Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1834

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå laver snøen ned her! Kanskje jeg får brukt vidunderet mitt

-
    -
    YouTube - SchneefrÀse Honda HS 970 TS www.bsjw.ch

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg har ikke testet Olympusen stort, men det virker til å være en solid sak som fungerer glimrende. Er bedre skrudd sammen enn min Canon. Skikkelig lite og lett, greie menyer og masse bra funksjoner.

Datteren var i gang og knipset bra bilder med en gang, så det er lett å komme i gang med.

Men jeg går ut i fra at du får det ganske rimelig siden det er brukt (kostet jo ikke mer enn kr 2500,- nytt) - og da er det vel ikke noe å lure på? :grin:
    Litt usikker på hva han evt. har tenkt å slenge med av objektiv/blitz osv, får ta en prat med han når vi skal nedover i femtiårslag i overmorgen. Må bare skjenke han litt først
    Takker for tips
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Alternativt kan du sette kjettinger på hjula for bedre grep. Jeg har belter på min men den kosta over 30K !
    Kompisen var her en tur med sin 10hk freser, den fikk jobbe skikkelig, men plassen her ble ryddet perfekt på en halvtimes tid.

Han hadde ikke kjetting, bare grove knastedekk, null problem med "veigrepet" :-D

Lurer seriøst nå på en slik billig sak med 5hk, får se om jeg tar en tur i morgen og titter på den aktuelle modellen.

Har ikke lyst til å måke manuelt lenger etter å ha sett denne freseren i aksjon

Den Hondaen så grom ut :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av nyskjerrighet osv.. hva vil du ha for den?
    vet ikke helt
    bare ett par dager gammel og 100%
    strøken...

Så tenkte 500kr av veilpris.
    Dvs 4300 istedenfor 4800,- veil

Skal ut å trygle dem i morra om å få bytte...

Får se hvordan de håndterer den saken
    tross alt så blir det mersalg der i ettertid
    jeg med mbp og madammen med mb.

Så har jeg gitt eplehuset salg til andre med
    anbefaling osv...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Litt usikker på hva han evt. har tenkt å slenge med av objektiv/blitz osv, får ta en prat med han når vi skal nedover i femtiårslag i overmorgen. Må bare skjenke han litt først
    Takker for tips
    Hehe, passe på at han har glasset fult - så vil nok prisen bli bra
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompisen var her en tur med sin 10hk freser, den fikk jobbe skikkelig, men plassen her ble ryddet perfekt på en halvtimes tid.

Han hadde ikke kjetting, bare grove knastedekk, null problem med "veigrepet" :-D

Lurer seriøst nå på en slik billig sak med 5hk, får se om jeg tar en tur i morgen og titter på den aktuelle modellen.

Har ikke lyst til å måke manuelt lenger etter å ha sett denne freseren i aksjon

Den Hondaen så grom ut :-D
    Så lenge det er motor på den er den bedre en alternativet (spade*) !
    Om man klarer å holde bakken fri for snø (95%) så går det greit uten kjetting, ev. at man freser når det er litt mildt. Problemet oppstår først når det er blitt danet en hard såle (is) på grunn av latskap under snøen -snø+mildvær+latskap+kuldegrader osv... Dagens freser (også de billigeste) har såpass heavy knastedekk at det bør funke bra. Jeg tror det eneste kravet jeg har er at den er tung så slipper man å jobbe så sinnsykt med den!

* Spade, as in redskap og ikke nick!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo ikke vært dumt å leid meg som snømåker for 5 øre timen heller 8)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah!

Hvorfor kan ikke apple kjøpe rettighetene til å gi ut CS native til OSX=)

Funnet ut at eneste flaskehalsen til at jeg skal kunne kjøre spillet er CPU en,
    Den ligger på 99-100% konstant=P

Gamlepcen lå den på ca 20-30% eller no, men det var en Quad core 2,4Ghz

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner igjen følelsen når noe ikke blir helt etter forventningene. Fikk det ikke helt med meg , ønsket du deg en kraftigere macmini? eller ingenting?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MacMini og Spill er vel ikke helt tanken til Steve Jobs selv om det burde være mulig, tror nok at en kraftigere CPU hadde vært tingen men man har jo MacPro dahh MultiCore Jezzzz

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er viktig folkens:

Vil rydde i kopieringsrot

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo og fremdeles Gud Jul :-D

Ser litt etter noe og ta backup på og noe og lagre div på i hjemme nettverket.

Trenger tips og forslag, fant denne på Ebay Seagate BlackArmor NAS 440 NAS 4 TB Black Armor NIB - eBay (item 130332810788 end time Jan-20-10 14:20:14 PST)

Og hva trenger jeg for og bruke den stasjonære PCn på stua ??

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MacMini og Spill er vel ikke helt tanken til Steve Jobs selv om det burde være mulig, tror nok at en kraftigere CPU hadde vært tingen men man har jo MacPro dahh MultiCore Jezzzz
    Hehe... du sier noe der... men har ikke 26 laken akkurat nå=)

Var på Eplehuset, de var ikke interessert i å la meg bytte opp.
    Noe jeg kan forstå på en måte.
    Men med tanke på at de er FULLSTENDIG tomme for Mac mini etter jul og godt fram over nyttår så synes jeg de kunne latt meg byttet opp, de får uansett solgt den igjen.

Med tanke på hvor mange kunder jeg har sendt til dem gjennom jobben og at den er så å si ubrukt. Samtidig som jeg har planlagt MANGE flere kjøp hos dem.

Det er for dårlig spør du meg.
    Har selvfølgelig ikke noe krav, men handler om service, det var blankt avslag.
    ikke noe form for ide om å bytte den ut med ett større mellomlegg eller noe...

Blir apple.com framover tenker jeg. Hva er vitsen å handle lokalt når man ikke får den personlige biten av det.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand

Men med tanke på at de er FULLSTENDIG tomme for Mac mini etter jul og godt fram over nyttår så synes jeg de kunne latt meg byttet opp, de får uansett solgt den igjen.

Med tanke på hvor mange kunder jeg har sendt til dem gjennom jobben og at den er så å si ubrukt. Samtidig som jeg har planlagt MANGE flere kjøp hos dem.

Blir apple.com framover tenker jeg. Hva er vitsen å handle lokalt når man ikke får den personlige biten av det.
    Problemet er at du har brukt den og de må gi garanti til neste kjøper, det kan de ikke, greit nok at du vet hva du driver på med men spør deg selv om du hadde vært interessert i en kunderetur...

Så jeg kan godt forstå dem og jeg forstår deg også SA men jeg syns ikke dette er dårlig service, bare fact of life... :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Problemet er at du har brukt den og de må gi garanti til neste kjøper, det kan de ikke, greit nok at du vet hva du driver på med men spør deg selv om du hadde vært interessert i en kunderetur...

Så jeg kan godt forstå dem og jeg forstår deg også SA men jeg syns ikke dette er dårlig service, bare fact of life... :-)
    Vet hva du mener, men det hadde selvfølgelig vært kjørt gjennopprettings CDen på den.
    Og som sagt, de kunne tatt den tilbake billigere for så å kunne selge den som "demo"...

Spesielt nå når de kommer til å være tom for Mac mini i lang tid framover, som de sa til meg når jeg ringte dem i jula...

Er som oftest ganske forståelsesfull når det kommer til det at man faktisk skal drive ei bedrift, men i ditta tilfellet. Nei...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er det nok en del "policy". Apple bytter ikke med mindre det er noe "feil" på varen -BASTA. Jeg har hørt om folk som har byttet men ikke når forseilingen etc. er brutt (finnes sikkert noen!)

Du har jo Mac på Lefdal også men alternativt kan du kjøpe på AppleStore til samme pris som i butikken (fraktfritt over ca 1000.-).

Jeg har litt på følelsen at Apple kun selger til folk som vet hva de vil ha og nekter å folholde seg til andre, deres polisy er drittrang og det er det mange historier om (vil ikke fikse pc'n din hvis du røyker inne osv.) Jeg betaler gjerne alikevel for en maskin som aldri tryner...

Satt med en Fujitsu Simens i Jula - Fytte grisen for noe møl!! Har ikke tatt i en normal PC på 1år snart og jeg føler meg mye bedre allerede! Vet ikke helt hva som skjer med meg men det er vel dette med all dritten som ligger på dem uten at "candyen" har noen nytte og bruker mengder med resurser?!?

Ikke er jeg spes bortskjemt heller, jeg har jo en iMac (den største) men alikevel en iMac!! Funker GULL!! Den skal oppgraderes til en Pro fordi iMac'en ikke er 100% på proff videoredigering og den er jo ikke laga for det heller!!

26 Laken?? Prøv 28,5 du - MÅ jo ha den STØRSTE?? Og man kjøper ikke Mac uten Serviceavtale!!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det bestilt en liten søt 5 hesters snøfreser :-D

I stedet for Kinesisk ræl til 6k, så ble det annerkjent amerikansk kvalitet til 8k :-D

Ikke mere svetting og banning med snøskuffe her i gården!!

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Hva er vitsen å handle lokalt når man ikke får den personlige biten av det.
    +1!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tanken på hvor mange kunder jeg har sendt til dem.
    Venner jeg har fått til å handle hos dem,
    Samt alt jeg hadde kommet til å handlet framover med dem...

menmen,
    Sender dem en mail nå, Bare for at de skal få alle fakta på bordet før de tar en avgjørelse.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det bestilt en liten søt 5 hesters snøfreser :-D

I stedet for Kinesisk ræl til 6k, så ble det annerkjent amerikansk kvalitet til 8k :-D

Ikke mere svetting og banning med snøskuffe her i gården!!
    Grattis !!!

He he Samme motormerke som på Kærchern min, som jeg forøvrig må ned og se om jeg får start på nå ganske snart.......

Pokkers snø........

Side 1834 av 2256 FørsteFørste ... 834 1334 1694 1704 1714 1724 1734 1744 1754 1764 1774 1784 1794 1804 1814 1824 1830 1831 1832 1833 1834 1835 1836 1837 1838 1844 1854 1864 1874 1884 1894 1904 1914 1924 1934 1944 1954 1964 1974 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •