Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1696

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    For ikke å snakke om at en ikke trenger å forholde seg til andre nisser som skal bestemme hvordan en skal ha det med ditt og datt i ens egt hjem i borettslag osv.
    Synes det høres veldig fornuftig ut jeg Stå på.
    Håper jo på og finne noe som er selveier ihvertfall, men er jo begrenset hvor mye cash en kan legge i, jeg er ikke av den typen som ofrer alt kun for å få hus, da vil jeg heller ha sentralt og mindre

Jeg blir derimot livredd tvert jeg hører avdragsfrihet, noe som kommer opp ofte når jeg ringer megleren, men har fått et par prospekter jeg er litt fysen på, må sjekke med en kompis som er takstmann

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som vi tenker mye likt ang. økonomi.

Har en del kjenninger som kommer gledesstrålende og forteller at de har refinansiert lån, tatt opp litt ekstra for å handle ny bil og faktisk betaler 1500,- mindre i måneden. Snakk om snille folk i banken. Helt til spørsmålet om nedbetalingstid kommer, for det har de ikke tenkt på. Jeg er forhåpentligvis ferdig med huslånet til jeg fyller femti, (men må nok låne mer til generaloppussing snart) mens mange av dissse typene er gjeldfrie ti år etter at de har tenkt å gå av med pensjon, i beste fall ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som vi tenker mye likt ang. økonomi.

Har en del kjenninger som kommer gledesstrålende og forteller at de har refinansiert lån, tatt opp litt ekstra for å handle ny bil og faktisk betaler 1500,- mindre i måneden. Snakk om snille folk i banken. Helt til spørsmålet om nedbetalingstid kommer, for det har de ikke tenkt på. Jeg er forhåpentligvis ferdig med huslånet til jeg fyller femti, (men må nok låne mer til generaloppussing snart) mens mange av dissse typene er gjeldfrie ti år etter at de har tenkt å gå av med pensjon, i beste fall ...
    Det skumleste jeg hører er folk som sier :

*Ikke noe problem, har det på avdragsfrihet, hvor kan de ikke ta heller og strekke ut lånet litt i perioder der det er trangt da vel.

*Kjøpte bilen på huset, 1,2,3,4,5 ganger

*mastercard er tingen.

Da får jeg litt hetta kjenner jeg, mulig det er bare jeg som liker og ha kontroll, men det får nå så være, så lenge jeg skal kjøpe noe så skal det regnes med mye høyere rente enn hva det er og kommer til og bli kun for å være sikker!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Flott bygd!!! Gratulerer

Da har Dag og jeg vært og hentet oss hver vår:

Lefdal - LG 42" plasma-TV

Til bruk på soverommene... Var ikke mye lik pris i butikken kontra internettpris nei, men sa da at denne var til salgs på expert for 4999.- så fikk vi de for 4900.-... Nevnte jo ikke at experts pris også var internettprisen

Har nettopp tittet litt på den etter å ha fått min opp på veggen, og den viser godt bilde gitt

Ellers så har jeg nå nettopp koblet analogt mellom blurayspilleren og receiver, og har satt receiver på Multi channel in.. Får da lyd, og god lyd... Det står følgende på plasmaen når jeg sjekker audio:

Lyd: Eng / Dolby Lossless / MultiChannel / 48khz

Dette er en film som kun har Dolby TrueHD ang HDlyd. Men når blurayspilleren står innstilt på Bitstream HD, og det kommer godlyd, da er det vel HDlys som straumer ut her da?

Lydmesig så har jeg følgende valg i oppsettet på spilleren:

Bitstream HD
    Bitstream Legacy
    Bitstream Mixed
    PCM 5.1
    PCM-stereo

Har jeg valgt rett?

Under valget PCM-nedsampling er det følgende muligheter:

48khz
    96khz
    av

Denne står nå på av, men er ikke sikker....

Noen innspill?
    Du skal ha PCM 5.1 og nedsampling Off. Siden dette analoge signalet - inn via 5 stk rca plugger - ikke kan justeres noe på receiver - så må du sette opp høytaleravstand, large/small osv menyen på Blue Ray spiller. Hvis det finnes en slik?

Jeg har aldri fått slikt 5.1 analogt inn til å virke særlig bra, da man ikke får benyttet receverens innebyggde romkorreksjon.

Men du kan jo teste og se hva du synes - ellers kan du jo bare kjøre vanlig optisk/coax slik du gjorde med dvd spilleren - frem til du skaffer deg en receiver med hdmi?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frode virrer videre.

Er selvsagt mest drømmer da, men har lenge hatt lyst å bygge høyttalere selv. Det er nok mer lærerikt enn å bygge subber. Aller helst har jeg lyst å bygge Troels Gravesen sin DTQWT. Virker helt utrolig heftig, men passer nok best i kinoen pga størrelse.

DTQWT

Hadde vært heftig å hatt i stua, men med en dybde på 50cm og minimumsavstand til bakvegg på 20-30cm, begynner den å bygge langt ut i stua.

Ellers har jeg tenkt lenge på HFLS-1, og har vel også kappet til baffelen på disse..... Men det føles litt kjedelig.

Burde vel sett litt mer på det forsterkerprosjektet også. Har jo fått handleliste av Jan.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende Frode, veldig spennende

Håper og kunne få meg noen få kvm så jeg har muligheten til og gjøre noen praktiske småting som dette i fremtiden engang

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ups.... Fant prisen på DTQWT på nettet nå... Kittet koster 13k, og det er uten de 4 10" bassene. De må bestilles utenom, og kommer på ca 3k. I tillegg kommer byggematerialer og finish. Noe særlig under 20k kan man nok ikke regne med. Da blir det nok ikke det nei.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ups.... Fant prisen på DTQWT på nettet nå... Kittet koster 13k, og det er uten de 4 10" bassene. De må bestilles utenom, og kommer på ca 3k. I tillegg kommer byggematerialer og finish. Noe særlig under 20k kan man nok ikke regne med. Da blir det nok ikke det nei.
    Kjipern!! Da er det gjort avtale med banken, men tør nesten ikke ringe megler for å høre hva det koster og få solgt leiligheten...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det skumleste jeg hører er folk som sier :

*Ikke noe problem, har det på avdragsfrihet, hvor kan de ikke ta heller og strekke ut lånet litt i perioder der det er trangt da vel.

*Kjøpte bilen på huset, 1,2,3,4,5 ganger

*mastercard er tingen.

Da får jeg litt hetta kjenner jeg, mulig det er bare jeg som liker og ha kontroll, men det får nå så være, så lenge jeg skal kjøpe noe så skal det regnes med mye høyere rente enn hva det er og kommer til og bli kun for å være sikker!
    Er helt enig med deg bortsett fra bil. Hvis du først skal kjøpe bil så sparer du penger på å få den inn i huslånet mot å ha billån.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha litt bilder også?

Dakotaen var på vingene i dag, og den ble offer for 55-250mm telelinsen min Herlig brumme lyd når den flyr over huset.

Det er norges eneste for tiden flyvende DC-3 Dakota, og den holder til på Torp flyplass rett borti her.

Dakota Norway
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kryss fingrene for at det blir 8720 på meg da
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg kommer og overbyr deg

Neida, håper du blir den nye eieren av PJen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, har du lyst har du lov, er ikke med så veldig langt opp uansett. Vi hadde vel en diskusjon ang. lån, mastercard osv lenger oppi her, og jeg har ikke skiftet mening etter det

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kryss fingrene for at det blir 8720 på meg da
    Fingrene er krysset

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for moralsk støtte

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du er i gang og overbyr deg selv - virker til å være en smart strategi

Det gjelder å sikre seg!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sikkert bare slik at Jan har satt en grense, og hver gang noen byr under hans max-grense ser det ut som om Jan har bydd.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, på den måten!

Nå har han fått selveste djevelen mot seg også.... :?

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Du skal ha PCM 5.1 og nedsampling Off. Siden dette analoge signalet - inn via 5 stk rca plugger - ikke kan justeres noe på receiver - så må du sette opp høytaleravstand, large/small osv menyen på Blue Ray spiller. Hvis det finnes en slik?

Jeg har aldri fått slikt 5.1 analogt inn til å virke særlig bra, da man ikke får benyttet receverens innebyggde romkorreksjon.

Men du kan jo teste og se hva du synes - ellers kan du jo bare kjøre vanlig optisk/coax slik du gjorde med dvd spilleren - frem til du skaffer deg en receiver med hdmi?
    Må vel sette på bitstream HD vel? Med tanke på at det er spilleren som skal dekode signalet og receiveren kun skal være nøytral og formidle lyden vil høyttalerne? Er jo spilleren som sitter på selve "HD-lyd-muligheten"? Hehe, fint ord i mangel på ett korrekt ord. Blir vel ny både receiver og spiller på sikt, men det jeg har får holde ut litt til. Skal faktisk på jobbintervju i morgen. Blir spennende Muligens over på dagjobbing og mer administrativt arbeid

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Må vel sette på bitstream HD vel? Med tanke på at det er spilleren som skal dekode signalet og receiveren kun skal være nøytral og formidle lyden vil høyttalerne? Er jo spilleren som sitter på selve "HD-lyd-muligheten"? Hehe, fint ord i mangel på ett korrekt ord. Blir vel ny både receiver og spiller på sikt, men det jeg har får holde ut litt til. Skal faktisk på jobbintervju i morgen. Blir spennende Muligens over på dagjobbing og mer administrativt arbeid
    Bitstream henviser til signalet i hdmi kabelen. Det er mulig den avkoder og sender ut analogt uansett hva du velger? Kanskje valgene bare gjelder hdmi utgangen?

Side 1696 av 2256 FørsteFørste ... 696 1196 1556 1566 1576 1586 1596 1606 1616 1626 1636 1646 1656 1666 1676 1686 1692 1693 1694 1695 1696 1697 1698 1699 1700 1706 1716 1726 1736 1746 1756 1766 1776 1786 1796 1806 1816 1826 1836 2196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •