Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1666

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hmmmmm..... Lurer på å skifte jobb jeg
    Stilling ledig: Drikk gratis i en uke - VG Nett om Reiseliv
    Intressangt karrierebytte det der

I samme slengen kan jeg tilby deg et lengre engasjement og litt bedre (for dagen-derpå) + at jobber er vesentlig bedre betalt:

Verdens beste jobb ledig - Nettavisen

PS: Ta gjerne med familien

L...ets have fun!

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Til dere "slankefreaker"..

Jeg har nå begynt å oppgradere formen (dag 2) og plutselig i går hadde jeg spist et digert stykke OreoKake! I dag ble det en time trening til og enda mer plutselig så forsvant en diger MotzartKugel ned i maven! Underlige greier..

Er dette normalt?

L.
    hehe det kalles økt forbrenning, samt suget etter energi.
    Trikset er å trene for så å spise SUNT i tillegg=)

Det innvolverer ikke kake...=)

om det er litt kontroll av vekta vil jeg anbefale å opprette konto hos:
    LIVESTRONG.COM - Health, Fitness, Lifestyle | LIVESTRONG.COM
    Det er gratis.
    Ligger så å si ALT av mat her. så veldig lett og fort gjort å holde oversikt over kalori/sukker/protein etc intaket sitt...
    Man får egen tabell/historikk +++ med andre ord KOMPLETT program, man kan også legge inn vekt høyde alder mål, så får man BMI beregning, samt man kan velge hvor mye man vil gå ned, så får man oppgitt hvor mye kalorier man da skal ha på max.
    Det som er tøft er at man legger til ting man gjør iløpet av dagen, for eksempel om du har tatt deg en times fjelltur kan du spise 600kcal mer den dagen liksom...

Man får dessuten opp litt øynene for hvor usunt enkelte ting er også...
    Jeg har kuttet så å si helt ut snop og junk etter å ha begynt med den loggingen.
    Man får sett ett kalorimål man skal holde seg innenfor...

Anbefaler også å styre unna brus med aspartam, da aspartam øker sultfølelsen (brus uten sukker inneholder aspartam).

Drikker du brus vil du også få mer oppblåst mage, ergo vil du spise mer en nødvendig bare fordi du ikke får den metthetsfølelsen.

Også anbefale å vente 20min før du tar deg en ny porsjon, da kroppen bruker 20min på å si fra at nå er jeg faktisk mett og fornøyd. ergo klarer man å kontrollere volumet mer.

Om du vil ha en naturlig måte å øke forbrenningen på og ikke ønsker å knaske superpiller anbefales det å spise mye chili (legg det under pålegget på brøskiven, i middagen osv)...

Det skal dog sies at å ta ting som øker forbrenningen er helt meningsløst om man ikke klarer å holde ut "sultfølelsen", spiser man hver gang man kjenner seg litt sulten så går vinning opp i spinning.

Om det er muskelbygging som står på agendaen, Protein Protein Protein. og les opp på Max OT teknikken (Max over training). Ett program som fungerer supert!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Herregud sier jeg bare. Herregud. Let litt og dere skjønner hva jeg mener.
    Skjønner godt hva du mener, men jeg må faktisk innrømme at jeg sitter med samme tanke i hodet selv.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Intressangt karrierebytte det der

I samme slengen kan jeg tilby deg et lengre engasjement og litt bedre (for dagen-derpå) + at jobber er vesentlig bedre betalt:

Verdens beste jobb ledig - Nettavisen

PS: Ta gjerne med familien

L...ets have fun!
    Nå prøver jeg å være så fordomsfri som mulig, men etter å ha studert egen korpus i speilet så fant jeg ut at jeg neppe ville ansatt meg selv i "Verdens beste jobb" all den tid det tydeligvis innebærer en del fysisk aktivitet. Kroppen min er nok bygd for pubrunder, kan ikke komme bort fra det

Men nå er det snart helg Madammen skal bort i helga, kun hjemmefor å sove. Gutttungen skal ha "barneselskap" i kveld, pizza og fim, mens jentungen skal i bursdag til en i klassen. Lurer på hva jeg skal finne på
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha Tandstad, Kongeinlegg i vinglepetter tråden! Lo så tårene trillet her jeg sitter!!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hehe, det var glimrende
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To timer til helg, kjøring hit og dit og all verdens bursdager.
    Gleder meg ja ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig helg!

Frode er sikkert på vei til styggværet i Trondheim nå tipper jeg.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldiggriser, jeg har jobbhelg!:cry:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    hehe det kalles økt forbrenning, samt suget etter energi.
    Trikset er å trene for så å spise SUNT i tillegg=)

Det innvolverer ikke kake...=)

om det er litt kontroll av vekta vil jeg anbefale å opprette konto hos:
    LIVESTRONG.COM - Health, Fitness, Lifestyle | LIVESTRONG.COM
    Det er gratis.
    Ligger så å si ALT av mat her. så veldig lett og fort gjort å holde oversikt over kalori/sukker/protein etc intaket sitt...
    Man får egen tabell/historikk +++ med andre ord KOMPLETT program, man kan også legge inn vekt høyde alder mål, så får man BMI beregning, samt man kan velge hvor mye man vil gå ned, så får man oppgitt hvor mye kalorier man da skal ha på max.
    Det som er tøft er at man legger til ting man gjør iløpet av dagen, for eksempel om du har tatt deg en times fjelltur kan du spise 600kcal mer den dagen liksom...

Man får dessuten opp litt øynene for hvor usunt enkelte ting er også...
    Jeg har kuttet så å si helt ut snop og junk etter å ha begynt med den loggingen.
    Man får sett ett kalorimål man skal holde seg innenfor...

Anbefaler også å styre unna brus med aspartam, da aspartam øker sultfølelsen (brus uten sukker inneholder aspartam).

Drikker du brus vil du også få mer oppblåst mage, ergo vil du spise mer en nødvendig bare fordi du ikke får den metthetsfølelsen.

Også anbefale å vente 20min før du tar deg en ny porsjon, da kroppen bruker 20min på å si fra at nå er jeg faktisk mett og fornøyd. ergo klarer man å kontrollere volumet mer.

Om du vil ha en naturlig måte å øke forbrenningen på og ikke ønsker å knaske superpiller anbefales det å spise mye chili (legg det under pålegget på brøskiven, i middagen osv)...

Det skal dog sies at å ta ting som øker forbrenningen er helt meningsløst om man ikke klarer å holde ut "sultfølelsen", spiser man hver gang man kjenner seg litt sulten så går vinning opp i spinning.

Om det er muskelbygging som står på agendaen, Protein Protein Protein. og les opp på Max OT teknikken (Max over training). Ett program som fungerer supert!
    Bra..

Nå er det igrunn ikke vekta jeg fokuserer på men heller en litt bedre kondis. Jeg skal sjekke ut å registrere meg på livestrong.com for det er jo alltid noe å lære på kostholdssia. Spiser vesentlig sunere nå en for få år si'a, masse salater og gode råvarer osv. Har helt slutta med margarin og veldig feit mat. Blir mye fisk og kylling, grovt brød osv. det hjelper på energistatusen.

Vi bruker rappsolje og jeg bruker litt god olivenolje i et utvalg retter (er glad i Italiensk mat). Når vi lager middager etc. nå så fokuserer vi mer på tilbehøret (salater etc) en selve hovedkomponenten "kjøtt/fugl/fisk". Bruker en del buljonger for smaktilsettning og er forsiktig med bruk av sauser. Bruker en del Crème Fraîche Lett eller mager kesam ev. litt melk når vi svinger opp sauser og har nesten slutta helt med "poser". Har funnet oss en bra butikk (Meny) mellom Moa og Ålesund med svært godt utvalg.

Vi synes begge at det er gøy med mat, da blir et enklere
    Vi er også glade i rå løk (rød) i salater etc. og det er jo veldig sundt og nydelig som saus: 2 store rødløk, 2 små SS Crème Fraîche Lett - 1 SS rapsolje - litt salt og en del pepper, prøver å være forsiktig med saltet også

Til min store fortvilelse har vi slutta helt med Cola (den eneste brusen vi drakk). Vi har innvilga oss hver vår glasscola på lørdagen sammen med en bedre middag/film siden vi ikke drikker hverken øl eller sprit (ever) det er feite greier det men litt kos er jo viktig. Søtsaker blir det mindre av selvom Larsemann er glad i sjokkiz og kake Det jeg merker er at jeg blir mer og meg kvalitetsbevist på smaker, jeg tror det har noe med at jeg vanlighvis spiser hjemmelagde kaker/mat og det man får på kafe begyner å bli dårlig. Det er få kafeer i dag som har egne/genuine kaker/mat. Kanskje det er like bra?

Etterhvert som åra har gått har vi testa en del hoteller og spisesteder i landet/utlandet, en av de beste smaksopplevelser jeg har hatt var/er ostekaka til Seljord Hotell, det beste er at Seljord er et stykke unna Eplemosten fra samme område har dukket opp hos menykjeden her og den er også ok - litt syrlig. Ostekaka blir servert med lokalprodusert iskrem basert på Ku, Sau og Gjeit isen er også enestående og rimelig umulig å få tak i andre steder en Seljord. De har også en del flotte kjøttprodukter.

Til slutt, vi har slutta helt med store kveldsmåltider (farlig) og spiser kun til faste tider, alt annet er bortkasta hvis man vil slanke seg, leve sunere, få bedre døgnrytme osv,osv. Mye avhenger av hva og når man spiser gett ..

L.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Nå prøver jeg å være så fordomsfri som mulig, men etter å ha studert egen korpus i speilet så fant jeg ut at jeg neppe ville ansatt meg selv i "Verdens beste jobb" all den tid det tydeligvis innebærer en del fysisk aktivitet. Kroppen min er nok bygd for pubrunder, kan ikke komme bort fra det

Men nå er det snart helg Madammen skal bort i helga, kun hjemmefor å sove. Gutttungen skal ha "barneselskap" i kveld, pizza og fim, mens jentungen skal i bursdag til en i klassen. Lurer på hva jeg skal finne på
    Godt vedlikehold av figuren er viktig! Du har jo en forholdshvis maskulin fremtoning og jeg støtter deg i ønsket om å opprettholde dette "Looket"

Hus eller hytte har du for deg selv i hele kveld .. TV'r/Pj'r er det over alt og det er fortsatt tid til å besøker den "brune" delen av dagligvaren. Jeg foreslår å pleie smaksløker samt passe på at kropp og skjel får en god helg ..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en flott gjenomgang av skjermkalibreringsverktøy folkens:

TEST: ColorMunki, Spyder 2 og 3, Eye-One Display - Akam.no

L.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort noe jeg aldri har gjort før. Reparert dvd-drivverk med teip!

Har vært plaget med drivverksstøy på H/K DVD22 periodevis og nå brøt ******* løs. Fant feilen fort, men hadde ikke noe å hjelpe meg med egentlig så da ble det teip. Spent på hvor lenge det varer egentlig

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tape kan brukes til så mangt

Nå er dagens treningsdyst ferdig og jeg er like våt under som uttapå jakka Det ble skikkelig kondistrening med bratte bakker opp og ned, deilig å være sliten ...

L.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har vi vært syke i noen dager, er vel svineinfluensa..

Men er man hjemme så har man jo litt å pusle med. Har holdt på litt med vanndråper og kamera

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hahaha Tandstad, Kongeinlegg i vinglepetter tråden! Lo så tårene trillet her jeg sitter!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moldefjorden i Sogn og Fjordane? Og kartutsnittt fra området rundt Molde?
    Blir forvirret jeg , men det skal jo ikke mye til ....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par kompiser var på besøk i dag tidlig..

Må vist begynne å knipse mer!
    L.

Side 1666 av 2256 FørsteFørste ... 666 1166 1526 1536 1546 1556 1566 1576 1586 1596 1606 1616 1626 1636 1646 1656 1662 1663 1664 1665 1666 1667 1668 1669 1670 1676 1686 1696 1706 1716 1726 1736 1746 1756 1766 1776 1786 1796 1806 2166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •