Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1812

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Grattis - du får fortelle om erfaringene med objektivet etterhvert?

Skaff deg også Forza 3 - se inlegget over! Antageligvis det beste bilspillet til Xbox 360 - nå eller i fremtiden!
    Jepp, skal komme med rapport så fort jeg får det! Vært alt for lenge uten kamera nå, Forza 3 skal absolutt prøves når jeg får anledning!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Da var det ferie - ikke mer jobb i år :-D

Siden det var så mye snakk om kameraer og greier - så legger jeg ved et par bilder knipset i dag, som viser litt julestemning :-D

Må ha litt julebilder på denne siden også :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    De fleste var fort ferdige, og skal jeg være ærlig tror jeg det går kjapt å rette, var ikke mye fornuftig som sto i de jeg bladde gjennom ...
    Har liksom på følelsen av at du har vært veldig uheldig med elevene de siste årene...

Vi er sammenslått med en annen klasse i matematikk og fysikk nå og av en aller annen grunn blir støynivået mye høyere i disse timene. Irriterer både lærere og elever.

Fine bilder Tom, selv om du ikke har fått EX i nabolaget enda

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Fine bilder Tom, selv om du ikke har fått EX i nabolaget enda
    Når man tenker på at hele området her oppe ved gamle E18 har fått gravd ned optisk Bredbånd - så er det jo litt irriterende at de ikke samtidig la ned kabel til strømdistribusjon. Det er jo ikke billig å grave og etterpå hellelegge og asfaltere utallige innkjørsler?

Når man i tillegg vet at Nettselskapet også eier Sandefjord bredbånd som har stått for gravingen - vel da er det komplett uforståelig??

Min arbeidsplass - got to love it
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, det der høres da ut som vanlig praksis.

Først kommer televerket å graver telefonledning i hagene til folk. Neste år kommer kommunene og skifter kloakk/vannrør. Hva så? Jo, senere det året kommer vi for å grave strømkabler på andre siden av husene.

Noe ekstremt, men slikt forekommer.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Har liksom på følelsen av at du har vært veldig uheldig med elevene de siste årene...
    He, he,hørt om "Kunnskapsløftet"?
    Er nok der feilen ligger, de har det så travelt førsteåret at mye av basiskunnskapen ikke blir sittende, og på VG2 kan de ikke det som ble sett på som elementære ting før i tida. Jeg nekter å sende fra meg elever som ikke vet forskjellen på strøm og spenningsmåling, noe som fører til at tempoet må opp på en del andre ting. Og så skulle jeg gjerne ha saget det som finnes av bærbare PCer opp til utrolig små biter. Jeg kan være ganske artig til tider, men jeg greier ikke konkurrere ut Facebook, Youtube, MSN, WOW osv i flere timer i strekk samtididg som jeg skal fore dem med noe fornuftig.
    Men elevene er hyggelige, kanskje ikke av de smarteste, men det er et eller annet rart som har skjedd de siste årene ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    He, he,hørt om "Kunnskapsløftet"?
    Er nok der feilen ligger, de har det så travelt førsteåret at mye av basiskunnskapen ikke blir sittende, og på VG2 kan de ikke det som ble sett på som elementære ting før i tida. Jeg nekter å sende fra meg elever som ikke vet forskjellen på strøm og spenningsmåling, noe som fører til at tempoet må opp på en del andre ting. Og så skulle jeg gjerne ha saget det som finnes av bærbare PCer opp til utrolig små biter. Jeg kan være ganske artig til tider, men jeg greier ikke konkurrere ut Facebook, Youtube, MSN, WOW osv i flere timer i strekk samtididg som jeg skal fore dem med noe fornuftig.
    Men elevene er hyggelige, kanskje ikke av de smarteste, men det er et eller annet rart som har skjedd de siste årene ...

Der traff du spikeren på hodet på hvorfor jeg ikke vil gå den Ingeniørlinja for de som har yrkespraktisk erfaring...

Skal prøve å søke meg inn på 4 år dekt av nav (reglene er per i dag at man har 3 år dekt)

Men da får jeg ikke tatt forkurs! Noe jeg mener er elementært for å bli så god man kan bli videre...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt om det, fra lærere som ikke er fornøyde... Vi har nemlig mattebok som er tilpasset kunnskapsløftet og vi burde heller hatt den gamle i følge vår mattelærer.

Men du fikk meg til å mimre over starten på GK nå. Husker at nesten alle (meg inkludert) skulle måle strøm i stikkontaktene som endte med sikringsskifte i multimeterne Kun en fikk til å koble opp et "anlegg" med en stikkontakt, enpolt bryter og lyspære når vi fikk skjema, og det var ikke meg

Men er Facebook osv ikke sperret på en videregående? Sør-Trøndelag fylkeskommune sin proxy tillater kun youtube av de du nevnte. Samt en helt elendig nettmessenger som vi fant etter 353467 forsøk

Mange som ikke liker dette, men det er nok det beste for alle.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt av og på hva som er sperret og ikke, men det varen av eleven mine som slettet meg fra vennelista etter at jeg gjode han oppmerksom på at jeg kunne se at han hadde vært på Facebook i timen

Et annet problem er jo at de har hatt litt for lite utfordringer og ansvar tidligere.

MEN, det absolutt verste jeg har hørt fikk jeg fortalt av lederen på spes.ped. avdelinga på mandag. i møte med rådgivere fra ungdomsskolene har han fått fortlt at foreldre presset på for å få fritatt ungene sine i fag de gjorde det dårlig i hvis de ellers hadde gode karakterer. Om en elev lå på 4-5 i snitt og hadde 2-3 i f.eks. engelsk presset de på for å få fritak i det faget pga "lærevansker". Det mest sinnsyke er jo at de får det innvilget. Noe annet er at vi har elever som ikke har vurdering i et eneste fag fra ungdomsskolen, som vrkelig har vansker, og som kanskje får ståkarakterer. I tillegg er det ofte andr vansker som gjør at disse aldri kan komme i jobb som f.eks. elektriker, men det er målet før de begynner hos oss. Hurra for ungdomsskolen
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fritak pga lærevansker? Hva i svarte..... De burde jo heller ha ekstratimer for å lære, det er ikke rent lite bruksanvisninger som er på engelsk.

Jeg er så glad for at broren min har fått mye utplassering hos bedrift i løpet av ungdomsskolen. De kan velge fag i stedet også mener jeg, men han har vært ute hos bedrift hele tiden og det har forandret gutten. Han får til og med forespørsler på fritiden om han ikke kommer tilbake, det hadde jeg aldri trodd med tanke på motivasjonen og selvstendigheten hans før de begynte med dette. Tror det kommer godt med når han skal på videregående til høsten.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som får fritak hos oss, det er ikke mulig, men det er visst ganske vanlig på ungdomsskolen. Artigste er når vi får elever som er fritatt i matte ...
    Ikke tvil om at det er positivt med utplassering. Egentlig skulle de hatt et år utplassering før de begynte på vgs. slik at de har fått litt mer peilig på hva som kreves der, og samtidig finne ut hva de har lyst til.

Jeg har forresten pellet istykker en sixaxis til PS3en her og renset den litt. Spakene knirket og sto fast når de ble kjørt ut il sidene, og nå er de iallefall såpas at de kan brukes. Men jeg satser på at jeg slipper å åpne flere slike om meningen er at de skal sammen igjen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Csi, Bones og Ncis, kan det bli stort bedre på tv enn akkurat det?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Starte på elektro uten matte på ungdomsskolen er jo et sjakktrekk... Skulle ikke vært lov.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nekter å tro at ungdom i dag er mindre smarte en før!

At de er mer bortskjemt en vi var er det INGEN tvil om og det medfører en del problemer (spes. i skolen).

Problemet slik jeg ser det er fagorienterte lærere som gidder å bry seg om kunnskapsnivå hos den enkelte elev, slike lærere har ikke skjønt hva regjering/undervisningsdep. ønsker for Norges fremtid -og burde fått fyken på dagen? Det skulle bare mangle? Tenk å faktisk ønske noen en god fremtid?? og på toppen være lærer!

Skjønn det dem som kan...

Egosentrisk tankegang er den nye folkesykdommen. Det handler ikke lenger om hva som tjener fellesskapet og forståelsen av "statlig hjelp" handler om økonomisk gevinst eller Å slippe krav/undervisning/jobb.

Det jeg ofte hører blandt foreldre i dag er: De fortjener det jo! eller: De skal hvertfall ha det bedre en slik vi hadde det! Utrolig at voksne mennesker i samfunnsbeviste norge har så lite samfunnsforståelse!?! For tro ikke et sekund at det er "ungdommen" det er noe feil med, det er foreldrene og "samfunnet" som legger føringer for hva som skal komme (hvordan DE skal bli). Det fines svært mange flotte ungdomer i dag også men de blir færre og færre fordi vi voksne stapper dem fulle av dritt samtidig som "oppdragelse" blir overført til skolen fordi vi selv ikke har tid, ikke gidder eller er for feige til å gi våre barn. Det er så mye enklere å kjøpe goodwill og klage på alle andre.

L.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det i Bluray og 109", samt mandariner og en liten forbyggende cognac.

Har akkurat sett Transiberian, bra film!

Hva skal vi se nå? Leite litt i hylla og se om jeg ikke finner noe spennende

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er tett før å gå tom for episoder med Californication IGJEN! damnit...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    jeg er tett før å gå tom for episoder med Californication IGJEN! damnit...
    Har de kommet med mer etter ses2? Får ikke nettadapter i morra så jeg har ikke gidda og sette opp htpc'n enda.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Har de kommet med mer etter ses2? Får ikke nettadapter i morra så jeg har ikke gidda og sette opp htpc'n enda.
    jeg holder på med episode 12 av sesong 3=P

Edit: Hidef selvfølgelig!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    jeg holder på med episode 12 av sesong 3=P

Edit: Hidef selvfølgelig!
    Bloody, da har jeg mye og ta igjen.
    Vi kjører da vitterlig kun Hidef gjør vi ikke?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Jeg nekter å tro at ungdom i dag er mindre smarte en før!
    Helt enig. Det er vel bevist at barn normalt blir mer intelligente enn foreldrene, dvs IQen stiger i snitt. At ungene benytter dette til å lure foreldrene sine kan de heller ikke lastes for. men vi som foreldre bør kanskje våkne opp litt før det er for sent, og stille litt krav til våre håpefulle? Er ikke flink nok selv, me prøver, og blir dermed sett på sim en tulling, noe jeg forøvrig er vant til

Slipp ungene til med hammer, spiker , sag og øks om de vil det, og drit i om "byggverket" ikke står i stil med utepisen og fontenen i hagen, kreative unger har vi bruk for ...

Side 1812 av 2256 FørsteFørste ... 812 1312 1672 1682 1692 1702 1712 1722 1732 1742 1752 1762 1772 1782 1792 1802 1808 1809 1810 1811 1812 1813 1814 1815 1816 1822 1832 1842 1852 1862 1872 1882 1892 1902 1912 1922 1932 1942 1952 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •