Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1760

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    OG DER var Lexiconen ferdig oppdatert :-D

Da har vi 7.1 over PCM, nå trenger jeg bare en Oppo....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Så Bra !!!!!

Da blir det snart salg på K2 da

Snakket med Frode forresten ??
    Hehehe, Vet ikke helt om jeg får finansiert de gitt, men hvis jeg på en eller annen måte får det til så får du høre det først!!

Nei, ikke snakket med han på en stund, skal sjekke kabling og sb før jeg nevner det for han.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Stille???? jeg har jo akkuratt lest dette!!!

Bare vent - Denna bjørnen har våknet fra dvalen (i motsettning til andre bjørner) og planlegger et frontalangrep! Må bare få summet meg.

Nei til alt!
    må du ikke summe for mye på ditta=P

så du kan svare på mitt spm istede!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hehehe, Vet ikke helt om jeg får finansiert de gitt, men hvis jeg på en eller annen måte får det til så får du høre det først!!

Nei, ikke snakket med han på en stund, skal sjekke kabling og sb før jeg nevner det for han.

Ikke noe hast :-)

Det er jo forstålig,høres bare så rart ut, har du testet med noen andre høytalere ??

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe hast :-)

Det er jo forstålig,høres bare så rart ut, har du testet med noen andre høytalere ??
    Nope, har ingen andre og teste med Nok en grunn til og kjøpe K2, hehe!

Må nok kjøpe sofa,spisebord og diverse annet snacks først gitt

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og etter 3 år ???

Halloen...............................
    Ja, reklamasjonstiden er jo 5 år.

Kortslutte en transistor som du sier kan jeg som forbruker gjøre første dagen. Hvordan kan selger vite det? Skal en som kortslutter en transistor første dagen ikke bli tvilt på, mens en som kanskje ikke har gjort noe galt på 3 år bli nektet lovpliktig reklamasjon?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Ja, reklamasjonstiden er jo 5 år.

Det er greit, men opplysningsplikten er dessverre noe kortere

Kortslutte en transistor som du sier kan jeg som forbruker gjøre første dagen. Hvordan kan selger vite det? Skal en som kortslutter en transistor første dagen ikke bli tvilt på, mens en som kanskje ikke har gjort noe galt på 3 år bli nektet lovpliktig reklamasjon?

Du kan selvfølgelig reklamere så mye du vil men om det blir tatt til følge er en helt annen sak.

OG hvis utgangs transistorene er gåene er det som regel kunden selv som har klart det, da kan det hende at du får dekket det av garantien, men og reklamere på det ??? Nope...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.

Kranglefanter=P

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pafh: har du noe formening om post 35148?

fikk aldri noe tilbakemelding på den...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har akkurat denne blitt kjøpt inn, så får vi se om det blir noen fart på målingene her i huset...

EMU*E-MU 0404 USB 2 WHITE* Soundcard FREE SHIPPING NEW - eBay (item 360199228536 end time Nov-16-09 09:21:38 PST)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har akkurat denne blitt kjøpt inn, så får vi se om det blir noen fart på målingene her i huset...

EMU*E-MU 0404 USB 2 WHITE* Soundcard FREE SHIPPING NEW - eBay (item 360199228536 end time Nov-16-09 09:21:38 PST)
    Groowy

PS: Bomber & Granater kommer snart!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan selvfølgelig reklamere så mye du vil men om det blir tatt til følge er en helt annen sak.

OG hvis utgangs transistorene er gåene er det som regel kunden selv som har klart det, da kan det hende at du får dekket det av garantien, men og reklamere på det ??? Nope...
    Har du selv kortsluttet utgangene bør du ikke få det på garantien en gang.

Tviler forøvrig sterkt på at det er utgangstransistorene som har tatt kveld, det har jeg nemlig vært borti før på Pioneer og da går sikringene.

Men tilbake til poenget enda en gang. Bilradiospesialisten hevder at reklamasjonstiden på bilstereo er 2 år, det er argumentet deres for at de ikke vil ha noe med spilleren å gjøre. Hadde de gått på det at feilen ble rapportert for sent i forhold til når den ble oppdaget hadde jeg aldri skrevet om det her inne. For da har de rett i følge loven.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ola dunk - en dårlig kunde?

Vel.

1:
    Slik jeg ser det har vi særdeles gode reklamasjonsrettigheter i Norge. Mye at dette har sitt utgangspunkt i det høye prisnivået uten at dette umiddelbart kommer selger tilgode fordi grunnen til prisnivået som regel ligger i det høye avgiftsnivået. Altså - Høy pris til kunden betyr ikke nødvenkdighvis høy avkastning til selger!
    Dette punktet dikuteres IKKE! (med mindre du er næringsdrivende eller konsulent for en)

2:
    At bransjen ikke har lik praksis vedr. reklamasjonsproblematikken er blitt tatt opp ørten ganger uten at bransjen har klart å samle seg, med unntak av de store kjedene, og som vi alle vet -Det funker fortsatt ikke! Her må bransjen bli bedre. En klarere informasjon om hvordan reklamasjon etc. fungerer burde være enkel å gi kunden. Når jeg kjøper en mobiltelefon gir jeg katten i MMS funksjonen, om jeg etter 3år vil bruke den og den ikke funker ønsker jeg klar og tydelig info fra selger vedr. mine rettigheter og ikke en masse uleselige lovtekster samt deres personlige tolkning av noe ingen har oversikt over! Om det fremgår KLART & TYDELIG hva jeg MÅ gjøre med produktet innen de første 14 dagene så får jeg leve med min mobil UTEN MMS! eller kjøpe ny! Hva produktet koster er 100% uvesentlig!

fordi:

3:
    Det er 5års reklamasjonsrett i Norge - "slik er det bare" *** . Ønsker man å forandre verden? Vel- bli politiker, eller ta sjansen på at kunden ikke saksøker deg. Om kunden saksøker VIL selger tape saken -PUNTUM! Synes du det er dumt? Se punkt 4.

*** Om ikke annet er oppgitt fra selger/produsent innenfor rammene av lovverket med presidens i tidligere saker. IKKE spør meg hva det betyr men vanskelig ER det!

4:
    Er verden rettferdig?
    Svar: Nei! (gjelder kjøper & selger)

5: En historie fra virkligheten:
    Lars driver salg, support og innstallasjon av datamaskiner. Han har en liten butikk med et lite utvalg produkter. Noen av hans produkter er fra produsenter som tilbyr sine kunder reklamasjonsrett i hele verden, uansett hvor produktet er kjøpt. Ettersom prisene hos Lars er noe høyere en i byen (30min unna), kjøper de fleste produktene i byen. Kunden leverer selvsagt produkter med feil på til Lars, fordi det er "så enkelt". Lars sin lille butikk går konkurs fordi han ikke tjener nok på dette salget til å dekke utgiftene til reklamasjon på produkter han ikke har solgt og tjent på - men fører.

Et lokaltibud forsvinner og 2 mann mister jobben sin. Hva koster det samfunnet og hvor kjøper man kabelen man må ha NÅÅÅååå?
    (Lars driver fortsatt med "support og innstallasjon av datamaskiner" og tjener ok på det.)

RETT / GALT?
    (Premie: en kærlighet på pinne -hvis du er en bjørn! med hjemmel i lotteriloven) Næringslivet får ikke være med!

6a:
    At man kjøper en CD-spiller (inkl. feil) og henvender seg til selger etter 3år for å få feilen utbedret støttes av loven. Loven sier 5år.

Jeg har ingen respekt for "egentolkning" av lovverket. Feil eller ikke spiller ingen rolle. Lov er Lov. At Loven er så dum at man får spasmer og morsomme rykkninger i ørekanalen er jeg 100% med på. Lov er fortsatt Lov. At Loven kjører småbedrifter til skifteretten og er rasistisk spiller ingen rolle. Lov er Lov. Men jeg er IKKE enig --->PERSONLIG <---.

6b: Nå kommer bomben!
    NilleLand har Nille-Kvalitet til Nille-Pris. Der jobber det "EN" NilleDame som har en Nille-Lønn. Fordi folk Elsker NillePriser og kjøper 100 Tonn DRITT hvert år er dette god butikk! DRITT koster lite fordi DRITT ikke koster noe å lage! (Til info)..

6c: Hong & Kong er billigere en Nor & Ned?
    NEI NEI NEI og atter NEI! I Hong Kong er det IKKE billig! Det er billig for de som ikke får Hong Kong LØNN!! (ærlig talt).
    Er det billig å handle i Sverige? NEI! Ikke for Svensker!!!
    Er det Billig & Dyrt å handle i Norge? JA!
    Er 1 million dyrt? NEI hvis du har 1 milliard!

6d: Puhh...
    Vil vi ha Hong Kong priser i Norge? NEIIIIiiiiii, jeg vil ikke gå ned i lønn! vil dere? Går vi ikke ned i lønn og vi får HK priser = går vi noe som begynner på K.

6e:
    Har jeg "summa" meg for mye?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Har du selv kortsluttet utgangene bør du ikke få det på garantien en gang.

Tviler forøvrig sterkt på at det er utgangstransistorene som har tatt kveld, det har jeg nemlig vært borti før på Pioneer og da går sikringene.

Men tilbake til poenget enda en gang. Bilradiospesialisten hevder at reklamasjonstiden på bilstereo er 2 år, det er argumentet deres for at de ikke vil ha noe med spilleren å gjøre. Hadde de gått på det at feilen ble rapportert for sent i forhold til når den ble oppdaget hadde jeg aldri skrevet om det her inne. For da har de rett i følge loven.
    Riktig.
    Og der tar de feil angående 2 år...

Send dem en ny mail da, med henvisning til det utdraget jeg skrev...
    Der sies jo det at så lenge det ikke er gitt beskjed om kortere levetid på den og den delen så...=)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    må du ikke summe for mye på ditta=P

så du kan svare på mitt spm istede!
    Prøver å finne det igjen

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada det har vel aldri vært tvil om at du har 5 års reklamasjons rett MEN er dette en reklamasjon ???

Nei, ikke slik som saken ble fremsatt i første omgang . (PUNKTUM)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe lars.
    Godt skrevet, og dessverre en hard realititet...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Spørsmål til Lars.

Hva vil du si er Apple Mac oppsettet madammen burde ha.

Skal brukes til typisk ting som Surfing/MSN/Bilde/video redigering.
    Har ett Canon HV20 kamera som er 1080i, Ønsker selvfølgelig så sømløs redigering som mulig. Men har ikke råd til å gå så altfor høyt opp i pris...

Kan hun klare seg med en Mac Mini?

Hun bruker pcen 99% på samme plass.. ergo vurderer vi å kutte ut laptop til ho.
    Siden det blir mest brukt til videoredigering...
    svennand is online now Rapporter innlegget til moderator Svar med sitat

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til Lars.

Hva vil du si er Apple Mac oppsettet madammen burde ha.

Skal brukes til typisk ting som Surfing/MSN/Bilde/video redigering.
    Har ett Canon HV20 kamera som er 1080i, Ønsker selvfølgelig så sømløs redigering som mulig. Men har ikke råd til å gå så altfor høyt opp i pris...

Kan hun klare seg med en Mac Mini?

Hun bruker pcen 99% på samme plass.. ergo vurderer vi å kutte ut laptop til ho.
    Siden det blir mest brukt til videoredigering...
    svennand is online now Rapporter innlegget til moderator Svar med sitat
    hehe herlig.

Side 1760 av 2256 FørsteFørste ... 760 1260 1620 1630 1640 1650 1660 1670 1680 1690 1700 1710 1720 1730 1740 1750 1756 1757 1758 1759 1760 1761 1762 1763 1764 1770 1780 1790 1800 1810 1820 1830 1840 1850 1860 1870 1880 1890 1900 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •