Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1753

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Fikk Windows 7 gratis før lansering av Norsk Windows jeg. Levert på døra av DHL

Lars: Ifølge nyeste PC-world krasjer Mac oftere enn Windows nå Dog er dette en høyst uoffisiell "måling"
    1: Kjempeutrolig vanvittig bra service! All respekt for Microsoft for dette!

2: Alt er mulig! Jeg vet hva jeg ikke må gjøre med min Mac slik at den tryner, det har Apple fortalt meg (og vi venter på en fix). Da jeg hadde MS fikk man aldri noen forvarsel! I disse dager kommer Windows med 64bit kode og det hjelper sinnsykt på generell stabilitet, kanskje jeg bygger en HTPC basert på Win7-64bit - for dårlig er det IKKE!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Historien om forsendelser etc.. Dato i dag er: 29.Okt.09- 12:15!

Tollpost Mypac: PAKKESPOR
    SANDEFJORD Hentet hos avsender. 2009-10-26 15:35
    LARVIK Inn på terminal. 2009-10-26 16:20
    LARVIK Inn på utgående enhet. 2009-10-26 16:54
    1 av 1 kolli Klart for utlevering ÅLESUND 2009-10-27 10:22
    1 av 1 kolli Lager. ÅLESUND 2009-10-27 10:23
    Klar for henting ved Statoil Vatne - SMS til kunde 2009-10-27 11:26
    1 av 1 kolli Levert mottaker. ÅLESUND 2009-10-27 12:44

Posten Norge: PAKKESPOR
    28.10.09 11.20 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 6025 ÅLESUND
    27.10.09 12.20 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

ÅÅÅåååååååååååå
    å vi venter og vi venter
    å det er jo helt okei
    for kjære gammle posten
    er jo ånkli sempe grei!

Spiller egentlig ingen rolle! Har mer en nok å finne på

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten lyver!!.

Grunnen til at jeg oppdaterte denne posten i dag er at jeg så postbilden kjøre forbi og da får jeg som regel melding like etter om jeg venter en pakke..

29.10.09 10.54 ANKOMMET POSTKONTOR 6283 VATNE (BUNNPRIS VATNE

1: 10:54??? Postbilen kjørte forbi 12:01! selv ved feil sommertidinnstilling blir dette feil! Ikke MYE feil men jeg liker ikke at de pynter på talla sine, selv om de basert på antagelser.

PS: hente SMS er ikke mottat!

Jeg kommer til å forske mer på dette, også med tanke på problemene med MyPac (mange som "mener" det ikke er 100% osv) At det skal ta 4 dager å sende en pakke over en kjøredistanse på 8 timer blir helt kokko!

L.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Posten lyver!!.

Grunnen til at jeg oppdaterte denne posten i dag er at jeg så postbilden kjøre forbi og da får jeg som regel melding like etter om jeg venter en pakke..

29.10.09 10.54 ANKOMMET POSTKONTOR 6283 VATNE (BUNNPRIS VATNE

1: 10:54??? Postbilen kjørte forbi 12:01! selv ved feil sommertidinnstilling blir dette feil! Ikke MYE feil men jeg liker ikke at de pynter på talla sine, selv om de basert på antagelser.

PS: hente SMS er ikke mottat!

Jeg kommer til å forske mer på dette, også med tanke på problemene med MyPac (mange som "mener" det ikke er 100% osv) At det skal ta 4 dager å sende en pakke over en kjøredistanse på 8 timer blir helt kokko!

L.
    hehe herlig.

Nå skal jeg ta muffinsene mine ut av ovnen og vente på update i spenning=)

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Kjempeutrolig vanvittig bra service! All respekt for Microsoft for dette!

2: Alt er mulig! Jeg vet hva jeg ikke må gjøre med min Mac slik at den tryner, det har Apple fortalt meg (og vi venter på en fix). Da jeg hadde MS fikk man aldri noen forvarsel! I disse dager kommer Windows med 64bit kode og det hjelper sinnsykt på generell stabilitet, kanskje jeg bygger en HTPC basert på Win7-64bit - for dårlig er det IKKE!
    1: Vet ikke om det er Microsoft som fortjener skryt. Jeg fikk gratis upgrade via kjøp av PC med Vista fra komplett. Ser jo at andre fremdeles venter og de måtte betale frakt også.

2: Smak og behag er vel den beste måten å si det på

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smak og behag kan man vel si rent brukermessig sett.

Jeg er glad i min gamle WinXP maskin fordi det finnes 1 milliard programmer til den. På den andre siden er det like ille å reinstallere OSet hver gang, 100-200 oppdateringer fordelt over ca 4-5 boot's. + virus + div..

Min største frustrasjon med WinOS er at det ikke følger med en generisk driver til nettverkskort slik at man kan laste ned det man trenger under installasjonen (slik som Mac har). WinOS hadde dette i Win95 men det funker ikke lenger, dette var også en stor greie i utvikklingen av XP.
    Har man bare 1 PC er det klart at dette kan medføre skrekkelig mye pes avhengig av hvor man bor etc. (Er dette på plass i Win7 ? ..)

Jeg sliter også litt med all klikkinga. Jeg vil ha et system som oppdateres automatisk 100% uten all den klikkinga, automatikk ER automatikk -

Jeg prøvde Win7 BETA'n og må si det er gjort store endringer av det positive slaget. Jeg gleder meg til å kunne kjøpe Win7 men av erfaring er dette helt utelukket inntill ServicePac 1 kommer. Er for gammal veit dere

Jeg var BETA tester for microsoft fra Win3.0 t.o.m WinXP men hoppet av lasset der fordi det blei for omfattende/tidkrevende. Min generelle oppfattning er at Microsoft virkelig har hengt med i timen når det kommer til utvikkling. MS har jo en del bagasje som Mac slipper (bakoverkompatiblitet osv) dette gjør ting fort vanskelig.

Når det gjelder TOC er prisen på Mac og PCWin det samme. Det flotte nå er at platformene funker nesten 100% i sammspill, det er på tide og her er nok Mac den store stygge ulven!
    (TOC= Total Cost of Ownership eller "alle utgifter ved eie inkludert"..)

Om Microsoft hadde kommet med en maskin som var bygget 100% av MS og ikke hadde bakoverkompatiblitet til 1970 ville jeg ha kjøpt den på flekken! Det kommer vel en dag

Sitter å venter på at et batteri skal lade... 90min!!!

PS: tar gjerne en OS diskusjon (skal være snill...lover...)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Psystar - Nå gjør de det igjen - ITavisen

Tihi! OSX er ikke lenger bare for apple.
    Mulighet for å kjøre Mac os uten å bruke mac=P
    MEEEN, da er vi tilbake på om operativsystemet vil være så stabilt, med tanke på at man har masse annen hardware som ikke er "apple" approved...

Min konklusjon er at Mac er flott, dønnstabilt og brukervennlig som fy.
    Men alt for overpriset pga ingen konkurranse.
    Er også litt det at man er veldig begrenset kontra windows når det kommer til programmer og spill.

Og hva er det med å ha "design mus og tastatur!!!" Gotdamnit, grøsser hver gang jeg tar i ett slik tastatur...
    Apple - Apples mus <i>slaktes</i> - ITavisen Den er fin da=P

Jeg kommer nok til å være Windows/Linux bruker ganske lenge fremover i tid,
    Dette hovedsaklig pga:
    lommeboken ikke renner over
    Windows 7 er blitt veldig bra
    skulle jeg komme over hinder med windows så har jeg kompetanse til å fikse det

Men kunne godt tenkt meg at Familien hadde gått Mac, hadde vært mye mindre slit for meg=P

For Windows er ett herk for eldre folk som ikke er vokst opp med Data...
    Det er supert så lenge det fungerer, men den minste lille ting kan få hele systemet/personen til å gi opp. (håper jeg ikke fornærmer noen nå, snakker bare av egen erfaring=P )
    Noe dessverre jeg har merket meg MANGE databutikker missbruker. Standardsvaret er formatering, gjerne kjøpe ny harddisk... på ting som overhode ikke har noe med det å gjøre.

Det største sjokket fikk jeg på xxxxx mens jeg stod i kundeskranken. da fikk en kunde beskjed om at han måtte kjøpe nye av dem til litt for stivt priset
    i tillegg kom xxxkr timen for reparasjonen, Mannen var fra seg for han hadde masse data han ikke kunne miste, vips ble det enda dyrere.

Spurte han hva som var problemet. Fikk feilmelding i oppstarten... gamletypen raid løsning. hadde tatt meg 1 minutt å fikse det, med INGEN data tapt...

jeg for min del er VELDIG glad for at jeg fikk commodore 64 til bursdag, etterfulgt av en 486 med TURBO knapp!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    hehe herlig.

Nå skal jeg ta muffinsene mine ut av ovnen og vente på update i spenning=)
    Muffins er G.O.D.T

Her hjemme er det full gjennomgang av stativer og dill så jeg kan skyte litt video.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muffins er G.O.D.T

Her hjemme er det full gjennomgang av stativer og dill så jeg kan skyte litt video.
    posemuffins ala "e kan bake"!
    Kombinert med litt sunnhet så jeg blanda
    med olje istede for smør = smakt bedre

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

486 med turboknapp :)

.
    Jeg er faktisk 100% enig med deg! (nesten irriterende)

Det du poengterer med å kjøre MacOSX på pc er hele greia! Ustabilt fordi kvalitetssikkringen ikke er der (og den er DYR!)

At Mac koster mer en PC er alikevel relativt. Du har også på dette punktet lært deg "god skrivekunst" Allvorlig mye av min tid har gått til "knoting" med mine egne og familiens/venners PC'r. Hadde jeg tatt +/- 35år med frustrasjoner 1-2ganger i uka og omsatt det i kroner hadde en Mac i gave til hele hurven betalt seg selv MANGE ganger!

Windows: Et alternativ til alle?
    Jeg tror de fleste er tjent med en løsning som ikke er basert på hva som er "kult". Siden dette kun funker i gamle Sovjet blir heller utfordringen å tilegne seg kunnskap om vedlikehold etc. Jeg installerte en del "Clean Boot Card's" som renser maskinen for nye innstallasjoner etc hver gang man bootet, det funker som gull helt til noe MÅ inn! Da er det knoting igjen! Da jeg bikka 30 forsvant trangen til å mekke, jeg tror ikke grunnen var bedre økonomi selv om det sef. har noe med det å gjøre. Jeg var vel så lei av alle disse problemene som oppstår nor "folk" kjøper noe "billig" og forventer at de får noe bra at jeg kanskje i frustrasjon vurderte Mac.

Jeg startet pittelitt med BETA på Vista men skjønte fort at dette kom til å ta mye tid så jeg stoppet der. Vista er nå en grei pakke men den signaliserte et behov om reprogramering hos MS, derfor kom Win7. Mac hadde spist mye mer av markedet om Win7 ikke hadde kommet, det er ikke å legge under en stol at Vista's feil er mye av grunnen til at "folk" valgte mer Mac! Jeg tror at Win7 vil endre dette.

Det jeg ikke liker med Mac er (som du sier) prisen PÅ HARDWAREN. Programvaren er tildels rimligere en for WinOS inkl. OS'et. Stabilitet på shareware og Open Source er overaskende god på Mac, vesentlig bedre en på WinOS. Linux er en helt annen historie. Å innstallere MacOSX kontra Win7 er en drøm, alt er oppe med en gang uten behov for patcher og nedlastninger. Grunnen er jo naturlighvis at Apple legger alt på HD'n ved produksjon, de er også MEGET raske til å produsere nye installDVD'r og shipper aldri en gammel installDVD med en Mac. (eldre en den som ligger på Mac'en). Der er WinOS helt på tur, men så lager ikke MS hardwaren heller!

Feil og krasj:
    Mac har problemer de også men det handler ofte om feil i maskinvaren rent fysisk, det har svært skjelden med drivere å gjøre. Ser man tilbake på de feilene Mac har hatt så dreier det seg om 80-90% tekniske feil med maskinvaren. Apple er et lite selskap og derfor må de være forsiktige/grundige når en feil oppdages for ikke å gå på ryggen. Apple er tross alt et LITE fima sammenlignet med Microsoft (knøttlite). Jeg kjørte Sgi maskiner på tidlig 90tall og de var dyrisk bra med 0% bakoverkompatiblitet og SHITdyre (Onyx etc..!) De lages fortsatt men ingen private kjøper dem av den grunn.
    Ser man på feil i WinOS er nært 100% tilknyttet dårlige driverrutiner eller slett programering mot hardware. Spør du meg er det dette som er viktig fordi om et skjermkort ryker eller har en teknisk feil er det bare å bytte til et som funker, en driver derimot kan du ikke lage selv! Jeg er sef. helt med på at Apple må bli mer "imøtekommende" men jeg betaler gjerne litt ekstra for å holde alternativet økonomisk på beina!

For de over 50:
    Det burde være fengselstraff for disse å kjøpe en WinOS PC! om de ikke hadde MCSE autorisasjon!

Da har du litt å kikke på ...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    posemuffins ala "e kan bake"!
    Kombinert med litt sunnhet så jeg blanda
    med olje istede for smør = smakt bedre
    SMØRRRRRR mann !!!!!!

Olje?? Sundt??? GODT!!!!!????? :-D

Jeg kan muligens være enig (under tvil). Olje gir en smidigere konsistens men ekke spessiel bra for magen (i de mengder jeg spiser). Jeg kan naturlighvis ikke uttale meg ettersom du ikke har invitert meg på MuffinsParty Mine muffins er bedre en dine offcourse! til det motsatte er bevist :-D (hint)
    PS: Alle de andre er enig med meg! "1000 ganger mer en deg same hva du sier" hihi

Vi bruker mindre og mindre smør/margarin og mer olje. Personlig liker jeg rapsolje bedre i matlaging og olivenolje til pastasauser etc. Olivenolje setter en del mer smak.

Åffer bruker du pose? Brukte det selv en del men har slutta nå, det er liksom noe anet med ånkli saker... Prøv denne:

Muffins:
    detsoteliv.no

eller det sunne alternativet:

KLIMUFFINS

Dette er en helsemuffins som inneholder mye fiber og som bare er søtet med honning.
    En super start på dagen.
    De smaker best nystekt og varme med litt smør.

225 gr hvetemel
    75 gr kli
    1 1/2 ts bakepulver
    185 gr rosiner
    90 gr usaltet smør

4 ss honning
    2 egg
    250 gr nøytral yoghurt

Slik gjør du:

1) Forvarn ovnen til 210 grader.
    Sikt mel og bakepulver ned i en stor bolle, rør inn kli og rosiner og lag en fordypning i blandingen.

2) Varm opp smør og honning i en liten kjele over svak varme og rør til smøret er smeltet.
    Bland godt.
    Visp sammen egg og yoghurt og hell det i fordypningen i de tørre ingrediensene sammen med smør-/honningblandingen.
    Rør sammen med metallskje til deigen er akkurat såvidt blandet-ikke lenger. Deigen skal være klumpet.

3) Fordel deigen i ca 12 muffinsformer til de er omtrent 3/4 dels fulle.
    Stek dem i 20 minutter, eller til en prøvepinne stukket i midten av en muffins kommer tørr ut.
    Avkjøl på rist.
    Server dem varme eller kalde med smør.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe aner jeg skjulte talenter?

Grunnen til pose er fordi det er veldig lett å lage, men det må lages.
    Har liggende som backup i tilfelle jeg skulle få søtsuget...

Og da er det lettere å la være pga må reise meg.
    Men er det så ille at jeg faktisk MÅ lage, er det lettere å lage pose.
    Om jeg måtte laga fra scratch så hadde det nok heller blitt en tur på Kiwi... som ligger 1 min kjøring/5 min gåavstand fra huset=P...

Nå har jeg såvidt begynt på kjelleren, men dinna bæreveggen er en virkelig tyngde på skuldrene...

Har endelig fått telefon fra muritunet også nå, så da blir det forhåpentligvis litt framskritt i min levesituasjon=)

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte faktisk å kjøpe meg ein mac sist eg var i Trondheim(no i helga), 8995,- for ein splitter ny macbook er vel rimelig grei pris. Men eg er jo også fornøgd med lenovo'en min no, og viss eg berre får oppgradert til win7 no så blir det vel enda bedre. Må berre få til å øke størrelsen på c: min, den er 30 gb no, og har 700 mb ledig. Har prøvd å bruke eit open source program til å øke den, men programmet ville ikkje starte Har 500 gb HDD, så kunne tenkt meg å øke c: til 50 gig, fortrinnsvis utan å formatere

Edit: MacBook Pro 13" var det eg såg Meget fristande! Hadde jo fått nokre kroner for lenovoen min også.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Vurderte faktisk å kjøpe meg ein mac sist eg var i Trondheim(no i helga), 8995,- for ein splitter ny macbook er vel rimelig grei pris. Men eg er jo også fornøgd med lenovo'en min no, og viss eg berre får oppgradert til win7 no så blir det vel enda bedre. Må berre få til å øke størrelsen på c: min, den er 30 gb no, og har 700 mb ledig. Har prøvd å bruke eit open source program til å øke den, men programmet ville ikkje starte Har 500 gb HDD, så kunne tenkt meg å øke c: til 50 gig, fortrinnsvis utan å formatere
    skal vel bare å ha de andre partisjonene formatert/ubehandlet.
    For så å gå inn i behandle på min datamaskin, der kan du da utvide win partisjonen. men da må kapasiteten være tilgjengelig, ergo de andre partisjonene må fjernes.
    Letteste er partition magic, men det fungerer ikke under windows 7 foreløpig.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er oddsen for at kameraet slutter og autofokusere akkurat i det jeg fikk tatt bildet av london bridge som jeg manglet? Snakker om flaks! Dog utrolig surt at kameraet er ødelagt, men får se på det nærmere senere.

Mått høyne budet litt på leiligheten, nærmere 50k fra første bud så får vi se i morgen, kan fort hende jeg må legge inn et bud fra Shippol

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hva er oddsen for at kameraet slutter og autofokusere akkurat i det jeg fikk tatt bildet av london bridge som jeg manglet? Snakker om flaks! Dog utrolig surt at kameraet er ødelagt, men får se på det nærmere senere.

Mått høyne budet litt på leiligheten, nærmere 50k fra første bud så får vi se i morgen, kan fort hende jeg må legge inn et bud fra Shippol
    Sett kameraet på M anuel - da kan du bruke det! Med mindre andre funksjoner også har tryna dahh, nå er vel egenlig London stedet om man vil ha seg kliss nytt kamera til innbrudspris... uten at jeg vil oppfordre til denslags

Leiligheten:
    Snakk om å is i magan! Jeg hadde nok gått rundt meg sjøl 4 ganger og vært mindre opptatt av ei bru over ei elv. The Thems or not ! - Håper det smeller inn

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

!!! Dagens Etterlysning !!!

Her har vi to kandidater til "det meste"

:?:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har vi to kandidater til "det meste"

:?:
    aldri har uttrykket: skarpeste kniven i skuffen, passet så bra=P

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aldri har uttrykket: skarpeste kniven i skuffen, passet så bra=P
    Lurer på hva jeg hadde gjordt om noen hadde kommet inn i butikken min iført sort tusj! Hadde nok begynt å skrik-le tenker jeg (kanskje ikke så smart) men gøy!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 1753 av 2256 FørsteFørste ... 753 1253 1613 1623 1633 1643 1653 1663 1673 1683 1693 1703 1713 1723 1733 1743 1749 1750 1751 1752 1753 1754 1755 1756 1757 1763 1773 1783 1793 1803 1813 1823 1833 1843 1853 1863 1873 1883 1893 2253 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •