet på medier og løsninger vi har & ikke har hørt om!
    Det femte handler om fremtidige ting.

Alt-i-Box er jo en besparelse om man har telefon-parabol-internett osv..

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Der var du ja :-)

Hadde du fulgt med så hadde du sett at vi faktisk sa grattis til deg også for noen dager siden
    Takk og takk !!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første jeg tenker er video-on-demand/leiefilm pr. nett.
    Det andre er private Video-on-demand feks. fra min 1500 stk filmdatabase (kommer, kun for nære venner og familie).
    Det tredje er ip videotelefon etc.
    Det fjerde er dyrisk nedlastningshastighet på medier og løsninger vi har & ikke har hørt om!
    Det femte handler om fremtidige ting.

Alt-i-Box er jo en besparelse om man har telefon-parabol-internett osv..
    Tror jeg spurte om det samme en gang tidligere... :-D

Side 1849 av 2256 FørsteFørste ... 849 1349 1709 1719 1729 1739 1749 1759 1769 1779 1789 1799 1809 1819 1829 1839 1845 1846 1847 1848 1849 1850 1851 1852 1853 1859 1869 1879 1889 1899 1909 1919 1929 1939 1949 1959 1969 1979 1989 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •