Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1843

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Har man flere maskiner er man sikkrere osv, det eneste som tryner her/og hos andre Macbruere er ? joda - Microsoft programmer Selv om Win7 kjører mer stabilt på min Mac en PC'n så tror jeg storparten av problemene ligger i programvaren. Hadde aldri stolt på MS produkter aleine i en slik situasjon. Derfor har vi "Open Source" så vi kan legge alt på en minnepinne å slippe å miste ting eller ikke kune åpne det på "andre maskiner" -meeen det er jo lov å gamble!

PC-world hevder at Mac krasjer oftere enn Windows hos dem nå...

Det eneste jeg sliter med å se er denne såkalte gamblingen som det snakkes så ofte om. Jeg har knapt hatt blåskjerm i mitt liv (aldri på XP eller Win7) og skikkelig krasj har jeg til gode å oppleve. Eneste problemene jeg har hatt er brukerfeil (torrent, virus) samt problemer pga pirat operativsystem der man ikke har fått oppdatert det nødvendige.

Jeg har nok forholdsvis enkle krav til en PC i forhold til mange, men alle mine datamaskiner siden den første i 98 kan startes og fungerer fremdeles i dag. Føler ikke jeg driver med gambling for å si det sånn.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det virker til at det har stabilisert seg på rundt -20 her nå.

Har opplevd -32 grader på Norefjell en gang for mange år siden. Fikk merkelig nok start på bilen, men det tok en halvtime på tomgang før det gikk å sette den i gir

Det er skikkelig slik "knake" snø ute nå, er nok bra grep.
    Har blitt noe mildere her nå, minus 8. Fin temperatur egentlig.

Men hadde problemer da jeg skulle starte traktoren for å brøyte i dag. Glødet i 30 sek, men ikke sjangs selv om startmotoren dro uten problemer. 30 minutter med motorvarmer og den startet nesten før jeg vred om tenninga

Savner egentlig Rekorden på kaldstart. Om den hadde stått ute i 25 minus startet den umiddelbart uten problemer. Det stakkars dieseldyret jeg har nå er tyngre å starte på slike dager...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade

Det eneste jeg sliter med å se er denne såkalte gamblingen som det snakkes så ofte om. Jeg har knapt hatt blåskjerm i mitt liv (aldri på XP eller Win7) og skikkelig krasj har jeg til gode å oppleve. Eneste problemene jeg har hatt er brukerfeil (torrent, virus) samt problemer pga pirat operativsystem der man ikke har fått oppdatert det nødvendige.

Jeg har nok forholdsvis enkle krav til en PC i forhold til mange, men alle mine datamaskiner siden den første i 98 kan startes og fungerer fremdeles i dag. Føler ikke jeg driver med gambling for å si det sånn.
    Har hatt pc hjemme siden rundt 1990 og har aldri opplevd crash, har aldri trengt å bytte en eneste del, tror jeg da, husker ikke annet :-D

Den siste HPen her med i7 og 12GB RAM er utrastabil, spiser alt og er i prinsipp lydløs. Videoredigering er "rått" på denne :-D

Derimot den forrige, FujitsuSiemens med E6400 DualCore og 2GB RAM var litt "sein" med Vista. Men når jeg overlot den til datteren så reinstallerte jeg XP på den, og da går den som krutt.

Men på jobb har jeg hatt mye rart, alt fra explodering av power (holdt på å drite på meg - for et smell) :-D - til å komme på jobb og det har vært innbrudd og pcen er borte!! Tidligere når vi kjørte mye Win NT på diverse DAC programmer så var det en god del "bluescreen", man lærte å save ofte da. Men har ikke hatt problemer etter 2000. Etter 2005 så benyttes det kun workstation bærbare på jobb med docking og 2 eller 3 skjermsløsninger. De fungerer vedlig bra.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke si noe annet en at da har dere vært sinnsykt heldige.

Nå har jeg vært den utforskende typen, fra den første dataen familien fikk så har det vært eksperimentert med.
    Mer interessert i å skjønne hvordan ting fungerer en at det bare skal fungere, om dere skjønner=)

Så jeg faller litt utenom den gjennomsnittlige bruker, og dermed så er det naturalig at ting kræsjer littegrann hos meg=P

Men må si at jeg opplever noe ala det samme som meg, Overalt rundt meg...
    Er ikke det det ene så er det det andre... DoubleD's=P

Om det har med at jeg er "serviceteknikkeren" på utstyret vet jeg ikke! hihi

Men det kræsjer som oftest før jeg må involvere meg (til mitt forsvar)

EDIT:

Jeg har vel hatt 4 strømforsyninger som har røket, pluss 3 andre personer jeg har fikset til.
    Det værste er når man får en liten poff, for så å ha en voooooldsom svilukt etterpå. men det fungerer fremdeles (den strømforsyninga jeg har i dag...=P)
    For å si det slik, den dataen er ikke på om natta

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innstillingen min er noe annerledes ja. Det som fungerer er ikke verdt å gjøre noe med

I tilegg prøver jeg å ikke innstallere mer enn det jeg trenger på maskinen. Har ikke bruk for all verdens duppeditter. Samme med mobil, trenger ikke dilldall. Har 5140i enda, men har bestilt en 3720 som skal komme snart.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innstillingen min er noe annerledes ja. Det som fungerer er ikke verdt å gjøre noe med

I tilegg prøver jeg å ikke innstallere mer enn det jeg trenger på maskinen. Har ikke bruk for all verdens duppeditter. Samme med mobil, trenger ikke dilldall. Har 5140i enda, men har bestilt en 3720 som skal komme snart.
    Men som sagt.
    Nå er jeg lei.
    Vil bare at ting skal fungere.
    Så da er Mac en liten åpenbaring for min del.
    På tide å ha det gøy med datamaskina=)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har ingen problemer med å få min Mac til å krasje men det er lettere å få en WinPC til å gjøre det samme. Mac sine baksider er svært godt dokumentert mens PC'ns baksider er det så mange og forskjellige av at det er vanskelig å dokumentere alt.

Hele problematikken ligger i hvor mye tid og krefter en produsent legger i feilsøk av sin maskin & programvareløsninger. Hos Apple lager man hele sulamitten selv mens hos PC produsentene er det 2 leire, en som lager hw og en som prøver å lage programmer som funker med hw'n.

Om man utelukkende kjører Microsoft programvare og litt dilldaall er det tull å kjøpe Mac ettersom MSprogramvare tryner oftest på Mac. Opensource funker like god på begge platformer. Skikkelig tunge applikasjoner som 3D/ film/ video/ animasjon/ arkitektur/ musikk/ grafikk osv samt tunge matematiske applikasjoner kjører sikkrere og bedre på Mac kontra PC siden Mac er laget nettop for disse formål - men her er det også individuelle variasjoner ettersom mye av sientific software kjøres på store servere og de ulike kontormaskinene blir klienter.

I store trekk kan man si at mange av de manuelle jobbene på PC gjøres automatisk av MacOS, dette ligger i UNIX-kjernen. Det PC World skriver om er generell bruk og der kan jeg være tildels enig, helt til Microsoft firer på kompatiblitetskrava eller Du og andre driter i dem for å spare penger, på det tidspunktet er Mac bedre igjen uten at Apple har gjordt noen ting.

Jeg har jobbet med datamaskiner siden jeg var ca12år, proffesjonelt siden jeg var 14. I dag er jeg 42 og kan etter kun 1år med Mac si klinkende klart at det finnes ingen annen datamaskin som er i nærheten for en "engasjert/halvproff/proff bruker" til en pris som lar seg betale med normal inntekt. Ja det er dyrt, veldig dyrt, men det funker. Om din PC funker er jo det flotters, da slipper du å kjøpe noe annet.

Blei mange linjer her get

Denne saken hander ikke om hvilket os som er best, den handler om hva som passer best for deg!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    As we speak, sitter nå å sliter med virus,
    prøver å åpne porter mot nettet, samt tvinge maskinen til restarting....
    Herlig...

Nå kjører jeg WinXP på firmapcen (Acer Travelmate)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde forresten en dialog med en Mac bruker. (ikke lars)

Jeg argumenterte med at joda det er flott med 8kjerners mac pro. Men satan for en pris.

Da kom han med en ganske bra argument, hentet fra hans egen situasjon.
    Han synes det ikke var dyrt.
    Tross alt så skulle han nå kjøpe seg den feiteste Mac Pro modellen,
    Den skulle erstatte hans gamle Power mac G5 som har fungert ypperlig fram til nå.... (kjøpt rundt 2003 tror jeg det var).

Så tar man kjøpesummen han betalte den gangen og deler på 7år så er det ikke så ille...

Tør ikke tenke på hvor mye jeg har lagt i pcdeler de siste 7 årene!
    Som faktisk ikke er så mye råere en dengangs G5...

Det skal også sies at ett av de virkelige kuppene i dag er Apple Pro 8core.
    Er ikke store prisforskjellen om man skulle kjøpt alle delene løst i pc verdenen=)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe skulle nesten hatt to tråder....
    laget en chitchat tråd på hw.no=P

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Men som sagt.
    Nå er jeg lei.
    Vil bare at ting skal fungere.
    Så da er Mac en liten åpenbaring for min del.
    På tide å ha det gøy med datamaskina=)

Det er nå jeg skal si: Jeg fatter ikke hvorfor du venta så lenge!!!

Du må ha en ting klart for deg kompiz: Du er så langt fra "data-bruker-gjennomsnittet" som det går an å komme! (noe du selv sier). At Du har sett (Mac)Lyset er egentlig bare å forvente med så mye fikkling du bedriver. Jeg er lik deg + at jeg jobber med enorme filer ofte flere GB.

Nå redigerer vi filmer i 1080 og 25 til 60 fps, dette går forholdhvis greit på min MacPro men det blir en del lagging på iMac'en, rendring av video tar Pro'en flotters mens iMac'en trenger å rendre de største tinga over nett (min Pro + det som måtte være påslått av CPUkraft). I Hollywood jobber man med Array's av topkonfigurerte Mac Pro'er til en verdi av en middels norsk by! De virkelig proffe bruker Supermaksiner.r

Jeg har også knota med kontorsystemer mot tusenhvis av brukere og prøvd å administrere vanvittige datasentraler for alt som kan hoppe av komunalt og næringsliv. Problemet her er jo dette med bakoverkompatiblitet som er no DRITT, burde forbys! Apple har vært flinke til å si som det er: Gammalt SUGER så det driter vi i og lager nytt - vil du bli med så er det bra, sliter du med avgjørelsen vår så driter vi i det også Flotte greier! Jeg vil heller ha noe som funker kontra å knote meg grønn av blåskjermer i mitt proffe datamiljø der jeg taper millioner fordi ting ikke vil snakke sammen!

Hvor mange skattekroner tror du ryker om hele trygdesystemet ligger nede i 4timer? mmmmMMMMMamaaaaannnngggeeeee kroner! (timelønn * 4 * antall ansatte i trygdeetaten) Du har jo litt erfaring med NAV Burde kanskje foreslå Mac for dem :-D

Det er fortsatt veldig mye bra på PCfronten. Eksempler som Lenovo kliender og laptop's, IBM server & klient, HP servere og tildels DELL har fortsatt mange gode løsninger for eksentriske brukere. Det er ikke Mac men det holder bare man ikke tester for mye

Vil foresten annbefale den AppZapper. Ekke alltid enkelt å avinstallere på Mac (skjønner ikke hva poenget med å avinnstallere noe er på Mac).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 5 Trojaner fjernet=)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde forresten en dialog med en Mac bruker. (ikke lars)

Jeg argumenterte med at joda det er flott med 8kjerners mac pro. Men satan for en pris.

Da kom han med en ganske bra argument, hentet fra hans egen situasjon.
    Han synes det ikke var dyrt.
    Tross alt så skulle han nå kjøpe seg den feiteste Mac Pro modellen,
    Den skulle erstatte hans gamle Power mac G5 som har fungert ypperlig fram til nå.... (kjøpt rundt 2003 tror jeg det var).

Så tar man kjøpesummen han betalte den gangen og deler på 7år så er det ikke så ille...

Tør ikke tenke på hvor mye jeg har lagt i pcdeler de siste 7 årene!
    Som faktisk ikke er så mye råere en dengangs G5...

Det skal også sies at ett av de virkelige kuppene i dag er Apple Pro 8core.
    Er ikke store prisforskjellen om man skulle kjøpt alle delene løst i pc verdenen=)
    UpTime is MONEYYYYY!!!!! jea

Godt poeng vedr. G5 (mange har ikke bytta enda) De maskinene funker gull!

Jeg nekter å fortelle oppegående menesker hva jeg har brukt på PC-hw. Enten tror de meg ikke ellers ber de meg kontakte psykolog Det værste er at jeg angrer, vil heller kjøpe meg 7.1 med 7 stk K2 og en dyrisk sub (hadde hatt råa til det)

Jeg tror (samenlagt) at stressnivået er det jeg liker best med Mac. Hvis noe ikke funker nå så leser jeg litt på nettet og alt er på plass igjen, med PC'n ble det fort en del søvnløse netter. Det jeg savner på Mac pt. er graden av oversikt (trenger det ikke) og Win7 er helt på tur vedr. lettfattelig akritektur, men-men. Win7 må foresten hedres for sitt fokus på å fine ting! Her har MS sovet i timen i 20år! Indexering er no dritt!!

Happy Pappy.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 5 Trojaner fjernet=)
    fjernet??? er du ikke hestefan? værn om kulturarven sier jeg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hihi der sa du det.
    Stressnivået!

Jeg kjente skuldrene senkes, selv om jeg aldri har brukt en Mac før så hadde kroppen hvilepuls og nakken var avslappet=)

Var nesten som å være på Muritunet igjen!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe skulle nesten hatt to tråder....
    laget en chitchat tråd på hw.no=P
    THEmacFANBOYS

Vår iPod er fantastisk - genial touchteknologi på disse greiene assa!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THEmacFANBOYS

Vår iPod er fantastisk - genial touchteknologi på disse greiene assa!
    Hehe vet jeg ikke noe om, Var skikkelig lite fornøyd med min gamle Ipod.
    Tror det var G5 utgaven? 30GB...

Men ting har jo endret seg VELDIG, er vel basiclly en Iphone uten ringemuligheter=)

Jeg er i hvert fall kommet online på en helt annen måtte etter telefonen ble byttet ut.
    Merkes vel også på chattinga her inne, Hva skal man ellers gjøre når man gir tilbake til moder natur=P

iDragPaper er dritartig=P rekord 5,3sek

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hihi der sa du det.
    Stressnivået!

Jeg kjente skuldrene senkes, selv om jeg aldri har brukt en Mac før så hadde kroppen hvilepuls og nakken var avslappet=)

Var nesten som å være på Muritunet igjen!

Der har vi det! Få tilbake livet ditt: Kjøp Mac :-D

Underlig når jeg tenker tilbake på mine PC'r. Satt alltid og ventet på at noe skulle tryne ved innstalering Det føltest oppriktig rart om alt funka ved selvbyggd pc. Detta må jeg skrive bok om:
    "Veien til åndelig berikelse" En historie om savnet etter ......... Mac

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå erre natta her - Får ta tråden oppigjen i mårra - kanskje vi klarer å terge på oss hele gjengen :-D

Natta -

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå erre natta her - Får ta tråden oppigjen i mårra - kanskje vi klarer å terge på oss hele gjengen :-D

Natta -

Haha har litt på følelsen av at det allerede er godt i gang=)

Side 1843 av 2256 FørsteFørste ... 843 1343 1703 1713 1723 1733 1743 1753 1763 1773 1783 1793 1803 1813 1823 1833 1839 1840 1841 1842 1843 1844 1845 1846 1847 1853 1863 1873 1883 1893 1903 1913 1923 1933 1943 1953 1963 1973 1983 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •