Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1827

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dumt spørsmål, men jeg hoppa litt lett av den hd bølgen. Hvis jeg kjøper PS3 får jeg dekoda hd lyden fra spilleren?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken er den fineste finishen: Finishes - RX8 | Monitor Audio Valgets kvaler.. Støv og riper synes lett på sort pianolakk, valnøtt blir antakelig litt mørkt, rosenut blir kanskje for rød i min leilighet. Hvit pianolakk - kult i et år og så blir man dritlei? Heller litt mot natural oak.. Har en ganske lys og ikke alt for stor leilighet. Innbiller meg at natural oak kanskje gjør minst utav seg.. Black oak er vel kanskje mest tidløst.. Hm, ikke lett dette.. :???:

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Hvilken er den fineste finishen: Finishes - RX8 | Monitor Audio Valgets kvaler.. Støv og riper synes lett på sort pianolakk, valnøtt blir antakelig litt mørkt, rosenut blir kanskje for rød i min leilighet. Hvit pianolakk - kult i et år og så blir man dritlei? Heller litt mot natural oak.. Har en ganske lys og ikke alt for stor leilighet. Innbiller meg at natural oak kanskje gjør minst utav seg.. Black oak er vel kanskje mest tidløst.. Hm, ikke lett dette.. :???:
    veldig vanskelig å si uten å se fysisk høytaleren forran seg,
    har du ikke mulighet til å stikke innom en plass å sjekke fargene da?

Jeg styrer konsekvent unna high gloss pianolakk på høytalere, pga støv vises så VANVITTIG lett...
    (hehe litt morsomt å si av meg når halve høytaleren min er pianolakk... men det er pga de ikke finnes i annet...)

Vanlig svart er lettest å selge igjen i ettertid da, høytalerne vil da også virke mindre og ikke så romende i stua.
    Men om man har ganske lyse farger i stua, så er Naturlig eik VELDIG fint.

Men den fineste finishen synes jeg er Dynaudio sin Rosewood,
    blir vel någenlunde det samme som rosenut?

Som sagt, vanskelig å si. Når man ikke vet hvordan rommet det skal stå i er=)

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå Er Jeg Forbanna Nå !!!!!

Kjøpte PC til jenteungen i julegave....

Etter mye om og men (Takk for hjelpen SA ) ble det funnet en passende bærbar på Expert moa, greit nok....
    Da jeg kom for og hente den viste det seg at det var 1 stk på lager og det var en kunderetur, helt uaktuelt for meg og gi bort en "brukt" PC, Men selgeren sjekket om det var noen nye på lager i nærheten og det var det :-D

Så full fart inn til Expert i gågata i Ålesund for og handle PC, spurte om vi skulle åpne esken for og sjekke den, men nei da den var ny og alt var som det skulle være sa selgeren, greit nok tenkte jeg, var stressa og skulle hjem til jul.

Så for og være en snill far så skulle jeg sette opp PCn og lade batteriet så den var klar til bruk i morgen, dette skulle jo være den store overaskelsen...

Åpnet esken og.. Joda KUNDERETUR !!!!!! Beskyttelse plasten var satt på igjen, feil vei selfølgelig og ledningene til laderen var bare hivd sammen...:twisted:

Så Tusen takk Expert for og virkelig ha fucka opp Juleaften for meg, jeg tar første ferge i morgen tidlig for og avlegge dem ett aldri så lite besøk, mest sansynelig kommer det til og gå ganske varmt for seg der nede, det kommer til og koste dem litt at jeg må ta 2 ferger og kjøre nesten 20 mil for og få fikset dette på juleaften....... :evil: :evil: :evil:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Kjøpte PC til jenteungen i julegave....

Etter mye om og men (Takk for hjelpen SA ) ble det funnet en passende bærbar på Expert moa, greit nok....
    Da jeg kom for og hente den viste det seg at det var 1 stk på lager og det var en kunderetur, helt uaktuelt for meg og gi bort en "brukt" PC, Men selgeren sjekket om det var noen nye på lager i nærheten og det var det :-D

Så full fart inn til Expert i gågata i Ålesund for og handle PC, spurte om vi skulle åpne esken for og sjekke den, men nei da den var ny og alt var som det skulle være sa selgeren, greit nok tenkte jeg, var stressa og skulle hjem til jul.

Så for og være en snill far så skulle jeg sette opp PCn og lade batteriet så den var klar til bruk i morgen, dette skulle jo være den store overaskelsen...

Åpnet esken og.. Joda KUNDERETUR !!!!!! Beskyttelse plasten var satt på igjen, feil vei selfølgelig og ledningene til laderen var bare hivd sammen...:twisted:

Så Tusen takk Expert for og virkelig ha fucka opp Juleaften for meg, jeg tar første ferge i morgen tidlig for og avlegge dem ett aldri så lite besøk, mest sansynelig kommer det til og gå ganske varmt for seg der nede, det kommer til og koste dem litt at jeg må ta 2 ferger og kjøre nesten 20 mil for og få fikset dette på juleaften....... :evil: :evil: :evil:
    Seriøst??

Fakkern skulle ikke vært lov å hatt slikt forhold til kunderreturer.
    Ikke første gangen jeg har kjøpt ting på elkjøp som er brukt på 30 dageren...

Skal jeg sjekke ut litt forskjellige alternativer som finnes rundt forbi?
    finne ett par gode alternativer som ifølge sidene deira er på lager?

Men du,
    Er du en engel?
    Kunne du kjøpt en Mac mini hos Eplehuset og levert på Soundgarden?,
    jeg kommer meg ikke til butikken i morgen før de stenger...
    Så overfører jeg penger samme kveld=)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Seriøst??

Fakkern skulle ikke vært lov å hatt slikt forhold til kunderreturer.

Skal jeg sjekke ut litt forskjellige alternativer som finnes rundt forbi?
    finne ett par gode alternativer som ifølge sidene deira er på lager?

Men du,
    Er du en engel?
    Kunne du kjøpt en Mac mini hos Eplehuset og levert på Soundgarden?,
    jeg kommer meg ikke til butikken i morgen før de stenger...
    Så overfører jeg penger samme kveld=)

Ikke noe problem, bare gi meg adressen og typebetegnelse.

Aner ikke hva jeg kommer til og gjøre når jeg kommer til Expert, MEN jeg SKAL ha en eller annen for for godtgørelse, helt sikkert ! :evil:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det må du sende til telefonen min ja 8)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det må du sende til telefonen min ja 8)
    husk at expert sentrum bare er åpen mellom 10-12=)

Vær der tidlig du, så ringer du meg når du står ovenfor valg. så sitter jeg prepared med Laptop søking=)

Butikken jeg skulle hatt fra er Eplehuset, ligger rett ved siden av torget (dvs 100m fra soundgarden).
    de har åpen fra 10-13.
    Trenger en Mac Mini, snakket med de i dag. De hadde bare en igjen, det er modellen som koster 4790,-

Om de har den igjen, husk å sett garantien på Svenn-Andre Alvestad =)

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Been there, done that.

Greit nok at Elkjøp var greie når jeg fikk forsinket høyttalerleveranse, men det var på grunn av en enkelt person. Jeg har nå hatt så mye faenskap der at jeg har bestemt meg for å ikke legge igjen en krone hos dem igjen. Helst ikke Lefdal heller, samme greia. Jeg får bedre service hos nettbutikker og de er også billigere.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Vanskelig å si uten å ha sett leiligheten.

Jeg har støvproblemer på mine pianolakk-diamanter, men riper er ikke et problem så lenge du bruker rett redskap til å tørke støv.

Jeg hadde valgt black oak om det passer i leiligheten. Hvit er ikke dumt heller, en kompis kjøpte hvite høyttalere sist uke og det ble bra. Men så er hele leiligheten hans hvit også.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål:

Er det bare å si hva som helst til en journalist og få det skrevet i en avis?

Leste en artikkel nå der det påstås at om det skal lønne seg å fyre med ved kontra varmepumpe må du få veden gratis.! Det regnestykket går rett og slett ikke opp i hodet mitt hvis han ikke har tatt med murpipa i regnstykket. Ved var visstnok bare for kos og ekstremt kalde dager...

Glad jeg har begge deler i huset selv

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en kort oppsummering av hva som gikk feil for Espen på 1st Juledag.

Våknet opp på sofaen hos en kompis og måtte forlate stedet 07.00 siden kompisen skulle på jobb.

Kjøpte ny PC, fikk brukt.

Kjøpte ny prosjektor, virker ikke, tre røde lamper lyser og den må inn på service, dette skjer første gang jeg kobler til strømmen.

Mister en stiftepistol, denne slår regelrett HULL på membranen i den ene 18 tommern.

God Natt :evil:

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å fy for en dag. Håpe morgen dagen blir bedre :-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en kort oppsummering av hva som gikk feil for Espen på 1st Juledag.

Våknet opp på sofaen hos en kompis og måtte forlate stedet 07.00 siden kompisen skulle på jobb.

Kjøpte ny PC, fikk brukt.

Kjøpte ny prosjektor, virker ikke, tre røde lamper lyser og den må inn på service, dette skjer første gang jeg kobler til strømmen.

Mister en stiftepistol, denne slår regelrett HULL på membranen i den ene 18 tommern.

God Natt :evil:
    1. KJIPT!

2. hehe kanskje det var derfor den var billig=P demo? brukt opp pæra?, det er jo dog DOA, så noe service er uaktuelt, lever inn å få en ny!

3. Det er ett tegn, subben ville heller ta livet av seg en å bli byttet ut med
    en SVS=P

Natta folkens! God Jul!

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Dumt spørsmål, men jeg hoppa litt lett av den hd bølgen. Hvis jeg kjøper PS3 får jeg dekoda hd lyden fra spilleren?
    Forstod det slik at recieveren også må ha hd dekodere for lyd , da jeg spurte hos Klubben her i Ålesund :-D

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye ps3 slim sender ut bitstream. :-D Den vanlige "gamle" kan kun sende ut LPCM.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en PS3 slim 250GB av frøkna til jul

Jepp, den sender ut bitstream, men om jeg husker riktig så har pahf RX-V1700 og må sende det ut som PCM. Ja, du får HD-lyd, men det vil ikke stå DTS HD MASTER i displayet ditt

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del kan det stå "Feliz Navidad" i juni i displayet så lenge den sender ut rett lyd

Tror nok det blir en slik en på nyåret, kan ikke fatte annet!

GOOOD JUL! Sitter på jobb med kaffe og julegodter, så er det hjem noen timer til mor i kveld før jeg må på jobb i morgen tidlig igjen, ikke ønsket, men dog ikke unormalt i min jobb situasjon!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Jeg fikk en PS3 slim 250GB av frøkna til jul
    Grattis :-D
    Jeg får en bluray film av madamen.......... ! Men det er vel tanken som teller??? NOT!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Grattis :-D
    Jeg får en bluray film av madamen.......... ! Men det er vel tanken som teller??? NOT!!
    Haha Jeg er jo så nysjerrig så jeg har jo spurt siden 1.des hva jeg får av frøkna, men hun har jo konsekvent løyet og lurt så jeg har ingen anelse....

Side 1827 av 2256 FørsteFørste ... 827 1327 1687 1697 1707 1717 1727 1737 1747 1757 1767 1777 1787 1797 1807 1817 1823 1824 1825 1826 1827 1828 1829 1830 1831 1837 1847 1857 1867 1877 1887 1897 1907 1917 1927 1937 1947 1957 1967 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •