Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1722

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Funker den greit når du bruker Yamahaen?Har du noen andre høyttalere å prøve?
    De fungerer fint på yamahen virker det som, og fungerte forsåvidt fint når jeg skrudde fast terminalen på doxaen å, men tar ingen sjanser.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bazer_Punk
    Tilfeldigvis ikkje hos Grebstad Bil vel? jobber der, skal vere glad du fikk gassbilen, dei 2 andre caddyene går på diesel, høres ut som motoren skal rase sammen når som helst, og det har det gjort siden vi fikk bilene helt nye med 2km på telleren o.O makan til billigste av det billige skal du lete lenge etter.
    flaks da

rar lyd av gass bilen oxo hørest ut som en diesel, 2k omdr hørest ut som 4k
    er det du som skal fixe bilen min da imorra ? (kia)
    isåfall må du gjøre en god job blir sikkert et H"€%& og bytte reg-reima når den er nesten helt inntil hjulbrønnen og motor feste er iveien, hehe

strengt tatt trenger jeg ikke og bytte reg-reima siden motoren er non-interferance men et ork og montere på reg-reim i veikanten om den ryker.. må av med hjulet og en ekstra jekk under motor for og få av motor feste!..

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg blitt forelska i Boxee!!!

Fakkern for ett bra Media server "operativsystem" (kan installeres på alle windows op system,linux,appletv osv)

Rett ut av esken ser det nydelig ut!
    Kjører sammen ting for ting uten noe problemer. Alt trykk og play. fungerer ypperlig. dette inkl linux serveren min osv
    Henter automatisk info om filmer med coverart osv, inkl nettverks plassene (sålenge navnet er skrevet noenlunde korrekt, dvs crank.720.51.fsfsdgfes.dawfdw.mkv) sliter den med.
    Men du får ei liste som den ikke fant ut av etterpå, så du kan skrive filmtittel, vips så er det oppe å går.

Og tenk at dette programmet er gratis og bare på ALPHA stadie!

Og ja installasjon av iphone var noe av det letteste noensinne! mer tungvindt å hente brus egentlig=)

Gikk inn på Apple store, søkte etter Boxee, innstallerte boxee remote (gratis).
    Trykte på programmet, Vips, fungerte på direkte. nydelig touch fjernkontroll.

Iphone boxee:
    YouTube - Boxee Remote iPhone

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da nærmer det seg sengetid her. Men det er enda en uke ferie igjen, mens noen må på jobb i morgen.
    Lykke til til deg da Frode, kan vel bli hardt å begynne etter 6 uker i heimen
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Da har jeg blitt forelska i Boxee!!!

Fakkern for ett bra Media server "operativsystem" (kan installeres på alle windows op system,linux,appletv osv)

Rett ut av esken ser det nydelig ut!
    Kjører sammen ting for ting uten noe problemer. Alt trykk og play. fungerer ypperlig. dette inkl linux serveren min osv
    Henter automatisk info om filmer med coverart osv, inkl nettverks plassene (sålenge navnet er skrevet noenlunde korrekt, dvs crank.720.51.fsfsdgfes.dawfdw.mkv) sliter den med.
    Men du får ei liste som den ikke fant ut av etterpå, så du kan skrive filmtittel, vips så er det oppe å går.

Og tenk at dette programmet er gratis og bare på ALPHA stadie!

Og ja installasjon av iphone var noe av det letteste noensinne! mer tungvindt å hente brus egentlig=)

Gikk inn på Apple store, søkte etter Boxee, innstallerte boxee remote (gratis).
    Trykte på programmet, Vips, fungerte på direkte. nydelig touch fjernkontroll.

Iphone boxee:
    YouTube - Boxee Remote iPhone
    Innstallert og under testing.... Install= 30sec! (På Mac)..

Ser kult ut men sliter med dvd avspilling, mye trafikk til den disken jeg spiller fra så vi får se... Genialt GUI!! Genial iPhone/iTouch remote contr. App (og så er den jo gratis) :-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Jan. Har fått kortere dag i dag og i morgen, slik at T slipper så lange dager nå i begynnelsen. Det er i tillegg høstferie og færre unger, så det går fint.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt i tenkeboksen over hva jeg skal gjøre hvis doxaen er gåen, selge den og yamaha og kjøpe ny reciever?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Innstallert og under testing.... Install= 30sec! (På Mac)..

Ser kult ut men sliter med dvd avspilling, mye trafikk til den disken jeg spiller fra så vi får se... Genialt GUI!! Genial iPhone/iTouch remote contr. App (og så er den jo gratis) :-D
    litt morsomt at programmet er fremdeles i Alpha stadie=)

Er en "videreføring" av XBMC

Om man er flink med å gi mediaen riktig betegnelser så går alt som en drøm.

nyttig info:

Sette opp filer med riktig navngivning:
    how do i get my tv shows and movies recognized by boxee? (metadata and filenames) - boxee :: forum

5 ting man bør kunne:
    Five things you should know if you're new to Boxee! - boxee :: forum

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde meg på en liten sak mot Posten nå nylig uten hell.

En bok sendt som brev ble borte og det betyr tapte penger for meg. Fant ut at Posten er erstatningsansvarlige for brev. De har selvsagt noen punkter som gjør at de ikke blir ansvarlige.

Det eneste de klarte å lure seg unna min sak på er at jeg ikke kan bevise at Posten har utvist grov uaktsomhet ved å rote bort et brev... I praksis vil jo det si at de ikke har erstatningsansvar i det heletatt. Crap!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Prøvde meg på en liten sak mot Posten nå nylig uten hell.

En bok sendt som brev ble borte og det betyr tapte penger for meg. Fant ut at Posten er erstatningsansvarlige for brev. De har selvsagt noen punkter som gjør at de ikke blir ansvarlige.

Det eneste de klarte å lure seg unna min sak på er at jeg ikke kan bevise at Posten har utvist grov uaktsomhet ved å rote bort et brev... I praksis vil jo det si at de ikke har erstatningsansvar i det heletatt. Crap!
    hvordan mener de at du skal kunne dokumentere det da? leverte du inn brevet på postkontor?

er en grunn til at rekommandert er best, men også litt dyrere=)

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    hvordan mener de at du skal kunne dokumentere det da? leverte du inn brevet på postkontor?

er en grunn til at rekommandert er best, men også litt dyrere=)
    Nei si det. I praksis er det vel klin umulig. Blir litt drøyt å dra inn advokat for å definere grov uaktsomhet også.

Leverte inn på postkontor og han i kassen satte til og med på en teip som ekstra forsegling. Sendt i bobleplast kjøpt av posten

Sender nok rekommandert neste gang.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg koblet vår eksterne WD Mybook på 500GB til WD TV HD. Kontakten på MyBook er miniusb, og begynner å bli dårlig. Vi vil makke minst mulig med denne kontakten, og vil ha en hub som gjør at vi har fast kontakt mellom Mybook/WD TV HD. I tillegg vil vi ha en ledning fra huben som vi kan ta frem når vi vil overføre filer til denne eksterne harddisken. Nå er det slik at det er litt forskjellige usb-kontakter, og da lurer vi på følgende;

Noen som kan enten linke til, eller fortelle oss hvor vi kan finne en hub som har mini-usb til 4 (eller flere for den del) standard usb-porter? Så billig som mulig, og selvsagt sort. Gjerne på ebay.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en mini-usb til "vanlig" usb adapter slik at jeg bare går for en vanlig usb-hub istedet.

Kostet meg den nette sum av 6,41 NKR inkludert frakt fra Hong Kong.

Får se om jeg finner meg en grei hub i tillegg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner forøvrig å bli pisse-lei av play og leveringstider..... 16 dager siden "Bad Company" ble sendt, og fremdeles ingenting...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Busengdal
    flaks da

rar lyd av gass bilen oxo hørest ut som en diesel, 2k omdr hørest ut som 4k
    er det du som skal fixe bilen min da imorra ? (kia)
    isåfall må du gjøre en god job blir sikkert et H"€%& og bytte reg-reima når den er nesten helt inntil hjulbrønnen og motor feste er iveien, hehe

strengt tatt trenger jeg ikke og bytte reg-reima siden motoren er non-interferance men et ork og montere på reg-reim i veikanten om den ryker.. må av med hjulet og en ekstra jekk under motor for og få av motor feste!..
    Hehe vart faktisk ej som skiftet registerreima, verksmestern tok PKK, var faktisk en ganske kurrant bil å skifte reim på, gjekk faktisk ann å ta vekk braketten til motorfestet slik at ej fikk fingrene rundt motorfestet (selve motorfestet tok faktisk 1/3 av tiden ej brukte på reimskiftet o.O), skifte reima langs veikanten er bare å glemme, spesielt siden røken registerreim når motor er i drift = totalt motorhavari, er du heldig trenger du bare å bytte begge kamakslene og alle ventilene, men som regel går hele toppen (faktisk sett kløyvde støpejernstopper pga folk har strekt reg.reim interval for langt, spare 5oookr på å utsette reimskifte, men ender opp med toppskifte til 30'000kr+ )

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte det eg også Frode å her gikk det 10 dager fra eg bestillte til det kom

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    play er blitt tregere og tregere.
    Spesielt den store overgangen til å bare være handler mot småforhandlere har gjort play til sirup når det kommer til levering...

Det er litt kjipt med dealextreme også, om man trenger noe de nærmeste dagene er det ikke alltid beste plass og handle.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bazer_Punk
    Hehe vart faktisk ej som skiftet registerreima, verksmestern tok PKK, var faktisk en ganske kurrant bil å skifte reim på, gjekk faktisk ann å ta vekk braketten til motorfestet slik at ej fikk fingrene rundt motorfestet (selve motorfestet tok faktisk 1/3 av tiden ej brukte på reimskiftet o.O), skifte reima langs veikanten er bare å glemme, spesielt siden røken registerreim når motor er i drift = totalt motorhavari, er du heldig trenger du bare å bytte begge kamakslene og alle ventilene, men som regel går hele toppen (faktisk sett kløyvde støpejernstopper pga folk har strekt reg.reim interval for langt, spare 5oookr på å utsette reimskifte, men ender opp med toppskifte til 30'000kr+ )
    hehe

har en litt spesiel motor.. som tåler at reg-reim ryker selv ved høge turtall,
    hvordan det funker aner jeg ikke.. men den er hvertfall en "non-interferance" motor

vet du hvor mye servicen kostet?
    glemte og spørre og fikk ikke regning der og da..
    blei jo enig om 2800,- for reg-reim bytte, men jeg tipper det har blit meir?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chevy
    Bestillte det eg også Frode å her gikk det 10 dager fra eg bestillte til det kom
    Her er 14 dager omtrent minimum føler jeg. :???: Får håpe det kommer om ikke så lenge. Tror jeg flytter PS3 opp slik at den blir brukt litt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til tross for treg levering kan det kanskje være tiden for å handle fra England i disse dager?
    Svakeste pund på over 28 år | Rente Makro og politkk | E24
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 1722 av 2256 FørsteFørste ... 722 1222 1582 1592 1602 1612 1622 1632 1642 1652 1662 1672 1682 1692 1702 1712 1718 1719 1720 1721 1722 1723 1724 1725 1726 1732 1742 1752 1762 1772 1782 1792 1802 1812 1822 1832 1842 1852 1862 2222 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •