Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1845

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    L

Hederlig forsøk, det skal du ha

Må innrømme at jeg la inn to stk Mac på ønskelisten til Expert før jul. Måtte jo slenge med noe overprisa dritt for å komme opp mot 100 000,-

Men Expert skånet meg for faenskapen merkelig nok.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Hmmm tok en "bestilling" på en slik Mac sak, la til alt det grommeste du kunne få, sluttsummen havnet på rett under 130,000,-... Skjerm kommer selvfølgelig i tillegg
    Det som er litt interessant er at Eplehusene anbefaler deg å kjøpe div. komponenter andre steder. Hvem betaler 10K for 8GB ram osv..

Min maskin kostet snaue 30K mens den ville ha kosta 80K hos AppleShop så prisene der er ganske hysteriske. Men så er det der Apple tjener sine penger også, med den kvaliteten de kjører på software og hardware -kompatiblitet osv synes jeg det er rart at de tjener penger overhode. Det viser jo bare at veldig mange heller vil betale mye mer for en maskin DE finner mye bedre en PC, ellers hadde vel Apple vært konkurs for lenge sia

PS: Åssen er det med snø hos deg? veier osv.. Her er det 60cm!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hederlig forsøk, det skal du ha

Må innrømme at jeg la inn to stk Mac på ønskelisten til Expert før jul. Måtte jo slenge med noe overprisa dritt for å komme opp mot 100 000,-

Men Expert skånet meg for faenskapen merkelig nok.

Vi får ta tråden opp om 15år! Går det slik det har gått til nå skal jeg love å ikke si: "Jeg sa jo det" :-D

Du hadde vel ikke blitt direkte lei deg om Expertnissen hadde kommet tuslende med en maskin du bare kan drømme om?

Har du noen gang prøvd en Mac? hvis du har det hva synes du om systemet?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir borte til midnatt så...

GODT NYTTÅR

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får ta tråden opp om 15år! Går det slik det har gått til nå skal jeg love å ikke si: "Jeg sa jo det" :-D

Du hadde vel ikke blitt direkte lei deg om Expertnissen hadde kommet tuslende med en maskin du bare kan drømme om?

der traff du ett nøkkelpunkt.
    Veldig mange som har meninger om at apple
    er overprisa møl har aldri virkelig prøvd "systemet"
    dette inkluderer meg:P

Tror dere hjelpemiddel sentralen har snøfresere?
    Fant ut i dag at snømåking ikke er noe for
    meg lenger. Fikk en ordentlig smell i ryggen.
    Så da var det avspenning på stuegulvet
    til den store gullmedalje

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

GODT NYTTÅR
    +2

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    hihi kunne ikke sagt det bedre selv

det er en generell regel at man får det man betaler for
    Joda men trenger ikke mye power eller HD audio på soverommet da :-D

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

GODT NYTTÅR
    RIKTIG GODT NYTT ÅR TIL DERE OGSÅ

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der traff du ett nøkkelpunkt.
    Veldig mange som har meninger om at apple
    er overprisa møl har aldri virkelig prøvd "systemet"
    dette inkluderer meg:P

Tror dere hjelpemiddel sentralen har snøfresere?
    Fant ut i dag at snømåking ikke er noe for
    meg lenger. Fikk en ordentlig smell i ryggen.
    Så da var det avspenning på stuegulvet
    til den store gullmedalje
    1)

Jeg er helt enig, sunn skepsis er alltid bra men skal man sammenligne MÅ man ha erfaring, ellers blir man sett på som --(sensurert)--.

2)

Sosialtjenesteloven:
    §4-3 og 4-2a i denne loven sier at kommunen er ansvarlig for å hjelpe funksjonshemmede som er avhengige av praktisk eller personlig hjelp for å greie dagliglivets gjøremål. Tjenester av typen vaktmestertjenester vil komme inn under dette. For eksempel vil fjerning av snø for personer med funksjonshemming etter folketrygdlovens §10-6 være kommunenes ansvar. Krav om snøfreser blir derfor somen hovedregel ikke innvilget. Unntak kan gjøres for funksjonshemmede hvor det er nødvendig og hensiktsmessig for å komme seg til og fra arbeid.

folketrygdlovens §10-6:
    § 10-6. Stønad til bedring av funksjonsevnen i dagliglivet
    Når et medlem har fått sin funksjonsevne i dagliglivet vesentlig og varig nedsatt på grunn av sykdom, skade eller lyte, ytes det stønad etter § 10-7.
    Stønaden ytes i forbindelse med tiltak som er nødvendige og hensiktsmessige for å bedre medlemmets funksjonsevne i dagliglivet eller for at vedkommende skal kunne bli pleid i hjemmet.
    Departementet gir forskrift om stønad etter denne paragrafen.
    Endret ved lov 19 des 2003 nr. 135.

§ 10-7. Stønadsformer
    Et medlem som fyller vilkårene i § 10-5 eller § 10-6, kan få stønad i form av utlån av, tilskott til eller lån til
    a) hjelpemidler, herunder skolehjelpemidler med unntak av læremidler,
    b) høreapparat,
    c) grunnmønster til søm av klær,
    d) førerhund,
    e) lese- og sekretærhjelp for blinde og svaksynte,
    f) tolkehjelp for hørselshemmede,
    g) tolke- og ledsagerhjelp for døvblinde,
    h) motorkjøretøy eller annet transportmiddel,
    i) anskaffelse, vedlikehold og fornyelse av nødvendige og hensiktsmessige ortopediske hjelpemidler, brystproteser, ansiktsdefektproteser, øyeproteser og parykker.
    Til et medlem som fyller vilkårene i § 10-5, kan det også ytes stønad til ombygging av maskiner og tilrettelegging av fysisk miljø på arbeidsplassen.
    Til et medlem som fyller vilkårene i § 10-6, kan det også ytes tilskott til opplæringstiltak.
    Til et medlem som er under tidsbegrenset aktivisering og arbeidstrening hos arbeidsgiveren, se § 10-8 andre ledd, kan det gis stønad til dekning av nødvendige utgifter til daglige reiser i forbindelse med gjennomføringen av tiltaket.
    Til et medlem som fyller vilkårene i § 10-8, kan det ytes reisetilskott i stedet for rehabiliteringspenger dersom medlemmet midlertidig ikke kan reise på sin vanlige måte til og fra arbeids- eller undervisningsstedet på grunn av sykdom eller skade. Reisetilskottet skal dekke nødvendige ekstra transportutgifter og begrenses til det beløpet som medlemmet ville ha fått utbetalt i rehabiliteringspenger for samme tidsrom.
    Departementet gir forskrifter om stønad etter denne paragrafen, og kan herunder bestemme at hjelpemidler skal utlånes fra en hjelpemiddelsentral.
    Endret ved lover 18 des 1998 nr. 86 (i kraft 1 jan 1999), 23 juni 2000 nr. 55, 21 des 2000 nr. 125 (i kraft 1 jan 2001), 14 juni 2002 nr. 22, 20 des 2002 nr. 111 (i kraft 1 jan 2003), 20 juni 2003 nr. 53 (i kraft 1 juli 2003). Endres ved lov 19 des 2008 nr. 106 (i kraft fra den tid Kongen bestemmer).

Håper dette var til hjelp Blir litt venting før det blir reising

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av COSSIERS
    Tror ikke "vi" er de rette å stille et slikt spørsmål. Vi anbefaler aldri noe som har en fornuftig pris og vår definisjon av "kvalitet" er basert på galskap. Ergo en teknisk innrettning som koster fra 1000.- til 100.000.-... da er alt under 5K ubrukelig (nesten)

Hva skal du bruke den til? Power trenger du for god lyd, spesielt hvis du skal spille på lavt volum.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av COSSIERS
    tenker mer på 1800kr skal dekke:

chassis
    dd/dts lisens
    lydkodek brikke
    display
    strømforsyning
    utgangseffekt, transistorer/lytebanker/utganger
    video/audio inn/utganger
    kjøleløsning
    2år garanti / 5 år reklamasjon
    avanse til produsent
    avanse til selger/butikk
    transport og logistikkkostnader
    ++++++++

så da kan man spørre seg hvor de har
    skranket inn hen for å få det til...

Blir ikke mye penger igjen til rein lydkvalitet
    i hvert fall

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva jeg har om 15 år vil jeg si er totalt urelevant om Windows fungerer for meg nå. Jeg har datautgifter på rundt 1500kr/år, den brukes stort sett til surfing, noe databasespill samt div småtteri. Så personlig har jeg intet behov for Mac uansett hvor bra det måtte være.

Altså, jeg kan komme med mange spøkefulle kommentarer og rett og slett bli kranglete med dem som har lagt MS for hat uten å egentlig vite hva dem snakker om.

Jeg har hatt besøk av en kompis som hadde med sine nye Macbook. Bortsett fra et par timer den gang, har jeg ingen personlig erfaring. Nytt og annerledes er mine inntrykk, kan ikke komme med noen konklusjon. Eieren var jo også ganske fersk Mac-bruker.

Sist og ikke minst: Hadde Expert kommet med julegaver hadde jeg hatt ny plasma på veggen, Lenovo 10" hadde vært byttet med Macbook pro 13", mine over 4 år gamle stasjonær hadde nok fått fyken til fordel for en Imac 21" og jeg hadde fått 7 andre morsomme ting blant annet kaffemaskin (10k), fryseskap, videokamera, speilrefleks, mobil og et par andre ting

Men hadde jeg drømt om en Mac, rettere sagt hatt behov for en så ville jeg skrevet disse ordene på en nå. Prisen skremmer meg ikke, men pris i forhold til behov er noe annet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yay!!!

Madammen er pissed!
    De vi er på besøk hos har fått seg macbook
    i dag må tro jeg leiker meg!!!

Hatt opplæring av nye mac frelste

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    sitering
    Hva jeg har om 15 år vil jeg si er totalt urelevant om Windows fungerer for meg nå. Jeg har datautgifter på rundt 1500kr/år, den brukes stort sett til surfing, noe databasespill samt div småtteri. Så personlig har jeg intet behov for Mac uansett hvor bra det måtte være.

Med andre ord slik jeg beskrev tidligere - flott at det funker for deg

Altså, jeg kan komme med mange spøkefulle kommentarer og rett og slett bli kranglete med dem som har lagt MS for hat uten å egentlig vite hva dem snakker om.

Jeg har hatt besøk av en kompis som hadde med sine nye Macbook. Bortsett fra et par timer den gang, har jeg ingen personlig erfaring. Nytt og annerledes er mine inntrykk, kan ikke komme med noen konklusjon. Eieren var jo også ganske fersk Mac-bruker.

Jeg er enig med deg vedr. FanBoy problematikken, teit å konkludere uten å ha prøvd alternativet osv..

Sist og ikke minst: Hadde Expert kommet med julegaver hadde jeg hatt ny plasma på veggen, Lenovo 10" hadde vært byttet med Macbook pro 13", mine over 4 år gamle stasjonær hadde nok fått fyken til fordel for en Imac 21" og jeg hadde fått 7 andre morsomme ting blant annet kaffemaskin (10k), fryseskap, videokamera, speilrefleks, mobil og et par andre ting

Et åpent sinn er alt vi trenger for å gjøre verden bedre og mer spennende.

Men hadde jeg drømt om en Mac, rettere sagt hatt behov for en så ville jeg skrevet disse ordene på en nå. Prisen skremmer meg ikke, men pris i forhold til behov er noe annet.

Du har et forholdshvis lavt behov for tung databehandling (som du skriver) og med bakgrunn i det er vi nok enige i "ditt behov". Både jeg og Svennand har behov på en helt annen planet og defor trenger vi noe annet osv.. Jeg tror nok at en del folk som går fra pc til Mac er folk som har nåd en eller annen frustrasjonsgrense over mange år og ønsker å prøve noe nytt. Personlig kan jeg 100 ganger mer om Windowssystemet som Mac men alikevel har jeg funnet "min greie"

Som tidligere sagt handler det ikke om hva som er best men hva som er best for deg (sorry for å gjenta meg selv). Jeg tror videre at det er viktig å belyse negative & positive sider av begge systemene for bedre å kunne forstå dem og ut av det gjøre det riktige valget lfor sin bruk. En del motstridigheter blir det på veien men slik jo livet -

Ha en flotters kveld

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yay!!!

Madammen er pissed!
    De vi er på besøk hos har fått seg macbook
    i dag må tro jeg leiker meg!!!

Hatt opplæring av nye mac frelste
    Genialt

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå skal vi snart dra

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det å hjelpe :-D

Godt Nyttår!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nyttår!

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har vært her nå. Vi har hatt en total omveltning i livet vært med tanke på familiære forhold. Min far døde 14.okt brått... Men i natt er det en spesiell anledning. Vi skriver 2010 og jeg ønsker dere alt vel i dette HELT nye og ubrukte året.. Kommer nok mer innpå etterhvert...

Side 1845 av 2256 FørsteFørste ... 845 1345 1705 1715 1725 1735 1745 1755 1765 1775 1785 1795 1805 1815 1825 1835 1841 1842 1843 1844 1845 1846 1847 1848 1849 1855 1865 1875 1885 1895 1905 1915 1925 1935 1945 1955 1965 1975 1985 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •