Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1621

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du vet Jan - ikke alle bor der du bor.

Og været kan gjerne være forskjellig alt etter hvor du bor...

Med andre ord så kan det for eksempel regne hos meg - mens solen skinner hos deg.

Dette er det gud og bøndene som bestemmer!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag er det såkalt skiftende vær; fra vannrett regn til striregn, men også sol og vindstille. Nå må han værmannen bestemme seg.....

Grillen kommer i morgen så da er det vel bare å finne frem monteringsverktøy.

Lørdag er det innvielse av den nye terrassen med gjester på grillmiddag. Det kan bli en spennende affære....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noe med værdamene å gjøre Tom? Har aldri fått med meg noe av det de har sagt skjønner du

Legger med noen stemningsbilder fra bua. Det siste er fra åpningsscenen på Transformers
    Stacking ala Flagborg

-rom-lene-009-jpg

-rom-lene-011-jpg

-rom-lene-012-jpg

Legg spesielt merke til den flotte telefonen på høyre front

Nå trykker det noe helt hinsides der oppe, og hvordan det blir med disse to subene på 60% av arealet tør jeg nesten ikke tenke på.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt det morro i dag!!

ej fekk lov/tvinga til og kjøre pappa sin ford thunderbird!! 1976"
    altså en bil med 7,6Liter V8'er med et panser på ca 2 meter hehe

mange "eldre" folk som såg rart på meg når jeg kjørte forbi butikken i lav fart.
    (og så dro jeg på )

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FuruH......

Stor kontrast til arvtakern'e :-D Butt who cares? Sound is everything!!!

Håper du har spikra plankene godt fast og at trykkventiler er instalert

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grillings

Asvaberg: kva måtte du betale for denne? Kjøpte Invite til 3000, og Jo monterte til meg. Heile grillen var skeiv og han fekk den ikkje sammen engang. Leverte tilbake, og skal no ha Weber, men lurte på kor mykje eg måtte gi ekstra for en slik?

Alle andre: Skulle helse frå brodern(Tandstad). Han nyt no pils til showt på hotellet i Bulgaria, Iberostar Tiara Beach, og har ei veke att der nede. Kjempeflott vær med over 30 grader.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    FuruH......

Stor kontrast til arvtakern'e :-D Butt who cares? Sound is everything!!!

Håper du har spikra plankene godt fast og at trykkventiler er instalert
    Var oppe og så Cloverfield nå, dempet volumet litt, men jeg var smått bekymret for konstruksjonen når det blåste rundt ørene mine over tre meter unna subene
    Blir vel malt der oppe også etterhvert, og ikke minst lagt nytt gulv. Verste drittgulvet jeg har vært ute for.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, ser jo utrolig morro ut Jan!!

I går var jeg med mor og hentet sin nye bil, det ble en volvo c30 og det er jeg utrolig glad for! Sjeldent morsom bil og kjøre, 1.6diesel som sparker godt ifra, passer mye bedre til sjåføren som skal ha den enn en lat 1.4l Golf IV.

I samme setting overtalte frøkna mor til og kjøpe seg iPod, og gjett hvem som må 1) finne musikk 2)lære mor og bruke den? Men morro er det, gøy at opphavet ser de teknologiske fordelene nå til dags, og ikke minst er villig til og lære seg det! (Har et lite håp om at hun får en større forståelse for mitt til tider vanvidd for lyd)
    Ellers er jeg temmelig sikker på at svineinfluensaen har gjort sitt inntog hos meg, dyrisk vondt i halsen og grisegrynter når jeg sover(Nevnte jeg at jeg lider av tendensvis hypokondri og faglig kunnskap om fleste dødlige sykdommer? )

Sist, men ikke minst våknet jeg en morgen og fant ut at jeg er skapt for mer enn og bare jobbe i helsevesnet Så nå ser jeg for meg en fremtid som forfatter og kunstner, boka har jeg vel en 7-8 sider på fra før av, og det blir en barnebok for voksne, med en del biografiske aspekter fra forfatteren selv

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt lese korrektur Har en mistanke om at den kan bli morsom. Iallefall forvente vi i denne tråden en signert kopi hver

Jeg har pusset sparkel og malt taket et strøk inne hos junior. Må ut og kjøpe maling til et strøk til, samt hente lerret og Doxa. Stakkars Doxaen bli vel stående lenge før den blir pakket ut. Travle dager, som vanlig ...

Kanskje ta med Doxaen i bua også, Audioproene imponerer stadig, så kanskje det hadde passet bra. Blir litt skriketendenser med høy lyd der oppe, hadde det når Onkyoen var her nede også.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Temperaturen har forresten rundet 20 grader med god margin allerede, og jeg går kun i shorts her, det er jo sommer

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kan godt lese korrektur Har en mistanke om at den kan bli morsom. Iallefall forvente vi i denne tråden en signert kopi hver

Jeg har pusset sparkel og malt taket et strøk inne hos junior. Må ut og kjøpe maling til et strøk til, samt hente lerret og Doxa. Stakkars Doxaen bli vel stående lenge før den blir pakket ut. Travle dager, som vanlig ...

Kanskje ta med Doxaen i bua også, Audioproene imponerer stadig, så kanskje det hadde passet bra. Blir litt skriketendenser med høy lyd der oppe, hadde det når Onkyoen var her nede også.
    Signert kopi skal det nok bli ja Jan, til alle som vil ha!

Har hatt det i bakhodet et par års tid, etter en kompis som maser om at jeg må skrive et eller annet, og det passer meg utmerket, om den blir bra kan jeg ikke garantere, men om ikke annet har jeg prøvd det også.

Kontordag ble utrolig mye mer behageligere når jeg fant ipoden så nå er det Mark Knopfler på ørene her Tror doxaen kan tilføre en del hva kvass diskant angår

Hadde forøvrig et lite ombyttings raid her endag, da jeg oppdaget noe så voldsomt til knitring i diskanten på venstre høytaler, flyttet om doxaen slik at signal og høytalerkabler slipper og gå to ganger gjennom ca 12 stikkontakter

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Turid70
    Asvaberg: kva måtte du betale for denne? Kjøpte Invite til 3000, og Jo monterte til meg. Heile grillen var skeiv og han fekk den ikkje sammen engang. Leverte tilbake, og skal no ha Weber, men lurte på kor mykje eg måtte gi ekstra for en slik?

Alle andre: Skulle helse frå brodern(Tandstad). Han nyt no pils til showt på hotellet i Bulgaria, Iberostar Tiara Beach, og har ei veke att der nede. Kjempeflott vær med over 30 grader.
    Hvis du ikke må ha den store som Asvaberg har kjøpt - så selges modellen under til kr 2,5k på Elkjøp i helgen. Noe som er et meget godt kjøp!

Elkjøp - Weber Spirit E210

Det er egentlig ikke noe å lure på
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prisene på Weber gått ned? Mener de var noe høyere i fjor da jeg var ute og kikket etter grill.
    Er forøvrig godt fornøyd med den jeg kjøpte på Ica Maxi av alle plasser

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har prisene på Weber gått ned? Mener de var noe høyere i fjor da jeg var ute og kikket etter grill.
    Er forøvrig godt fornøyd med den jeg kjøpte på Ica Maxi av alle plasser
    Jeg ga 3,5k for min Weber E210 i 2007, med skap under.

Ser denne modellen på tilbud inimellom, har vel som billigst sett den til 2k, men 3,5k er vel normalpris for denne.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne dukket opp i posten i dag:

Monty Python Almost Everything Box-set

Inneholder:

Filmen: MONTY PYTHON AND THE HOLY GRAIL (Special Edition)
    Filmen: MONTY PYTHON'S LIFE OF BRIAN (Special Edition)
    Filmen: MONTY PYTHON'S MEANING OF LIFE (Special Edition)

Television compilation: AND NOW FOR SOMETHING COMPLETELY DIFFERENT
    Stage show: MONTY PYTHON LIVE AT THE HOLLYWOOD BOWL
    Complete four series of: MONTY PYTHON'S FLYING CIRCUS

Totalt 15 discer

For £17.99 + £5 i porto.

DVD.CO.UK: Comedy - Monty Python Almost Everything Box-set

Med slike priser på dvd blir det ikke kjøpt mye på Blu Ray......

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være noen timer moro der

Var en tur på Elkjøp med jentungen i dag, og hun fant et Hitachianlegg til rundt 2k hun kunne tenkt seg. Men hun bestemte seg for å vente til etter bursdag om tre uker før hun bestemmer seg. Kan vel fort rulle inn noen grunker da ...

Om en måned eller vel det har guttungen dag også, men han har stort sett brukt opp pengene sine, han er vel egentlik skylig rundt en løk på den suben han kjøpte nå. Og i tillegg skulle han ha hatt nye bakhøyttalere, de gamle forsvant ut døra i går.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Orginal CD'er og MP3 på CD.

Tipper jeg bruker en dag i neste uke til å pusle litt mer med anlegget i bilen. Har bestilt akustisk demping samt dempemateriale for plastdeksler og lignende. Har fra før vibrasjonsdempende matter. Så planen er å ta av dørtrekkene foran og først vibrasjonsdempe døra, spesielt rundt der den ettermonterte 6,5" sitter skrudd i døra. Deretter legger jeg akustisk demping over dette igjen før jeg tilslutt legger demping på selve døretrekket.

Håper på en god del mindre vei/hjulstøy, noe mer dynamikk i midbassen og så blir jeg kanskje kvitt vibrasjonen i døretrekket ved skikkelig pådrag.

Moro å pusle med bilstereo
    Så det er deg jeg må reise til for å få hjelp til litt bedre lyd i bilen altså.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemme, eller bare på gjennomreise?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var vi hjemme igjen. Deilig det også. Kan vel ikke kalle det sommerferie det vi har vært på. Passer bedre med høstferie egentlig. Mellom 12 og 15 grader hver dag. Regn eller overskyet 85% av tiden. Jaja. Ikke så lenge til 6 uker pappaperm. Skal få kost oss da også.

Her var det 13 grader da vi kom hjem, så nå fyrer vi. Deilig med sommer dere.

Vi fortsetter nedtellingen. Om litt mindre enn en uke er jeg godt gift.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Så det er deg jeg må reise til for å få hjelp til litt bedre lyd i bilen altså.

Hmm, spørs om jeg må dokumentere demontering av dørtrekk godt med bilder til deg da

Det er en relativt grei jobb om du ikke bryr deg om å ta ut innerdøra med vindushevermotor, dørlås og hele greia, da er det noe mer styr.

De orginale 6,5" er limt fast i en avstandsring av plastikk som er poppet fast i innerdøra. Bor ut popnaglene og lag ny avstandsring av MDF eller kjøp på nett i plast så er den i boks. Den orginale diskanten klippes lett ut med avbiter, ny festes med smeltelim eller lignende. Her kan du lett få bedre vinkling enn orginalt, den er vinklet kraftig ned mot dashbordet.

Delefilter er det god plass til i innerdøra bak dørlomma. Jeg festet mitt på vindushevermotoren så jeg slapp å skjøte høyttalerledninger mer enn nødvendig, gikk akkurat

Du skal komme langt med:
    Et lite flatjern
    Stort stjernejern
    Torx, tror det var T25
    6,5" frontsett
    Litt høyttalerledning
    Skjøtehylser eller lodding for skjøting av ht-ledning
    Kabelsko eller lodding av ht-ledning til 6,5"
    Smeltelim
    MDF og stikksag
    Skruer for å feste MDF-ringer til dør og 6,5" til MDF-ring.
    Bormaskin
    Skader ikke med litt demping av døra
    Ca. 2 timers jobb på hver dørside

Tror det skal dekke det meste Si ifra om du skal prøve, har noen små tips i forbindelse med å ta av dørtrekket

Side 1621 av 2256 FørsteFørste ... 621 1121 1481 1491 1501 1511 1521 1531 1541 1551 1561 1571 1581 1591 1601 1611 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1631 1641 1651 1661 1671 1681 1691 1701 1711 1721 1731 1741 1751 1761 2121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •