Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1759

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Hvor er frode ?:roll:

Hva gjør bjørnen når vintern kommer ???

Måtte bare, sorry

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Etter 3 år ???

Jo absolutt !!!

Det er kjøpers ansvar og sjekke at produktet virker innen rimelig tid.
    Ingen vet hva som har skjedd med spilleren under de 3 årene eller om det virket når han mottok den.
    Ikke ****! Hvis du leter litt på norske bilstereoforum så leser du gang på gang forhandlere som svartmaler folk som importerer selv og skryter av norsk reklamasjonsrett så da får de punge ut når ting ikke virker også.

Mange har effektforsterkere til sine receivere også og tester dermed ikke den innebygde forsterkeren. Hva om du skal selge den etter 2 år også virker ikke den innebygde forsterkeren? Det var synd liksom?

Jeg hadde forøvrig en forholdsvis dyr bilstereoforsterker som plutselig gikk i protect etter halvannet år. Jeg fant selv ut at det var en utgangstransistor som hadde tatt kveld, men sendte den uansett. Fikk fort en telefon om at de hadde funnet samme transistor og skiftet den. Men etter to timer i testbenken hadde samme transistor havarert.

Det var en feil i forsterkeren som viste seg relativt fort med hard belastning. Det som fremdeles overasker meg var at de bestilte ny forsterker istedet for å reparere min. De bestilte faktisk ny forsterker til meg fra Italia. Det hadde jo vært rimelig kjipt for meg som kjørte den i 4 ohm at fabrikasjonsfeilen kom sent ikke hadde fått noe erstatning i motsetning til en som hadde kjørt den hardt i 1 ohm som hadde fått feilen fort ville fått erstatning.

Men så synes jeg at det er greit å betale litt for å ha reklamasjonsrett også. Vi tjener så fett i dette landet at vi har råd til det.

Diskusjonen lot forøvrig vente på seg Espen siden jeg tok en liten lur på sofaen

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Ikke ****! Hvis du leter litt på norske bilstereoforum så leser du gang på gang forhandlere som svartmaler folk som importerer selv og skryter av norsk reklamasjonsrett så da får de punge ut når ting ikke virker også.

Mange har effektforsterkere til sine receivere også og tester dermed ikke den innebygde forsterkeren. Hva om du skal selge den etter 2 år også virker ikke den innebygde forsterkeren? Det var synd liksom?
    Man er i utgangspunktet pliktig til å rapportere inn feil så tidlig som mulig, dvs at i teorien skulle du testet produktet før den "bare" ble brukt som pre forsterker=)... Hadde ikke nevnt noe om at den hadde vært ødelagt siden du fikk den, for da har du ikke overholdt "meldeplikten". Rett meg om noen mener dette er tull, synes å huske det stod i noe lover jeg leste på...

Ps. sakset fra forbrukerportalen.no som er relevant for din sak:

En del selgere avviser reklamasjoner med en påstand om at enkelte deler av varen må forventes å ha en kortere levetid. I en sak om en videospiller har Høyesterett bestemt at ved feil på elektroniske komponenter med lang levetid som ikke krever alminnelig vedlikehold har du krav på gratis reparasjon i hele 5-års perioden. Dette prinsippet gjelder også for de andre produkter som ved normal bruk har en lang levetid. Etter forbrukerkjøpsloven har selgeren også en streng opplysningsplikt som sier at han må opplyse om alle forhold som du har grunn til å regne med å få. Det vil si at du har krav på å få opplysninger dersom det er deler ved produktet som må påregnes å ha en kortere levetid eller som trenger særskilt vedlikehold. Dersom selgeren ikke har gitt deg slike opplysninger (enten direkte, i bruksanvisning eller lignende) vil det som regel være en mangel hvis det oppstår feil på varen i reklamasjonstiden.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til Lars.

Hva vil du si er Apple Mac oppsettet madammen burde ha.

Skal brukes til typisk ting som Surfing/MSN/Bilde/video redigering.
    Har ett Canon HV20 kamera som er 1080i, Ønsker selvfølgelig så sømløs redigering som mulig. Men har ikke råd til å gå så altfor høyt opp i pris...

Kan hun klare seg med en Mac Mini?

Hun bruker pcen 99% på samme plass.. ergo vurderer vi å kutte ut laptop til ho.
    Siden det blir mest brukt til videoredigering...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Man er i utgangspunktet pliktig til å rapportere inn feil så tidlig som mulig, dvs at i teorien skulle du testet produktet før den "bare" ble brukt som pre forsterker=)... Hadde ikke nevnt noe om at den hadde vært ødelagt siden du fikk den, for da har du ikke overholdt "meldeplikten".

Og ser er vi inne på noe av essensen i dette...

Er det riktig og ikke nevne at produktet ikke har vært testet får det har vært i bruk ?
    Har du som kjøper av produktet ikke gjort det som forventes av deg innen rimelig tid, er det da naturlig og forlange at selger skal stå for en eventuell reperasjon ???

Her er det også snakk om moral og evnen til og se at man kanskje har gjort en feil selv, det er ikke mange som har den evnen når det medfører at de må dekke kostnader/utgifter selv.....:?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stille???? jeg har jo akkuratt lest dette!!!

Bare vent - Denna bjørnen har våknet fra dvalen (i motsettning til andre bjørner) og planlegger et frontalangrep! Må bare få summet meg.

Nei til alt!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som om Akto som kjører fullaktive høyttalere hadde kjøpt en ny Z11 nå burde han testet den innebygde forsterkeren på andre høyttalere for å forsikre seg om at det fungerer?

Hvis du kjøper et produkt som er defekt og du ikke tar det i bruk før om 6 måneder så har du gått over varslingsfristen på 2-3 måneder?

Det vi vet om denne spilleren er at den har vært i bruk som kun spiller så langt og når vi skulle bruke den innebygde forsterkeren så fungerte ikke den. Ikke antydning til noe på utgangene belastet eller ubelastet. Det er også iso-kontakt så en kortslutning av utgangene hadde vært umulig. Og alt annet fungerer knirkefritt.

Uansett så var jo saken opprinnelig at Bilradiospesialisten sitter og tolker lovverket på sin egen tvilsomme måte. Og dere kan jo sjekke hva butikken i Trondheim tjener, går ikke dårlig for å si det sånn.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Som om Akto som kjører fullaktive høyttalere hadde kjøpt en ny Z11 nå burde han testet den innebygde forsterkeren på andre høyttalere for å forsikre seg om at det fungerer?

Hvis du kjøper et produkt som er defekt og du ikke tar det i bruk før om 6 måneder så har du gått over varslingsfristen på 2-3 måneder?

Det vi vet om denne spilleren er at den har vært i bruk som kun spiller så langt og når vi skulle bruke den innebygde forsterkeren så fungerte ikke den. Ikke antydning til noe på utgangene belastet eller ubelastet. Det er også iso-kontakt så en kortslutning av utgangene hadde vært umulig. Og alt annet fungerer knirkefritt.

Uansett så var jo saken opprinnelig at Bilradiospesialisten sitter og tolker lovverket på sin egen tvilsomme måte. Og dere kan jo sjekke hva butikken i Trondheim tjener, går ikke dårlig for å si det sånn.
    Spiller ingen rolle, kjøper har ikke gjort det han skulle.

Og det samme gjelder selger når han ikke gjør det han skal gjøre, men han blir straffet hardere, så bare på returbetingelsene hvis selger ikke legger ved skjema om returrett

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og etter 3 år ???

Halloen...............................

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Stille???? jeg har jo akkuratt lest dette!!!

Bare vent - Denna bjørnen har våknet fra dvalen (i motsettning til andre bjørner) og planlegger et frontalangrep! Må bare få summet meg.

Nei til alt!
    Har du summa ferdig eller ???

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Og ser er vi inne på noe av essensen i dette...

Er det riktig og ikke nevne at produktet ikke har vært testet får det har vært i bruk ?
    Har du som kjøper av produktet ikke gjort det som forventes av deg innen rimelig tid, er det da naturlig og forlange at selger skal stå for en eventuell reperasjon ???

Her er det også snakk om moral og evnen til og se at man kanskje har gjort en feil selv, det er ikke mange som har den evnen når det medfører at de må dekke kostnader/utgifter selv.....:?
    hehe ser den.
    MEN man snakker fremdeles om ett produkt som er ødelagt=)

Moral eller ei=P og når selger skal stå for garantier så må man som sagt tidligere i tråden, ha avanser som gjør at man kan ta ett slag i magen på slike ting, samtidig som man må prøve å få så gode avtaler som mulig mot produsent.

Det er dog mye lettere for selger å få løst opp ting innen produsenten sin garantitid...=)

Problemet her er firma som ikke klarer å skille selger fra produsent.

Hvorfor skal kjøper være rammet av at XXX bare fører 1års garantitid...
    Når loven sier 2 år.

Veldig mange som blir "lurt" på dette rundt forbi, og det irriterer meg...
    Folk flest er for lite opplyst over hvilke rettigheter man har, det gjelder BEGGE veier. både hva de har krav på og hva de er krevd å gjøre...

Mang en gang jeg har fått lyn forbanna folk oppi trynet som vet ALT og skal gå til TV2 hjelper deg osv...
    En vanlig gjenganger er.

Kunde: kommer 2 uker etter kjøpet; vil ikke ha produktet allikavel...
    Selger: Sorry mack, kan ikke ta inn igjen produktet som er brukt
    Kunde: Ka ****!!!! visst @£$€ skal du det, har 30dager / 14 dager RETURRETT
    Selger: Eh, på elkjøp/nettkjøp/postordre ja, der man ikke har mulighet til å
    inspisere produktet før man kjøper osv.
    Kunde: ett stort spørsmålstegn ????? / Truer med å ta det videre og sier han
    skal komme tilbake...

Enden på visa i mitt tilfelle: Om kunden er hyggelig så er jeg hyggelig, prøver så godt jeg kan. Enten ved at han får bytte i annet produkt, tilgodelapp eller lignende, veldig avhengig av utstyr osv...
    Tross alt er fornøyde kunder veldig viktig i det lengre løp, selv om man av og til går på blemmer.

Alternativ to der kunden truer, hører man som oftest aldri noe mer fra dem...

Har funnet ut det at er man hyggelig og fører ting saklig så kommer man som oftest mye lengre med å finne en løsning.

Det ble sikkert så mye rot nå at ingenting gav mening...menmen...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må ikke noen ta det jeg skriver som personlig angrep altså!

Jeg bare forteller min erfaring med slike ting.
    Antyder på ingen måte at pahf har vært frekk mot butikken o.l...
    Ey heller at Espen liker å fyre=P

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ser den.
    MEN man snakker fremdeles om ett produkt som er ødelagt=)

Her er det ingen som vet om produktet var ødelagt eller om det har blitt det av kjøperen, det er fort gjort og kortslutte en transistor F.eks

Moral eller ei=P og når selger skal stå for garantier så må man som sagt tidligere i tråden, ha avanser som gjør at man kan ta ett slag i magen på slike ting, samtidig som man må prøve å få så gode avtaler som mulig mot produsent.
    Riktig, noe som også gjør at produktet blir dyrt i norge.

Det er dog mye lettere for selger å få løst opp ting innen produsenten sin garantitid...=)

Som er 2 år, her ble filen funnet etter 3 år...

Problemet her er firma som ikke klarer å skille selger fra produsent.

Eller som har sett lignende saker før og er oppgitt over kunder som prøver seg

Hvorfor skal kjøper være rammet av at XXX bare fører 1års garantitid...
    Når loven sier 2 år.

For kunden er dette uvesentlig, norsk lov gjelder, men som importør må jeg dekke kostnadene på garantisaker selv når det har gått over ett år

Veldig mange som blir "lurt" på dette rundt forbi, og det irriterer meg...
    Folk flest er for lite opplyst over hvilke rettigheter man har, det gjelder BEGGE veier. både hva de har krav på og hva de er krevd å gjøre...

Sant nok, men nå blir det vel nye regler snart som vil hjelpe på dette og vi vil få naturlige forbruker rettigheter i Norge

Mang en gang jeg har fått lyn forbanna folk oppi trynet som vet ALT og skal gå til TV2 hjelper deg osv...
    En vanlig gjenganger er.

Kunde: kommer 2 uker etter kjøpet; vil ikke ha produktet allikavel...
    Selger: Sorry mack, kan ikke ta inn igjen produktet som er brukt
    Kunde: Ka ****!!!! visst @£$€ skal du det, har 30dager / 14 dager RETURRETT
    Selger: Eh, på elkjøp/nettkjøp/postordre ja, der man ikke har mulighet til å
    inspisere produktet før man kjøper osv.
    Kunde: ett stort spørsmålstegn ????? / Truer med å ta det videre og sier han
    skal komme tilbake...

Enden på visa i mitt tilfelle: Om kunden er hyggelig så er jeg hyggelig, prøver så godt jeg kan. Enten ved at han får bytte i annet produkt, tilgodelapp eller lignende, veldig avhengig av utstyr osv...
    Tross alt er fornøyde kunder veldig viktig i det lengre løp, selv om man av og til går på blemmer.

Alternativ to der kunden truer, hører man som oftest aldri noe mer fra dem...

Har funnet ut det at er man hyggelig og fører ting saklig så kommer man som oftest mye lengre med å finne en løsning.

Det er helt avhengig av kunden...

Det ble sikkert så mye rot nå at ingenting gav mening...menmen...
    8) 8)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens dere krangler kan jeg informere om at jeg har kjøper på leiligheten

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne ikke funnet en skrift som gjorde øynene litt mindre irritert da!!!=P

Damnit, ble svimmel av lesinga...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må ikke noen ta det jeg skriver som personlig angrep altså!

Jeg bare forteller min erfaring med slike ting.
    Antyder på ingen måte at pahf har vært frekk mot butikken o.l...
    Ey heller at Espen liker å fyre=P
    Jeg har vel ikke fyrt mot noen butikk? Bortsett fra Elkjip og slike møkka bedrifter.... Oddbjørn du mente?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    så flott=)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Bra !!!!!

Da blir det snart salg på K2 da

Snakket med Frode forresten ??

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne ikke funnet en skrift som gjorde øynene litt mindre irritert da!!!=P

Damnit, ble svimmel av lesinga...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel ikke fyrt mot noen butikk? Bortsett fra Elkjip og slike møkka bedrifter.... Oddbjørn du mente?
    Neida, ville bare informere at jeg ikke antydet det med min forrige post...=)

Side 1759 av 2256 FørsteFørste ... 759 1259 1619 1629 1639 1649 1659 1669 1679 1689 1699 1709 1719 1729 1739 1749 1755 1756 1757 1758 1759 1760 1761 1762 1763 1769 1779 1789 1799 1809 1819 1829 1839 1849 1859 1869 1879 1889 1899 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •