Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1651

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tilbake etter Ikea tur, fikk handlet kommode og hyller så nå ryker den stygge pulten og alt skal forhåpentligvis inn i de respektive hyllene slik at vi faktisk har litt plass igjen! +tusen småting som bestandig, men for all del jeg klager ikke, vakke jeg som dro kort idag

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal snart på Ikea vi også. Listen er lang over hva vil skal ha. Må ha med henger.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte forresten sykkelvogn usett i dag. Kostet bare 300,-. Kjøpte den av ped.leder på jobb, så den er nok velholdt.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Frode

Selv sitter jeg med Emotivaproblemer

Den går i protect i hytt og pine uten noen grunn såvidt jeg forstår. Å spille på 100db over lange perioder er ikke noe problem. Å se film er ikke noe problem.

MEN om jeg skal spole i filmen så går forsterkeren i protect. Om jeg skifter inngang på receiveren går forsterkeren i protect. Varierer hvilken kanal som går i protect også. Noen ganger to kanaler. Kan ikke si jeg liker dette.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å bytte om på signalkablene uten å komme noen vei. Hvilke kanaler som går i protect varierer også nå uten at jeg kan se noe mønster i det.

Men når jeg kobler bort rca-kabelen til senteren er problemet borte. Så da har jeg i det minste funnet ut hvor problemet ligger. Hva som forårsaker dette aner jeg ikke, enda.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.... Merkelig. Aldri hørt om andre med samme problem....

Regner med du har sjekket at det ikke er kablene det er noe galt med? Ingen rød overledning eller doble fustasjeopphengsforkoblinger det er noe galt med?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal vi ha dagens konkuranse

Etter all mulig bytting mellom kabler fungerte alt hele tiden med kun to signaler inn. Alt fungerte også med 3 signaler inn, men kun 2 høyttalere tilkoblet. Har da prøvd alle mulige kombinasjoner så det er sagt.

Forstår ikke helt dette så jeg prøver å koble til alt igjen slik som det skal være. Og jammen fungerer det knirkefritt nå.

Så hva var problemet?

Skal garantere at kablingen var 100%. Og som sagt kunne jeg spille på 100db i en time uten problemer, men i det jeg byttet inngang på forsterkeren eller spolet mens jeg så dvd gikk den i protect umiddelbart. Jeg fatter det ikke.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Skal snart på Ikea vi også. Listen er lang over hva vil skal ha. Må ha med henger.
    Det er fryktelig mye møringer på ikea hver gang jeg er der, merkelig sak gett!

Vi handla det vi trodde vi skulle ha, men når vi kom hjem var det seff noe som manglet som spotter og en kjøkkenkniv jeg ikke fikk

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt fungerer fremdeles og jeg aner ikke hva som var problemet. Finner ingen logisk forklaring og det plager meg. Får bare håpe at problemet ikke kommer tilbake.

Jeg har fått i oppdrag å finne ny tv til svigers foresten. Skal prøve å overtale de til å kjøpe samsung LED, det er jammen gode tv'er! Mildt sagt pene å se på både med og uten bilde på skjermen. 3cm tykke. Nesten så jeg kunne tenkt meg en selv

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg berga i nesten 3 timer før jeg eksploderte over flatpakkene, så nå har jeg fått timeout på stua med smågodt og pils helt til jeg skal komme med batterimaskina :???:

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en gang takk til dere gutta. Nå står det en slik i stua.

Vet ikke om den blir testet før stuen er ferdig og alt er satt opp, men har stor tro på denne.

Hadde satt stor pris på tips og en quick-guide for ripping til harddisk om noen gidder. Husk teskje-prinsippet. Ripper jeg til ISO-filer, og hva vil det si? Legger jeg alt i en mappe, og så finner WD Media Player denne og sorterer, eller må jeg ha en struktur på dette?

Er det bare å ha en slik dings som mellomledd mellom min 1tb eksterne hd som er full av hd-filmer, og til tv og anlegget? I tilfelle..... Så skal dette prøves

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat sett "Gettysburg" en over 4 timer lang film om den amerikanske borgerkrigen.

Glimrende film
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Er det bare å ha en slik dings som mellomledd mellom min 1tb eksterne hd som er full av hd-filmer, og til tv og anlegget? I tilfelle..... Så skal dette prøves

Tror jeg mangler impulskontroll... For den er bestilt

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då var eg heime att, etter å ha vore på fest langt opppe i bukkemarka i kveld! Vors med firemenningane mine, så gjekk vi ein time oppover fjellet før vi kom dit alle var i kveld, og no kom eg heim :P Bra kveld, ein god del øl! god natt!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Då var eg heime att, etter å ha vore på fest langt opppe i bukkemarka i kveld! Vors med firemenningane mine, så gjekk vi ein time oppover fjellet før vi kom dit alle var i kveld, og no kom eg heim :P Bra kveld, ein god del øl! god natt!
    Du må være en skogens mann

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Alt fungerer fremdeles og jeg aner ikke hva som var problemet. Finner ingen logisk forklaring og det plager meg. Får bare håpe at problemet ikke kommer tilbake.

Jeg har fått i oppdrag å finne ny tv til svigers foresten. Skal prøve å overtale de til å kjøpe samsung LED, det er jammen gode tv'er! Mildt sagt pene å se på både med og uten bilde på skjermen. 3cm tykke. Nesten så jeg kunne tenkt meg en selv
    Nesten så du skulle vært med når de kjøper. Om de går i butikk, så kan jeg nesten garantere at de kommer hjem med det som selger ville bli kvitt den dagen. Jeg hadde gitt beskjed til svigers hva de måtte kjøpe, og ikke la seg overtale av selger. Hva skjedde mon tro....?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Vel jeg berga i nesten 3 timer før jeg eksploderte over flatpakkene, så nå har jeg fått timeout på stua med smågodt og pils helt til jeg skal komme med batterimaskina :???:
    Etter å ha jobba på møbelforretning i noen år, så skremmes jeg ikke av noen flatpakker lenger. Når det er sagt, så er det mange "spennende" patenter der ute.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Tror jeg mangler impulskontroll... For den er bestilt
    Du har helt rett i din antakelse. Du trenger bare en slik og en ekstern harddisk. Den har ikke nettverkstilkobling, men det kommer visst på en ny versjon som har dette. Den er rett rundt hjørnet. Den blir sannsynligvis en god del dyrere, og kommer vel til å kjempe mot Popcornhour og Tvix o.l.

Den er kjempeliten og pen syns jeg. På størrelse med en A-plan ca.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo fint vær i dag og jo
    Blir antakelig en tur påsjøen når ungene våkner da, såfremt det ikke begynner å regne i mellomtida, skal ikke forundre meg...

Men først skal jeg dissekere en ørret på kjøkkenet, fisk på grillen i dag
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten så du skulle vært med når de kjøper. Om de går i butikk, så kan jeg nesten garantere at de kommer hjem med det som selger ville bli kvitt den dagen. Jeg hadde gitt beskjed til svigers hva de måtte kjøpe, og ikke la seg overtale av selger. Hva skjedde mon tro....?
    De kunne gjerne tenke seg å bestille over nett for å spare noen tusenlapper så da kommer de aldri i kontakt med en selger som skal selge tv'en med høyest fortjeneste

Side 1651 av 2256 FørsteFørste ... 651 1151 1511 1521 1531 1541 1551 1561 1571 1581 1591 1601 1611 1621 1631 1641 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1661 1671 1681 1691 1701 1711 1721 1731 1741 1751 1761 1771 1781 1791 2151 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •