Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1787

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Trist glede, Hmmm Larsemann og Svenn må nok leve livet litt.....

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant plate til Lars med tre hull, bare en kontakt H+V Front senter, Subwoofers (2x) H+V Rear Senter, men jeg har jo løse kontakter....

Hmmm lurer på den andre, kanskje frode fikk den ????

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    TOOM! Vi har lyst på akvarium i den nye leiligheten og jeg har lyst på pappegøyefisk for de er det tøffeste jeg har sett på lenge.

Vi har ikke tenkt og bruke så mye penger, og det skal ikke være så veldig stort, bare som pyntemøbel for å si det slik. Dette vet jeg du kan, så da regner jeg med du finner akkurat hva vi er ute etter
    Må inrømme at jeg ikke hadde hørt stort om Papegøyefisk før... Sjekket litt på nettakvariet.no (som er et bra sted å finne info) - så der at det er en litt omstridt fisk?

Men ellers er det vel å anbefale en type "selskapsakvarium" til å begynne med - et kar med en miks av "enkle" fisketyper?

Men - kjøp så stort du har råd til - jo større jo enklere å få til. Min erfaring er at fra 130 liter og oppover er greit.

Bruktmarkedet bør være intressant - her kan du ofte få rubbbel og bit - til og med inkludert fisk og planter - for småpenger.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også kom disse to i posten i dag:

Bluray hamstringen har begynt!!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Trist glede, Hmmm Larsemann og Svenn må nok leve livet litt.....
    phu,
    da er jeg endelig ferdig med å få huset i "orden" igjen.

Nå har sulten tatt meg igjen også.
    Så nå blir det mat og pakking...

Satser på jeg får ordna meg med privat taxi=P

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og snakket med en venninne som driver en dyrebutikk og hun sa det samme som deg Tom, anbefalte meg og se litt på Finn først og fremst, da snakker vi kundeservice De pappegøyefiskene er avlet frem for akvariebruk. Er driiitstilige

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og snakket med en venninne som driver en dyrebutikk og hun sa det samme som deg Tom, anbefalte meg og se litt på Finn først og fremst, da snakker vi kundeservice De pappegøyefiskene er avlet frem for akvariebruk. Er driiitstilige
    Det er bra bruktmarked på nettakvariet.no og akvaforum.no også!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte har skrevet en oppgave på 10 sider, det eneste jeg manglet var og analysere en fagartikkel som skal inn på mandag, selvsagt har jeg funnet kun en relevant oppgave og den er ikke nedlastbar, så da må jeg skifte ut 75% av oppgaven min, kun for å finne en artikkel jeg faktisk har mulighet til og analysere i helgen.

Det var den lørdagen....

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte har skrevet en oppgave på 10 sider, det eneste jeg manglet var og analysere en fagartikkel som skal inn på mandag, selvsagt har jeg funnet kun en relevant oppgave og den er ikke nedlastbar, så da må jeg skifte ut 75% av oppgaven min, kun for å finne en artikkel jeg faktisk har mulighet til og analysere i helgen.

Det var den lørdagen....
    Hva skriver du oppgave om? Driver og leser til eksamen her... Har lært meg to ting i dag.. Bananene vi spiser kommer egentlig fra en svær urt som muterte for 10 000 år siden. Ur-mennesket anså antakelig at bananer uten frø var praktisk - så de satte ned stiklinger.. Dagens spise-bananer har samme genetisk kode, så hvis det skulle oppstå en banan-influensa risikerer vi at de forsvinner.. Ellers fant jeg også ut at asiater har mindre av et enzym som bryter ned alkohol... Det er altså årsaken hvis en kineser knaller til på sofaen din og er like full når han våkner morgenen etter...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og tar en etterutdanning som kan ende i enten 2årig psykisk helsearbeid eller en mastergrad i tverrfaglig fordypning i helsefaget. Jeg tror nok det blir 2årig og et år adm og ledelse. Skriver en oppgave om hvordan og søke i medisinske databaser, så skal jeg velge en oppgave, gjengi den og forklare hva den betyr for meg. Mao CRAP!!! Gi meg google så skal jeg vise deg søkemotor jeg, fordømte medisinske databaser som er så håpløst oppbygd at jeg blir regelrett hissig! Meen fant en artikkel som var veldig grei så jeg kommer i havn håper jeg.

Kjekk info om kinesere, minner meg litt om Hangover som vi så igår!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og tar en etterutdanning som kan ende i enten 2årig psykisk helsearbeid eller en mastergrad i tverrfaglig fordypning i helsefaget. Jeg tror nok det blir 2årig og et år adm og ledelse. Skriver en oppgave om hvordan og søke i medisinske databaser, så skal jeg velge en oppgave, gjengi den og forklare hva den betyr for meg. Mao CRAP!!! Gi meg google så skal jeg vise deg søkemotor jeg, fordømte medisinske databaser som er så håpløst oppbygd at jeg blir regelrett hissig! Meen fant en artikkel som var veldig grei så jeg kommer i havn håper jeg.

Kjekk info om kinesere, minner meg litt om Hangover som vi så igår!
    Høres bra ut! Holder på med master selv, eller siv.ing. som det het i gamle dager. Håper det åpner noen yrkesveier etterpå! Vurderte en klinisk master, men endte opp med HMS. Interessant, men *******s travelt! Har nesten ikke vært utenfor døra siden august, ellers har jeg sittet pal med prosjekter.. NTNU i et nøtteskall.. Slapp heldigvis unna "Eksperter i Team" etter jul, thank God!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Høres bra ut! Holder på med master selv, eller siv.ing. som det het i gamle dager. Håper det åpner noen yrkesveier etterpå! Vurderte en klinisk master, men endte opp med HMS. Interessant, men *******s travelt! Har nesten ikke vært utenfor døra siden august, ellers har jeg sittet pal med prosjekter.. NTNU i et nøtteskall.. Slapp heldigvis unna "Eksperter i Team" etter jul, thank God!
    Studier er greit, eller slik jeg ser det en nødvendighet for å komme meg dit jeg vil, jeg er såpass kynisk at jeg vil ikke sidelengs men oppover i yrkesstigen.
    Det er ikke aktuelt og ha turnus og aldri fri i høytidene resten av livet
    Men for all del, kunnskap er en nødvendighet i mitt yrke som så mange andre, så helt bortkastet er da ikke lørdagskvelden Visste dere at den 4 største grunnen til selvmord i usa er enkel tilgang til våpen?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Studier er greit, eller slik jeg ser det en nødvendighet for å komme meg dit jeg vil, jeg er såpass kynisk at jeg vil ikke sidelengs men oppover i yrkesstigen.
    Det er ikke aktuelt og ha turnus og aldri fri i høytidene resten av livet
    Men for all del, kunnskap er en nødvendighet i mitt yrke som så mange andre, så helt bortkastet er da ikke lørdagskvelden Visste dere at den 4 største grunnen til selvmord i usa er enkel tilgang til våpen?
    Nei, akkurat det samme her... Kveldsjobbing og helgejobbing er noe dritt! Går bra en stund, så blir man dritlei! Skremmende å se hvor mange fra det gamle kullet mitt som holder på å skifte beite. Når arbeidsgiver heller ikke er interessert i å skifte utstyr og driften går på sparebluss... Da måtte jeg finne på noe annet. Har holdt på med psykososialt arbeidsmiljø i ene faget jeg har hatt i høst faktisk. Grenser vel mot ditt fagfelt...

Kunne tenke meg at tilgang til våpen var høyt oppe ja.. Har en venninne som har master fra Virginia Tech... Gikk der før massakren i 2007... Skremmende greier!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ååååå vi tester å vi tester ++

Heftig dag i dag!

Media Center:
    Har nå fått på plass win7 på en P4 3GHz med 3 gig minne - det hakker noe dyrisk! men jeg får et generelt inntrykk!

HVA TRENGER JEG?
    Må ha en god konfig med native HDMI (lyd & bilde)
    Må ha nytt hovedkort og en CPU for morgendagen (dvd & Bluray)
    Må ha minne nok til å kjøre en fullverdig MediaCenter.
    Fokus på kvalitet!

Vil ha noe som funker GODT men som ikke koster mer en max 10K uten disker (7-8K).

L.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istid 3, flott underholdning for en familie en lørdagskveld Var litt skeptisk siden det var kommet så langt som nr. 3, men den overrasket positivt
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lasta den ned eller? Den har jo ikke release før den 25

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leiefilm, DVD, svogeren har leid den hele helga. Stusset også litt siden jeg mente den kom senere...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke leid film siden jeg begynte å kjøpe dvder - i 2000 :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har leid noe også. Men i satt og pratet om at vi ikke hadde noe fornuftig å se sammen med unf\gene og da sa de at de hadde leid film, og utrolig nok kunne vi tenkt oss å se den.
    Svogeren er mere hifidude enn filmfyr ... Tror ikke de har kjøpt merr enne et par filmer siste året, men noen fler CDer ...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt innlegg var egentlig ikke noe svar på ditt - mer en konstatering av hvordan jeg og dvd filmer fungerer

Fint å høre at Istid 3 var bra, kanskje jeg kan se den med datteren en gang. Hun er desverre inne i en slik "det er barnslig" periode nå - så det kan bli litt vanskelig

Side 1787 av 2256 FørsteFørste ... 787 1287 1647 1657 1667 1677 1687 1697 1707 1717 1727 1737 1747 1757 1767 1777 1783 1784 1785 1786 1787 1788 1789 1790 1791 1797 1807 1817 1827 1837 1847 1857 1867 1877 1887 1897 1907 1917 1927 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •