Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1622

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kom akkurat hjem igjen jeg også

Så nå kan jeg endelig begynne å slappe av og nyte ferien

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, ja sommeren har vist tatt ferie! I dag er det bil-vaske-dag og den jobben er halvgjordt - Nå skal jeg støvsuge bagasjeRmatta og så smører jeg bilen inn med såpe og setter den ut! Burde holde :-D

L.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm her er det godt over 20 grader og sol, merkelig vær..

Var Metallica noe bra??

eller var det Lady Gaga du var på Oddbjørn?

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hmm her er det godt over 20 grader og sol, merkelig vær..

Var Metallica noe bra??

eller var det Lady Gaga du var på Oddbjørn?

Haha

Dette var min tredje Metallicakonsert og så langt den dårligste for min del. Men jeg ble veldig forundret når de spilte Seek and Destroy, det er alltid den siste sangen de spiller og da syntes jeg ikke konserten hadde vart lenge. Så tiden gikk veldig fort noe som tyder på at det også var bra Ikke helt optimal setlist for min smak, men jeg klager ikke.

Men jeg liker stadionkonserter bedre. Selv om det var greit å sitte under tak mens vi ventet på Metallica. Lyden i Spektrum er ikke helt bra og jeg er glad for at jeg kjøpte ørepropper. De skal ha skryt for serveringen i Spektrum da, 5 minutter i kø for å kjøpe en øl rett før bandet entrer scenen er bra. Derimot fikk man bare kjøpe en øl om gangen til 65,- for 0,4l.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice :-D

Egentlig ikke noe nytt, men:

Vi blir gale av å leve - DinSide Helse
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Haha

Dette var min tredje Metallicakonsert og så langt den dårligste for min del. Men jeg ble veldig forundret når de spilte Seek and Destroy, det er alltid den siste sangen de spiller og da syntes jeg ikke konserten hadde vart lenge. Så tiden gikk veldig fort noe som tyder på at det også var bra Ikke helt optimal setlist for min smak, men jeg klager ikke.

Men jeg liker stadionkonserter bedre. Selv om det var greit å sitte under tak mens vi ventet på Metallica. Lyden i Spektrum er ikke helt bra og jeg er glad for at jeg kjøpte ørepropper. De skal ha skryt for serveringen i Spektrum da, 5 minutter i kø for å kjøpe en øl rett før bandet entrer scenen er bra. Derimot fikk man bare kjøpe en øl om gangen til 65,- for 0,4l.
    forrige metallica jeg var på var når de var på koengen i bergen.
    Bandet er bra, han som satte opp sceneriggen (lyden) skulle vært rullet i tjære og fjør.
    var MYE bedre i Oslo spectrum '97=P

Det var så grusom lyd at ingen av gjengen hygget seg...
    Bare en shitload med bass (fra tromma)... gikk ikke an å høre refreng eller gitar klimping....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereo Audio Digital to Analogue Converter
    Nyttig liten sak, billig var den og ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Så du den RME dacen som var til salgs her på forumet?

Siden det virker som du er i teste humør mener jeg :-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    forrige metallica jeg var på var når de var på koengen i bergen.
    Bandet er bra, han som satte opp sceneriggen (lyden) skulle vært rullet i tjære og fjør.
    var MYE bedre i Oslo spectrum '97=P

Det var så grusom lyd at ingen av gjengen hygget seg...
    Bare en shitload med bass (fra tromma)... gikk ikke an å høre refreng eller gitar klimping....
    På Koengen var det ekstreme variasjoner etter hvor man stod, ufattelig at det skal være så store forskjeller på et åpent område. Jeg fant et sted med ganske brukbar lyd i Bergen, bedre enn Spektrum igår. Spektrum var slett ikke grusomt altså, men det ble litt slitsomt. Valle Hovin i 07 derimot overgikk disse to enormt! Det er den råeste lydopplevelsen i mitt liv uten tvil!

Det verste jeg har vært med på er Lerkendal og Iron Maiden i fjor. Det var vondt å høre på helt til det var igjen 3-4 sanger. Ble noe bedre da, men fremdeles grusomt dårlig.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Ja, noe nytt om Dacmagic? Fått testet den med Hegel?

Det har sikkert mye mer for seg om man kjører med en stereoforsterker. Det hevdes at Yamahareceiver gjør om analoge signal til digitale og tilbake til analogt selv i pure direct som kan være noe av grunnen til at vi ikke roper hurra.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått alle varene ut av bilen nå og Passaten ser ikke senket ut bak lenger. Nesten så jeg skjemmes når jeg fikk se alt vi hadde handlet ops:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, noe nytt om Dacmagic? Fått testet den med Hegel?

Det har sikkert mye mer for seg om man kjører med en stereoforsterker. Det hevdes at Yamahareceiver gjør om analoge signal til digitale og tilbake til analogt selv i pure direct som kan være noe av grunnen til at vi ikke roper hurra.
    Det er jo litt merkelig - med tanke på at veldig mange her på forumet sverger til Pure Direct på sine Yamaha receivere?

Ellers har jeg lest på en del forum at dagens receivere har en lydkvalitet som ikke står noe særlig tilbake for rene stereo forsterkere i samme prisklasse. Sikkert variasjoner ute og går. Men på grunn av den store omsetningen får vi bra saker i våre receivere

Før var det nok annerledes.....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ga 3,5k for min Weber E210 i 2007, med skap under.

Ser denne modellen på tilbud inimellom, har vel som billigst sett den til 2k, men 3,5k er vel normalpris for denne.
    Min Weber 310 kostet 4495,- på Plantasjen, også denne leveres med skap under/vogn. Jernia skal ha 500 mer for akkurat samme.

310 har 3 brennere, noe som visstnok er dødsviktig for å kunne drive med indirekte grilling.
    Nåvel, tenkte ikke så mye på det vi da, men det ble 310 da den har større grillflate, plass til mere mat!! Det er viktig

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt merkelig - med tanke på at veldig mange her på forumet sverger til Pure Direct på sine Yamaha receivere?

Ellers har jeg lest på en del forum at dagens receivere har en lydkvalitet som ikke står noe særlig tilbake for rene stereo forsterkere i samme prisklasse. Sikkert variasjoner ute og går. Men på grunn av den store omsetningen får vi bra saker i våre receivere

Før var det nok annerledes.....
    Pure direct kutter alt som har med EQ, fasejustering og slik mikkmakk så man kvitter seg med en del signalvei.

Jeg har lest at stort sett alle receivere har digital volumkontroll, dermed må signalet visstnok bli digitalt og så analogt igjen selv om man bruker analoge innganger. Men jeg sitter ikke på fasiten...

Men jeg klarer ikke å få frem store forskjeller på kilder og forskjellige DAC'er med Yamaha som jeg hører i butikker når de skifter kilde.

Jeg har heller ikke hørt noe i nærheten av det stinget i gitarstrengene som Pioneer S-3EX fikk fram sammen med Abrahamsen cd-spiller og forsterker.

Det kommer nok stort sett an på hvor kresen man vil være. Ikke alle kan sitte fremst på stolen og nyte detaljene den nye strømkabelen til 5000 fikk frem fordi kobberet er så rent at elektronene flyter raskere og den har en selvrensende effekt slik at all støy elimineres.....

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Min Weber 310 kostet 4495,- på Plantasjen, også denne leveres med skap under/vogn. Jernia skal ha 500 mer for akkurat samme.

310 har 3 brennere, noe som visstnok er dødsviktig for å kunne drive med indirekte grilling.
    Nåvel, tenkte ikke så mye på det vi da, men det ble 310 da den har større grillflate, plass til mere mat!! Det er viktig
    Skjønte ikke helt det med indirekte grilling? E210 drar fint oppi 400 grader med kun en brenner i gang... Perfekt når man skal smelte osten på cheeseburgeren

Men E310 har jo betydelig større grillflate, burde holde greit til minst 25 stk?

Jeg har også skap under - men har ikke brukt det enda....

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pure direct kutter alt som har med EQ, fasejustering og slik mikkmakk så man kvitter seg med en del signalvei.

Jeg har lest at stort sett alle receivere har digital volumkontroll, dermed må signalet visstnok bli digitalt og så analogt igjen selv om man bruker analoge innganger. Men jeg sitter ikke på fasiten...

Men jeg klarer ikke å få frem store forskjeller på kilder og forskjellige DAC'er med Yamaha som jeg hører i butikker når de skifter kilde.

Jeg har heller ikke hørt noe i nærheten av det stinget i gitarstrengene som Pioneer S-3EX fikk fram sammen med Abrahamsen cd-spiller og forsterker.

Det kommer nok stort sett an på hvor kresen man vil være. Ikke alle kan sitte fremst på stolen og nyte detaljene den nye strømkabelen til 5000 fikk frem fordi kobberet er så rent at elektronene flyter raskere og den har en selvrensende effekt slik at all støy elimineres.....
    Når det gjaldt stinget i gitarstrengene - var det din egen cd?

Var på lyttetest en sjappe en gang - der ble det demonstrert noe SA på Hegel, de spilte en brent skive med M. Knopfler - Golden Heart. Råeste jeg har hørt.... Men nå var det slik at jeg hadde med min egen.... Golden Heart. Det viste seg at fyren hadde en spesial-sak, når jeg satte på min så hørtes det ikke på langt nær så rått....

Fyren ble litt satt ut, han bedyret først at det var originalt...

Uansett har du kanskje et poeng når det gjelder analoge innganger.... Men hvem bruker slikt i dag? Her går det i optisk og hdmi.... sacd via hdmi er ganske hinsides :-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke helt det med indirekte grilling? E210 drar fint oppi 400 grader med kun en brenner i gang... Perfekt når man skal smelte osten på cheeseburgeren

Men E310 har jo betydelig større grillflate, burde holde greit til minst 25 stk?

Jeg har også skap under - men har ikke brukt det enda....
    Fra Webers norske sider:

Beskrivelse

Spirit E-310® er den rette gassgrillen hvis du vil begynne å utforske hvordan man lager mat på gass. Dette er den økonomiske Weber-modellen som inneholder det som er viktig for at komme godt i gang, og med sine tre brennere er det mulig å grille indirekte med alle fordelene som det innebærer.

Indirekte grillmetode

De grunnleggende metodene for indirekte grilling ble utviklet av Weber-Stephen i 1950-årene. Det vakte oppsikt at man den gang fikk muligheten til å grille kalkuner, lammelår og store oksesteker, som trenger mer enn 20 minutter.

En av de første og mest utbredte metodene for indirekte grilling er denne:
    Når brikettene er klare, fordeler du dem på kullristen med like mange briketter på hver side. Det skal ikke være noen briketter midt på risten. Her setter du en dryppform som samler saften fra maten som du legger på grillristen, like over dryppformen.

Husk å legge lokket på grillen med én gang. Det geniale med Weber-grillen er nettopp det at den ikke kun er en grill, men den fungerer også som en varmluftsovn. Og fordi grillen står utendørs, hvor luften er fuktigere, blir maten saftigere og mer smakfull slik at du får den helt autentiske Weber-opplevelsen.

(samme metode for gassgriller, men da med 3 brennere og bare de to ytterste benyttes)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjaldt stinget i gitarstrengene - var det din egen cd?

Var på lyttetest en sjappe en gang - der ble det demonstrert noe SA på Hegel, de spilte en brent skive med M. Knopfler - Golden Heart. Råeste jeg har hørt.... Men nå var det slik at jeg hadde med min egen.... Golden Heart. Det viste seg at fyren hadde en spesial-sak, når jeg satte på min så hørtes det ikke på langt nær så rått....

Fyren ble litt satt ut, han bedyret først at det var originalt...

Uansett har du kanskje et poeng når det gjelder analoge innganger.... Men hvem bruker slikt i dag? Her går det i optisk og hdmi.... sacd via hdmi er ganske hinsides :-D
    Det var min egen CD ja, men den tanken har jeg faktisk ikke tenkt. Det er jo rimelig lett å lure folk, mye av bransjen går jo nesten ut på det... Et par bilstereoguruer jeg kjenner til driver å kjøper noe som kalles XRCD som visstnok er bedre enn standard CD ifølge karene og det er mulig det.

Jeg bruker knapt analoge innganger jeg heller. Det var jo for å teste DacMagic da. Yamaha DVD-S2700 ble koblet opp analogt for CD med hell, men uten de store forskjellene. Squeezebox's innebygd Dac ble testet og funnet for dårlig. Ja også er Wii koblet analogt til receiveren

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Fra Webers norske sider:

Beskrivelse

Spirit E-310® er den rette gassgrillen hvis du vil begynne å utforske hvordan man lager mat på gass. Dette er den økonomiske Weber-modellen som inneholder det som er viktig for at komme godt i gang, og med sine tre brennere er det mulig å grille indirekte med alle fordelene som det innebærer.

Indirekte grillmetode

De grunnleggende metodene for indirekte grilling ble utviklet av Weber-Stephen i 1950-årene. Det vakte oppsikt at man den gang fikk muligheten til å grille kalkuner, lammelår og store oksesteker, som trenger mer enn 20 minutter.

En av de første og mest utbredte metodene for indirekte grilling er denne:
    Når brikettene er klare, fordeler du dem på kullristen med like mange briketter på hver side. Det skal ikke være noen briketter midt på risten. Her setter du en dryppform som samler saften fra maten som du legger på grillristen, like over dryppformen.

Husk å legge lokket på grillen med én gang. Det geniale med Weber-grillen er nettopp det at den ikke kun er en grill, men den fungerer også som en varmluftsovn. Og fordi grillen står utendørs, hvor luften er fuktigere, blir maten saftigere og mer smakfull slik at du får den helt autentiske Weber-opplevelsen.

(samme metode for gassgriller, men da med 3 brennere og bare de to ytterste benyttes)
    Å ja - på den måten, vel mellom mine brennere er det nok ikke mer enn 20cm - så det får heller bli indirekte grilling av grillspidd da :-D

Men intressant opplegg... blir nok en god kalkun av det opplegget

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter nå å koser meg med videoredigering. Det er barndomsheimen som skal foreviges og når jeg ser alle de natursteinsmurene så tenker jeg på alle sommerdagene jeg svettet som ung Bra med en slik barndom når en skal pusse opp hus!

L.

Side 1622 av 2256 FørsteFørste ... 622 1122 1482 1492 1502 1512 1522 1532 1542 1552 1562 1572 1582 1592 1602 1612 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1632 1642 1652 1662 1672 1682 1692 1702 1712 1722 1732 1742 1752 1762 2122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •