Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1625

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er det blitt kviledag og da blir det planlegging av gulvlegging! Må lage et digert hull i gulvet og tette igjen et like stort, så er det bare å montere trapp, mure ny armert ramme til ytterdør og svette seg inn i vinteråret...

Har en mistanke om at de neste dagene vil konsumere en del pappir, ikke mye papirløst kontor her i gården!

hmm...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke sove da jeg våknet litt for tidlig i dag. Lå å tenkte på service av gressklipperen av alt i verden.

Drivreima til driversystemet røyk for litt siden. I tillegg sluttet selvstarten å funke. Sannsynligvis pga dårlig batteri. Nå fusker den litt. (tennpluggen?) Og det er vel på tide å skifte olje. Så at det var et firma som har service på Partner i Breivika, men det vil nok lønne seg å gjøre slikt selv. Fant ikke noe god info om slikt på Partner sine hjemmesider.

Planen i dag er å fortsette å rydde i kjeller + under den nye terassen. Ca 70% av alt rotet er søppel. Får sikkert frigjort 20-30m2 når vi er ferdig.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk til dere og til Weber

Skriver noen ord om den nye gassgrillen.

Montering:
    sjelden har jeg kjøpt en vare som til de grader var pakket riktig (les: nok, ikke overflødig - men akkurat passe) og som var så enkel å montere.

Kun understellet skulle settes sammen og det medfulgte en liten pose med skruer. Monteringsanvisningen var lettfattelig og hele saken var ferdig montert på 15-20 minutter!

Bruk:
    at gassgrill er populært skjønner jeg nå. Gjestene kom, fikk sin velkomstdrink og mens de småpratet seg imellom, fyrte jeg opp grillen (les: tente den) og satte igang med stekingen. Det var rett og slett en befriende opplevelse i forhold til kullgrill. Kjapt, enkelt og renslig.
    Vi var 11 til bords og grillen er såpass stor at alle fikk varm mat samtidig.
    Kostet på meg en svært hendig grillklype som har "autolås" (den åpnes når den peker nedover og låses når den peker oppover).

Renhold:
    Ingen søl rundt grillen, men jeg bør huske å legge redskap som brukes på et fat og ikke henge dem på knaggene på siden før de er vasket. Heldigvis hadde jeg tenkt på dette og slapp da fettflekker på terrassen under knaggene.
    Har også kjøpt en messing-grillbørste som kan brukes på emaljerte deler. I dag er jeg spent på hvor enkel rengjøringen er......

Weber Spirit® E-310 Classic, anbefalt produkt.

Vedlegg 52538

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lekker ut ja
    Og så bra at du var såpass godt fornøyd med den i tillegg. Godt å se at du trår til med stor gassflaske også, vitner om pågangsvilje og ønske om å grille mye
    Vi har gått over til komposittflasker, er en del kilo lettere, vi tar inn flaska etter å ha grillet vanligvis. I tillegg har jeg en meningsløs lang trapp fra bilen og opp til huset, og de ekstra kiloene som stålflaska innebar var ikke artig å dra med seg.

Tror det blir grilling her i dag og
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner å ligne noe selv om vi har mye jobb igjen. Vi fikk laget en stor hylle av trykkimpregnert og paller slik at vi får ting opp fra "gulvet" under terassen. Ble ikke så stygt som det høres ut. Etter å ha kastet litt mer boss så skal det være plass til mye ved og likevel være plass å stå å jobbe med litt forskjellig. Gleder meg. Ikke noe er verre enn at man må rydde før hver liten jobb man skal gjøre pga liten plass.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Auda
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=50880&cat=all
    Shanling stp-80 - FINN torget

Hmmmmm, noen som kjøper et par PSBer? Små sjanser for å slippe unna med å stjele dem og, fyren er Norgesmester i bryting en del ganger ...

Tar du høytalerene da? Så tar jeg den rør-forsterkeren? :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Skriver noen ord om den nye gassgrillen.

Montering:
    sjelden har jeg kjøpt en vare som til de grader var pakket riktig (les: nok, ikke overflødig - men akkurat passe) og som var så enkel å montere.

Kun understellet skulle settes sammen og det medfulgte en liten pose med skruer. Monteringsanvisningen var lettfattelig og hele saken var ferdig montert på 15-20 minutter!

Bruk:
    at gassgrill er populært skjønner jeg nå. Gjestene kom, fikk sin velkomstdrink og mens de småpratet seg imellom, fyrte jeg opp grillen (les: tente den) og satte igang med stekingen. Det var rett og slett en befriende opplevelse i forhold til kullgrill. Kjapt, enkelt og renslig.
    Vi var 11 til bords og grillen er såpass stor at alle fikk varm mat samtidig.
    Kostet på meg en svært hendig grillklype som har "autolås" (den åpnes når den peker nedover og låses når den peker oppover).

Renhold:
    Ingen søl rundt grillen, men jeg bør huske å legge redskap som brukes på et fat og ikke henge dem på knaggene på siden før de er vasket. Heldigvis hadde jeg tenkt på dette og slapp da fettflekker på terrassen under knaggene.
    Har også kjøpt en messing-grillbørste som kan brukes på emaljerte deler. I dag er jeg spent på hvor enkel rengjøringen er......

Weber Spirit® E-310 Classic, anbefalt produkt.

Vedlegg 52538
    Rengjøring? Det fine med emaljert grillrist er jo at du bare slenger den i oppvaskmaskinen... eller bare legger den i varmt vann i kummen og skrubber litt. Men dine rister er kanskje for store.... ?

Den stygge flaska får du bytte ut med en stilig kompositt sak ved neste skifte! Med komposittflaska kan du også se hvor mye som er igjen.

Godt å høre at du ble fornøyd med den :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan få kjøpe PSBene
    Skulle gjerne, men pungen er vel litt slunken
    Men om du vil ha rørene så kan jeg godt ta en tur. Han var elev på elektro for rundt ti år siden, hadde han kun når jeg hadde vikartimer, men hadde sansen for han. Rolig og ordentlig fyr. Ville ikke hatt noen problemer med å handle med han iallefall.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du kan få kjøpe PSBene
    Skulle gjerne, men pungen er vel litt slunken
    Men om du vil ha rørene så kan jeg godt ta en tur. Han var elev på elektro for rundt ti år siden, hadde han kun når jeg hadde vikartimer, men hadde sansen for han. Rolig og ordentlig fyr. Ville ikke hatt noen problemer med å handle med han iallefall.
    Har ikke lyst på dine PSB'er !!

:-D

Har egentlig nok forsterkerier også når jeg tenker meg om... vært moro å prøvd rør da men.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Webern!

Nok et bidrag i serien "vis meg din grill" :-D

Bildet er manipulert på grunn av manglende interesse av rengjøring.

Er også veldig fornøyd med grillen, nå etter 2 års bruk.

Skulle det være noe å klage på - så er det at tenneren ikke fungerer når det regner, da må jeg bruke peislighteren. Men dette vil nok ikke de fleste se på som noen mangel

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Har ikke lyst på dine PSB'er !!

Har egentlig nok forsterkerier også når jeg tenker meg om... vært moro å prøvd rør da men.
    Har ikke lyst på

Verste jeg har hørt

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde filmkveld i går - og så 3 filmer

Begynte med den "letteste" - altså det mest usikre kortet for kvelden først - "Red Eye". En sak av Wes Craven, gammel skrekkfilmfyr, men på ingen måte noe kvalitetssikring. Men filmen var bra, enkel og grei thriller, vellaget spennende sak. Positivt overasket over denne!

Så var det kveldens høydepunkt - "Body of Lies" - DiCaprio og Crowe, dette burde sikre film i toppklasse. Men... over 2 timer lang film som handlet om egentlig hva? Den hentet seg litt inn den siste halvtimen, men dette var tynne saker. Skuespill på høyt nivå - egentlig nok til å anbefale filmen. Er det bare meg som begynner å bli lei av filmer som foregår i midtøsten?

Til sist var det Science Fiction!! Min favorittsjanger - på med remake av "The day the Earth Stood Still"
    For en begynnelse på en film utrolige effekter og spennende opplegg - men så punkterer hele greia fullstendig. Hadde jeg vært på kino tror jeg at jeg ville gått midt i filmen. Den j**** ungen ødelegger i prinsipp alene hele filmen :evil: Synes ellers Keanu, effekter og lyd fungerer bra i denne filmen.

Ikke den beste filmkvelden... og lysår fra noen Blu Ray kandidater dette her. De er verdt de rundt 30-40 kroner jeg har gitt for de på Play.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhhh.... :-D Nå er området under terassen omtrent strøkent. Frigjorde ca 14m2. Når jeg får kastet alt søppelet vil det blir 3-4m2 til. Blir sikkert 10-12m2 til når kjelleren er ryddet. Men først må jeg lage klart til elektrikern kommer i morgen. Skal flytte en kontakt og en lysbryter. I tillegg skal han se over noen av de påpakkningene vi fikk da Tafjord var her. Merkelig nok satte de opp kinoen som ett av de 4 punktene som måtte ordnes innen 13/10. Når jeg kobler opp kinoen blir da mitt valg. Ikke deres.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å funderer litt på hva jeg skal gjøre eller ikke gjøre med anlegget mitt nå. S-3EX'ene har ikke optimale arbeidsforhold med en receiver som preamp så det blir jo på en måte bortkastet å ha disse ekstremt gode musikkformidlerne som trossalt idag koster 60k nye. Er ikke fornøyd med kvaliteten i stereo så dermed blir det mest film.

Men å selge Pioneerene blir ikke aktuelt bare så dere vet det

Men om jeg selger Parasound og bruker det jeg har tjent på overtid siste måneden så har jeg penger til Abrahamsen Dac og V3.0 integrert forsterker med prossessorinngang. Spørsmålet er om forsterkeren blir i det minste laget og om det er verdt det. Og kanskje ikke det smarteste å gjøre siden jeg snart får halvert inntekten.

Alternativet som nevnt for et par dager siden er Parasound ut og Emotiva 3ch inn som koster med rundt 2k. Da får jeg effektamp på senter, men stereokvaliteten får nok ikke det store løftet.

Eventuelt å ikke gjøre noe da selvsagt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Så var det kveldens høydepunkt - "Body of Lies" - DiCaprio og Crowe, dette burde sikre film i toppklasse. Men... over 2 timer lang film som handlet om egentlig hva? Den hentet seg litt inn den siste halvtimen, men dette var tynne saker. Skuespill på høyt nivå - egentlig nok til å anbefale filmen. Er det bare meg som begynner å bli lei av filmer som foregår i midtøsten?
    Jeg hadde kjempeforventninger til denne og kjøpte den på blu-ray. Hadde fått gode kritikker og terningkast 5 og 6 på lyd rundt om og med DiCaprio og Crowe som stadig imponerer måtte dette være en bra film tenkte jeg.

Hvordan filmen var har du oppsummert ypperlig. Ufattelig langtekkelig og kjedelig med en stigende kurve mot slutten. Gir den en treer siden skuespillet er i topp klasse.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville testet Emotiva jeg Oddbjørn. Om du ikke er fornøyd, så får du garantert igjen pengene når du selger. Mange som har lyst på, men ikke "tør" å bestille fra Statene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi så "Taken" i går. Den likte vi godt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ahhhh.... :-D Nå er området under terassen omtrent strøkent. Frigjorde ca 14m2. Når jeg får kastet alt søppelet vil det blir 3-4m2 til. Blir sikkert 10-12m2 til når kjelleren er ryddet. Men først må jeg lage klart til elektrikern kommer i morgen. Skal flytte en kontakt og en lysbryter. I tillegg skal han se over noen av de påpakkningene vi fikk da Tafjord var her. Merkelig nok satte de opp kinoen som ett av de 4 punktene som måtte ordnes innen 13/10. Når jeg kobler opp kinoen blir da mitt valg. Ikke deres.
    Hvordan er det gjort i kinoen nå da? For du har jo utstyr oppkoblet der?

Skjøteledninger? Å bruke skjøteledninger og forgrenere fast over tid er ikke lov, det er kun for midlertidig bruk. Vet om kontrollører som krever at folk monterer flere stikkontakter bak TV-benken siden de har forgrenere bak der.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på denne jeg.

YouTube - Western Digital WD TV HD Media Player

Får mye skryt rundt omkring. Har dessuten en 500GB harddisk som står omtrent ubrukt. Tenkte å legge inn ting jeg ser ofte, som feks Stand-up og slikt. PS3-en står i kinoen, så denne er tiltenkt en plass i stua. Kommer til å legge inn barnefilmer etterhvert også.

Komplett.no - WD TVâ„¢ HD Media Player

Side 1625 av 2256 FørsteFørste ... 625 1125 1485 1495 1505 1515 1525 1535 1545 1555 1565 1575 1585 1595 1605 1615 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1635 1645 1655 1665 1675 1685 1695 1705 1715 1725 1735 1745 1755 1765 2125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •