Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1832

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Takk for det Lars.
    Ser kanskje ut til at det ordner seg, en kompis skal stikke innom nå, og forhåpentligvis har han med seg det som trengs, han mente iallefall at det var riktig utstyr han hadde. Krysser fingrene ...
    Det er helt håpløst å være uten vann. Hører når vi har strømbrudd at det er kun folk med privat vannpumpe som klager spesielt, det er ikke strømmen, men vannet som er problemet.

Hos gamlingene er løsningen foreløpig å kjøre vann i 1000 liters tank og tømme i brønnen. Men det forsvinner fort siden røret lekker et sted. Ikke bare bare å grave opp over en kilometer med rør når det er mye tele (skrives det slik på norsk?) heller

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som går av mødre ?????

Alle var ute fra kafen før 02.45 i natt.

04.32 har en mor prøvd og ringe meg ( Jeg sov og sov godt heldigvis ) Xen fikk en telefon fra Politet like etter og det ble en huskestue uten like.

En gutt på 22-23 var savnet så det ble en liten leteaksjon på Kafeen og for og sjekke at det ikke var igjen noen der (vi sjekker selvfølgelig alltid dette før vi stenger men men )

Uansett, det var ikke skjedd noe med han som ble meldt savnet og han viste vel ikke at han var savnet heller, han var ikke overstadig beruset men han var "Tynnkedd" i følge mamma.

Gutten hadde reist på en liten fest etter at han hadde vært her og lå over hos dem som hadde festen, helt greit...

Husk at dette er ett lite miljø alle kjenner alle og personen som var savnet var ikke en 15.17åring på fylla for første gang.

MEN han har en overnærvøs mor... Hun hadde altså ringt politiet 2 timer etter stengetid og satt i gang en relativt stor operasjon, jeg hadde 7 ubesvarte på telefonen min (Jeg sover godt heldigvis ) Politiet hadde ringt og sjekket med Xen i tillegg til div andre og folk hadde gått rundt og lett etter han i timesvis, aksjonen ble avblåst 07.30 da han ble vekket på sofan til kompisen.....

Jeg kunne ha skjønt det hvis han ikke hadde kommet hjem til lunsj og de ikke hadde fått tak i gutten men etter 2 timer ????? :evil:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff den der var virkelig drygen Espen, hadde det vært slik her hadde jaggu mor mi arrangert leiteaksjon hver helg i snart 12-13 år

Jeg driver og mekker noen chilliboller til i kveld, skal på selskap.
    skal jeg a) lage kjøttsaus, b)kjøttsaus med pasta?

Dere velger, jeg gidder ikke tenke lengre.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Det er helt håpløst å være uten vann. Hører når vi har strømbrudd at det er kun folk med privat vannpumpe som klager spesielt, det er ikke strømmen, men vannet som er problemet.

Hos gamlingene er løsningen foreløpig å kjøre vann i 1000 liters tank og tømme i brønnen. Men det forsvinner fort siden røret lekker et sted. Ikke bare bare å grave opp over en kilometer med rør når det er mye tele (skrives det slik på norsk?) heller
    Heller (stein) Heller ikke (eller: ikke den "heller") Flere stein heller.. bare for å gjøre det litt vanskelig

Hva med å grave etter vannrøret nærmere huset og sette opp en 10.000 vanntank (isolert)? da slipper man å kjøre vann hele ti'a! (bare en tnake)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da har vi vann igjen
    Kompisen adde rette delene, og en ny kran. kulle ikke ha noe for joben, men han bør vel få en nyttårsgave aka cognac vil jeg tro

Men da vi skulle hente noe i kjøleskap nr.2 nå, så ble det litt nedtrykt stemning igjen. Relativt mye vann på flisene på bua, på en eller annen måte har avrimingsknappen blitt trykt inn, og det var virkelig ehov for avriming, men når vi ikke fikk tatt unna vann etterhvert så ble det samlet pent på gulvet.... Men nå er det tørket opp og middagen i ovnen, men jeg vet ikke om jeg tør handle raketter i å r
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Og da har vi vann igjen
    Kompisen adde rette delene, og en ny kran. kulle ikke ha noe for joben, men han bør vel få en nyttårsgave aka cognac vil jeg tro

Men da vi skulle hente noe i kjøleskap nr.2 nå, så ble det litt nedtrykt stemning igjen. Relativt mye vann på flisene på bua, på en eller annen måte har avrimingsknappen blitt trykt inn, og det var virkelig ehov for avriming, men når vi ikke fikk tatt unna vann etterhvert så ble det samlet pent på gulvet.... Men nå er det tørket opp og middagen i ovnen, men jeg vet ikke om jeg tør handle raketter i å r

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahahaha!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Heller (stein) Heller ikke (eller: ikke den "heller") Flere stein heller.. bare for å gjøre det litt vanskelig

Hva med å grave etter vannrøret nærmere huset og sette opp en 10.000 vanntank (isolert)? da slipper man å kjøre vann hele ti'a! (bare en tnake)
    Tanken om tank er grei den ( ), men det blir litt surt for de to naboene som har vann fra samme brønn som oss, røret er nemlig splittet nesten helt oppe ved brønnen. Ser liksom ikke for meg at det er så pent med en tank 10 meter over bakken på plena heller, vi må jo ha litt vanntrykk

Planen er å få mer tilsig av vann til brønnen så vi har lagt 60 meter 2" rør oppover til en liten bekk. Røra er isolert med glavamatter som er rullet rundt røra og i tilegg har vi varmekabel i røra som drives av aggregat

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Ikke alle som er opptatt med å skufle vann i jula skjønner jeg

Spille noe Waterboys kanskje ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Straks middag her :-)

For og feire julen skikkelig følger vi opp Grandiosaen med Tikka Masala i dag, desverre kun i medium styrke, hvorfor i alle dager får man ikke tak i den sterke i norge ????

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul på dere alle sammen er tilbake fra noen dagers julefeiring på en hytte på Gaustadblikk ved Rjukan.

Passerte Heddal Stavkyrkje på vei hjem, den ligger rett utenfor Notodden.

Sitter og nipper litt cognac, her hjemme er det masse snø og 12 minus....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent byggverk!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de kunne bygge i gamle dager også

Litt utsikt fra hytta:

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen erfaringer med Parallels Desktop eller Vmware? Jeg bruker sistnevnte og synes det funker sånn passe men dårlig på 3D etc. Jeg synes også at VMware er veldig resurskrevende
    L.
    Nope, men det må testes ut! :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd ut Counter-Strike Source, både gjennom Crossover games og Bootcamp.

Begge deler like ubrukelig... spillet fungerte knirkefritt. MEEEN ikke mulig å spille skikkelig pga lav FPS...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tom.
    Tilbakemelding på Olympuskameraet til datra di? Broderen har et slikt han skal kvitte seg med , og jeg lurer på å kjøpe det av han. Er ingen superbruker, men kunne tenkt meg noe hakket over lite kompaktkamera, samtidig som det skal være overkommelig for en teknisk analfabet å bruke det ...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å så frustrerende!!

Macen har tilfredstilt ALLE krav jeg har til en pc når det kommer til bruken,
    Unntatt ditta hersens CS Source... ARG!

Kjenner abstinensene komme...
    Får finne ett Mac spill som kan erstatte cs da... fnis...!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig testresultat av mac:

Finder / spotlight, aaaah behagelig, aldri mer hvor **** gjorde jeg av den fila

Dashboard: Hvor har du vært i mitt liv!!
    med ett tastetrykk så får jeg følgende hjelpemiddel;
    Kalkulator,Google søk,Kalender/klokke/, konverter for masse!,Værmelding, notisblokk,Ordbok

Mail: deilig med IMAP støtte, autovarsler meg hver gang jeg får mail, og syncer seg perfekt med gmail, akkurat som iphonen gjør.

Nettleser: Safari byttet ut med firefox. Her er alt som før, unntatt at istede for ctrl+t for ny fane, så er det command+t, det er faktisk GANSKE irriterende=P, tar ei stund å vende seg om=)

Plex: SWEEEET så fantastisk deilig det programmet er,
    joda har hatt ei og annen frysning, men ka man man forvente når jeg går gjennom arkivet med hd filmer, fortere en maskina klarer å synce mot kilden.... Spotify var ingen problem å få integrert!
    Brukergrensesnittet var veldig deilig å flytte seg gjennom, masse eyecandy, går sømløst, samtidig som man bare trenger ett par taster på tastaturet eller iphone osv... Jeg har ett Logitech Dinovo Mini til hendelse, fungerer ypperlig.

Det største plusset med Plex er at man kan legger til kilder fra hvor som helst, som en plass på serveren, så kan man velge for hver enkelt avdeling om det er Film, serie...osv...
    MEN så får man også velge hvor man vil at den skal hente info fra!, jeg valgte IMDB for film mappa, og theTVdb for serie mappa.
    Man kan også velge hvordan man vil at den skal scanne mappa osv.

Når jeg går inn på en serie, så spilles det av Theme musikken til den serien, det skapte stemning gitt=)

Det flotteste med Plex er at det er "modulbasert" dvs, folk utvikler applikasjoner i flust til sakene, som for eksempel Spotify plugin, Hulu +++.

Har enda ikke hatt noe hakking på filmene mine forresten... ligger på mellom 20-30% ressursbruk og 30-40% minnebruk (har 2GB versjonen)...

Det skal vel også sies at jeg har mye små lysende prikker under diverse app mens jeg holder på.... så det er jo ganske mye bruk på ressurser allerede...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Foreløpig testresultat av mac:

Finder / spotlight, aaaah behagelig, aldri mer hvor **** gjorde jeg av den fila

Dashboard: Hvor har du vært i mitt liv!!
    med ett tastetrykk så får jeg følgende hjelpemiddel;
    Kalkulator,Google søk,Kalender/klokke/, konverter for masse!,Værmelding, notisblokk,Ordbok

Mail: deilig med IMAP støtte, autovarsler meg hver gang jeg får mail, og syncer seg perfekt med gmail, akkurat som iphonen gjør.

Nettleser: Safari byttet ut med firefox. Her er alt som før, unntatt at istede for ctrl+t for ny fane, så er det command+t, det er faktisk GANSKE irriterende=P, tar ei stund å vende seg om=)

Plex: SWEEEET så fantastisk deilig det programmet er,
    joda har hatt ei og annen frysning, men ka man man forvente når jeg går gjennom arkivet med hd filmer, fortere en maskina klarer å synce mot kilden.... Spotify var ingen problem å få integrert!
    Brukergrensesnittet var veldig deilig å flytte seg gjennom, masse eyecandy, går sømløst, samtidig som man bare trenger ett par taster på tastaturet eller iphone osv... Jeg har ett Logitech Dinovo Mini til hendelse, fungerer ypperlig.

Det største plusset med Plex er at man kan legger til kilder fra hvor som helst, som en plass på serveren, så kan man velge for hver enkelt avdeling om det er Film, serie...osv...
    MEN så får man også velge hvor man vil at den skal hente info fra!, jeg valgte IMDB for film mappa, og theTVdb for serie mappa.
    Man kan også velge hvordan man vil at den skal scanne mappa osv.

Når jeg går inn på en serie, så spilles det av Theme musikken til den serien, det skapte stemning gitt=)

Det flotteste med Plex er at det er "modulbasert" dvs, folk utvikler applikasjoner i flust til sakene, som for eksempel Spotify plugin, Hulu +++.

Har enda ikke hatt noe hakking på filmene mine forresten... ligger på mellom 20-30% ressursbruk og 30-40% minnebruk (har 2GB versjonen)...

Det skal vel også sies at jeg har mye små lysende prikker under diverse app mens jeg holder på.... så det er jo ganske mye bruk på ressurser allerede...
    Du vet at slike kommentarer kommer til og koste meg endel penger?

For engangsskyld hadde jeg vett til og komme meg fra byen før taxikøen 2 juledag, det er en kjent sak at det er vorspielt som er trivsel og resten slit og mas, så jeg og et vennepar bestemte oss for at vi gidda ikke taxikø i snøstormen og gikk ut i rett tid! Da tenkte jeg "Lurt Per Anders!" I ettertid så har jeg jo tenkt på hvorfor jeg ikke har gjort dette tidligere og løsningen er nok såre enkel. "Hvorfor kjøpe burger på byen, når man har biff hjemme?" prinsippet. Så i det jeg dro så jeg min stakkars kompis sto som en hundevalp og pesa oppover beinet til et kvinnfolk idet hun vifta han ifra seg. Da tenkte jeg stille for meg selv "Du har det bra du..."

Vel vel, dagens moralpreken!! Over til noe annet, jeg skal kjøpe meg ps3, hvilket spill er og anbefale? Har lyst på red dragon ihvertfal!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    huff...

Nå begynner jeg å angre for at jeg ikke kjøpte meg opp på den større mac minien...

Vet ikke hvorfor...
    Kan være fordi den fungerer såpass bra at jeg kunne rett og slett brukt den som primærpc... istede for ditta drågen som står under pulten... crap...

Mye vil ha mer, ARG!

Side 1832 av 2256 FørsteFørste ... 832 1332 1692 1702 1712 1722 1732 1742 1752 1762 1772 1782 1792 1802 1812 1822 1828 1829 1830 1831 1832 1833 1834 1835 1836 1842 1852 1862 1872 1882 1892 1902 1912 1922 1932 1942 1952 1962 1972 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •