Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1678

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Og hvorfor i alle dager er et fengselsår bare 9mnd? Er de lærere eller?
    Seriøst? Nei nå gjorde du meg sinna!

Å miste førerkortet på livstid vil vel i praksis si 12 år, 5 år hvis du har en grunn til at du trenger det. Vet om en fyr som har mistet det på "livstid" for andre gang nå.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager. Sånn går det når man tror det man leser.

Fengselsår - Wikipedia
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Er bilen grei å montere stereoanlegg i? Les: 6,5" mellomtone/midbass

Ville nok valgt en bil med mindre veistøy, men plutselig så blir det 250k istedet for 150k også
    Veistøy må jeg inrømme at jeg ikke bryr meg stort om, har bestandig ganske bra volum på musikken i bilen. Blir litt som de som klager på støy fra Xbox360 - jeg har lyden bestandig høyt år jeg spiller og skjønner ikke hva de snakker om :-D

Men jeg skal selvsagt prøvekjøre sakene før det blir noe kjøp, husk hva jeg skal oppgradere fra - det skal ikke stort for å imponere meg... vel kanskje alt untatt veigrep da..
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og DER hadde eg bestilt meg ny blu-ray spelar, vart Panasonic dmp bd-60, virka som det beste valget til meg no. Billig også, under 2,5k levert frå ps.no Håper den kjem til helga, då er forhåpentligvis svenneprøva mi over, eg får besøk og vil sjå blu-ray!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nykjøp Jo Andre.

Oddbjørn. Vet du om det finnes en Ole Gunnar dokumentar? Med alle scoringer og slikt? Tenker på United-scoringer selvsagt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Veistøy må jeg inrømme at jeg ikke bryr meg stort om, har bestandig ganske bra volum på musikken i bilen. Blir litt som de som klager på støy fra Xbox360 - jeg har lyden bestandig høyt år jeg spiller og skjønner ikke hva de snakker om :-D

Men jeg skal selvsagt prøvekjøre sakene før det blir noe kjøp, husk hva jeg skal oppgradere fra - det skal ikke stort for å imponere meg... vel kanskje alt untatt veigrep da..
    Veistøy er det verste jeg vet

Golf TSI 1,4 med 140 eller 170hk hadde vært en skikkelig morobil. Men igjen, 100k dyrere for en bruktbil enn en ny Colt

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha ha ha ha. Er så pinlig at jeg burde vel ikke fortelle om det, men "here goes".

Var i kjelleren og nullstilte microprosessoren til Denon-en. Ville høre renest mulig signal og jobbe litt mer med plassering av frontene. Slo av alt, og restartet Denon-en slik at prosessoren ble nullstilt. Måtte stille inn litt basic ting, blandt annet hdmi input og output. Da alt var ferdig satte jeg på John Mayer (selvsagt) og skulle teste. Ingen lyd. Feilsøkte og feilsøkte. Frustrert. Etter 10min så jeg at Emotivaen ikke var slått på igjen.....

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Veistøy er det verste jeg vet

Golf TSI 1,4 med 140 eller 170hk hadde vært en skikkelig morobil. Men igjen, 100k dyrere for en bruktbil enn en ny Colt
    Tror nok du må opp i minst 170hk før en Golf blir morsom, den veier faktisk over 1200kg, omtrent det samme som en Ford Granada
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha ha ha ha. Er så pinlig at jeg burde vel ikke fortelle om det, men "here goes".

Var i kjelleren og nullstilte microprosessoren til Denon-en. Ville høre renest mulig signal og jobbe litt mer med plassering av frontene. Slo av alt, og restartet Denon-en slik at prosessoren ble nullstilt. Måtte stille inn litt basic ting, blandt annet hdmi input og output. Da alt var ferdig satte jeg på John Mayer (selvsagt) og skulle teste. Ingen lyd. Feilsøkte og feilsøkte. Frustrert. Etter 10min så jeg at Emotivaen ikke var slått på igjen.....
    Hehe.... har nok gjort det samme og verre tidligere...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Tror nok du må opp i minst 170hk før en Golf blir morsom, den veier faktisk over 1200kg, omtrent det samme som en Ford Granada
    0-100 på 7 sek er greit nok spør du meg. Og joda, en japansk bil ribbet for støydemping og med 1mm tykke (tynne) plater veier mindre

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en grunn til at jeg har 12V trigger, så slipper man slike pinlige øyeblikk

Tror forøvrig at alle har vært borti lignende og noen ganger verre tabber

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett fengselsår regnes på denne måten pga vi i Norge har noe som heter at en får løslatelse når en har sonet 2/3 av dommen sin med god oppførsel. Dette gjelder kun dommer over en viss lengde. Når det gjelder saken med ham over her, så fikk han 21 års fengsel og minimum 10 års sikring. Det er 10 år siden han fikk dom, og slett ikke uvanlig med kortere permisjoner da. Kan legge til at dette bruddet på permreglementet vil gi endel negative reaksjoner for vedkommende, både med tanke på ny perm og ikke minst soningsforhold fremover! Straffenivået har faktisk økt i Norge etter at vi fikk forvaring som alternativ. Det kan medføre livstid som blir en reell livstid. Dette ble mye å skrive pr mobiltlf, men er morsomt med wlan på mobilen da. Og alt for lett å surfe rundt Velvel, en time til Aafk MÅ slå Lyn nå. Er spent

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke hjulpet med 12v trigger i dette tilfellet. Hadde slått den helt av nemlig.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Ett fengselsår regnes på denne måten pga vi i Norge har noe som heter at en får løslatelse når en har sonet 2/3 av dommen sin med god oppførsel. Dette gjelder kun dommer over en viss lengde. Når det gjelder saken med ham over her, så fikk han 21 års fengsel og minimum 10 års sikring. Det er 10 år siden han fikk dom, og slett ikke uvanlig med kortere permisjoner da. Kan legge til at dette bruddet på permreglementet vil gi endel negative reaksjoner for vedkommende, både med tanke på ny perm og ikke minst soningsforhold fremover! Straffenivået har faktisk økt i Norge etter at vi fikk forvaring som alternativ. Det kan medføre livstid som blir en reell livstid. Dette ble mye å skrive pr mobiltlf, men er morsomt med wlan på mobilen da. Og alt for lett å surfe rundt Velvel, en time til Aafk MÅ slå Lyn nå. Er spent
    Om det er uvanlig eller ikke har lite med saken å gjøre. Poenget er at jeg (og maaaange med meg) mener han ikke skulle hatt perm i det hele tatt.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I alle dager Tom? hvorfor Colt??

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er uvanlig eller ikke har lite med saken å gjøre. Poenget er at jeg (og maaaange med meg) mener han ikke skulle hatt perm i det hele tatt.
    Klart innsatte som har så lang dom skal ha permisjon etterhvert. Dette forstod jeg selv lite av før jeg begynte å jobbe i den etaten. Men det er faktisk viktig med fremstillinger og permisjoner. Endel av de som soner slike dommer skal faktisk ut i samfunnet igjen.. Har dog forståelse for at mannen i gata ikke er enig i dette.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det får de tenke på FØR de gjør slikt. Syns det er ekstra ille når det er planlagt og gjort over tid, slik som i dette tilfellet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de etter en stund kan ta seg en tur utenfor murene med tilsyn, syns jeg er greit. Men at de skal ha "fri" blir helt feil for meg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det får de tenke på FØR de gjør slikt. Syns det er ekstra ille når det er planlagt og gjort over tid, slik som i dette tilfellet.
    Er ikke uenig i deg med tanke på at perm skal vurderes nøye. Og det blir også gjort. Satt selv i ett slikt fengselsråd hvor bl annet dette ble vurdert. Men at en hele tiden skal kunne tenke over konsekvenser av handlinger, det vil vi mennesker aldri klare helt desverre..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og turer utenfor muren med tilsyn, eller fremstilling som det heter, det er det som blir gjort den første tiden.. Sosial trening.

Side 1678 av 2256 FørsteFørste ... 678 1178 1538 1548 1558 1568 1578 1588 1598 1608 1618 1628 1638 1648 1658 1668 1674 1675 1676 1677 1678 1679 1680 1681 1682 1688 1698 1708 1718 1728 1738 1748 1758 1768 1778 1788 1798 1808 1818 2178 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •