Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1723

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Til tross for treg levering kan det kanskje være tiden for å handle fra England i disse dager?
    Svakeste pund på over 28 år | Rente Makro og politkk | E24
    Har fått med meg dette, flittig shopping på Play her for tiden :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    play er blitt tregere og tregere.
    Spesielt den store overgangen til å bare være handler mot småforhandlere har gjort play til sirup når det kommer til levering...

Det er litt kjipt med dealextreme også, om man trenger noe de nærmeste dagene er det ikke alltid beste plass og handle.
    Ventet i snart en mnd på dealextreme nå

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svigers bestilte seg HDMI fra Dealextreme, tok tre uker før den kom.

I dag skal vi ned og rydde naust og få opp båten. Greit å få den i hus så slipper vi å tenke mer på den før til våren igjen. Bare vi får ryddet plass til den, mye gammelt rot i naustet ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff..... Apropos ting som må i hus. Jeg har utsatt og utsatt å pakke ned boblebadet.... Må nok til med det rimelig snart er jeg redd. :???:

Nå er det straks jobb. Skal ha møte med Brisk Kompetansesenter i forbindelse med "Raskere tilbake" i dag. Tipper det stort sett er svada, og at jeg har lite utbytte av dette opplegget. Håper jeg blir positivt overrasket.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Uff..... Apropos ting som må i hus. Jeg har utsatt og utsatt å pakke ned boblebadet.... Må nok til med det rimelig snart er jeg redd. :???:

Nå er det straks jobb. Skal ha møte med Brisk Kompetansesenter i forbindelse med "Raskere tilbake" i dag. Tipper det stort sett er svada, og at jeg har lite utbytte av dette opplegget. Håper jeg blir positivt overrasket.
    helsike, pakke ned boblebadet hadde jeg fortrengt.
    Satse på at det er plussgrader ett par uker til?=)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg ikke nei.

Ble ikke møte i dag heller.... Saksbehandler hadde sykt barn.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Båten er på land iallefall. Er hjemme for å ta ei skive og hente høytrykksspyler. Men det regner jo så inn i gammperæva her igjen at en kvir seg for å gå ut. Var kjekt at svigermor hadde noen vafler og kaffe på lur da Men nå er det ingen bønn om vi skal bli ferdige til kvelden ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva som går av meg, men jeg tenker på å gjøre lekser. Har aldri hatt slike tvangstanker før

Norsklæreren som ingen i klassen liker er noe for seg selv altså. Jeg har alltid vært en "firerelev i norsk. Hatt 4 helt siden 8. klasse til og med siste året på videregående. Tror dere ikke hun ga meg A på første innlevering. Og jeg håpte på C. Kanskje jeg skal forandre mening om henne?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... Jeg lærer meg og søke på internett på skolen, må virkelig si at det blir mer og mer givende for hver dag som går....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme opplegget hos oss også. Men vi får i det minste søke etter relevant stoff og når du gjør unna oppgavene du har to skoletimer til på under en så har du god tid til å lese nettaviser og slikt tull

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da reiser W til Tromsø på oppdrag og jeg og T skal være hjemme alene. Blir første dagen jeg skal ha han hele natten, for så å stå opp tidlig på jobb. Alle andre klarer det, så jeg skal vel få det til jeg også. Men jeg tipper jeg er rimelig trett når jeg legger gutten i morgen kveld. Spørs om jeg ikke bør komme meg tidlig i kveld, bare for sikkerhets skyld.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    no hadde jeg flaks her !!

va frost på ruta i dag tidlig, så nå etter jobb tenkte jeg at jeg skulle teste defa anlegge jeg har på bilen, har aldri hat defa før..

kobla til og satt meg i bilen, trykte på "on" og vridde bryteren på kupe varmeren til I

hva som skjer?
    vifta går ikke rundt og hvit røyk kommer frem.. nice"

hva gjør jeg?
    demonterer kupe varmer, skrur den sundt og finner ikke noe problem med vifta.. kobler den til "hus strøm", og vips funker den

bra jeg oppdaget dette! eller's hadde bilen brent i morra tidli..

btw
    kan jeg montere flere kupe varmere i bilen?
    er jo vanlig støpsel som kobler seg til kupevarmeren, hva om jeg splitter den til 2 uttak? dobbel effekt da!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Busengdal
    ++++++

btw
    kan jeg montere flere kupe varmere i bilen?
    er jo vanlig støpsel som kobler seg til kupevarmeren, hva om jeg splitter den til 2 uttak? dobbel effekt da!
    Ekke sikkert at det er så smart! Jeg har Eberspächer sin dieselvarmer så jeg slipper å tenke på dette men i utgangspunktet skal man kunne kjøre 50 varmevifter i bilen så lenge kabler etc. har høy nok "kvadrat/kvalitet", Defasystemet er jo bare en skjøteledning med påkoblede dingser.
    Defa har ei vifte på 2100 Watt (Termini™ 2100), med den på full spiker tar det ikke mange minuttene før bilen er klar. Stapper du inn 4200W kan det muligens bli for mye, jeg tenker på sprekkdannelser/materialtrøtthet som oppstår når kalde materialer blir varmet opp for fort etc.. Er vel egentlig bare å prøve noen ganger (før bussen har gått)

L.

EDIT: For 2100watt må du ha en 16A sikkring på kursen til bilen!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lagt 500+GB med PCprosjekter på Mac'en utrolig hvor produktiv jeg har vært!!

Planen er å tømme pc'n for å sette den opp med en MCE server for testing. Da blir det timehvis med linux dill og bøtter og lass med plaging av Svenn Andree

..

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å være mann nok til å sette seg inn i en kald bil?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg savner å ha motorvarmer på Mondeoen. Var utrolig greit de dagene det var heftig kaldt...

Nå er båt på plass i naustet (totalt 4 båter der inne nå) men fikk ikke kjørt motoren i ferskvann, får prøve å ta det til helga. I morgen MÅ jeg få gjort noe med vindfanget på bua, håper det er litt oppholds iallefall.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager kraftvedtak

Næmmen, klarte olje og energiministeren å finne ut det helt på egenhånd? Nesten så jeg blir imponert...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig imponerende
    Men det kan jo være at noen har hvisket han noe i øret, en statsråd som finner ut slikt på egen hånd ... Hmmm, skeptisk ...

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svenn/Lars/andre med direkte kunnskap om emnet: Har vurdert å bruke ei gammal maskin eg har ståande KUN til squeezecenter og torrents. Kor mykje hardware krevast for dette? Tenkte på å bruke kabla nettverk til denne serveren, og feks ubuntu som OS, eller noko anna passande. Tips?

Er forresten ikkje så aktuelt å komme med tips om billige maskiner ellers, sidan dette kun var eit påfunn for å bruke oppatt ei gammal maskin her

Og forresten, eg har original XP installert på denne maskina, men finn ikkje att cden. Går det an å finne att windows-nøkkelen i registeret, eller har dei sperra dette?

Lurer forresten på om maskina er +- 1 ghz, har dvd-rom, og 128 mb minne. Blir isåfall å kjøpe så mykje minne som hovedkortet støtter viss eg skal bruke han som server.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt HTPC/MCE dill.

Har lest en del om ASUS Xonar HDAV 1.3 (HDMI) kortet og vurderer dette til et "must" i oppsettet mitt.

Test av kortet HER (7 sider)
    Produktinfo HER

Mye kan tyde på at jeg dropper linuxbiten til fordelfor et rent MS system. Maskinen må ha såpass med CPU/GPU krefter at den kan håndtere alt som blir kastet mot den uten noen form for hikkupp's. Vifte/maskinstøy er mindre intressant da denne vil stå i et serverrack i eget rom (bak i kinoen).

Foreløpig har jeg satt opp dette som "må ha":

- 100% HDMI 1.3 støtte
    - 7.1 Lyd (inkl alle nye HD formater)
    - Full HD bilde (1080p)
    - TOSLINK
    - Minimum 2 Gigabit Ethernetporter
    - PCI Express x1
    - Win 7 kompatibelt
    - eSATA/fiberchannel (mot RAiD) om det blir 2 "enheter"
    - Muliget for administrasjon via remote desktop/lan/wlan
    - Kompatibel med dvdkaruseller
    - 15" touch skjerm i/på rack for styring av ripping/admin
    - CD/DVD/BlueRay drev (2 stk) 1 med støtte for BD-brenning

Maskinen må også kunne brukes som ordinær pc med mulighet for AV redigering og bruk av Wacom bord (om en annen maskin kneler). Den må også sende AV til kontoret via HDMI (via splitt).

Det viktigeste er at media-grensesnittet er selvforklarende og at det kan tas en full systembackup uten etterinnstallering av drivere etc. Dette blir kopiert til minnepenn(er) og speilet til Rapidshare el.l.

Systemdisken blir en SSD.

Side 1723 av 2256 FørsteFørste ... 723 1223 1583 1593 1603 1613 1623 1633 1643 1653 1663 1673 1683 1693 1703 1713 1719 1720 1721 1722 1723 1724 1725 1726 1727 1733 1743 1753 1763 1773 1783 1793 1803 1813 1823 1833 1843 1853 1863 2223 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •