Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1656

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    ooh missforstod jeg deg nå?
    trodde du mente å ta backup av dvd plater til ISO fil for å ha på NASen jeg?
    Å-JA ... finn gjerne ut av hva det heter.. jeg har nok missforstått deg ikke omvendt!

L

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Dette er bar irriterende!

Ikke en eneste feil eller bugg eller no!
    Systemet er oppgradert fra 32 til 64bit og på toppen av det hele har oppgraderingen medført at jeg har ca 7GB mer plass på HD'n!

Jeg er nesten flau av å ha brukt halve livet mitt på Win OS!

Nå skal jeg prøve å finne feil her...

L.
    Hehe din lille Apple fanboy=P

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    OG i tillegg er det store planer her kanskje...

Dere skal ikke se bort i fra at det er mere som kommer ut på torget.....

Er veldig i tenkeboksen akkurat nå, sliter med en mannevond X, ny dame, nye forretningsplaner, flytting, ganske enkelt så dreier det seg om og starte på nytt ett annet sted... vi får se når jeg kommer tilbake fra Kina.....
    Heisan Espen.

Vi er kommet i hus og du er muligens på vei ut! Vel, en ting er sikkert... KOS DEG I KINA !!! Jeg ringer en gang i nærmeste fremtid..

L.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Virker fryktelig tungsolgt de greiene der
    Det er det. Tror grunnen er at det er en sjelden serie, og folk har ikke hørt om de. Men Ti6k til 7k er utrolig mye ht for pengene. Har tipset brodern, men har ikke hørt noe fra han enda.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj. Det var triste nyheter Espen... Må føles fryktelig bortkastet både for deg og de som har hjelpt deg om du må gi opp kinoen nå... Men det er jo selvsagt ikke noe man kan styre alltid. Uansett. Du har vår fulle støtte!!

Venter på Chris jeg. Akkurat nå bruker jeg den ene Ti6k som tv-stativ. (Den er selvsagt pent pakket ned.)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått både John Mayer BD og Johnny Cash dvd i posten Frode!

Blir nok litt spilling i kveld
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har hatt på Cash på tv-en mens vi mala i dag. Ble litt skuffet da det var lite Cash og mye annet rart...

Men John Mayer ruler huset.

Kan sterkt anbefale denne forresten. Vi hadde cd-en fra før, men måtte bare ha dvd-en også. Vi får høre hvordan sangene ble til, og får se fra innspillingen. Koselig!

Amazon.com: A Hundred Miles Or More: Live From the Tracking Room: Alison Krauss: Music

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt lei meg nå Espen, men så slo det meg at du kanskje flytter nærmere, og ikke lenger bort...?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har sikkert tenkt seg nærmere folkeskikken, så da er kanskje Langevåg akkurat passe

Tenkte ikke spesielt på deg med Adame, var vel mer en del av føljetongen Frode
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått en fantastisk middag av Pus og etter dagens FilmHandleRush (ca 15stk) har vi en del å finne på i friti'a fremover.

Handla en Tefal Quick&Hot som tryna i renseprosessen - Dro tilbake til Lefdal å henta en ny.....som tryna i renseprosessen oxo!! brent printplate lukt og sikringen gikk (treig 16A) så da finner vi på noe annet, jeg gidder ikke prøve alle i butikken!

___NASer_og_Andre_Problemer___
    Vi har også snakka om muligheten for å mekke til et kopirack (10 dvdspillere som lager isofiler til NAS) en slik spiller koster under 200.- så det burde gå bra prismessig, nå må vi bare finne ut om det går rent hw-messig... (alt dette for å spare tid) Les: batch!
    Sveeeeeeeenand - er du der?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå koblet ht-kabler direkte i terminaler og det fungerte ypperlig. En stund i allefall. Mistenker at forsterkeren kun går i protect når den har blitt lunken nå. Skal få svar på det ganske snart, den er under oppvarming

Men jeg forstår fremdeles ikke hva problemet kan være. Skal også prøve å skifte signalkabler og se om det gjør noe fra eller til. Jeg tviler siden jeg har målt signalkablene, men jeg utelukker ihvertfall kabler totalt med å prøve andre. Har fremdeles 5,2-5,3ohm på alle høyttalerkabler og med/uten 12V trigger spiller ingen rolle.

Frister ikke å sende beistet tilbake til Usa............... :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mohahaha !

har fått lov / tvinget til og bruke pappas 7,6liter V8'er i morra (mens han er på jobb)
    må tømme bensin tanken på den (tar ikke lang tid..) bensinmåleren ehm funker ikke.. og bilen skal bli satt inn for vintern..

blir morro og se eldre folk shocka av at en 19 åring kjøre amerikaner hehe

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med fag/svenneprøven?

Synes nesten synd på deg som må tømme bilen for bensin
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvordan går det med fag/svenneprøven?

Synes nesten synd på deg som må tømme bilen for bensin
    går treigt og sliter med den skriftlige delen av prøva..
    ikke lett og bygge sterio benk når jeg har bare laget kjøkken og baderoms møbler.. og har nesten null erfaring med og bygge uten "tegning" (må tegne selv)

tror tandstad vil føle presset om ikke så lenge når han skal ta svennebrev..

tror jeg må fylle på litt bensin bruker sikkert liter pr 10min vertfall med min kjøre stil

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer testing tilsier at problemet uteblir når forsterkeren får stå åpent og spille på rundt 90db. Da blir den ikke spesielt varm, kaldere enn hendene mine, og alt fungerer smertefritt. Tipper den ligger på rundt 50 grader i stereobenken og da får jeg bare problemer. Så nå blir første steg å teste grundig mens den står på gulvet med flere kubikk luft rundt seg.

Fungerer det over tid så perforerer jeg stereobenken og putter inn en vifte. Har en 140mm vifte fra en strømforsyning som er musestille som jeg skal prøve å kjøre med spenning fra 12V trigger, må bare lese hvor høy belastning Yamaha tåler på denne utgangen, regner med det går greit.

Det er altså lys i tunnelen, får bare håpe at det ikke er toget som kommer imot

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Busengdal
    går treigt og sliter med den skriftlige delen av prøva..
    ikke lett og bygge sterio benk når jeg har bare laget kjøkken og baderoms møbler.. og har nesten null erfaring med og bygge uten "tegning" (må tegne selv)

tror tandstad vil føle presset om ikke så lenge når han skal ta svennebrev..
    Det ordner seg nok skal du se! De fleste føler presset og det er som oftest de som ikke føler presset som stryker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ordner seg nok skal du se! De fleste føler presset og det er som oftest de som ikke føler presset som stryker.
    vi får se

møbelet blir vertfall god kvalitet ! det skal jeg love. men svennebrev skal vel vise at jeg kan dokumentere prosessen? og ha innsikt i produksjon eller noe.. 8)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer testing tilsier at problemet uteblir når forsterkeren får stå åpent og spille på rundt 90db. Da blir den ikke spesielt varm, kaldere enn hendene mine, og alt fungerer smertefritt. Tipper den ligger på rundt 50 grader i stereobenken og da får jeg bare problemer. Så nå blir første steg å teste grundig mens den står på gulvet med flere kubikk luft rundt seg.

Fungerer det over tid så perforerer jeg stereobenken og putter inn en vifte. Har en 140mm vifte fra en strømforsyning som er musestille som jeg skal prøve å kjøre med spenning fra 12V trigger, må bare lese hvor høy belastning Yamaha tåler på denne utgangen, regner med det går greit.

Det er altså lys i tunnelen, får bare håpe at det ikke er toget som kommer imot
    Hvis det ender med besøk i løpet av høsen kan jeg ta med IR termometer, så kan du se relativt nøyaktig hvilke temperaturer du har på forskjellige plasser.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Busengdal
    vi får se

møbelet blir vertfall god kvalitet ! det skal jeg love. men svennebrev skal vel vise at jeg kan dokumentere prosessen? og ha innsikt i produksjon eller noe.. 8)
    Det brukes mange fine ord. Jeg blir redd hver gang jeg leser hvilken kompetanse som kreves, men det går veldig bra hver bidige gang

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvis det ender med besøk i løpet av høsen kan jeg ta med IR termometer, så kan du se relativt nøyaktig hvilke temperaturer du har på forskjellige plasser.
    Ikke dumt! Metoden med å holde hånda oppå chassiet der det er varmest er ikke så veldig nøyaktig. Men jeg har hatt vesentlig varmere forsterkere uten problemer før.

Side 1656 av 2256 FørsteFørste ... 656 1156 1516 1526 1536 1546 1556 1566 1576 1586 1596 1606 1616 1626 1636 1646 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1666 1676 1686 1696 1706 1716 1726 1736 1746 1756 1766 1776 1786 1796 2156 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •