Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1790

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Da tenker jeg veien for deg blir å ta de to fagene du mangler på studiekompetansen som privatist så kan du studere 3 år etterpå.

Da er jo egentlig valgmulighetene uendelige
    hmm må sjekke opp litt.
    må begynne på omskolering allered til neste år...
    tom for sykepeng tid=P

over på attføringstid...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det endelig helg
    Har jobba lenge nå!

Her er helgekosen:
    Terminator II BluRay DTS-HD 6.1
    X-Men Origins Wolverine
    IronMan SE (Koster 59.- på Lefdal)
    Get Smart (gleder meg)
    Knowing (Nicolas Cage)
    GRAN Torino
    He's Just Not That Into You (hmm)...

Bena på bordet - Middagen er snart klar - Cola & snadder + film sef..

Livet er hærlig

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Tenkte forresten på det med servicepack greiene,
    han hadde servicepack 3 på maskina.

Men surfa på nettet uten å finne om det hadde noe betydning da.
    meeeen skal ikke se bort i fra det.

Maskinen jeg sitter med no som har wave kjører servicepack 2

Oppdatering på Amentio saken.
    fikk mail i dag:

svar amentio har fått med lenovo:

Dette er bestilt til adressen under(din adresse altså). Batteriet vil komme så snart det er på lager i Norge. Beklager sen tilbakemelding. Pga. sykdom og ferie er vi noe redusert

Spurte hva de estimerte ville være leveringstid til lager i norge.
    Strikken begynner å bli temmelig tynn.
    Mulig dere får ting til å funke med denne:

Universal Audio Architecture (UAA) High Definition Audio class driver version 1.0a available for Windows XP, Windows Server 2003, and Windows 2000

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe satser på espen ser posten og prøver ut.
    Tror han er litt lei hele greia.

brukt MANGE timer på ditta dillet nå...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arg
    hvorfor blir det alltid en shitload med annonser, reeeett etter at jeg har lagt ut min.
    Skjeldent noe jeg selger får være på forsiden mer en max 30min...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du får bra pris på utstyret...

Fikk litt sjokk når jeg satt inne og fjernknipset med Canonen på verandaen, jammen fikk jeg fanget en UFO på bildebrikken!!!

Er i kontakt med NAsa allerede.

Den litt "tette" samlingen med stjerner mot midten av bildet - er en del av stjernetegnet tyren, med stjernen Atlas!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm må sjekke opp litt.
    må begynne på omskolering allered til neste år...
    tom for sykepeng tid=P

over på attføringstid...
    Se positivt på det Du får tross alt en sjanse til en ny utdanning uten studielån og det er ikke alle som gjør

Vært på skolen og jobbet med gruppearbeid, samhandlingsreformen til Pølsehansen er min store planer fremover

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr. Espen's problem..
    Fant denne oppskriften på hvordan man aktiverer Wave Out på Vista (mulig dere allerede har prøvd det!)

How to enable Wave Out recording in Vista
    og
    Recording The Wave Out Mix in Vista - Windows Live

L.

PS: Å bruke Phantom power med hell og resultatet blir dårlig uten betyr jo egenlig bare at mic'en er "for lite sensitiv"! Skjønner urimligheten i forhold til deres oppsett men dog!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ligger leiligheten min ute på finn, ingen som skal flytte?
    Lys og trivelig leilighet beliggende i Momarka.*Vesentlig oppusset

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Da ligger leiligheten min ute på finn, ingen som skal flytte?
    Lys og trivelig leilighet beliggende i Momarka.*Vesentlig oppusset
    Blir nesten sur når jeg ser slike priser på så flotte boliger!!! Bilen min kosta 350.000.- får nesten lyst til å selge den å dra på hus-shopping

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Blir nesten sur når jeg ser slike priser på så flotte boliger!!! Bilen min kosta 350.000.- får nesten lyst til å selge den å dra på hus-shopping
    Takk for det Lars, la den ut 20.000 billigere i håp om at det går fort og få solgt den, men håper jo seff og kunne kommi litt over, hvis det er noe interesse for den!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr. Espen's problem..
    Fant denne oppskriften på hvordan man aktiverer Wave Out på Vista (mulig dere allerede har prøvd det!)

How to enable Wave Out recording in Vista
    og
    Recording The Wave Out Mix in Vista - Windows Live

L.

PS: Å bruke Phantom power med hell og resultatet blir dårlig uten betyr jo egenlig bare at mic'en er "for lite sensitiv"! Skjønner urimligheten i forhold til deres oppsett men dog!
    joda det trikset er prøvd=)

det som er rart er at wave out, stereo mix o.l er fullstendig vekk hos espen sine maskiner...

rart med om sensitivitet på mikrofonen skal være feil når man har brukt to mikrofoner og to eksterne lydkort uten hell.
    fungerte ypperlig på lenovoen min dog..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda det trikset er prøvd=)

det som er rart er at wave out, stereo mix o.l er fullstendig vekk hos espen sine maskiner...

rart med om sensitivitet på mikrofonen skal være feil når man har brukt to mikrofoner og to eksterne lydkort uten hell.
    fungerte ypperlig på lenovoen min dog..
    Har tenkt en del på dette problemet siden du posta det! Tror nok at mye av problemet ligger i maskinvaren. (pc).
    Det kan virke som at det enten funker 100% ellers så funker det ikke i det hele tatt! Jeg har fått med meg at drivere et et BIG ISSUE og at det er mange fortvilte skjeler der ute. Problemet oppstår mest på Sony og Dell maskiner men også Acer og Samsung samt HP. Har så langt til gode å finne noen med problemer på Lenovo og Mac!

Mange sier at man aldri kan vite med pc/software på winOS, det må bare prøves. Mange etterspør HW og SW (drivere) som funker i sammen uten at noen kan gi noe godt svar på denne komboen. Slik jeg ser det er det utrolig dårlig at det finnes så lite slike verktøy for Mac.

Keep on hunting!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg kan gi noe 100% svar så har jeg en "intuisjon" om at følgende hadde vært tingen for Espen:

Kjøp en rimelig Lenovo som man setter opp 100% til testformål UTEN all verdens dill og dall (chat, mail, kule apper osv) KUN de appene som skal brukes til testing. Vi hadde 3-4 testmaskiner på jobben som var 100% identiske også vedr. drivere, patcher etc. og det var utrolig store forskjeller på stabilitet og kompatiblitet hvis noen av dem ble "fora" med: chatklienter (Messenger) Flash, mp3 apper, dvd apper osv. disse appene gjør de fleste maskiner ubrukelig til seriøs bruk! Det eneste som funker er en 100% formatering og re-innstall, den store synderen er Regestry! as always!..

L.

PS: Min Thinkpad er 100% ren for flash og annen dritt, tomme rammer på inet kan jeg leve med!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg kan gi noe 100% svar så har jeg en "intuisjon" om at følgende hadde vært tingen for Espen:

Kjøp en rimelig Lenovo som man setter opp 100% til testformål UTEN all verdens dill og dall (chat, mail, kule apper osv) KUN de appene som skal brukes til testing. Vi hadde 3-4 testmaskiner på jobben som var 100% identiske også vedr. drivere, patcher etc. og det var utrolig store forskjeller på stabilitet og kompatiblitet hvis noen av dem ble "fora" med: chatklienter (Messenger) Flash, mp3 apper, dvd apper osv. disse appene gjør de fleste maskiner ubrukelig til seriøs bruk! Det eneste som funker er en 100% formatering og re-innstall, den store synderen er Regestry! as always!..

L.

PS: Min Thinkpad er 100% ren for flash og annen dritt, tomme rammer på inet kan jeg leve med!
    regner med det er tull i registeret ja, tenkte formatering men det er ikke mulig.
    Han har for mye program o.l som han ikke har original innstallasjonen på osv.

Kjipt å måtte bruke penger på en ny pc bare for formålet.

Dog hadde det vært min pc så hadde den fløyet ut vinduet for lenge siden, vi har holdt på LENGE for å prøve å få det til=P
    Funnet ut hvor lydkortet satt i den, laget ett kryss.
    for så å tatt den med opp på skytebanen.

så skal man regne ren arbeidstid så kan man vel si at man kunne kjøpt både en to og tre netboker for eksempel...=)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med det er tull i registeret ja, tenkte formatering men det er ikke mulig.
    Han har for mye program o.l som han ikke har original innstallasjonen på osv.

Kjipt å måtte bruke penger på en ny pc bare for formålet.

Dog hadde det vært min pc så hadde den fløyet ut vinduet for lenge siden, vi har holdt på LENGE for å prøve å få det til=P
    Funnet ut hvor lydkortet satt i den, laget ett kryss.
    for så å tatt den med opp på skytebanen.

så skal man regne ren arbeidstid så kan man vel si at man kunne kjøpt både en to og tre netboker for eksempel...=)
    Med et annlegg til den prisen ser jeg ikke noe problem med en "ren" netbok til rundt 4K som er 100% dedikert audiokalibrering og ruting med London softwaren. 2-3 døgn med F-skap er den investeringen definitivt verd!

Min Mediasenter pc blir kjemisk renset for alt den ikke trenger, den stakkaren som installerer en app jeg ikke har bruk for blir landsforvist på flekken! Er så inderlig drita lei PCproblemer bare fordi ditt/datt osv..

Alternativet er jo en dualboot, da kan man putte all dritten i den ene og slippe "H- på denne jord" på grunn av den andre! ekke noe problem å kjøre en dualboot med samme OS.

Gud i himmelen jeg ELSKER min Mac!!
    :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager mine "frustrerte utbrudd". Jeg bare hater WinOS noe så inderlig!
    Kjenner jeg blir varm og kvalm bare ved tanken på telelfon fra en eller annen stakkar som sliter, synes det er ille å la folk måtte sitte med denna dritten uten et lettfattelig servicepanel som kan hjelpe deg 24/7!

Det er også grunnen til kjøp av Mac, man er 99% sikker på at HW og SW sammkjører og gjør den ikke det er det 1000sen hvis av "genier" som ivrer etter å hjelpe. På pc er den prosenten patetisk! (for andre en kontorfolk!), alle har dog en "mening" om hva som er feil men ingen kan gi noe spess råd fordi HW-biten alltid er ulik. Hvor mange ganger har man ikke sett "det funker hos meg" i div. fora? Jeg oppfordrer til oppretting av selskapet WPC (Working Personal Computer) Der man følger modellen til Mac med den forskjell at alle som vil kan lage HW & SW skal funke 100% mot eksisterende uttvalg på platformen, ikke "bare" 99%.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager mine "frustrerte utbrudd". Jeg bare hater WinOS noe så inderlig!
    Kjenner jeg blir varm og kvalm bare ved tanken på telelfon fra en eller annen stakkar som sliter, synes det er ille å la folk måtte sitte med denna dritten uten et lettfattelig servicepanel som kan hjelpe deg 24/7!

Det er også grunnen til kjøp av Mac, man er 99% sikker på at HW og SW sammkjører og gjør den ikke det er det 1000sen hvis av "genier" som ivrer etter å hjelpe. På pc er den prosenten patetisk! (for andre en kontorfolk!), alle har dog en "mening" om hva som er feil men ingen kan gi noe spess råd fordi HW-biten alltid er ulik. Hvor mange ganger har man ikke sett "det funker hos meg" i div. fora? Jeg oppfordrer til oppretting av selskapet WPC (Working Personal Computer) Der man følger modellen til Mac med den forskjell at alle som vil kan lage HW & SW skal funke 100% mot eksisterende uttvalg på platformen, ikke "bare" 99%.
    Hehe har ikke noe invendinger mot den kommentaren=P

Mac mini står på ønskelista til jul for å si det slik.

Joda vet det er ei lita maskin, men er nå en start... må nesten se hvordan jeg liker apple os...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda vet det er ei lita maskin, men er nå en start... må nesten se hvordan jeg liker apple os...
    Enig med deg vedr. "mini" Flott utgangspunkt for å "teste" plattformen.
    Kan forøvrig nevne at det eneste programmet som tryner på min & kona's mac'er er Microsoft Office Nå er vi iferd med å teste andre løsninger.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer og en mac mini bare for å prøve det. Kjekk erfaring og ha med seg uansett. Og om ikke annet en grei mediastreamer

Side 1790 av 2256 FørsteFørste ... 790 1290 1650 1660 1670 1680 1690 1700 1710 1720 1730 1740 1750 1760 1770 1780 1786 1787 1788 1789 1790 1791 1792 1793 1794 1800 1810 1820 1830 1840 1850 1860 1870 1880 1890 1900 1910 1920 1930 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •