Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1792

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ikke ille, får mac mini, 23.6" skjerm, tastatur og mus for 8400,- på mpx. Noen billigere? Spørsmålet er om jeg trenger så stor skjerm, men er jo så lite forskjell i prisen at hvorfor ikke..

Noen billigere Spesielt på skjermfronten jeg lurer, den blir jo ikke brukt til spill uansett!
    gikk fra 22" til 24" skjerm for en stund tilbake. Aldri
    sett meg tilbake siden

om det er bilderedigering og videoredigering
    så vil jeg si at jo større jo bedre og helst 1080p

når det gjelder apple er de veldig internasjonale
    på prising. Dermed er de ikke billiger noe plass.
    Så har du en lokal eplehuset butikk i nærheten
    så kan du like gjerne kjøpe der... Da har man noen
    lokale å forholde seg til.

Alternativt apple.com/no
    frakten er jo allikavel gratis!

Ah digger iphonen min!
    Fantastisk å surfe på. Samt mail!
    Bare det at hurtigsøke funksjonen på
    den tar for seg hele iphonen inkl alle mail
    på gmail kontoen min gjør hverdagen SÅ
    mye lettere!!!

Post skrevet på iphone...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det jeg tenker jeg og, at en stor skjerm vil være et nødvendig onde!
    Bare og sørge for at frøkna lærer seg og bruke den, men sånn sett er det ikke noe problem siden hun tar teknologi temmelig kjapt, er en racer på logitechen i motsetning til mine såkalte "tekniske" kompiser

Heldiggris som har en tlf som virker SA, jeg tror jeg har en 5800 på vei, men når jeg logger på pixmania fra arbeid så får jeg beskjed om at den ikke er registrert, merkelig nok....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det jeg tenker jeg og, at en stor skjerm vil være et nødvendig onde!
    Bare og sørge for at frøkna lærer seg og bruke den, men sånn sett er det ikke noe problem siden hun tar teknologi temmelig kjapt, er en racer på logitechen i motsetning til mine såkalte "tekniske" kompiser

Heldiggris som har en tlf som virker SA, jeg tror jeg har en 5800 på vei, men når jeg logger på pixmania fra arbeid så får jeg beskjed om at den ikke er registrert, merkelig nok....
    nå har vel ikke pixmania akkurat fått verdens beste omtale=)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei ikke direkte, men jeg får logget meg på fra hjemmepc'n, bare ikke på jobb da får jeg beskjed om at jeg ikke er registret, merkelig!!

Irriterende nok kom tlf til frøkna llerede idag

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    var akkurat det jeg tenkte...=)
    den har jo kraft nok til 1080P osv skulle man tro

edit.
    dvs den har jo 9400m skjermkort, så da har man jo hardware renderering...
    Yes, You Can Get 1080P out of a Mac Mini « Psychohistory

YouTube - New Mac Mini and Plex

Have FUN :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, så sinnsyk stor vil ha faktor at jeg gråter nesten her jeg sitter, men mest pga at frøkna fikk sin nye tlf idag og er som en unge på julaften, mens min er i oslo enda :cry: Men men, hun har omgangssjuken så hun har ihvertfall noe og fikle med mens hun er syk.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, så sinnsyk stor vil ha faktor at jeg gråter nesten her jeg sitter, men mest pga at frøkna fikk sin nye tlf idag og er som en unge på julaften, mens min er i oslo enda :cry: Men men, hun har omgangssjuken så hun har ihvertfall noe og fikle med mens hun er syk.
    Det er helt utroloig hva "kul design" får oss mennesker til å gjøre/ønske Enig i at det blir litt "må ha" tanker når Apple introduserer noe nytt
    Har klart å holde meg unna iPhone men det spørs hvor lenge det holder.

Mac Mini er sexy, og funker kjempebra på multimedia/video. Ville ikke brukt den til HD videoredigering men det funker det også.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kloke ord Lars, jeg har og holdt meg unna iphone, men det er mest fordi jeg VET jeg ikke klarer og ta vare på den uten og ødelegge den, så sånn sett har jeg vært fornuftig, at jeg nå holder på å dø av sjalusi fordi min SE er møkk og lg'n til frøkna er snasen er en annen sak...

Opera 10.10 er forøvrig en meget snasen browser!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker ikke bruke min til video, men fotoredigering isåfall Lars, og med en mac mini sitter jeg igjen med en genial mediastreamer på gutterommet
    Uansett slår det ikke feil

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint å tenke på mobil kun som et redskap til å ringe og sende sms med. Over 3 år siden sist jeg kjøpte en og da betalte jeg 6-700 kroner

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Fint å tenke på mobil kun som et redskap til å ringe og sende sms med. Over 3 år siden sist jeg kjøpte en og da betalte jeg 6-700 kroner
    Hadde egentlig den tankegangen tidligere jeg og, men er blitt så totalt avhengig av en god kalenderfunksjon og småting at jeg er blitt desverre en smule kresen!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig kalender ble et lite savn her når du nevner det. Har slik fin bok jeg skriver i, men det blir ikke helt det samme akkurat.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kloke ord Lars, jeg har og holdt meg unna iphone, men det er mest fordi jeg VET jeg ikke klarer og ta vare på den uten og ødelegge den, så sånn sett har jeg vært fornuftig, at jeg nå holder på å dø av sjalusi fordi min SE er møkk og lg'n til frøkna er snasen er en annen sak...

Opera 10.10 er forøvrig en meget snasen browser!
    derfor man har noe som heter forsikring på telefonen=)

betaler 30kr ekstra i mnd til netcom, skjer det noe med telefonen så får jeg ny=P

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å det sier du nå???
    Neida, tror uansett jeg blir fornøyd, skal oppgradere fra Onecall faktura til Onecall Folkepakken nå tror jeg, passer meg ca helt ypperlig hva forbruk angår, blir noen få kr ekstra i mnd pga sms, men det er fullt levelig.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet ut hvordan man legger inn filmer som .ISO på mediacenter tillegget (My Movies) på MS Medisenter. Det er svært mye kjappere å legge en ISO av filmen på disk kontra TS_VIDEO!

Nå har jeg blitt ånkli forchøla... Solhatt!

Fant også ut at jeg kan styre mediacenteret med iPhone & iPod Touch via WiFi.. Dette blir virkelig snadder. Madammen har igjen lagt ned forbud om en midlertidig løsning så på nyåret blir det 10-20TB i 1-2 raid-5 tårn til en mediaC-PC, itte'no dill & dall. Alle filmene må inn på nytt fordi jeg vil ha dem i isoformat og jeg vil legge dem inn gjennom softwaren (My Movies).

Jeg kjører min gamle P4 3GHz som testmaskin og pt. funker ting som det skal. De anbefalingene jeg har fått er å kjøre overkill på CPU, RAM & GPU (noe jeg har gjordt) men også å være forsiktig med et alt for stort PSU (strømforsyning) ettersom et stort PSU gennerer mye varme. Kabinettet vil få et par store vifter 120/140mm som snurrer seeiiiiinnnttt for lav støy men høy sirkulasjon. Takk til Svenn Andre for tips om vifteløst skjermkort!

Nå er jeg helt aleine (nesten) - dama har dratt i fra meg........... på jobb..

EDIT: trenger råd til tastatur/mus til mediacenteret, også ir/rf -har harmony 1000 men kunne tenke meg en 900 eller ONE ..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Da har jeg funnet ut hvordan man legger inn filmer som .ISO på mediacenter tillegget (My Movies) på MS Medisenter. Det er svært mye kjappere å legge en ISO av filmen på disk kontra TS_VIDEO!

Nå har jeg blitt ånkli forchøla... Solhatt!

Fant også ut at jeg kan styre mediacenteret med iPhone & iPod Touch via WiFi.. Dette blir virkelig snadder. Madammen har igjen lagt ned forbud om en midlertidig løsning så på nyåret blir det 10-20TB i 1-2 raid-5 tårn til en mediaC-PC, itte'no dill & dall. Alle filmene må inn på nytt fordi jeg vil ha dem i isoformat og jeg vil legge dem inn gjennom softwaren (My Movies).

Jeg kjører min gamle P4 3GHz som testmaskin og pt. funker ting som det skal. De anbefalingene jeg har fått er å kjøre overkill på CPU, RAM & GPU (noe jeg har gjordt) men også å være forsiktig med et alt for stort PSU (strømforsyning) ettersom et stort PSU gennerer mye varme. Kabinettet vil få et par store vifter 120/140mm som snurrer seeiiiiinnnttt for lav støy men høy sirkulasjon. Takk til Svenn Andre for tips om vifteløst skjermkort!

Nå er jeg helt aleine (nesten) - dama har dratt i fra meg........... på jobb..

EDIT: trenger råd til tastatur/mus til mediacenteret, også ir/rf -har harmony 1000 men kunne tenke meg en 900 eller ONE ..
    er det strømforsyning til media center pcen ??

hva med vifteløs strømforsyning da?
    jeg bruker antec phantom strømforsyning som er vifteløs (den har vifte som starter om det skulle bli for hett, min har startet kanskje en gang.. da var det vel gode 30 grader i rommet eller no... og jeg hadde på den mest følsomme innstillingen...

med denne drar jeg:

Prosessor q6600 quad core (kjølt av passiv kjølribbe type scythc ninja ettelleanna)
    Ati radeon 4870 (med stillegående kjøling, spinner bare opp under ekstremspilling)
    4x 7200rpm disker
    1x dvd rom
    4?x stk noctua 12cm vifter med med 8 eller 13db tror jeg, for kabinett luftstrøm.
    Sinnsykt bra vifter! jeg skal aldri ha noe annet merke...
    Er veldig spent på den nye 140mm vifta deira! som passer til 120mm skruhull.
    og i tillegg har den enda bedre vifteblad.

alt dette er puttet i en Antec performance one p182 gunmetal.
    Utrolig bra kabinett for pengene, sandwich løsning i dørene osv for å unngå støy. Selvfølgelig tilgang på bakside for å dra alle kabler, strømforsyning i bunn med gunstig løsning for 12cm viftemontering, har 1x120mm vifte som kjøler alle diskene og strømforsyningen i ett.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bunnkommentar.

jeg hører ikke at pcen er på.
    må bort og se om det lyser i tastaturet om kvelden for å vite om jeg har skrudd den av eller på...
    og da er det ikke noe "windows rest in peace modus på".
    Da jeg har tilgode å oppleve en bra gjennoppstart fra den modusen...

Såtte med laptopen til Espen nå.
    Den pcen er virkelig hjemsøkt!

Skulle koble meg til nett for å sjekke ut driverne du linket til...

Får ikke nettverket til å fungere! får bare begrenset tilgang, har ikke hatt noe problem hverken med ps3 en eller laptopen min på dette nettverket (muritun)

Joda, sjekket alle innstillinger for tcp/ip osv...
    testet med annen kabel etc.etc.etc.etc

Så da fant jeg fram min ooold trusty Netcom usb mobile connect.
    kjørte den i usb porten, etter mye om og men så ville den innstallere.

skulle så starte programmet, kræsjet en gang, to gang, tre gang...
    restartet maskina, kræsjet en gang, to gang, tre gang...

HERREGUD!

åååh så lyst jeg har å formatere jævelen....

kanskje den har fått kols, høres litt ut som en kolspasient opp trappene når den tenker litt... tror vi må rense en viss kjølevifte espen!

hehe kanskje vi burde sende den inn til apple.
    Hørte rykte om at de var så glad i slikt=P

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det strømforsyning til media center pcen ??

hva med vifteløs strømforsyning da?
    jeg bruker antec phantom strømforsyning som er vifteløs (den har vifte som starter om det skulle bli for hett, min har startet kanskje en gang.. da var det vel gode 30 grader i rommet eller no... og jeg hadde på den mest følsomme innstillingen...

med denne drar jeg:

Prosessor q6600 quad core (kjølt av passiv kjølribbe type scythc ninja ettelleanna)
    Ati radeon 4870 (med stillegående kjøling, spinner bare opp under ekstremspilling)
    4x 7200rpm disker
    1x dvd rom
    4?x stk noctua 12cm vifter med med 8 eller 13db tror jeg, for kabinett luftstrøm.
    Sinnsykt bra vifter! jeg skal aldri ha noe annet merke...
    Er veldig spent på den nye 140mm vifta deira! som passer til 120mm skruhull.
    og i tillegg har den enda bedre vifteblad.

alt dette er puttet i en Antec performance one p182 gunmetal.
    Utrolig bra kabinett for pengene, sandwich løsning i dørene osv for å unngå støy. Selvfølgelig tilgang på bakside for å dra alle kabler, strømforsyning i bunn med gunstig løsning for 12cm viftemontering, har 1x120mm vifte som kjøler alle diskene og strømforsyningen i ett.
    Veldig mye bra her Svenn, er litt i ørska nå men skal gå nøye gjennom sdet.
    takker..
    L.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bunnkommentar.

jeg hører ikke at pcen er på.
    må bort og se om det lyser i tastaturet om kvelden for å vite om jeg har skrudd den av eller på...
    og da er det ikke noe "windows rest in peace modus på".
    Da jeg har tilgode å oppleve en bra gjennoppstart fra den modusen...

Såtte med laptopen til Espen nå.
    Den pcen er virkelig hjemsøkt!

Skulle koble meg til nett for å sjekke ut driverne du linket til...

Får ikke nettverket til å fungere! får bare begrenset tilgang, har ikke hatt noe problem hverken med ps3 en eller laptopen min på dette nettverket (muritun)

Joda, sjekket alle innstillinger for tcp/ip osv...
    testet med annen kabel etc.etc.etc.etc

Så da fant jeg fram min ooold trusty Netcom usb mobile connect.
    kjørte den i usb porten, etter mye om og men så ville den innstallere.

skulle så starte programmet, kræsjet en gang, to gang, tre gang...
    restartet maskina, kræsjet en gang, to gang, tre gang...

HERREGUD!

åååh så lyst jeg har å formatere jævelen....

kanskje den har fått kols, høres litt ut som en kolspasient opp trappene når den tenker litt... tror vi må rense en viss kjølevifte espen!

hehe kanskje vi burde sende den inn til apple.
    Hørte rykte om at de var så glad i slikt=P
    Var det en DELL han hadde? De skal jo være så någenlunde de!!
    Hva er hovedproblemet? Kjøling?
    Hvis du skal rense maskina for nikotindrit vil jeg anbefale kondensfjerner, jeg brukte det mye på jobb/hjemme, det brukes også for å vaske vekk varmepasta fra CPU - men det viste du vel!

L.

EDIT: HUSK AVTREKK !!!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Var det en DELL han hadde? De skal jo være så någenlunde de!!
    Hva er hovedproblemet? Kjøling?
    Hvis du skal rense maskina for nikotindrit vil jeg anbefale kondensfjerner, jeg brukte det mye på jobb/hjemme, det brukes også for å vaske vekk varmepasta fra CPU - men det viste du vel!

L.

EDIT: HUSK AVTREKK !!!
    hehe
    han har en dell.

men maskina jeg sitter med nå er en HåPløs

tror ikke jeg skal begynne å demontere pcen hans akkurat nå=)
    men den hadde hatt god av det på sikt...
    Har sånn Artic Silver Articlean kit, som brukes til å rense kobberblokker cpu kjerner osv.
    Er en mixtur av sitronsyre og diverse, genialt middel til rensing av pcdeler. samt rensing av vindusviskere på bilen=P

Side 1792 av 2256 FørsteFørste ... 792 1292 1652 1662 1672 1682 1692 1702 1712 1722 1732 1742 1752 1762 1772 1782 1788 1789 1790 1791 1792 1793 1794 1795 1796 1802 1812 1822 1832 1842 1852 1862 1872 1882 1892 1902 1912 1922 1932 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •