Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1657

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres ikke ut som temperatur skal være et preoblem, men det kan jo være at en lodding eller to har fått seg et støt i løpet av turen over atlanteren. Da kan det skje ting selv om temperaturen ikke er spesielt høy.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Nå har jeg fått en fantastisk middag av Pus og etter dagens FilmHandleRush (ca 15stk) har vi en del å finne på i friti'a fremover.

Handla en Tefal Quick&Hot som tryna i renseprosessen - Dro tilbake til Lefdal å henta en ny.....som tryna i renseprosessen oxo!! brent printplate lukt og sikringen gikk (treig 16A) så da finner vi på noe annet, jeg gidder ikke prøve alle i butikken!

___NASer_og_Andre_Problemer___
    Vi har også snakka om muligheten for å mekke til et kopirack (10 dvdspillere som lager isofiler til NAS) en slik spiller koster under 200.- så det burde gå bra prismessig, nå må vi bare finne ut om det går rent hw-messig... (alt dette for å spare tid) Les: batch!
    Sveeeeeeeenand - er du der?
    Dette hørtes jo VELDIG interessant ut!
    Link til ett slikt produkt?
    ser ikke at dette skal være noe problem å samkjøre med en Qnap...
    Da den har mulighet for:
    -auto backup fra andre plasser
    -Hurtig kopi av ting som minnepinner, kamera osv gjennom usb portene
    -Samt blir som en vanlig harddisk delt på nettverk.

Hindringen her blir egentlig hvordan den auto backup saken du snakker om er satt opp/har mulighet for å settes opp.
    Som sagt dette virket VELDIG interessant!

Det som irriterer meg er at ikke Qnap har en egen Systemlink, slik at man kunne kjøpt til rene flerdisk kabinett og koblet til. mulighet for å hatt en mindre modell og bare kjøpt til hdds kabinett for utbygging. Det hadde vært ei utrolig feit løsning...
    De kunne kjørt fiberlink liksom...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Dette hørtes jo VELDIG interessant ut!
    Link til ett slikt produkt?
    ser ikke at dette skal være noe problem å samkjøre med en Qnap...
    Da den har mulighet for:
    -auto backup fra andre plasser
    -Hurtig kopi av ting som minnepinner, kamera osv gjennom usb portene
    -Samt blir som en vanlig harddisk delt på nettverk.

Hindringen her blir egentlig hvordan den auto backup saken du snakker om er satt opp/har mulighet for å settes opp.
    Som sagt dette virket VELDIG interessant!

Det som irriterer meg er at ikke Qnap har en egen Systemlink, slik at man kunne kjøpt til rene flerdisk kabinett og koblet til. mulighet for å hatt en mindre modell og bare kjøpt til hdds kabinett for utbygging. Det hadde vært ei utrolig feit løsning...
    De kunne kjørt fiberlink liksom...
    Leser på harde livet!

Nå har jeg funnet ut at Mac The Ripper kan rippe (sorry - ta backup) av 2 dvd'r samtidig. Det som undrer meg er hvor lite info det finnes om dette. Det finnes jo mange proffe mediaservere som lar deg legge filmene dine på hd men jeg antar de bruker egenproduserte apper for dette. Lovlig MÅ det være ettersom disse systemene selges over "vanlig" disk!

Problemet med eksisterende løsninger er at man kun kan lagre 200 filmer for rundt 100.000.- ILLE!!! Jeg fortsetter mitt søk og håper jeg kommer i mål - en gang..

PS: Det finnes bøtter og lass med "CD-Towers" der man legger master øverst og brenner X antall kopier. Værre med løsninger som kopierer fra X antall spillere til HD..! usk-

L.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser på harde livet!

Nå har jeg funnet ut at Mac The Ripper kan rippe (sorry - ta backup) av 2 dvd'r samtidig. Det som undrer meg er hvor lite info det finnes om dette. Det finnes jo mange proffe mediaservere som lar deg legge filmene dine på hd men jeg antar de bruker egenproduserte apper for dette. Lovlig MÅ det være ettersom disse systemene selges over "vanlig" disk!

Problemet med eksisterende løsninger er at man kun kan lagre 200 filmer for rundt 100.000.- ILLE!!! Jeg fortsetter mitt søk og håper jeg kommer i mål - en gang..

PS: Det finnes bøtter og lass med "CD-Towers" der man legger master øverst og brenner X antall kopier. Værre med løsninger som kopierer fra X antall spillere til HD..! usk-

L.
    finnes masse programmer rundt forbi som gjør slike operasjoner ved ett tastetrykk,
    men klart ved en slik samling er det kjekt å ha en dedikert maskin som gjør jobben, gjerne en som automatisk henter tittel på film fra disk og kaller isoen deretter.
    Ett stort bonus er jo en man har mulighet for å laste opp en liten dunge med plate omgangen. slipper man å bytte plate hvert 10ende minutt liksom...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes masse programmer rundt forbi som gjør slike operasjoner ved ett tastetrykk,
    men klart ved en slik samling er det kjekt å ha en dedikert maskin som gjør jobben, gjerne en som automatisk henter tittel på film fra disk og kaller isoen deretter.
    Ett stort bonus er jo en man har mulighet for å laste opp en liten dunge med plate omgangen. slipper man å bytte plate hvert 10ende minutt liksom...
    Jepp, jeg tester 3 program nå. Antagelig velger jeg et program fra SusukiDVD det tar en full iso-backup på ca 20min (6.1GB).

Dette hadde vært tingen for meg og Pus:
    Maxtet - CD/DVD Loaders – Loading CDs and DVDs

L.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en skikkelig filmkveld, har sett Taken, The Kingdom og Hancock. Alle 3 skikkelig bra filmer :-D Er ikke så ofte det er full klaff!

:-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen.

Lurer på å stikke på Matfestivalen i byen i dag. Vi får se an vær og føreforhold.

Ellers blir det vel til å male ferdig de Smartpanelene som er på plass. Hele stua/spisestua er ikke ferdig platet, men den delen vi oppholder oss mest i er ferdig. (unntatt tv-veggen)

Neste helg blir det Trondheimstur på hele familien. Reiser fredag og kommer hjem mandag. Tenker det blir en tur på div hifi-sjapper på lørdagen for min del. Vi tar Ikea på vei hjem mandag.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frode stiller dumme spm...

Finnes det eksterne optiske drev som er regionsfrie? Gjerne Blu-Ray kompatible også. Når jeg prøver å rippe med W sin maskin, må jeg skifte regionskode for dette drevet. Men det kan jeg jo bare gjøre noen få ganger....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Frode stiller dumme spm...

Finnes det eksterne optiske drev som er regionsfrie? Gjerne Blu-Ray kompatible også. Når jeg prøver å rippe med W sin maskin, må jeg skifte regionskode for dette drevet. Men det kan jeg jo bare gjøre noen få ganger....
    Du må nok bruke programvare for dette hvis du ikke vil kjøpe Slysoft sitt verktøy. Du finner muligens en gratisversjon her:
    Region free tools

L.

EDIT: Om tu vil/tør kan du endre firmwaren til spilleren fysisk med en "hacket" firmware som du evt. finner her:
    The rpc1.org files database

Det finnes pt. ingen regionfrie cd/dvd-rom spillere, det ekke lov!

EDIT II: Hva er dumt med et slikt spm? Det er vel ikke akkurat allemannskunnskap?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forstår jeg ikke helt Lars..... Jeg har to programmer på maskinen min nå som takler flere regioner. AnyDVD og makemkv. Problemet er at jeg får opp en feilmelding der jeg får beskjed om at drevet mitt har feil region og må forandres. Dette kan jeg bare gjøre 3 ganger.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forstår jeg ikke helt Lars..... Jeg har to programmer på maskinen min nå som takler flere regioner. AnyDVD og makemkv. Problemet er at jeg får opp en feilmelding der jeg får beskjed om at drevet mitt har feil region og må forandres. Dette kan jeg bare gjøre 3 ganger.
    I utgangspunktet skal anydvd fjerne behovet for å sette rpc (region code). Det kan være at anydvd ikke klarer å fjerne kopisperren på den/de aktuelle platene, jeg har opplevd dette mange ganger før. Søk på internett vedr. ripping av de platene du sliter med for å finne info om hva du skal gjøre.

Du kan ev. prøve å overstyre regionkoden med en annen "regionkodefjerner". Feks. DVDidle:
    Copy DVD Movie to DVDR! Remove Any DVD Copy Protection!

AnyDVD:
    Hele poenget med denne programvaren er å fjerne:
    Regionkode, Macrovisionkode, Krypterinskoder (CSS) osv.
    Det er derfor viktig å oppgradere programmet ofte fordi dvdprodusentene endrer og forbedrer krypteringsteknikken OFTE!

På forumet til AnyDVD finner du mye bra info!

Blir mye info dette, prøv å google filmene dine:
    "Can't ripp **filmens navn** with anydvd"

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man får mulighet til å skifte 3 ganger. Låser seg på den siste sonen du velger.
    Da er den sonelåst.
    Man kan unngå dette ved enten softwaremodding eller firmware oppgradere dvdrom en.
    Jeg har som oftest pleid å firmware oppgradere DVDromen, da man slipper å tenke på ditta hver gang man formaterer og innstaller op igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man får mulighet til å skifte 3 ganger. Låser seg på den siste sonen du velger.
    Da er den sonelåst.
    Man kan unngå dette ved enten softwaremodding eller firmware oppgradere dvdrom en.
    Jeg har som oftest pleid å firmware oppgradere DVDromen, da man slipper å tenke på ditta hver gang man formaterer og innstaller op igjen.
    Rent teknisk?
    Vil et drev spørre om sonekode 3-5 ganger uavhengig av rpc overstyring for så å bli overstyrt uansett hvilken sone som ble den siste?

Til Frode:
    Jeg ville ha tenkt meg om før jeg firmwareoppgraderte en dvd-rom feks. på en bærbar maskin, disse er ofte mye dyrere en externe rom'er (de ext. kan byttes ut med billige rom'er).

L

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent teknisk?
    Vil et drev spørre om sonekode 3-5 ganger uavhengig av rpc overstyring for så å bli overstyrt uansett hvilken sone som ble den siste?

Til Frode:
    Jeg ville ha tenkt meg om før jeg firmwareoppgraderte en dvd-rom feks. på en bærbar maskin, disse er ofte mye dyrere en externe rom'er (de ext. kan byttes ut med billige rom'er).

L
    1. litt usikker, da jeg ikke har prøvd dette, bare firmware oppgradert på direkte=)

2. Ser ikke noe problem med å firmware oppgradere en dvd-rom så lenge man finner riktig firmware, det skal dog sies at man skal vite hva man driver med.
    slimdvd rom er blitt billigere en tidligere, men ja fremdeles dyrere en standard 5,25" drev=)

Over til en annen ting.
    Fakkern jeg er blitt siiinnsykt avhengig av iphonen min nå, det er blitt en kjær følgesvenn, alt fra:
    *treningsveilederen min/ diettkontroll (Livingstrong.com utrolig bra!)
    *"Gameboy" Farmfrenzy ett MUST
    *Squeezebox fjernkontroll (Fungerer KONGE! Ipenguin)
    *Shazam utrolig kjekt om man hører en sang på radioen man likte, analyserer
    lyden og finner ut artist og sangnavn!
    *Norgesavisa, hold deg oppdatert på de avisene du er interessert i, av ett
    greit utvalg
    *Poi Warner No more flashing photoboxes!
    *Itranslate oversetter fram og tilbake fra 16 språk, tar hele setninger
    GENIALT!
    *Yr.no program ikke så veldig viktig egentlig, trenger bare titte hodet ut av vinduet

Ett tips, kjøper man iphone så kjøp Zagg screen protection Invisible shield!
    Mye bedre en noe av de andre beskyttelsene der.
    Livstidsgaranti mot riper (samme film som de bruker for å beskytte rotorbladene på helikopter).
    Koster 200kr på ripefritt.no men vel verdt pengene.
    lett og ha på og resultatet blir strøkent, klarer ikke se at det er på nesten.

Det som også er kjekt er at det blir mer behagelig å holde den, blir ikke så glatt... kan holde neven nesten loddrett uten at den sklir ut av håndflata!
    Men ikke på en klissete måte (dvs den samler ikke lommerusk...)

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste helg blir det Trondheimstur på hele familien. Reiser fredag og kommer hjem mandag. Tenker det blir en tur på div hifi-sjapper på lørdagen for min del. Vi tar Ikea på vei hjem mandag.
    Såpass. Skal dere ligge på hotell da eller?

Omtrent verste tiden på Ikea rett etter skolestart i Trondheim, men på en mandag så er det nok ikke på det verste

Anbefaler på det sterkeste å unngå en mann med halvlangt mørkt fett hår på Tonart som ser veldig sløv ut. Han er håpløs! Prøv å få igang en samtale med den lille asiaten i stedet, entusiast som du kan diskutere sammen med i timevis

Hvor skal dere kjøre foresten? Vet ikke hva som er raskest mellom Ålesund og Trondheim jeg, er jo en del stengte veier for tiden også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ringe med den også Svenn-Andre?

W reiser mye i jobben, og dette blir en bonushelg på hotell ja. Vi må betale fra søndag til mandag, men det er greit. Blir vel Åndalsnes/Dombås tenker jeg.

Fikk godsaker i posten i dag. W sin etterlengtede "Menn som hater kvinner" på BD kom. I tillegg "Madagaskar 2" (BD) og "Rammstein-Volkerball" på DVD. :-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det MYE lenger?

Sparer kanskje litt på ferjeutgifter.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha med tilhenger, og når jeg i tillegg HATER ferjer er valget enkelt.

Edit: 1 time ekstra ifølge Gule Sider.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor på kysten, hater ferjer... Noe som ikke stemmer her

Oppgir gule sider en time så er det mindre. Å kjøre går fortere enn hva gule sider mener, men ferjer tar ofte lenger tid enn gule sider kalkulerer.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt en Nissin blitz fra maxsaver.net, som i praksis er en kopi av speedlite 430 blitzen, men mye billigere etter hva jeg har forstått

Side 1657 av 2256 FørsteFørste ... 657 1157 1517 1527 1537 1547 1557 1567 1577 1587 1597 1607 1617 1627 1637 1647 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1667 1677 1687 1697 1707 1717 1727 1737 1747 1757 1767 1777 1787 1797 2157 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •