Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1647

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal skremme Lars enda litt mer... Kjøpte meg en Packard Bell Dot M, dvs den med 11.6" skjerm, og fyllte opp til maks minne... Denne har iallefall overrasket meg positivt, og med sitt 6-cellers batteri, så er den operativ i 6-7 timer minst mellom lading... Dette er jo ikke noe racer av en maskin, men genial til sin bruk med grei størrelse på skjerm til å være en netbook... Og den veier vel 1.2 kg.... Super turkamerat til en fornuftig pris... Er vel egentlig samme maskinen som Acers 751, bare litt penere å se på

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chevy
    Fikk ordna det Per Anders. Drog ut strømledninga å satte den inn igjen :-D
    Det enkle er ofte det beste

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk telefon fra forsikringen etter leiligheten nettop, faktisk så tjente jeg noen kr på dette! Så da går egenandelen til bilforsikringen og erstatning av leilighet ca opp i opp! Fin dag

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvalitet koster men har man "egentlig" bruk for det??

Det meste man foretar seg i verden krever produkter for å få jobben gjort, man kan slå en spiker i veggen med en stein eller bruke en billig hammer. Dunker man mange spikere inn i mange vegger er det faglig uforsvarlig å bruke en hammer som ikke fyller kravene til Byggforsk, dette fordi det koster mer å dra for å kjøpe ny en å kjøpe en god hammer og unngå tapt arbeidstid etc.

Jeg har kjøpt en del hammere og vil selfølgelig ikke anbefale Biltema hammeren fordi den bøyde seg ganske mye på kort tid, jeg vil heller ikke anbefale en Hultafors-Pro til 2400.- men heller en Stanley til 350.- hvis man skal gjøre annet en å henge familien opp på veggen.

Å dra en Acer med på fjellet er ingen god ide mye fordi garantien ikke dekker "uforsiktig bruk" som i seg selv er en særdeles flytende definisjon og vil kunne tolkes i hytt og pine. Om du mister din Lenovo ned Trollveggen er det kun din innboforsikkring som ev. dekker tapet, mister du den på gulvet og skjermen ryker så slipper du å forholde deg til 2,3,4 + forskjellige garantier som dekker hver sin maskindel. Selv en HP bærbar har egen garanti for selve skjermen!

Har man dårlig råd må man bare være litt mer forsiktig om man prioriterer en Acer foran Lenovo, værre er det ikke men ikke be meg om å anbefale en Acer! Da ville jeg lyve om jeg anbefalte dette, jeg hadde/har ikke solgt det heller.

Stort sett går ting bra, basert på det kan man kjøpe no billig. Alternativet er å være sikkrere enten fordi man må eller kan.

Jeg har god råd og tar poenget med "fattige studenter"! Når jeg kjøper og anbefaler noe gir jeg katten i hva "folk" mener, det eneste man kan stole på er statistikker!

PS: Toshiba er et meget bra alternativ til Lenovo i byggekvalitet.

L.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Kvalitet koster men har man "egentlig" bruk for det??......

Jeg har god råd og tar poenget med "fattige studenter"! Når jeg kjøper og anbefaler noe gir jeg katten i hva "folk" mener, det eneste man kan stole på er statistikker!

L.
    Ser ikke helt hvorfor du drar inn penger i dette da det ikke er noen prisforskjell å snakke om mellom nevnte maskiner.

Jeg har liten erfaring med Acer, men den lille erfaringen jeg har er at maskinen tåler å falle i gulvet minst et dusin ganger. Neste gang kan dog være den siste...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallå folkens.

2 dager igjen!!! :-D

Spilte ferdig InFamous i går. Veldig bra spill.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    377 skoledager igjen ....

I dag hadde vi en lærer jeg virkelig fikk sansen for. Synd at vi bare skal ha han i 3 timer for uka. Vi hadde også matte i dag og pløyde gjennom nesten hele første kapittel i boka. So far so good 8)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    utrolig teit artikkel, ligger på itavisen også...

Sier INGENTING om noe som helst...
    De utdyper alt for lite hva de har lagt til grunn for de påstandene...

Sitat:
    Grunnlaget for rapporten er 11.560 supportsamtaler, som er justert mot markedsandelen til pc-leverandørene.

*Supportsamtaler fra hvem, over hvor lang tid?
    *Markedsandeler på hva? Bærbare? mange merker som lager ymse annet
    også... om de legger med vaskemaskiner og mobiltelefoner i
    sammenligningen blir jo ressultatet HELT feil, i APPLE sitt tilfell IPHONE IPOD
    osv...

Det som også er litt av problemet er at mange bruker egne serviceverksted som tar seg av servicen på ting, disse holder servicer "hemmelig"/bagatelliserer dem for å få ned feilprosent statestikken.

Om ikke jeg tar helt feil så er vel normal feilrate mellom 8-10% i dataverdenen. Tar da med feil som kan framkomme over tid...
    I Norge har vi jo 2år garanti / 5års reklamasjon
    (har tilgode å ikke få noe gjennom på reklamasjon når det kommer til elektronikk...)

Ergo er det veldig lett å få høy feilprosent hos ett merke, når CD/DVD/bluray spiller osv som har mekaniske slitedeler som gjerne må ha seg en fiks iløpet av 5år, pga slitedeler som drivverk,laser,laserarm osv...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg Visa-kort med personlig bilde på. Måtte ha nytt likevel.

Nå er det leggetid. Tidligvakt.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bestilt en ukes tur til london i slutten av oktober!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Da har jeg bestilt meg Visa-kort med personlig bilde på. Måtte ha nytt likevel.

Nå er det leggetid. Tidligvakt.
    Din Playboy

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OG Lars, din luring... Du er som vanlig full av metaforer.... Dyre og billige hammere Nå Har jeg jo en dyr "hammer/laptop" hjemme som løser det meste, og denne rimelige og ultraportable "hammer/netbook" som løser det en behøver på tur osv... Som lesing av aviser på nett, avspilling av musikk og film osv.... Kanon combo

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Din Playboy
    Hvor mye playboy jeg er med bilde av min sønn på Visa-kortet kan vel diskuteres.

Merkelig vær i natt/dag. Nå kl. 6 var det 19.2 grader ute. Tett på tropenatt selv med mørke skyer på hele himmelen. Nå regner det også. Er meldt kjempevær i dag, med 27 grader på kvelden. Akkurat nå ser det ikke ut til å stemme så bra, men jeg tar med shorts på jobb for sikkerhetsskyld.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig vær her og.
    Hadde en samling ute i går kveld, men ti minutter etter at vi gikk inn så striregnet det. Nå høljer det ned også, men det er over 16 grader ute ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye playboy jeg er med bilde av min sønn på Visa-kortet kan vel diskuteres.
    ah - kan man velge hvem man vil ha på disse VISA kortene?

Playboy dame?
    Chelsea logo?
    Sponge-Bob?

hmmm

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt fritt ja. Hvertfall i min sparebank.

Nå er det en liten halvtime igjen av dagen. Skal møte W og spise middag ute, før jeg skal handle morgengave. Kanskje på tide.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt fritt ja. Hvertfall i min sparebank.

Nå er det en liten halvtime igjen av dagen. Skal møte W og spise middag ute, før jeg skal handle morgengave. Kanskje på tide.

Blir faktisk ganske bra motivene på visakort. Jeg ble overasket over hvor bra kortet til min bror ble, bilde av at han hoppet med crossykkel.

Kos dere med middag!

Nå har jeg skrapet maling i halvannen time så nå skal det blir middag her også

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrapet maling? Er ikke du på skolen da?

Virker jo som om du har kortere dager enn lærerne, huffoghuffoghuffoghuff

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Blir faktisk ganske bra motivene på visakort. Jeg ble overasket over hvor bra kortet til min bror ble, bilde av at han hoppet med crossykkel.

Kos dere med middag!

Nå har jeg skrapet maling i halvannen time så nå skal det blir middag her også
    Når vi først er inne på bildekvalitet.... Nå har vi prøvd en god del forskjellig av slike "novelty" greier på Fotoknudsen, og det er søppel alt sammen. Kopper, ekstra store bilder og nå sist, fotobok. Den er tiltenkt en bestemor, og full av (i utgangspunktet...) flotte bilder av lillegutt. Det vi får tilsendt er rett og slett skammelig. Om de ikke klarer å levere bedre kvalitet, så bør de holde seg til "vanlige" bilder.

Japan Foto var vist "best i test" når det kom til slike "bøker", men den tjenesten var vanskelig å forstå seg på, slik at vi (dessverre) gikk for Fotoknudsen igjen.

Side 1647 av 2256 FørsteFørste ... 647 1147 1507 1517 1527 1537 1547 1557 1567 1577 1587 1597 1607 1617 1627 1637 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1657 1667 1677 1687 1697 1707 1717 1727 1737 1747 1757 1767 1777 1787 2147 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •