Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1629

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg har virkelig lyst på en slik, og lurer derfor på følgende. Denne er etter hva jeg forstår basert på usb-tilkobling til harddisk. Jeg har gode muligheter for å koble opp denne med en lang usb opp til Qnapen som står på loftet. Regner med at denne finner filmer og slikt som ligger på Qnapen? Hvordan er det å koble opp vår eksterne harddisk på 500gb til Qnapen egentlig? Blir det bare tull? Og vil WD TV finne ting som ligger på den eksterne om den er koblet til Qnapen? Sikkert håpløst dumme spm dette, men dere kjenner meg.

Det er forøvrig denne Qnap-en vi har.

QNAP Systems, Inc. ( TS-219 Turbo NAS ) - Quality Network Appliance Provider

Edit: og jeg lurer fremdeles på et godt rippeprogram. Noen som har prøvd DVD Cloner? Ser det scorer bra på denne nettsiden, men jeg vet jo ikke om den er til å stole på...

DVD Copy Software Review 2009 - TopTenREVIEWS
    Genialt! Den passer jo fint sammen med 500gb min på soverommet! Billig var den jaggu meg å!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ER genial. Og den får stort sett bare skryt overalt. Tenkte å rippe Sopranos, Band of Brothers, Stand-up og barnefilmer +++ på 500gb og spille de av via den, men jeg lurer altså på om det går an å kombinere de to harddiskene...?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du Svenn-Andre (eller andre for den del) kunne fortalt meg litt om stilige ting vi kan koble til Qnap-en, og hva den ellers kan brukes til? Det står så mye jeg ikke forstår, og det virker som om det er mye stilig vi kan bruke den til.

Ting som er/skal kobles opp til det trådløse nettet/NAS.

-2 laptopper (trådløst)
    -PS3 (trådløst)
    -Vi har lyst å kjøpe trådløs printer. Tips?
    -Wii
    -WD TV
    -PSP (trådløst)

Som vanlig vet jeg ikke helt hva jeg er ute etter, men føler at vi går glipp av stilige og praktiske ting. Nå er tiden for å finne ut av det, før jeg kler igjen veggen i stua.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi sondert terrenget i kjelleren så vi veit hvor trappa skal stå, nesten! Blir mye utearbeid nå for å fylle på med pågangsmot for prosjekt "gulv & Trapp" ..

Kos dere.

Lars.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært morro med litt bilder Lars. Jeg vet jo sånn ca hvordan det så ut før.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du Svenn-Andre (eller andre for den del) kunne fortalt meg litt om stilige ting vi kan koble til Qnap-en, og hva den ellers kan brukes til? Det står så mye jeg ikke forstår, og det virker som om det er mye stilig vi kan bruke den til.

-2 laptopper (trådløst)
    -PS3 (trådløst)
    -Wii
    -WD TV
    -PSP (trådløst)

Som vanlig vet jeg ikke helt hva jeg er ute etter, men føler at vi går glipp av stilige og praktiske ting. Nå er tiden for å finne ut av det, før jeg kler igjen veggen i stua.
    kan koble det meste til Qnapen.
    Usb inngangene kan brukes til:
    Kobling av webkamera (sette opp overvåkning osv, men med originalt Qnap kamera)
    Ekstern Harddisk
    Printer (for deling til nettverket)
    Autobackup av minnepinner

Ellers kan du koble til alle mulige kilder så lenge man setter de opp å hente det man vil ha fra Harddisken i Qnapen.
    det jeg kommer på i farta, sliten i hele kroppen etter hagearbeid=)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-2 laptopper (trådløst)
    -PS3 (trådløst)
    -Wii
    -WD TV
    -PSP (trådløst)

Det er jo veldig spennende å planere for å benytte seg av de nyvinninger som kommer og er kommet.

Selv er jeg veldig treg og har opplevd mange ganger at den bekvemmligheten nyvinningene skal gi - går tapt i omfattende tidsbruk for å få det til å virke og vedlikehold.

Men man kan jo ikke dra alt over en kam - for en del ting som kommer er jo guldkorn.

Så jeg lar slike pioneerer som deg Frode teste i vei - og heller vente på din dom over hva som fungerte og ikke fungerte
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på Tom her. Er litt gammeldags av natur. At jeg fremdeles bruker Nokia 5140 sier vel sitt.

Jeg mangler pågangsmot til å starte med slike løsninger selv om jeg gjerne kunne tenkt meg det. Problemet er at de ikke kommer ferdig oppsatt der alt fungerer uten egeninnsats

Men den dagen det skal bygges hus, (ja jeg er fast bestemt på å bygge nytt) så skal jeg spørre svogeren pent om å hjelpe meg med en serverløsning. Han har en master innen programering så det bør være store muligheter.

Jeg har drevet bilvask i dag og litt i går. Nå er bilen REN utvendig og innvendig og i morgen skal den få seg en etterlengtet polering

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Jeg er slett ingen pioneer. Som du er inne på, så gidder ikke jeg heller om det til stadighet ikke funker.

Får legge opp plenty med kabel slik at jeg er forberedt på det meste.

Du får ta deg en tur bort en dag Svenn-Andre.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Jeg er slett ingen pioneer. Som du er inne på, så gidder ikke jeg heller om det til stadighet ikke funker.

Får legge opp plenty med kabel slik at jeg er forberedt på det meste.

Du får ta deg en tur bort en dag Svenn-Andre.
    planlagt det.
    må bare få unna verste gjøremålene først=)

Begynner å lukte kinobygging.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk lov å ta seg en tur uten å gjøre noe også.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk lov å ta seg en tur uten å gjøre noe også.
    hehe ser den=)

Er så gira på å komme i gang her hjemme selv at jeg må rett og slett prioritere.

Har forøvrig funnet vidunderkuren mot ryggplagene mine:
    Spikermatte.no Ltd. | Shaktimatten

Sånn som når jeg nå kom inn fra hagearbeidet var ryggen helt ødelagt,
    såpass at det hadde blitt godstolen resten av dagen...

10-15 (helt jævlig første minuttet...) minutt på den matta, vips! nå skal jeg ned å rydde i kjelleren=)!!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En merkedag for meg i dag: jr. (17) tok med seg 7 venner ut i plastsjekta - alene.
    I dag er jeg blitt gammel - når barna kjører "sjekta" selv er det både vemodig og vakkert.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, rar følelse når ungene vokser til. Mine er 12 og 14, og har etterhvert ikke voldsomt behov for å ha med foreldre overalt.

Hvordan er/var det med md nervene da? Regner med at opplæring og formaninger har blitt levert i passe porsjoner.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par bilder fra rommet til sneipen, begynner å ligne på noe der og nå. Fant forresten ut at det er to cm bredere på den ene enden av rommet i dag, pluss at det er en og annen mystisk sving på veggene ellers og

-rom-lene-013-jpg

-rom-lene-014-jpg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper guttungen får same interesse for sjøen som meg når han vokser til så vi har en felles hobby å drive med\snakke om

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å bli et skikkelig bra kinorom det der :-D

Selv har jeg fått litt dilla på nattfotografering. Du vet snike seg ut rundt solnedgang som en vampyr..... :-D

Har ikke særlig peiling på dette, man har blitt veldig inspirert av bilder jeg har sett på nettet og andre steder.

Her er et av kveldens resultater...

Hvalfangstmonumentet med Park Hotel i bakgrunnen - i Sandefjord sentrum, nede ved vannet.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo riktig bra ut det der Jan. Kan jo ta på deg litt svart jobbing i helgene om det kniper til

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chevy
    Håper guttungen får same interesse for sjøen som meg når han vokser til så vi har en felles hobby å drive med\snakke om
    Her i huset er det nesten omvendt, guttungen har fått meg lysten på båt Har startet veldig smått da, med våre 14 fot

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chevy
    Ser jo riktig bra ut det der Jan. Kan jo ta på deg litt svart jobbing i helgene om det kniper til
    Fikk tlf. fra en kollega som ble innlagt på krankenhaus i helga i tillegg til at vi mangler en datafyr i minst 50% stilling, så arbeidsledig blir jeg ikke med det første. Og egentlig har jeg vel nok oppdrag i heimen også.
    Håper at iallefall han på sykehuset er back in bizznizz til skolestart, han har ikke vært på jobb siden nyttår. Begynner å bli reddd for at han ikke kommer tilbake, da blir jeg fortvilt.

Side 1629 av 2256 FørsteFørste ... 629 1129 1489 1499 1509 1519 1529 1539 1549 1559 1569 1579 1589 1599 1609 1619 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1639 1649 1659 1669 1679 1689 1699 1709 1719 1729 1739 1749 1759 1769 2129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •