Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1758

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selv så jeg Watchmen og Gran Torino her om dagen. Begge meget gode filmer.

Spesielt Clint Eastwood imponerer med filmkunst på meget høyt nivå. Både Changeling og Gran Torino er noe av det bedre jeg har sett.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk så er det samme skrapingen i begge høytalerne, siden det har skrapet både på doxa og yamaha, kan det være dac evnt noen feil med kabler elns?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Watchmen og Gran Torino vil jeg se, Changeling har vi liggende så på Spock's "oppfordring" legger vi den nærmere toppen av bunka

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gran Torino er en kjempefilm!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått over kablene Per Anders, kan være noe rart der.

Synes Watcmen var festlg, men Gran torino ligger i hylla, lånte den av en kompis for over en uke siden, men har så mye annet liggende og, tid har jeg for lite av ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med det er prøvd å byttet om på inngang / signal?
    Var det fremdeles bare problemer med squeezeboxen?
    Prøvd squeezeboxen andre plasser?
    Har du prøvd både digital og analog fra squeezeboxen?

Kan selvfølgelig tenkes at feilen er så liten at du ikke hører det på film, men blir fremtredende i stille partier under musikk?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    regner med det er prøvd å byttet om på inngang / signal?
    Var det fremdeles bare problemer med squeezeboxen?
    Prøvd squeezeboxen andre plasser?
    Har du prøvd både digital og analog fra squeezeboxen?

Kan selvfølgelig tenkes at feilen er så liten at du ikke hører det på film, men blir fremtredende i stille partier under musikk?
    Godt poeng, er ikke i stille parti, men fks Coldplay, Sarah mclachlan, etc etc...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Godt poeng, er ikke i stille parti, men fks Coldplay, Sarah mclachlan, etc etc...
    hmm.. har du max volum på squeezebox fjernkontrollen?
    Kan høres ut som forsterkeren får signal som er gainet over 1.0 verdien,
    De ulydene du hører kan være signalet som er forvrengt.
    Det vil jo høres i de øvre toner...

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Det er snakk om en Cd-spiller som ikke den innebygde forsterkeren fungerer på. Det er en kompis som har denne og han har før brukt den med ekstrern forsterker. Når han skulle bruke den innebygde for første gang fikk han ikke lyd. Spilleren er nå 3 år gammel ca.

Bilradiospesialisten hevder de tolker loven slik at reklamasjonsretten for bilstereo er to år siden det ikke er prøvd for retten. Vi har jo tilogmed 5 år på mobiltelefoner!

Irritert nå :evil:
    Hvor mye kostet saken ny ?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Hvor mye kostet saken ny ?
    Var vel 3-4k om jeg husker riktig. Uansett en kompis som har problemet. Tror han tar det med Pioneer direkte nå.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel 3-4k om jeg husker riktig. Uansett en kompis som har problemet. Tror han tar det med Pioneer direkte nå.
    Kanskje like greit... Problemet er vel og finne årsaken, er det en fabrikasjonsfeil eller er det kjøperen som har gjort noe ulurt ??

Og 3 år gammel og hva er verdien på den i dag ?? Teknologien går framover og det er mye som skjer på 3 år, den begynner vel snart og bli utdatert eller ???

Det sier vel bare at Norske forbrukerrettigheter er ALT for gode...

Helt seriøst så mener jeg at de forbrukerrettighetene vi har i dag fordummer forbrukeren og ødelegger totalt for handelsstanden.

Når en forbruker ikke lenger har noe som helst ansvar for sine egne handlinger er det noe som er veldig feil, i dag kan du egentlig kjøpe hva som helst for så og sende tingen tilbake etter "rimelig" tid og få alle utlegg inklusiv porto tilbake.

Dette koster enorme summer for alle som selger varer i Norge i dag, og det er forbrukeren som til slutt må betale, i tillegg vil dette også begrense vareutvelget da det ikke vil bli mindre importører/forhandlere igjen og de store kjeden vil kun ta inn ett begrenset vareutvalg.

Sorry ikke meningen og komme med ett oppgulp, har bare sett så mye rart det siste året.....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry ikke meningen og komme med ett oppgulp, har bare sett så mye rart det siste året.....
    Du er bare opptatt av dem som setter batteri feil vei du

Men det er mye rar kundebehandling og. Det har jeg vært ute for det siste året.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    apropo forbrukernes paradis.

Noen som vet hvor lang tid ett firma får bruke på en reklamasjon, når kunden har fått utlånsprodukt?

Laptopen min er inne hos en nettbutikk, batteriet ble plutselig dødt. fra 4-5t batteritid - til fullstendig dødt.

De har nå hatt laptopen inne i 1mnd... for batteriet!

Fikk utlånslaptop for 1-2 uker siden... men allikavel. jeg vil ha min egen data=)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje like greit... Problemet er vel og finne årsaken, er det en fabrikasjonsfeil eller er det kjøperen som har gjort noe ulurt ??

Og 3 år gammel og hva er verdien på den i dag ?? Teknologien går framover og det er mye som skjer på 3 år, den begynner vel snart og bli utdatert eller ???
    Jeg ser problemet fra forhandlers ståsted. Men i denne saken vet jeg at forsterkeren i spilleren aldri har vært bruk før og at den nå er død. Du mener ikke at kjøper skal lide for at han har fått et defekt produkt?

Hva den er verdt i salgsverdi bryr meg strengt tatt lite. Hva har skjedd med teknologien på cd-spillere de siste 3 årene? Jo, utviklingen går mot lys, duppedittfunksjoner og at den spiller filer direkte fra usb. For en som vil sette en cd i spilleren går utviklingen feil vei.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det sier vel bare at Norske forbrukerrettigheter er ALT for gode...

Helt seriøst så mener jeg at de forbrukerrettighetene vi har i dag fordummer forbrukeren og ødelegger totalt for handelsstanden.

Når en forbruker ikke lenger har noe som helst ansvar for sine egne handlinger er det noe som er veldig feil, i dag kan du egentlig kjøpe hva som helst for så og sende tingen tilbake etter "rimelig" tid og få alle utlegg inklusiv porto tilbake.

Dette koster enorme summer for alle som selger varer i Norge i dag, og det er forbrukeren som til slutt må betale, i tillegg vil dette også begrense vareutvelget da det ikke vil bli mindre importører/forhandlere igjen og de store kjeden vil kun ta inn ett begrenset vareutvalg.

Vel det er nok bare å gi oss her i Norge Hong Kong priser på tingene - så er vi nok fornøyd med kortere reklamasjonstid?

Selv synes jeg heller problemet i Norge er den skammelig store avansen selgere har.

:-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du er bare opptatt av dem som setter batteri feil vei du

Men det er mye rar kundebehandling og. Det har jeg vært ute for det siste året.

He he Ikke helt riktig......

Siste mann hadde ett produkt som ikke virket påsto han, hadde det inne , kjørte en full test (snakker om en uke her med full belastning ) Ingen feil, sendte det tilbake, jeg sto for returporto og tok ikke betalt for de timene som gikk med.
    Kunden kom tilbake igjen etter 2 uker, virket ikke, skulle heve kjøpet, forbrukerrådet, full pakke, jeg sa nei og fikk tilbake melding om at jeg var useriøs, stod fremdeles på mitt og sa at produktet funkerte som det skulle og han fikk ikke heve kjøpet ( det ble kjøpt for 6 måneder siden )
    Da skulle han ta det til ett uavhengig verksted og teste det der.
    Det gikk ett par dager så fikk jeg en relativt ydmyk mail om at han hadde funnet feilen.... En defekt kabel.......

Dette på en sak til under 1500 Kr, hvor stor tror dere fortjenesten min var på den saken etter 3-4 timers arbeid og retur porto ???

Pga en feil som ikke har noe med hva jeg solgte til kunden ???
    Og tro meg, det har vært noen sånne...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser problemet fra forhandlers ståsted. Men i denne saken vet jeg at forsterkeren i spilleren aldri har vært bruk før og at den nå er død. Du mener ikke at kjøper skal lide for at han har fått et defekt produkt?
    Etter 3 år ???

Jo absolutt !!!

Det er kjøpers ansvar og sjekke at produktet virker innen rimelig tid.
    Ingen vet hva som har skjedd med spilleren under de 3 årene eller om det virket når han mottok den.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Vel det er nok bare å gi oss her i Norge Hong Kong priser på tingene - så er vi nok fornøyd med kortere reklamasjonstid?

Selv synes jeg heller problemet i Norge er den skammelig store avansen selgere har.

:-D
    Jobber med saken

Og ikke nok med det, hvorfor tror dere at forhandlere / importører har stor avanse ????
    Nettopp !!!! for blant annet og kunne håndtere reklamasjoner som kan komme etter 5 år... i tillegg er det høyt pris nivå her fra før og det er få mensker som bor i Norge, dette gjør at ting blir dyrt..

Men det er jo heller ikke noe problem og importere ting selv og få det "billig" men da går du jo også glipp av alt som heter reklamasjon og garanti.....Kjøpers valg med andre ord :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    apropo forbrukernes paradis.

Noen som vet hvor lang tid ett firma får bruke på en reklamasjon, når kunden har fått utlånsprodukt?

Laptopen min er inne hos en nettbutikk, batteriet ble plutselig dødt. fra 4-5t batteritid - til fullstendig dødt.

De har nå hatt laptopen inne i 1mnd... for batteriet!

Fikk utlånslaptop for 1-2 uker siden... men allikavel. jeg vil ha min egen data=)
    Det begynner seg vel og nærme seg grensen, men det kommer vel litt ann på hvor mye de har og gjøre, tror det må gå 3 mnd før du kan kreve ett nytt eller tilsvarende produkt, eventuelt heve kjøpet..
    Men er veldig usikker...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da ble det stille.......
    Hihihihi Jeg som hadde håpet på og få i gang en skikkelig diskusjon her....

Side 1758 av 2256 FørsteFørste ... 758 1258 1618 1628 1638 1648 1658 1668 1678 1688 1698 1708 1718 1728 1738 1748 1754 1755 1756 1757 1758 1759 1760 1761 1762 1768 1778 1788 1798 1808 1818 1828 1838 1848 1858 1868 1878 1888 1898 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •