Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1653

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

din feil tandstad!! 8)

ja no fekk ej for ca 30min sia, svennebrev oppgava mi!!

jeg har fått i oppgave og lage ein tv/media benk! (som tandstad nevnte en uken før..)

"produkte" skal inneholde følgene:
    - underskap med dør og skuffe
    - høyskap med "dør" og hyller

noe ala dette:

noen her inne som har noen gode ide'er på design?

er litt begrenset med hva som kan bli gjort.. eneste material jeg har til rådighet er sponplater og benkeplate i spon, blir ikke noen form for freste buer eller profiler..
    rett og slett et enkelt og flatt møbel

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Busengdal
    ja no fekk ej for ca 30min sia, svennebrev oppgava mi!!

jeg har fått i oppgave og lage ein tv/media benk! (som tandstad nevnte en uken før..)

"produkte" skal inneholde følgene:
    - underskap med dør og skuffe
    - høyskap med "dør" og hyller

noe ala dette:

noen her inne som har noen gode ide'er på design?

er litt begrenset med hva som kan bli gjort.. eneste material jeg har til rådighet er sponplater og benkeplate i spon, blir ikke noen form for freste buer eller profiler..
    rett og slett et enkelt og flatt møbel
    Ikea er vel en bra kilde for kreative løsninger.

L

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har brukt dagen til og tegne
    her er resultate
    http://busengdal.nl/designet.jpg

men høyskape blir ikke slik, skal se om jeg får tak i ei "alu" dør som har frostet glass..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den så bra ut jeg Ikke sikker på om jeg ville hatt det, men det er fordi jeg er skeptisk til dører og skuffer i slike benker, noe de som designer slike møbler ikke tar særlig mye hensyn til

Her har vi fått handlet litt klær til ungene, klipt plena, startet å spyle trappa og fått unna litt klesvask. Har vært supert vær i dag, men i mporgen når jeg kan slute to regner jeg med at det blir drittvær...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Iphone 3gs en kommet i hus!
    Så var det bare å finne ut hvilke programmer som er "Must Have".
    Noe tips?
    Driver å leter ett prog for å ha kontroll på forbruket (sms,samtaler,data osv), gjerne som stykker opp pr mnd, så hver ny måned så blir det nytt diagram...

Har ikke ubegrenset av alt liksom... så derfor greit å holde litt kontroll på en telefon som absolutt liker seg 100% online=P

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, da var den nye datamaskinen kommet på plass. Har skjedd ting de siste 4 årene sikkert for denne er raskere med Vista enn min gamle med XP. Gleder meg til Win 7 22" skjerm med 1080p oppløsning er heller ikke å forakte selv om den har en død pixel. Den var i det minste billig

Ellers har dagene gått med på skolebenken og kveldene på diverse maling, elektrikerarbeid og en del andre nødvendige gjøremål.

Men nå er det snart leggetid.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Synes den så bra ut jeg Ikke sikker på om jeg ville hatt det, men det er fordi jeg er skeptisk til dører og skuffer i slike benker, noe de som designer slike møbler ikke tar særlig mye hensyn til
    blir ei slik skuffe:

den skal tåle ca 50 kg og er dempet..
    det er bare ei skuffe i midten av benken, som er ment til og ha feks ps3 kontroller og div utstyr
    dørene får god klaring rundt om, og blir også dempet.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har dette liggende til salgs?

- Speedlite 430
    - Sigma/Tamron 18-200, evnt 55-200

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Noe tips?
    Driver å leter ett prog for å ha kontroll på forbruket (sms,samtaler,data osv), gjerne som stykker opp pr mnd, så hver ny måned så blir det nytt diagram...

Har ikke ubegrenset av alt liksom... så derfor greit å holde litt kontroll på en telefon som absolutt liker seg 100% online=P
    Muligens noen tips her:

Her er de beste iPhone-tipsene

Funderer på å kjøpe denne:

eller denne:

Blir nok noe midlertidig først ja.. Tanker??

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf

- Speedlite 430
    Har ikke noe til salgs - men siden du har 18-55 IS allerede så passer det jo fint med 55-250mm IS?

Akam.no - Prisguide - Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS

Jeg har den og anbefaler den på det varmeste, til prisen er den vel nesten uslåelig?

Litt plastikk aktig - akkurat som kitlinsen du har, men veldig lett - og fremforalt skarp!

Skulle det være noe å klage på - så er det at fokusringen snurrer når du benytter autofokus.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf

- Speedlite 430
    Hmm, var det Kanon du hadde? If so you'l find it 2

Speedlite 430 PRIS: 1500.-

Foto.no - BruktmarkedAnnonse: Canon Speedlite 430EX

Tamron 18-200 PRIS: 1400.- Nikon
    Foto.no - BruktmarkedAnnonse: Tamron AF 18-200mm f/3,5-6,3 XR DI Nikon

Sigma 18-200 PRIS: 2500.- Nikon
    Foto.no - BruktmarkedAnnonse: Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS for NIkon

L..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si brukt fotoutstyr holder seg godt i pris... nesten som svs.

:-? :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS linse burde være en klar vinner da

Her har hverdagen etter ferien for alvor slått til, plenty opp å gjøre og dårlig samvittighet for alt en ikke har tid til ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Muligens noen tips her:

Her er de beste iPhone-tipsene

Funderer på å kjøpe denne:

eller denne:

Blir nok noe midlertidig først ja.. Tanker??
    har ikke prøvd Western Digitalen,
    Men kan bare si lovord om Qnapen.

Dog siden du er relativt over snittet på pc kunnskap=P, vil du få mer for pengene ved bygge sitt eget system, også muligheten er uendelig for å tilpasse systemet mot alt mulig.

Det er temmelig mye mer begrenset på disse, bare ett par Mainstream saker man kan legge til liksom, nzb torrent squeeze print osv

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke prøvd Western Digitalen,
    Men kan bare si lovord om Qnapen.

Dog siden du er relativt over snittet på pc kunnskap=P, vil du få mer for pengene ved bygge sitt eget system, også muligheten er uendelig for å tilpasse systemet mot alt mulig.

Det er temmelig mye mer begrenset på disse, bare ett par Mainstream saker man kan legge til liksom, nzb torrent squeeze print osv
    Du skjønner det kompiz... Jeg er så inderlig lei av knoting og mekking så et litt "semiproff't" opplegg er ikke å forakte! Med en NAS kan jeg bygge videre med flere uten at man får noen begrensning der, det handler om antall porter på switch/router mens ved en ext-HD-Løsning handler det om litt andre ting selv om de har netttilknyttning.

Jeg tror mye av knoteønsket forsvant etter at jeg kjøpte Mac! Alt funker så greit etter at jeg bøffa Bill Gatess så jeg har ikke behov for å lære nye ting (fy meg)!..

Det som holder meg tilbake nå er prisen på diskene og NAS-kabinettene av en hvis størrelse 6,8+ diskplasser. Jeg kunne tenke meg 2TB disker men da blir det fort dyrt. Alernativet du snakker om betyr en del konfigurasjon noe jeg er en smule skeptisk til i forhold til alt det andre jeg har å finne på . En annen ting med NAS'er er jo dette med støynivå og det at de er bygget for 24/7 drift. En server har helt andre egenskaper ja - men skal man bygge en løsning som holder samme nivå som Qnap'ene spørs det om prisen lar seg forsvare (støy, driftsikkerhet, kompatibilitet, administrasjon osv osv).

Jeg begynner å bli gammal/sliten så noe selvbygd blir nok for mye dill, betaler heller for en oppegående og skalerbar løsning som funker bra for HD-mediatransport.

PS: Qnas'en støtter 2TB diskene til WD (Green serien) i følge Qnas selv. Kan jo begynne med et par 1-1,5tb disker å så oppgradere etter hvert..

---------------

Prøvde å kjøpe iPhone hele 8 plasser i sommerferien! NADA!!! Har enda ikke klart å besteme meg om jeg skal kjøpe en ItelePhone eller en SonyErik W995! Først blir det den nye iPod Touch (3.gen) som kommer i neste måned, blir da med 16/32gb så får vi se om vi blir "frelst"

L

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Du skjønner det kompiz... Jeg er så inderlig lei av knoting og mekking så et litt "semiproff't" opplegg er ikke å forakte! Med en NAS kan jeg bygge videre med flere uten at man får noen begrensning der, det handler om antall porter på switch/router mens ved en ext-HD-Løsning handler det om litt andre ting selv om de har netttilknyttning.

Jeg tror mye av knoteønsket forsvant etter at jeg kjøpte Mac! Alt funker så greit etter at jeg bøffa Bill Gatess så jeg har ikke behov for å lære nye ting (fy meg)!..

Det som holder meg tilbake nå er prisen på diskene og NAS-kabinettene av en hvis størrelse 6,8+ diskplasser. Jeg kunne tenke meg 2TB disker men da blir det fort dyrt. Alernativet du snakker om betyr en del konfigurasjon noe jeg er en smule skeptisk til i forhold til alt det andre jeg har å finne på . En annen ting med NAS'er er jo dette med støynivå og det at de er bygget for 24/7 drift. En server har helt andre egenskaper ja - men skal man bygge en løsning som holder samme nivå som Qnap'ene spørs det om prisen lar seg forsvare (støy, driftsikkerhet, kompatibilitet, administrasjon osv osv).

Jeg begynner å bli gammal/sliten så noe selvbygd blir nok for mye dill, betaler heller for en oppegående og skalerbar løsning som funker bra for HD-mediatransport.

PS: Qnas'en støtter 2TB diskene til WD (Green serien) i følge Qnas selv. Kan jo begynne med et par 1-1,5tb disker å så oppgradere etter hvert..

---------------

Prøvde å kjøpe iPhone hele 8 plasser i sommerferien! NADA!!! Har enda ikke klart å besteme meg om jeg skal kjøpe en ItelePhone eller en SonyErik W995! Først blir det den nye iPod Touch (3.gen) som kommer i neste måned, blir da med 16/32gb så får vi se om vi blir "frelst"

L
    hehe gjelder å ha kontakter når det kommer til iphone....=P

Har hittil vært veldig fornøyd, utenom den ekstreme tvangen til bruk av itunes... noe som man ikke kommer utenom enda dessverre (pga 3gs er så ny,er ikke de alternative softwarene bygd om for den). Apple har vært veldig flink til å prøve å stoppe kødding med telefonen deira=P

Dog den var ferdig jailbreaka og låst opp etter 10min for det!
    Hadde i utgangspunktet ikke behov for det... men pga abb mitt ikke blir portert før om 1,5uker så var det intenst ønske for å bruke den NÅ=)

Over på Qnap.
    Om du vil ha brukervennlighet og bra kvalitet ble jeg veldig fornøyd med qnapen.
    Dekker de aller fleste behov. Jeg synes den var VEL verdt prisen. spesielt nå med de nye som har flere hester under panseret... (1,2ghz 1gb minne vs 500mhz 256mb).

Grunnen til at jeg solgte min gamle som var 500mhz var rett og slett for den hadde AKKURAT ikke nok krefter til å drive squeezecenter, når jeg hadde torrent og NZB saker som kjørte samtidig. ble lagging hvert 10ende sek.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Har ikke noe til salgs - men siden du har 18-55 IS allerede så passer det jo fint med 55-250mm IS?

Akam.no - Prisguide - Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS

Jeg har den og anbefaler den på det varmeste, til prisen er den vel nesten uslåelig?

Litt plastikk aktig - akkurat som kitlinsen du har, men veldig lett - og fremforalt skarp!

Skulle det være noe å klage på - så er det at fokusringen snurrer når du benytter autofokus.
    Lekt meg mye med 50mm objektivet mitt og har vel konkludert med at jeg ofrer stor brennvide for bedre F faktor, så faktisk tror jeg at et Tamron/Sigma 18-55 2.8 objektiv er neste invistering!

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe tips?
    Decibel
    Shazam (gjenkjenner sanger, fra radio etc, Imponerende!)
    AroundMe (finner parkering,butikker +++ rundt deg med gps)
    Norgesavisa (les kjapt favoritt aviser, vg, dagbladet ++)
    i1Reader. (les kjapt Mac1, Ipod1, +forum ++)
    FastFood (finner serveringssteder rundt deg med gps)
    Veimeldinger (live oppdatert info fra statens veivesen, gps styrt)
    TravelPhotos
    ITranslate
    YR (brukes daglig, tips -klikk inn, snu iphonen..)
    iEmoji (tonnevis med smilys til sms)
    POI (fotoboks vasler)
    File Sharing (minnepenn via wlan!! )
    Google apps
    Idisk (online lagring, denne benytter jeg mye i jobb!)
    TaxiNå! (finner nærmeste taxi med gps)

Spill :
    DoneDrinkn :-D
    Ragdoll

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Decibel
    Shazam (gjenkjenner sanger, fra radio etc, Imponerende!)
    AroundMe (finner parkering,butikker +++ rundt deg med gps)
    Norgesavisa (les kjapt favoritt aviser, vg, dagbladet ++)
    i1Reader. (les kjapt Mac1, Ipod1, +forum ++)
    FastFood (finner serveringssteder rundt deg med gps)
    Veimeldinger (live oppdatert info fra statens veivesen, gps styrt)
    TravelPhotos
    ITranslate
    YR (brukes daglig, tips -klikk inn, snu iphonen..)
    iEmoji (tonnevis med smilys til sms)
    POI (fotoboks vasler)
    File Sharing (minnepenn via web tilgang!! )
    Google apps
    Idisk (online lagring, denne benytter jeg mye i jobb!)
    TaxiNå! (finner nærmeste taxi med gps)

Spill :
    DoneDrinkn :-D
    Ragdoll

Konge! foreløpig er jeg blitt helt hekta på farmfrenzy! spillte det i 7 timer i går...
    Btw fåes til pc og, utrolig morsomt tidsfordriv spill.

Blir så forbanna, får ikke lagt inn egen ringetone... prøvd alle mulige guider på nettet med WINSCD osv men ikke f****

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi hatt oss en seriøs prat i heimen og funnet ut at det blir en server alikevel. Kona får hovedansvaret for konfigurasjon og jeg mekker HW'n det er tross alt den beste løsningen.

Berit begynner å bli en reser på proff programvare å det er ganske deilig å slippe å hele tiden være den som må løse tunge tekniske oppgaver. Er fortsatt usikker på om det blir en Mac eller Pcløsning men antagelig blir det en media server (Pc) med eksterne raidkabinetter - GBLan. All HW blir satt i 19" Rackmoduler for orden og enkel hwadmin.

Planen er å sette igang med dette i vinter en gang parralelt med husbygginga ! Lagringsbehovet er nå kritisk og vi kan ikke utsette dette lenger

Har luktet litt på disse sakene:

iTunes streamer server:
    DOT.TUNES™ : Free Your Tunes™ : Access & Share Your iTunes Library Remotely

Ellers kikker vi på en mer proffløsning fra en av disse:

Imerge: Imerge Experience

Idyl Base and Link CD and DVD Server

Escient Vision VS100 VS200 VS600 VC1 | Media Servers

Kanskje mest for å hente ideer... Blir nok en del forumlesning fremover..

L.

Side 1653 av 2256 FørsteFørste ... 653 1153 1513 1523 1533 1543 1553 1563 1573 1583 1593 1603 1613 1623 1633 1643 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1663 1673 1683 1693 1703 1713 1723 1733 1743 1753 1763 1773 1783 1793 2153 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •