Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1756

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Halloen
    Alle vel gjennom gårsdagens godtefråtsing håper jeg, her startet dagen langt nede i godteposen hos ungene. Våre to pluss tre på overnatting
    Lurer på når det kommer en helg hvor ingen av ungene skal ligge over hos noen og ingen skal ligge her jeg ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forza motorsport 2 er GØY!!

Btw Lars viste Katrine K2 på Harrods når vi var i London og hun mente til og være så store så var de utrolig pene, myye penere enn Array så det skal jeg bruke til min fordel en vakker dag

Har en plan om og bruke gjesterommet til kombinert rom slik at vi setter inn en sove sofa hun har fra før av der og en kontorpult så kan jeg ha et søtt litt 2.0, 2.1 oppsett der og xbox evnt ps3 Eneste minuset er at sovesofaen er i hamar og jeg tenker meg ikke over Østerdalen med hengeren min på vinterstid

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Btw Lars viste Katrine K2 på Harrods når vi var i London og hun mente til og være så store så var de utrolig pene, myye penere enn Array så det skal jeg bruke til min fordel en vakker dag
    Ta opp 100k ekstra i lån også kjører du til Eidsdal og henter K2 umiddelbart!

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, satt her no og vurderte å oppgradere til Win7, men då eg las lista over ting som måtte gjerast før ein i det heile tatt kunne tenke på å oppgradere, ga eg meg på det :P

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Hehe, satt her no og vurderte å oppgradere til Win7, men då eg las lista over ting som måtte gjerast før ein i det heile tatt kunne tenke på å oppgradere, ga eg meg på det :P
    og hva var så det?

Tenkte du å oppgradere eller reinnstallere?

Oppgraderer anbefaler jeg aldri=) pluss at det kan ta opptil 20t ifølge ryktene.

En ren innstallasjon tar under 1 time... med mindre man fullformaterer disk.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var snakk om ei oppgradering her, måtte oppgradere BIOS'en, og for å oppgradere bios så måtte dei rette oppdateringene vere på plass på forhånd, osv.

Ein rein installasjon hadde vore det beste ja, men då må ein vel kjøpe win7 fullversjon? Eller kan ein kjøpe oppgradering, få tak i win7 full-cd, og bruke denne?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var snakk om ei oppgradering her, måtte oppgradere BIOS'en, og for å oppgradere bios så måtte dei rette oppdateringene vere på plass på forhånd, osv.

Ein rein installasjon hadde vore det beste ja, men då må ein vel kjøpe win7 fullversjon? Eller kan ein kjøpe oppgradering, få tak i win7 full-cd, og bruke denne?
    Er ikke sikker på versjonene, google er din venn=)

Oppdatere bios?? why?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henta frå sidene til lenovo.no:

"Før du oppgraderer til Windows 7

1. Før du oppgraderer datamaskinen til Windows 7, må du oppdatere system-BIOS og enhetsdriverne. Ellers vil Windows 7 kanskje ikke fungere på riktig måte. Gå til Lenovos nettsted for kundestøtte på Lenovo - Welcome - Country selection for å laste ned og installere nyeste BIOS og de nyeste enhetsdriverne for systemet ditt.
    2. Hvis datamaskinen din har operativsystemet Windows Vista, oppdaterer du det til Windows Vista Service Pack 1 (SP1) eller Windows Vista Service Pack 2 (SP2).
    3. Oppgrader så mange applikasjoner som mulig. Dette kan bidra til å forhindre problemer under oppgraderingsprosessen. Hvis du vil vite mer om begrensninger for programvare, kan du lese dokumentet Begrensninger for programvare ved oppgradering til Windows 7 på bærbare ThinkPad- og Value line-datamaskiner.
    4. Viktig: Avinstaller følgende applikasjoner eller enhetsdrivere før du oppgraderer. Ellers vil det oppstå problemer enten under eller etter oppgraderingsprosessen.

- Diskeeper
    - Intel PROSet/Wireless WiFi Software
    - Lenovo Fingerprint Software
    - McAfee-Antivirus

5. Sørg for at du allerede ar sikkerhetskopiert filene og dataene dine fra datamaskinen til en ekstern lagringsenhet, for eksempel en ekstern harddisk, DVD eller CD, USB Flash-minne eller en lagringsenhet på nettverket.
    6. Sørg for at datamaskinen er koblet til Internett via en kablet Ethernet-tilkobling under hele oppgraderingsprosessen. Windows 7 laster kanskje ned enhetsdrivere og oppdateringer automatisk under oppgraderingsprosessen.
    "

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forza motorsport 2 er GØY!!

Har en plan om og bruke gjesterommet til kombinert rom slik at vi setter inn en sove sofa hun har fra før av der og en kontorpult så kan jeg ha et søtt litt 2.0, 2.1 oppsett der og xbox evnt ps3 Eneste minuset er at sovesofaen er i hamar og jeg tenker meg ikke over Østerdalen med hengeren min på vinterstid
    Godt å høre at jeg ikke er den eneste "heldige" her inne Array er definitivt den stygge andungen i JBLrekka men den låter særdeles bra. Berit syntes også K2 var en flott sak -hun liker vel store monolitiske former :-D

En komboløsning på gjesterommet er en kjempegod ide, har du noen tanker om lydisolering osv? - Hva er målene? -Dette blir spanande...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på målene enda Lars, men det er skråtak så jeg får finne en lur løsning.

Uansett er vi begge enig om og ha soverommet som en kombo løsning kontor/gjesterom med sovesofa og lyd/spill krok til meg! Planene er media streaming til soverom,gjesterom og stue. en tv til hver av de, da forhåpentlig vis 55-60" på stua, 42" på gjesterommet og en liten på soverommet vårt. Dette blir kjempespennende, er skikkelig gira for tiden for vi har funnet noe vi virkelig ville ha til en pris vi har råd til og mer enn det, økonomisk sett kan vi ha begge leilighetene, men det ser jeg absolutt ingen grunn til,

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Halloen
    Alle vel gjennom gårsdagens godtefråtsing håper jeg, her startet dagen langt nede i godteposen hos ungene. Våre to pluss tre på overnatting
    Lurer på når det kommer en helg hvor ingen av ungene skal ligge over hos noen og ingen skal ligge her jeg ...
    Når de kommer seg til midten av tennåra dabber vel det av... for å eskalere mot slutten av dem (tennåra) Da handler det vel mer om urolige foreldre kontra utslitte :-D

En ting er sikkert, de kommer alltid til å være "ungene" deres uansett hvor mange de får selv! Og når de er godt ute av redet så blir dere nedrent av småtroll som skal leke "brøl og kast" godt utover i pensjonsti'a..

Livet er hærlig?
    (Godt man har en "hagebod")

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på målene enda Lars, men det er skråtak så jeg får finne en lur løsning.

Uansett er vi begge enig om og ha soverommet som en kombo løsning kontor/gjesterom med sovesofa og lyd/spill krok til meg! Planene er media streaming til soverom,gjesterom og stue. en tv til hver av de, da forhåpentlig vis 55-60" på stua, 42" på gjesterommet og en liten på soverommet vårt. Dette blir kjempespennende, er skikkelig gira for tiden for vi har funnet noe vi virkelig ville ha til en pris vi har råd til og mer enn det, økonomisk sett kan vi ha begge leilighetene, men det ser jeg absolutt ingen grunn til,
    Flott at dere føler blodet bobble - Enig med deg vedr. den andre leiligheten, greit å ha en mer romsligere økonomi -en leilighet til (på Malta) kan dere kjøpe senere

Good Luck sier jeg - tror dere har gjort noe veldig smart for fremtiden

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanstad og Co..

Gud så glad jeg er i min Mac...

Mobb-Mobb

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Godt å høre at jeg ikke er den eneste "heldige" her inne Array er definitivt den stygge andungen i JBLrekka men den låter særdeles bra. Berit syntes også K2 var en flott sak -hun liker vel store monolitiske former :-D

En komboløsning på gjesterommet er en kjempegod ide, har du noen tanker om lydisolering osv? - Hva er målene? -Dette blir spanande...
    Buhu!

Det er godt madammen min ikke er som deres! hun elsker arrayene mine=)

Hun synes det var en kjempeide å kjøpe Array 800 til stua også!
    Kommentaren var ÅÅÅH SÅ SØT, ser ut som høytalerne dine har fått baby når ho fikk se de i oslo.

En siste forsvarskommentar, det er ikke høytalerne som er er stygge, det er bare rommet som ikke er tilpasset=P
    De ble dritstilig i gamlestua vår, som jeg malte for å matche høytalerne best mulig! ble dritstilig. De ble overhode ikke for store eller dominerende.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Last ned Windows 7 upgrade advisor og se hva den sier. Eneste som Win 7 ikke likte hos meg var noe ekstra jallaprogram som fulgte med skriveren og kommandosenter for skjermbildet som jeg ikke bruker.

Hos meg gikk upgrade på en stor time.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Tanstad og Co..

Gud så glad jeg er i min Mac...

Mobb-Mobb
    Kva synes du om macbook pro 13" til 8995,-? Går det, utan vidare, an å oppgradere med vanlig minne og harddisk her? Er jo eigentleg fornøgd med lenovoen min, men alltid kjekt med noko nytt som er mindre stress med.

Einaste virkelig knotete eg har sett med dama sin macbook er alt styret for å gå gjort om frå airport til hdmi :/

Edit: Ny såklart. Regner med det er minste config, får ikkje sjekka sidan dette tilbudet er i Trondheim.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars! Du er jo en kløpper på rettigheter og slikt

Reklamasjonsretten i Norge gjelder vel for alle produkter som er ment å vare lenger enn 2 år?

Bilradiospesialisten sier at reklamasjonsretten på bilstereo er kun 2 år i Norge. Men jeg finner ikke noe annet som tyder på det. Idiotisk forsøk på å lure seg unna?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem p***** er det som kjøper seg en bilstereo og ikke forventer at den varer mer enn to år.
    Det ER fem års reklamasjon på bilstereo, basta !
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Lars! Du er jo en kløpper på rettigheter og slikt

Reklamasjonsretten i Norge gjelder vel for alle produkter som er ment å vare lenger enn 2 år?

Bilradiospesialisten sier at reklamasjonsretten på bilstereo er kun 2 år i Norge. Men jeg finner ikke noe annet som tyder på det. Idiotisk forsøk på å lure seg unna?
    hva er det som er gått istykker da?

Det er 2 års garanti etter norsk lov. Selvfølgelig dekkes ikke feilbruk/missbruk.

Etter de to årene har man ytterlige 3 år med reklamasjonstid som er gjeldende om varen skal ha en forventet levetid over 5 år, Dvs ting som regnes som slitedeler kan ikke taes på reklamasjon.

Rett meg om jeg sier noe feil nå=)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snakk om en Cd-spiller som ikke den innebygde forsterkeren fungerer på. Det er en kompis som har denne og han har før brukt den med ekstrern forsterker. Når han skulle bruke den innebygde for første gang fikk han ikke lyd. Spilleren er nå 3 år gammel ca.

Bilradiospesialisten hevder de tolker loven slik at reklamasjonsretten for bilstereo er to år siden det ikke er prøvd for retten. Vi har jo tilogmed 5 år på mobiltelefoner!

Irritert nå :evil:

Side 1756 av 2256 FørsteFørste ... 756 1256 1616 1626 1636 1646 1656 1666 1676 1686 1696 1706 1716 1726 1736 1746 1752 1753 1754 1755 1756 1757 1758 1759 1760 1766 1776 1786 1796 1806 1816 1826 1836 1846 1856 1866 1876 1886 1896 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •