Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1664

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    du har en liten pm=)

BTW, om noen har noe spørsmål de gjerne vil jeg skal PRØVE å svare på, så send meg en PM, blir lite sjekking av tråden i en uke framover... har miniferie med madammen...
    Happy hollydays!

Har svart på PM'n - les den etter ferien din

Kos dere -

L.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så kjekt å se slike ting hos div produsenter for tiden:

* Due to legality in several countries, My Movies do not backup copy protected DVD, HD-DVD or Blu-ray titles. Users in countries that allow circumventing CSS and AACS copy protections when backing up their movies can install SlySoft AnyDVD or AnyDVD HD to remove these copy protections.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Aktive kanskje, Adam kanskje

Hvorfor vil du droppe veggen?

Går det bedre med junior? Håper han ikke får det slik for hver tann han skal ha.
    Junior sovna rekordfort, så det tok nok på. Men alt er vel.

Det blir forholdsvis mye jobb med veggen, og det har jeg nok av. Men det er litt problematisk å finne en tv-vegg som takler 50" på Ikea. Vurderer forresten disse.

XTZ 99.26 Walnut XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg nevnt før at jeg liker de XTZene?
    Var vel strengt tatt disse XTZ 99.26 Piano XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten det da, men de skal være kliss like teknisk.

Du har jo litt muligheter for å tilpasse disse med bøyle og plugger osv for å passe best mulig i rommet ditt også, i tillegg til at det er mye go'lyd i dem.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel de StephenM eller hva han het, hadde? Sanel hadde de også, men om det blir den typen så blir det den i valnøtt-utførelse. Slipper å tørke støv hele tiden.

Ellers dukker det opp lekkerbiskner på brukten av og til også. Vi får se. Ikke noe er avgjort enda.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stephenm hadde dem ja. Brukte hjemmesnekrede Hypex på dem. uCD400 han brukte i blokkene sine.
    Men han gikk over til JBL etterpå da ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har vært her nå, skolen har tatt mye av tiden, 80mil pendling på 3dager tærer litt på overskuddet kjenner jeg Men fri idag og seinvakt i morgen så det går fint! Fortsatt er det utrolig kjekt å gå skole igjen, litt usikker på om jeg går for masteren, men den frister utrolig, og i verste tilfelle sitter jeg med "bare" psykisk helsearbeid på papiret.

Var og så Inglorius Bastards i går, knakende god mannefilm! Noe som passet fint siden kåken vår var full av vinfulle knisejenter som fortsatt var her da jeg våkna eneste minnet fra en dunge vin kartonger og 5 jenter ligger på sofaen i fosterstilling og våkner ikke med mindre jeg fyrer igang motorsag i sofan

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare sett noen klipp fra den, men likte godt det jeg så. Siste kommentaren i dette klippet ruler.

YouTube - Inglorious Basterds (2009)- Interrogation

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har norsk nå noe som gjør meg mildt sagt frustrert. Ikke nok med at jeg hater faget, men i tilegg er læreren inkompetent og helt blåst i topplokket!

Har i oppgave å levere et produkt om kommunikasjon. Da sitter jeg her som et spørsmålstegn og aner ikke hvor jeg skal begynne. Kommer nok ikke til å begynne heller

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan begynne med denne spesifikke læreren sin evne til kommunikasjon. Burde få deg igang.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke-eksisterende Har knapt kommet en fullstendig setning uten avbrudd fra henne. Når det i tilegg er lagt opp til undervisning på data (vi har ikke lærebøker) og hun ikke klarer å bruke en datamaskin blir det vanskelig.

Vi skal levere 4 oppgave før jul og kan velge mellom omtrent 8 tema. Kommunikasjon utgår så jeg venter egentlig bare på neste tema

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da litt av en lærerplan?

Norsk som fag på en teknisk fagskole?

Har dere nynorsk også?

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg tykkjer at kommunikasjon skulle vore noko ein kunne forlange at dei einskilde pedagogane skulle vere i stand til å framsyne

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Har norsk nå noe som gjør meg mildt sagt frustrert. Ikke nok med at jeg hater faget, men i tilegg er læreren inkompetent og helt blåst i topplokket!

Har i oppgave å levere et produkt om kommunikasjon. Da sitter jeg her som et spørsmålstegn og aner ikke hvor jeg skal begynne. Kommer nok ikke til å begynne heller
    Oppåva:
    Analyser og drøft korleis kommunikasjon påverker mellommenneskelege relasjoner og sosiale strukturar?

hmm..

Her kan en feks diskutere hvordan dataalderen og markedsføringsteknikker har påvirket forholdet mellom gammel og ung. En 16åring i dag snakker på et helt annet nivå sammen med sin falmilie kontra for kun 20år siden. I dag handler det mye om å kjøpe seg fullkommen samt mestring av andres underholdningsdupeditter i mye større grad en før, mens det før handlet om ære og egenutvikklede egenskaper.
    Man kan også trekke paraleller til Uland der det tekniske nivået er svært lavt på grunn av inntekt etc.

Personlig synes jeg oppgaven er flott fordi den lærer deg å innse at det faktisk finnes store kommunikasjonsproblemer som må adresseres.
    Vi har kunnskapen til å løse disse problemene men har vi egentlig viljen? Det er jo mye enklere å si: Dette kan jeg ingenting om!!

L.

EDIT: Alternativt kan du diskutere hvordan en fotballklubb påvirker de sosiale og kommunikative strukturer i ei bygd.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det var da litt av en lærerplan?

Norsk som fag på en teknisk fagskole?

Har dere nynorsk også?

5 timer for uka. Et av målene i læreplanen er norsk litteratur etter 1814...

Men for et par år siden fikk man studiekompetanse av teknisk fagskole, det er 14 timer for uka. 4 av dem hadde vi på videregående så det var 10 timer norsk helt fram til 2007.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Eg tykkjer at kommunikasjon skulle vore noko ein kunne forlange at dei einskilde pedagogane skulle vere i stand til å framsyne
    Ikke sant

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Oppåva:
    Analyser og drøft korleis kommunikasjon påverker mellommenneskelege relasjoner og sosiale strukturar?
    Finnes ikke interessert.

Hvorfor får man aldri lære å sette opp skikkelige kontrakter, skrive søknader og formelle brev i norsk skole? Dette er en mellomlederutdannelse og i mine øyne har mellomledere innen Elektro mer bruk for det nevnt ovenfor enn å diskutere kroppsspråk og Ibsen.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes ikke interessert.

Hvorfor får man aldri lære å sette opp skikkelige kontrakter, skrive søknader og formelle brev i norsk skole? Dette er en mellomlederutdannelse og i mine øyne har mellomledere innen Elektro mer bruk for det nevnt ovenfor enn å diskutere kroppsspråk og Ibsen.
    Men har dere ikke slike ting som fag? Bedriftsøkonomi? Entreprise-juss osv..?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes ikke interessert.

Vel, av og til må man gjøre ting man ikke vil! that's life!

Er enig med deg i at lite administrasjonelle oppgaver og læring kan være et problem. Det betyr ikke dermed at det ikke er matnyttig for "dere" å trekke paraleller og konklusjoner innen kommunikasjon.....Som faktisk også handler om sammarbeidsevner og evne til å trekke konklusjoner om grenser i feks: en kontrakt!

Alle mine (proffe) kontrakterfaringer er gjordt med mennesker med meget høy sosial bevisthet og utdannelse. Å lage kontrakter handler jo om å teste grenser innenfor en generell oppfatning av "noe". Det er sef. ikke alle som trenger en dyp sammfunnsforståelse for å skrive en kontrakt men det hjelper.

Dere burde alikevel få muligheten til å velge noen timer med Admin/Ledelse/Kontor med enkel budsjetering, internasjonalisering, logistikk osv. Det er dumt at man ikke har "lynkurs" i dette.

PS:
    * Søknader og formelle brev-Maler finnes i alle tekstbehandlingsprogram.
    * Kontrakter: Gratis kontrakter på internett | Paragrafen.no
    ** Mange fagforbund arrangerer kurs i kontraktskriving!
    * Denne bør man også lese: Adekvat Info AS - Boken BedriftsABC'n 2009 utgave

L.

EDIT:
    Tipper du vet det men her finner du mye info på ditt felt:
    El og it forbundet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det foresten i tippeligaen?

Side 1664 av 2256 FørsteFørste ... 664 1164 1524 1534 1544 1554 1564 1574 1584 1594 1604 1614 1624 1634 1644 1654 1660 1661 1662 1663 1664 1665 1666 1667 1668 1674 1684 1694 1704 1714 1724 1734 1744 1754 1764 1774 1784 1794 1804 2164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •