Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1645

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det finnes ingen dumme spm, bare dumme svar.

Da var parabolmannen ferdig. Han fant egentlig ikke noe galt med signalet, men hodet var ikke helt bra. Bytta hodet, og gikk fra 65 til 87 i signalkvalitet. Deilig å vite at alt er i orden, og like deilig var det at jeg ikke brukte tid på å prøve å stille selv. :-D
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, datakyndige her inne no?

Skal til å installere ny harddisk i maskina mi. Men, eg har ikkje fått med noko windows-cd av selgaren. Det ligg dog sikkert ein recovery-partisjon på maskin, men denne hjelp ikkje meg når eg skiftar disk :P Så det eg lurer på, kan eg låne meg ein Vista business-cd og installere ein rein kopi, og bruke den serienøkkelen eg har no, eller?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her regner det såpass at det passet å tømme bassenget. 2000 liter vann nedover trappa gjør ingeting fra eller til slik som det regner nå

I går var jeg produktiv og hengte opp presencehøytalere, men er nok ikke i mål med innstillinger der enda. Blir nok mye prøving og enda mer feiling før jeg er i mål der tror jeg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det vært grusomt vær i hele dag, men siste timen har det lysna skikkelig. Nå er det masse blått på himmelen. Vet ikke helt hva det er, men tror det er bra.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Hmm, datakyndige her inne no?

Skal til å installere ny harddisk i maskina mi. Men, eg har ikkje fått med noko windows-cd av selgaren. Det ligg dog sikkert ein recovery-partisjon på maskin, men denne hjelp ikkje meg når eg skiftar disk :P Så det eg lurer på, kan eg låne meg ein Vista business-cd og installere ein rein kopi, og bruke den serienøkkelen eg har no, eller?
    så lenge du har en vista business cd nøkkel så er ikke det noe problem...

De er ikke avhengig av innstallsjon...

Men om du like gjerne skal formatere, hvorfor ikke prøve ut WINDOWS7!

Det er som Natt og dag i forskjell!

Samt at om maskinen er någenlunde ny har du mulighet til å bytte vista lisensenen i Windows7 lisens...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør jeg med Doxaen?
    Selge tomta eller satse på Hypexmoduler? Alternativt prøve å fikse den, noe jeg har litt dårlig tro på uten matchede utganger osv...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg ny stasjonærdata fra kompletts pc-bygger. Kunne spart nesten 1000 kroner på å bygge selv, men hadde ikke fått med Vista med gratis oppgradering til Win 7 da. Kom på 8000 kroner ferdig hjemsendt med skikkelig kabinett og strømforsyning med tanke på framtidig oppgradering. Phenom quad prossessor, 4gb ram, ok skjermkort, 320gb harddisk og en 22" skjerm fra BenQ.

Satser på at denne skal klare seg for meg i 3-4 år uten oppgraderinger.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hva gjør jeg med Doxaen?
    Selge tomta eller satse på Hypexmoduler? Alternativt prøve å fikse den, noe jeg har litt dårlig tro på uten matchede utganger osv...
    Ikke noe å hente hos forrige eier?

Hypexmoduler er nok det sikreste kortet, men det valget må du nesten ta selv

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke kontakt med han.
    Er vel egentlig mest lysten på Hypex (e.l.) strømforsyningen er jo mer enn heftig nok til det. Må sjekke hvilken versjon av modul jeg kan bruke ut fra hvor mye spenning trafoen leverer, men det er vel mest sannsynlig at det blir uCD180, skal levere 125W i 8ohm...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    så lenge du har en vista business cd nøkkel så er ikke det noe problem...

De er ikke avhengig av innstallsjon...

Men om du like gjerne skal formatere, hvorfor ikke prøve ut WINDOWS7!

Det er som Natt og dag i forskjell!

Samt at om maskinen er någenlunde ny har du mulighet til å bytte vista lisensenen i Windows7 lisens...
    Men eg har jo ingen cd :P Fann meg ein vista home cd her, det får holde til eg finn ei løysing. Windows 7 kunne eg gjerne testa ja Har laga ein 20 gb OS-partisjon, så no er det ikkje noko stress å bytte os iallfall. Men no finn kun pcen hovedpartisjonen, dei resterande 450 gig finn han ikkje?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men eg har jo ingen cd :P Fann meg ein vista home cd her, det får holde til eg finn ei løysing. Windows 7 kunne eg gjerne testa ja Har laga ein 20 gb OS-partisjon, så no er det ikkje noko stress å bytte os iallfall. Men no finn kun pcen hovedpartisjonen, dei resterande 450 gig finn han ikkje?
    du må aktivere/partisjonere harddisken om den er nyformatert.
    Finner du under behandling "min datamaskin"

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt, takker Svenn Hmm, var det ikkje ein kar på finn som solgte vista til 500 kroner? Viss eg kjøper ein slik, har eg då gratis oppdatering til vista 7? Skal btw høyre med han eg kjøpte lenovoen av om han finn att cden, og om eg evt. har gratis oppdatering.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt, takker Svenn Hmm, var det ikkje ein kar på finn som solgte vista til 500 kroner? Viss eg kjøper ein slik, har eg då gratis oppdatering til vista 7? Skal btw høyre med han eg kjøpte lenovoen av om han finn att cden, og om eg evt. har gratis oppdatering.
    man får ikke automatisk oppgradert fra vista til windows7,
    men har man kjøpt pc av nyere dato så får man mulighet til å oppgradere senere.Eksempelvis ved lenovo så får man byttet ut det gjeldene operativsystemet med Windows 7 så lenge pcen er kjøpt innen juni 2009.

Tviler på at han finner noe cd. da lenovo ikke pleier å legge med cd...
    Er som så mange andre bare en egen boot partisjon på harddisken. UTROLIG IRRITERENDE.

Men man vil uansett laste ned en REN innstallasjon for så å bare bruke produktnøkkelen=), så får man skreddersydd mye mer hvilke drivere man vil bruke osv.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du må kjøpe vista fra forhandler for å få tilbudet om gratis oppdatering til win7. :

Også kunder i Norge vil få en slik mulighet for å få gratis oppdatering til Windows 7 om de kjøper en maskin med Windows Vista. Det er derimot ukjent når dette programmet blir satt i kraft.... Forhåpentligvis vil et slikt program være på plass til maskinkjøp rundt skolestart. Publisert : 08.06.2009 10:00
    Kjøp Vista, få Windows 7 - teknofil.no

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    man får ikke automatisk oppgradert fra vista til windows7,
    men har man kjøpt pc av nyere dato så får man mulighet til å oppgradere senere.Eksempelvis ved lenovo så får man byttet ut det gjeldene operativsystemet med Windows 7 så lenge pcen er kjøpt innen juni 2009.

Tviler på at han finner noe cd. da lenovo ikke pleier å legge med cd...
    Er som så mange andre bare en egen boot partisjon på harddisken. UTROLIG IRRITERENDE.

Men man vil uansett laste ned en REN innstallasjon for så å bare bruke produktnøkkelen=), så får man skreddersydd mye mer hvilke drivere man vil bruke osv.
    Var det eg hadde planar om, men eg "fann" ikkje rette versjonen Produktnøkkelen er på undersida av pcen her, så eg må vel berre leite litt bedre.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godtfolk.

Kanskje noen av der har et tips:
    vi har en stasjonær PC som trekker på årene og som jr. har brukt endel.
    Bl.a. har han installert Vista, men dette ble ingen suksess.
    Nå har jeg fått oppgaven med å rydde opp.

Ja, data på harddisken er kopiert og sikret.
    Ja, det er satt inn ekstra RAM, så det er også greit.

Nei, maskinen vil ikke starte opp etter bruk av XP rescue disc.

Vi tror BIOS på en eller annen måte er "korrupt".....

Tips til å få denne i gang igjen? (har dessverre ikke feilsvaret som kommer når vi prøver å starte den)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardt liv på fagskolen. Første dag varte i halvannen time og andre dag såvidt over en time 8)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hardt liv på fagskolen. Første dag varte i halvannen time og andre dag såvidt over en time 8)
    Skremmende lesing, rett og slett.

Og så er det kun noen uker til høstferien.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører rykter om at det ikke er mange ukene til vi er ferdige heller

Pratet med en jeg gikk i klasse med på videregående som sa at det var latterlig og at man slapp å gjøre noe på kveldstid. Og han fikk A på begge sine eksamener og om jeg husker riktig gjorde jeg det bedre enn han på videregående 8)

Som sagt, hardt liv.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at det var noe annerledes da jeg underviste på teknisk fagskole, men det er jo snart tjue år siden ...

Men generelt er det avsindig mye slappere på videregående også, så at det har forplantet seg er vel ikke noen bombe akkurat.

Side 1645 av 2256 FørsteFørste ... 645 1145 1505 1515 1525 1535 1545 1555 1565 1575 1585 1595 1605 1615 1625 1635 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1655 1665 1675 1685 1695 1705 1715 1725 1735 1745 1755 1765 1775 1785 2145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •