Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1848

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    aaah jeg sitter bare å venter på mimer skal komme med utstyr så jeg får lagt opp fiberen=)

50/50 Mbit! Yay!

Steike håper på en skikkelig oppdatering på Macbook Pro snart.
    Om den får Quad core og ett ATI 4xxx skjermkort så kan jeg faktisk slå sammen laptopen og Stasjære til en løsning=)

Da laptopen vil dekke behovet mitt på arbeidsrommet også, bare å lage til docking sone for ekstern skjerm/tastatur/mus/lyd!

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :O

Kvifor har Lillehammer så dårleg utbygd nett? Eller bor du i utkanten/oppi ei fjellside? Her har vi vel muligheit for 20000/8000 maks, mens i Ålesund er vel fiberet på god veg inn.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm 12000 ned og husker ikke hvor mye opp... Og det er absolutt maks...

Saken ble levert med maks 100mbit ....... Ha ha ikke rart den er raskere på trådløst...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    hmm 12000 ned og husker ikke hvor mye opp... Og det er absolutt maks...

Saken ble levert med maks 100mbit ....... Ha ha ikke rart den er raskere på trådløst...
    høyere overføringshastighet. Men også mer ustabil og
    høyere ping.

Kabel best punktum

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu vell, saken er ganske kvass i utgangspunktet, mangler BD drev og 1000mbit kan leve med det :-)

Sjekket en ny tilsvarende fra Dell med maks spesifikasjoner (samme som min hadde da jag kjøpte den ) og havnet på nesten 17 K......

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu vell, saken er ganske kvass i utgangspunktet, mangler BD drev og 1000mbit kan leve med det :-)

Sjekket en ny tilsvarende fra Dell med maks spesifikasjoner (samme som min hadde da jag kjøpte den ) og havnet på nesten 17 K......
    var ikke mobbing,
    Mener bare at jeg ville heller kjørt 100Mbit kabel en 300Mbit trådløst.

Men det er meg=)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    var ikke mobbing,
    Mener bare at jeg ville heller kjørt 100Mbit kabel en 300Mbit trådløst.

Men det er meg=)
    Kjører vist duplex... Ser for meg at den bruker nett og trådløst eller ??

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører vist duplex... Ser for meg at den bruker nett og trådløst eller ??
    Det betyr bare at du 100Mbit begge veier, kontra halv-duplex som betyr at det er bare 100Mbit en vei av gangen.

Grunnen til at valget er der, er fordi noe gammelt utstyr ikke støtter full duplex.

Se det som en felts vei, der biler må vente på at banen er klar før de kan kjøre på den...
    Kontra to felts vei, der de begge kjører samtidig...

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann natteranglerne..... Har holdt på i kveld med å aktivisere bt på den nye lappisen min.. Slo til ¨på siste runde med hjemmepcordning, og flesket til med en godt specket Dell Studio 1745........ Men kan for ingen ting i verden hverken klare å finne eller aktivisere bt....... Dette er nesten flaut altså..... vært inne i F2 i oppstart og der står bt som enablet men ikke søren altså... Utover det en nydelig maskin, men knalldeilig og klar skjerm med full HD, og noe av det beste jeg har hørt av lyd på en lappis.... JBL høyttalere i front, og en liiiiiiiiiiiiten subbis under...... morsomme greier....... Men den bt-greia irriterer meg grønn........... Grrrrrrrr

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Control Panel --> Devices and printers -->Add a bluetooth device?

har ikkje testa sjølv.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Control Panel --> Devices and printers -->Add a bluetooth device?

har ikkje testa sjølv.

Har prøvd det noen ganger gitt....... Åhhhhhhhh.... For å si det på en fin måte: Jeg misliker Vista!!! Er Windows 7 noe bedre? Får gratis oppgradering til det, men vetta søren jeg....... Savner XP som jeg har på minipc'en og gamlelappisen........

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg savna også xp då eg hadde vista, men no har eg windows 7 på begge maskinene, ikkje eit problem enda

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Har prøvd det noen ganger gitt....... Åhhhhhhhh.... For å si det på en fin måte: Jeg misliker Vista!!! Er Windows 7 noe bedre? Får gratis oppgradering til det, men vetta søren jeg....... Savner XP som jeg har på minipc'en og gamlelappisen........
    Om du har gratis oppgradering fra Vista til Windows 7 =

GJJJJJJJJJJØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØRRRRRRR RRRR

DDDDDDDDDEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEETTTTTTTTTTTTTTTTT TT

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Edit:
    Vista er/kommer til å bli den nye Windows ME, med andre ord en skikkelig flopp.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har gratis oppgradering fra Vista til Windows 7 =

GJJJJJJJJJJØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØRRRRRRR RRRR

DDDDDDDDDEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEETTTTTTTTTTTTTTTTT TT

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Edit:
    Vista er/kommer til å bli den nye Windows ME, med andre ord en skikkelig flopp.

Seriøst? Ja, da er det bare å kontakte Dell på mandag ja... Vi fikk med gratis oppgradering, men var usikker på om det ble en "nedgradering"... Så nemlig litt på lappisen som søs og svoger kjøpte før i uka her, og den hadde Windows 7... Hva er forskjellen da? Virker som vi som har holdt på noen år, fremdeles ikke får lov å gjøre så mye som vi fikk med XP...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt valget mellom Vista og XP så hadde faktisk valget vært veldig enkelt.......

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Hadde jeg hatt valget mellom Vista og XP så hadde faktisk valget vært veldig enkelt.......
    Jeg liker veldig godt XP, meen Win7 er endelig den neste "generasjonen" til Microsoft...

Jeg sammenligner steget fra XP - Win7
    som det steget det var fra windows98 - XP

Der Vista blir som ME.

Er veldig fornøyd med Win7, enda ikke kræsjet. guien er mye penere. man har fått docken som er litt kopi av OSX osv.

Endelig ett system som er ryddet opp i, merker ikke at det bruker noe mer ressurser en XP, nærmest mindre spør du meg.
    Kontra Vista som suger all kraften ut av maskinvaren.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får få de til å slenge en plate med Windows 7 til meg over helga tenker jeg etter det jeg har lest her.....

Skiftet bil forresten, fikk på skilta på lille julaften, så det var en grei julegave

Nå skal vi sjekke bilkunnskapene her, hvilken bil er det jeg har kjøpt? Legger ved ett bilde tatt av deler av interiøret...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hvis du ikke stiller spesielle krav til lydkvalitet og lydtrykk ser jeg ingen problemer med å kjøpe en billig receiver. Lånte en ca. 5 år gammel Pioneer som den gang var deres billigste et par uker før jeg fikk Yamahaen min i hus, det var jo dårligere lyd, men det ville alikevel spilt ringer rundt slike plastikkanlegg som man får på Elkjøp for 7-8000.

Et annet eksempel er en kombo jeg hadde for et par år siden. Dynavoice F6 og en billig Marantz (tipper 3000 i nypris for 4-5 år siden). Det spilte helt ok og en kompis kjøpte det av meg for 2000 noe broren hans nektet å tro fordi det spilte mye bedre enn Pioneer-anlegget hans til 7k, altså slik Elkjøppakke.
    Poenget er vel at:

1) Du VET hva du snakker om + Du HAR peiling på lyd!!

2) Du veit hva som funker sammen + Du har andre kvalitetskomponenter! (kanskje)

Skal man kjøpe noe fra scratch og ikke har nødvendig "peil" kan det fort bli El-Kjøplyd nesten uansett hva man kjøper. Dynavoice F6 er jo ikke direkte små og lyden er ganske bra til prisen. En 5år gammal Pio er jo vesentlig bedre i "Low-End" 5år gammel en ny idag (stereo), dagens komponentkvalitet er søren ikke mye å skryte av...eller? tanker?

EDIT:
    Med normal prisstigning hadde den Marantzen kostet rundt 5-5500.- i dag. Jeg ville også heller ha ditt gamle anlegg for 2000.- en et kombosystem fra ElKjip til 7K! Mest av alt ville jeg hatt de 7 tusen :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker veldig godt XP, meen Win7 er endelig den neste "generasjonen" til Microsoft...

Jeg sammenligner steget fra XP - Win7
    som det steget det var fra windows98 - XP

Der Vista blir som ME.

Er veldig fornøyd med Win7, enda ikke kræsjet. guien er mye penere. man har fått docken som er litt kopi av OSX osv.

Endelig ett system som er ryddet opp i, merker ikke at det bruker noe mer ressurser en XP, nærmest mindre spør du meg.
    Kontra Vista som suger all kraften ut av maskinvaren.
    Enig! Win7 er en bragd sammenlignet med Vista. Vista var bare surr, litt det samme som Windows ME. At de har henta mye bra GUI fra Osx og at det faktisk funker gjør systemet brukervennlig. De nye indexeringsrutinene letter noe voldsomt. Jeg tror MS får en OSkiller med Win7 og at det nesten kan sidestilles med XP på stabilitet. Nå gjenstår det bare å se hvor mye surr den gamle kompatiblitetsdritten skaper -på sikt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frode - Teddy1000 har Brusdag i dag

Side 1848 av 2256 FørsteFørste ... 848 1348 1708 1718 1728 1738 1748 1758 1768 1778 1788 1798 1808 1818 1828 1838 1844 1845 1846 1847 1848 1849 1850 1851 1852 1858 1868 1878 1888 1898 1908 1918 1928 1938 1948 1958 1968 1978 1988 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •