Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1659

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Holder på å ordne oss til familieselskap i firetida her, lader opp med Rammstein, men jentungen prøver å ta livet av anlegget sitt med Maria Mena høres det ut som.
    Må vel til å vaske over noen gulv her straks. Har faktisk tørket støv av anlegget, og det trengtes virkelig
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Joda, det kan bli veldig bra :-D

Tenker litt på det som en ny start med store muligheter....
    Det høres ikke bra ut for oss.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å rydder litt etter oppussing og maling. Blir så koselig atte! :-D

Ble Sopranos i går istedet for "Menn som hater kvinner" på BD. Mulig vi tar det i kveld istedet. Blir ikke gjort så mye mer den kommende uken da W reiser bort i morgen og kommer tilbake sent torsdag. Fredag er det tur til bartebyen. Får satse på at modern kan ta seg en tur uken etter slik at jeg får pusset opp resten av stuen/spisestuen. Skulle hatt 5-6 turer på bossplassen også.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på "Menn som hater kvinner" på BD jeg også... Men det er ikke et år en gang siden jeg leste hele trilogien.

Er litt redd for å bli skuffet over filmen. Samtidig husker jeg jo rimelig godt hva det handlet om, hehe

Noen som har lest bøkene og sett filmen?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest en bok på så lenge jeg kan huske, så sånn sett er jeg safe.

W har hele serien stående i bokhylla her, og det er faktisk de jeg har hatt mest lyst å lese når jeg en sjelden gang vurderer det.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Frøkna har det og filmen var visstnok en skuffelse med tanke på at boka var en av de beste hun har lest. Men filmen var helt grei da.

Nyoppstått! Deilig

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Frøkna har det og filmen var visstnok en skuffelse med tanke på at boka var en av de beste hun har lest. Men filmen var helt grei da.

Nyoppstått! Deilig

Ja det var jo litt det jeg var redd for...tror nok at jeg drøyer å se de filmene i noen år. Bøkene var meget bra!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltid gøy å handle nye ting her i heimen, kanskje mest fordi man plumper opp i morsomme statistikker...?!?

Når vi skal handle nye ting (dyre ting) går vi alltid gjennom budsjettet og ser hva som kan gjøres med det "kalles: kreativ bokføring"

Jeg fant ut at jeg drikker kun 1-1,5Kg kaffe (bønner) pr måned! det er veldig lite bønner med tanke på hvor mye kaffe det gir. Maskina kverner kun opp det den trenger til 1 kopp så svinnet er ekstremt lite.
    En helt ok kaffebønne koster 99.- pr. kilo + frakt (99.- uansett mengde best.)

Det hadde vært utrolig morro å sammenlignet med filterkaffe for å se differansen - God økonomi er det uansett.

L.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbeltpost!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Lurer litt på "Menn som hater kvinner" på BD jeg også... Men det er ikke et år en gang siden jeg leste hele trilogien.

Er litt redd for å bli skuffet over filmen. Samtidig husker jeg jo rimelig godt hva det handlet om, hehe

Vi kjøpte filmen i går/fårigårs har ikke sett den enda men skal bli morsomt. Det erskjelden jeg blir veldig skuffet over en filmatisering ettersom de vanlighvis er veldig annerledes fra "opphavet".

Har ikke lest bøkene (tror jeg) men mulig at jeg hører dem en gang.

L.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Har ikke lest bøkene (tror jeg) men mulig at jeg hører dem en gang.
    L.
    Hehe, er du litt distre?

Har en gammel kompis som er seriøst distre..... vi dro på kino sammen en gang, en halvtime ut i filmen sier han plutselig: Shit denne filmen har jeg jo sett før...

Det viste seg at han var på samme film en uke tidligere.

hehe

Det fjerneste var vel at det tok han en halvtime å fatte det da.. :?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frode, kan du ringe meg ??

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltid gøy å handle nye ting her i heimen, kanskje mest fordi man plumper opp i morsomme statistikker...?!?

Når vi skal handle nye ting (dyre ting) går vi alltid gjennom budsjettet og ser hva som kan gjøres med det "kalles: kreativ bokføring"

Jeg fant ut at jeg drikker kun 1-1,5Kg kaffe (bønner) pr måned! det er veldig lite bønner med tanke på hvor mye kaffe det gir. Maskina kverner kun opp det den trenger til 1 kopp så svinnet er ekstremt lite.
    En helt ok kaffebønne koster 99.- pr. kilo + frakt (99.- uansett mengde best.)

Det hadde vært utrolig morro å sammenlignet med filterkaffe for å se differansen - God økonomi er det uansett.

L.
    Nå er ikke jeg inne på kaffe, men jeg kjøpte 5kg filterkaffe for 200 forrige uke. Ikke direkte dyrt det heller.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Nå er ikke jeg inne på kaffe, men jeg kjøpte 5kg filterkaffe for 200 forrige uke. Ikke direkte dyrt det heller.
    Det var billig! wow - Nå er det jo slik at smaken er som baken osv så en sammenligning bør jo foretas med så likt utgangspunkt som mulig (uten at jeg vet åssen kaffe du kjøpte)

Den "billig kaffen" jeg kjøper ligger hakket over Evergood i bønnekvalitet, så jeg går ikke for det billigeste men prøver sef. alltid nye merker og brennekvaliteter når det kommer no nytt. Ekke no' poeng å betale mer osv..

Nordmenn drikker 9,5Kg kaffe pr år (gjennomsnitt av alle innbyggere over 16år)! Det er mye det! - Bare Finland og Danmark som drikker mer i verden!

Noen som drikker Evergood her? Priser? 6-7kopper pr. dag? Kaffe kjøpes i Norge?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var billig! wow - Nå er det jo slik at smaken er som baken osv så en sammenligning bør jo foretas med så likt utgangspunkt som mulig (uten at jeg vet åssen kaffe du kjøpte)

Den "billig kaffen" jeg kjøper ligger hakket over Evergood i bønnekvalitet, så jeg går ikke for det billigeste men prøver sef. alltid nye merker og brennekvaliteter når det kommer no nytt. Ekke no' poeng å betale mer osv..

Nordmenn drikker 9,5Kg kaffe pr år (gjennomsnitt av alle innbyggere over 16år)! Det er mye det! - Bare Finland og Danmark som drikker mer i verden!

Noen som drikker Evergood her? Priser? 6-7kopper pr. dag? Kaffe kjøpes i Norge?
    Etter at jeg sluttet å røyke så halverte kaffedrikkingen seg brått. Nå prøver jeg å holde meg til en 2-3 kopper om morgenen. De blir sponset av jobben, det er Evergood filterkaffe der.

Så det blir ikke laget mer enn 2-3 kanner kaffe i helgene her da. Ja også blir det jo noen kanner i uka når man har besøk da.... kaffe er sosiale greier.

Tidligere sverget jeg til Evergood, men nå prøver jeg å variere mest mulig, så jeg kjøper så forskjellig jeg kan for hver gang, til og med økologisk (den smaker faktisk brukbart). Men det går stort sett på filterkaffe på Moccamasteren.

Kjøper inimellom noe presskanne kaffe som man maler selv på en slik automat i butikken.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det mest i Evergood for tiden. Før var det bare Friele, men den er litt for "sur". Det blir litt Friele fremdeles, men det er fordi Rema ikke har Evergood.

Fikk en fantastisk god kaffe i gave i vår. Den var kjøpt hos "Tante Brun" på Moa, men jeg husker ikke navnet. Mener navnet minnet meg om et japansk fjell......

Det drikkes ikke mer enn maks 2 kopper kaffe om dagen her i gården. Av og til går det en uke uten.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mmmmmmmmmmmmmmm....... Prince-epler rett fra treet i hagen. :-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpte 12,5kg for 500 på obs.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor dag her hjemme. Theodor gikk to skritt uten å falle, og i tillegg klatra han opp i sofaen for første gang. :-D NÅ begynner det å bli action her.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, da er moroa over!

Side 1659 av 2256 FørsteFørste ... 659 1159 1519 1529 1539 1549 1559 1569 1579 1589 1599 1609 1619 1629 1639 1649 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1669 1679 1689 1699 1709 1719 1729 1739 1749 1759 1769 1779 1789 1799 2159 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •