Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1626

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ville testet Emotiva jeg Oddbjørn. Om du ikke er fornøyd, så får du garantert igjen pengene når du selger. Mange som har lyst på, men ikke "tør" å bestille fra Statene.
    Ja det er sant. Får ikke helt taket på utseende, ellers har jeg god tro på Emotiva.

Men om jeg selger Parasound, kjøper Emotiva og ikke blir fornøyd må jeg kjøpe noe annet igjen. Kan jo bli oppfattet som byttegal

Har også tenkt å utnytte Elkjøp med å "kjøpe" Abrahamsen der og levere tilbake innen 30 dager. Bare for å ha prøvd det

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på denne jeg.

YouTube - Western Digital WD TV HD Media Player

Får mye skryt rundt omkring. Har dessuten en 500GB harddisk som står omtrent ubrukt. Tenkte å legge inn ting jeg ser ofte, som feks Stand-up og slikt. PS3-en står i kinoen, så denne er tiltenkt en plass i stua. Kommer til å legge inn barnefilmer etterhvert også.

Komplett.no - WD TVâ„¢ HD Media Player
    En kompis har denne og har lovt å komme innom så jeg får teste den Skal gi tilbakemelding på hva jeg synes.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hvordan er det gjort i kinoen nå da? For du har jo utstyr oppkoblet der?

Skjøteledninger? Å bruke skjøteledninger og forgrenere fast over tid er ikke lov, det er kun for midlertidig bruk. Vet om kontrollører som krever at folk monterer flere stikkontakter bak TV-benken siden de har forgrenere bak der.
    Koblet bort alt av skjøteledninger før han kom. Så det stod bare utstyr i "racket". Det er ingen strømledninger som "ligger oppe i dagen", så da burde det ikke være noe problem. Men takk for tipset. Da skal jeg få elektrikeren til å legge opp flere stikk bak der vi skal ha tv-vegg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er sant. Får ikke helt taket på utseende, ellers har jeg god tro på Emotiva.

Men om jeg selger Parasound, kjøper Emotiva og ikke blir fornøyd må jeg kjøpe noe annet igjen. Kan jo bli oppfattet som byttegal

Har også tenkt å utnytte Elkjøp med å "kjøpe" Abrahamsen der og levere tilbake innen 30 dager. Bare for å ha prøvd det
    Kjøp de sorte "side-dekslene" og bytt ut de i sølv. Da ser de straks bedre ut. Jeg kommer til å gjøre det, men ikke før jeg kjøper noe mer derfra.

Elkjøp-trikset er smart.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis har denne og har lovt å komme innom så jeg får teste den Skal gi tilbakemelding på hva jeg synes.
    Supert! Om man leser tilbakemeldigene på komplett.no så ser det veldig bra ut. Virker som om det er folk som har peiling som har uttalt seg også.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet bort alt av skjøteledninger før han kom. Så det stod bare utstyr i "racket". Det er ingen strømledninger som "ligger oppe i dagen", så da burde det ikke være noe problem. Men takk for tipset. Da skal jeg få elektrikeren til å legge opp flere stikk bak der vi skal ha tv-vegg.
    Da er jeg enig med deg, rommet er under oppussing så jeg tror du kan klage/søke om utsettelse på den der. Utstyret er jo bare lagret i rommet, ikke sant?

Det er ikke alle som er like strikse angående forgrenere. Jeg bruker forgrenere selv, men er påpasselig med at ting som trekker litt strøm kobles rett i veggen. Men å sette opp to stikkontakter med 4 uttak hver burde sikre nok muligheter med tanke på framtidig bruk

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp de sorte "side-dekslene" og bytt ut de i sølv. Da ser de straks bedre ut. Jeg kommer til å gjøre det, men ikke før jeg kjøper noe mer derfra.

Elkjøp-trikset er smart.
    Finnes det sorte også? Kult!

Får se om jeg prøver Elkjøp først eller ikke. Ser ikke bort ifra at det blir kun med snakket heller kjenner jeg meg selv rett. Men blir rimelig greit å stikke innom Elkjøp siden jeg skal pendle mellom Rindal og Trondheim hver helg.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjøteledninger? Å bruke skjøteledninger og forgrenere fast over tid er ikke lov, det er kun for midlertidig bruk. Vet om kontrollører som krever at folk monterer flere stikkontakter bak TV-benken siden de har forgrenere bak der.
    Dette er det litt rom for forskjellige fortolkninger.....

Det blir også anbefalt å bruke forgreninger med bryter på - slik at man kan slå av all stand-by greiene. Det blir jo spesielt anbefalt på tver og slikt. Som mange ganger ikke har noen mulighet for å slås helt av.

Derimot skal man ikke bruke forgrenere på slik ting som regnes som "fast" installasjon. Slikt som vaskemaskin, kjøleskap osv.

Slik jeg ser det så blir det feil å kreve å ikke bruke faste stikk bak tv og stereoanlegg. Hva gjør man hvis man liker å ommøblere da? :-D

I tillegg så skal all elektrisk installasjon i en kåk være i orden og tilkoplet, ellers så skal det fjernes. Altså kan du ikke drive å ha ting slengende under en oppussing over særlig lang tid.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg enig med deg, rommet er under oppussing så jeg tror du kan klage/søke om utsettelse på den der. Utstyret er jo bare lagret i rommet, ikke sant?

Det er ikke alle som er like strikse angående forgrenere. Jeg bruker forgrenere selv, men er påpasselig med at ting som trekker litt strøm kobles rett i veggen. Men å sette opp to stikkontakter med 4 uttak hver burde sikre nok muligheter med tanke på framtidig bruk
    Hehe, så dette inlegget litt sent ser det ut til :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det sorte også? Kult!

Får se om jeg prøver Elkjøp først eller ikke. Ser ikke bort ifra at det blir kun med snakket heller kjenner jeg meg selv rett. Men blir rimelig greit å stikke innom Elkjøp siden jeg skal pendle mellom Rindal og Trondheim hver helg.
    Black Trim Pieces

:-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg ferdig med en særdeles produktiv dag. Dvs.....i Lars sin verden var nok dette heller labert.

Ble ikke ryddings i kjelleren, men fikk ordnet det klart til elektriker og i tillegg fant jeg en løsning på dette med kablet nettverk i huset. Kjempefornøyd med det. I tv-kroken har jeg revet en vegg, og borret meg gjennom toppsvillen der. Oppe i det vesle "rommet" som NAS og router ++ står, borret jeg meg gjennom det doble gulvet. Så stakk jeg litt k-rør fra stua og så om jeg så den igjen i hullet oppe. Hullene er forskjøvet med ca 50cm, men jeg siktet meg mellom to dragere og det gikk strålende. Fra stuen og ned skal jeg lage meg hull i en bunnsvill, da har jeg en kanal som går gjennom hele huset. :-D

Lurte i den forbindelse på om godeste Svenn-Andre hadde lyst å ta seg en tur og sette opp slike....?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Dette er det litt rom for forskjellige fortolkninger.....

Det blir også anbefalt å bruke forgreninger med bryter på - slik at man kan slå av all stand-by greiene. Det blir jo spesielt anbefalt på tver og slikt. Som mange ganger ikke har noen mulighet for å slås helt av.

Derimot skal man ikke bruke forgrenere på slik ting som regnes som "fast" installasjon. Slikt som vaskemaskin, kjøleskap osv.

Slik jeg ser det så blir det feil å kreve å ikke bruke faste stikk bak tv og stereoanlegg. Hva gjør man hvis man liker å ommøblere da? :-D

I tillegg så skal all elektrisk installasjon i en kåk være i orden og tilkoplet, ellers så skal det fjernes. Altså kan du ikke drive å ha ting slengende under en oppussing over særlig lang tid.
    Er helt enig med deg Tom

Problemet er bare at innstallasjonsinspektøren gjør stort sett som han vil. Og noen tolker TV som fast innstallasjon, andre ikke. Men han kommer jo bare på besøk hvert 20. år

Skulle hatt stikkontakter rundt hele stua istedet for lister og PR, da kan man ommøblere

Når vi er inne på temaet vil jeg fraråde kaffetraktere og vannkokere i forgrenere. Du er mest sannsynlig tilstede, men disse greiene trekker strøm så det er best å plugge dem rett i veggen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! Ble straks bedre nå.

Må nok tenke så det knaker en stund fremover nå

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det 12V trigger på Emotiva Frode?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips om et superenkelt og kjempebra rippeprogram for dvd (gjerne BD også). Jeg betaler mer enn gjerne en liten slump penger for et program om det er superbra.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Oddbjørn, var nedom svoger en tur i dag og hjalp han med noe løfting av en benk. Han hadde koblet PS3 til DACen, og på musikk virker det slik det skal, og han er storfornøyd. Fikk det ikke til på film i går sa han, men 99,99% sikkert, så er det innstilling i PS3,PCM/bitstream, et eller annet der. Skal ta en tur ned med en nnen DVDspiller i morgen regner jeg med, og prøve litt frem og tilbake. Han er storfornøyd med balanserte innganger til Hegelen, mens det via Phono er nesten samme lyd som analogt fra DVD spilleren...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Rengjøring? Det fine med emaljert grillrist er jo at du bare slenger den i oppvaskmaskinen... eller bare legger den i varmt vann i kummen og skrubber litt. Men dine rister er kanskje for store.... ?

Den stygge flaska får du bytte ut med en stilig kompositt sak ved neste skifte! Med komposittflaska kan du også se hvor mye som er igjen.

Godt å høre at du ble fornøyd med den :-D
    Rengjøring av grillristene gikk smertefritt. Litt børsting med messingbørsta og varmt såpevann - og vips, rene som nye.
    Dekslene over brennerne skal vel ikke rengjøres hver gang?
    Ei heller bunnen av grillen?

Flaska er grusom (selv om oransje er en in-farge), men den er benyttet til innendørs gassovn sist vinter og skal nok byttes i høst - skal høre om de har sånn kompositt sak (selv om ordet kompositt vel er fy-fy her på forumet.....).
    Inneovnen skjuler jo hele flaska, så jeg har ikke tenkt så mye på det før nå.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg ferdig med en særdeles produktiv dag. Dvs.....i Lars sin verden var nok dette heller labert.

Ble ikke ryddings i kjelleren, men fikk ordnet det klart til elektriker og i tillegg fant jeg en løsning på dette med kablet nettverk i huset. Kjempefornøyd med det. I tv-kroken har jeg revet en vegg, og borret meg gjennom toppsvillen der. Oppe i det vesle "rommet" som NAS og router ++ står, borret jeg meg gjennom det doble gulvet. Så stakk jeg litt k-rør fra stua og så om jeg så den igjen i hullet oppe. Hullene er forskjøvet med ca 50cm, men jeg siktet meg mellom to dragere og det gikk strålende. Fra stuen og ned skal jeg lage meg hull i en bunnsvill, da har jeg en kanal som går gjennom hele huset. :-D

Lurte i den forbindelse på om godeste Svenn-Andre hadde lyst å ta seg en tur og sette opp slike....?

ikke noe problem.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hei Oddbjørn, var nedom svoger en tur i dag og hjalp han med noe løfting av en benk. Han hadde koblet PS3 til DACen, og på musikk virker det slik det skal, og han er storfornøyd. Fikk det ikke til på film i går sa han, men 99,99% sikkert, så er det innstilling i PS3,PCM/bitstream, et eller annet der. Skal ta en tur ned med en nnen DVDspiller i morgen regner jeg med, og prøve litt frem og tilbake. Han er storfornøyd med balanserte innganger til Hegelen, mens det via Phono er nesten samme lyd som analogt fra DVD spilleren...
    Så bra!

Regner med at det blir svogeren din som blir den nye eieren av DacMagic da.

Side 1626 av 2256 FørsteFørste ... 626 1126 1486 1496 1506 1516 1526 1536 1546 1556 1566 1576 1586 1596 1606 1616 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1636 1646 1656 1666 1676 1686 1696 1706 1716 1726 1736 1746 1756 1766 2126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •