Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1618

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da ligger jeg i en seng i Gøteborg og slapper av med en lenovo i fanget Tok under 10 timer med 3 matpauser innlagt hjemmefra. Går unna når man har nesten 40 mil med 100/110 sone og firefeltsvei. Leste dog akkurat på VG at en kvinne har kjørt feil vei på E6 nord for Oslo. Hadde jeg vært ca. en time tidligere ute hadde jeg møtt henne...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trafikkulykke ved Futura - tk.no
    En av naboene til svigers om ryktene taler sant ...

Planer for dagene fremover i Gøteborg da Oddbjørn? Liseberg?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruke penger, sløve og Liseberg tenker jeg Tar det som det kommer

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en bra plan det. Eneste gangen madammen sa at hun ville ut av et kjøpesenter var i Gøteborg, det var faktisk for stort for henne

Junior fant ut at vi skulle sjekke om det faktisk var plass til det 2m lerretet vi skal ha på rommet hans, men det var selvfølgelig 5cm lengre enn rommet var bredt. Vi lurer på dette i stedet, slett ikke verst pris
    Får se om vi blir kvitt det andre på et vis og
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke skiltet «Snu, feil kjøreretning» på Kløfta, så vidt jeg kjenner til. En slik skilting hadde vært fornuftig. Jeg mener at Statens vegvesen må gå dette etter i sømmene. Psykisk syke og rusede personer kan komme feil, men vi må gjøre alt vi kan for å hindre dette, sier Sagedal.
    Trengar man virkelig et skilt for å skjønne at man kjører i feil kjøreretning? Når alle bilene på den andre siden av gjerdet kjører samme vei som deg, og de på din side av gjerdet kommer i mo deg bør det strengt tatt være beskjed god nok :twisted: Herrejemini, hvor utrolig blåst går det egentlig an å bli ...
    Og når referansen er psykisk syke og rusede så hjelper det ikke på akkurat, hva med å sørge for at disse ikke kjører bil i hele tatt?
    - Får ukentlig melding om bilister i feil kjøreretning - VG Nett om Bil og trafikk

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Høres ut som en bra plan det. Eneste gangen madammen sa at hun ville ut av et kjøpesenter var i Gøteborg, det var faktisk for stort for henne
    Det er visst skandinavias største med over 200 butikker

Ikke alt som gikk helt som planlagt igår. Hadde valgt hotell som lå rett ved siden av E45, kun noen små lyskryss for å komme frem. Men pga veiarbeid så var avkjørselen fra E6 til E45 stengt og vi måtte kjøre igjennom sentrum for å komme frem. I slutten av rushen.... Så mye fløyting og uforståelige trafikkryss har ikke jeg opplevd før. Men det gikk da bra tilslutt Lenge leve Gps!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla folkens!!!! :-D Skjedd noe spesielt her siste tiden eller? Gidder ikke lese de siste 10 sidene, da jeg sitter på internett-kafe. Rettere sagt internett-bokhandel.

Dagene går med til å slappe av og fiske ørret. Har ikke fått like mye som tidligere år, men det gjør ingenting. Deilig å sitte å fyre opp en sigar ved elvebredden og reflektere over livet.

Bare litt over uken igjen til bryllup, og jeg prøver å finne meg frisørtime i dag. Blir snart en tur på kafe. Junior sover søtt i vognen sin.

Ha det fint da karer. :-D
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Deilig å sitte å fyre opp en sigar ved elvebredden og reflektere over livet.
    Høres ut som du har det bra :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det ikke så værst.

Er på utkikk etter noen gode blader før ferden går tilbake til hytta. Har sjelden tålmodighet til å lese bøker, så da går det i feks Idebladet Hytteliv (vi drømmer om egen hytte), fotoblader og What Hifi.

Eneste boken jeg leser for tiden er "Veglause gardar i Nordfjord" av mr.Bruaset. Mannen bak "Der ingen skulle tru...".
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter flakking frem og tilbake for å få tak i samme type panel som det var på rommet til guttungen, men det var ikke åoppdrive selvfølgelig. Helt til jeg traff min gamle nabo på Maxbo og klaget min nød, og hun kunne fortelle meg at det var den typen hun la fra seg i vår garasje da hun skulle flytte Har da ikke kikket på den jeg, men det ordner seg tydeligvis for snille gutter også innimellom. Så nå er brystningen på plass, og så skal jeg rive litt av taket før det blir ny panel der det var skap før også

Å slik går no dagan ...

Forresten fikk jeg sporingsnummer på Doxaen i dag også

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt shopping må man jo også utføre, nesten det beste som finnes.... :-D

De som fikk dilla på Call of Duty 4, og har lyst på etterfølgeren - Call of Duty: World at War - kan innhandle denne til en meget fordelaktig pris - kr 249,- - på Cdon.com. Jepp det gjelder PS3 også :-D

Call of Duty: World at War - CDON.COM

De har også frakfritt denne uka, så det blir en grei pris!!

Selv tok jeg også og kjøpte Alien Quadrilogy Box (9 Disc) på Play til £9.99. Denne koster rundt kr 500,- i norske nettbutikker.

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/12572...t/Product.html
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har verken penger eller tid til slikt her nå Baller på seg med utgifter når vi oedner rommene til ungene, har nylig bestilt nytt lerret til guttungen også ...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg liker bedre å se film og spille enn å pusse opp

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør dere når det gjelder musikk i bilen?

Original cder eller brente mp3 cder - eller minnepinne, eventulet kopler til en ipod?

Jeg brenner en mp3 cd med 5-10 album på en cd-rw sånn cirka hver 3 måned og spiller i vei.

Nå ble det en mix av gamle remastrede Manfred Mann og AC/DC album

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hehe, jeg liker bedre å se film og spille enn å pusse opp
    Når det er ferdig pusset opp inne hos junior håper jeg at det skal bli litt film der Nesten mer lyst å handle utstyr til han enn il meg. Sikkert derfor han "låner" DVDspilleren, PJ osv også. Og så havner vel PS3 der inne etter oppussingen også.

I bilen har jeg originalmontert Ford anlegg, knapt brukbart til å høre nyheter, men om jeg skal høre på noe annet går det stort sett i brente CDer. MP3 er det ikke mye poeng i, men hadde jeg hatt muligheten ville det antakelig blitt MP3 el.l. på en minnepenn vil jeg tro.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør dere når det gjelder musikk i bilen?

Original cder eller brente mp3 cder - eller minnepinne, eventulet kopler til en ipod?

Jeg brenner en mp3 cd med 5-10 album på en cd-rw sånn cirka hver 3 måned og spiller i vei.

Nå ble det en mix av gamle remastrede Manfred Mann og AC/DC album

Orginal CD'er og MP3 på CD.

Tipper jeg bruker en dag i neste uke til å pusle litt mer med anlegget i bilen. Har bestilt akustisk demping samt dempemateriale for plastdeksler og lignende. Har fra før vibrasjonsdempende matter. Så planen er å ta av dørtrekkene foran og først vibrasjonsdempe døra, spesielt rundt der den ettermonterte 6,5" sitter skrudd i døra. Deretter legger jeg akustisk demping over dette igjen før jeg tilslutt legger demping på selve døretrekket.

Håper på en god del mindre vei/hjulstøy, noe mer dynamikk i midbassen og så blir jeg kanskje kvitt vibrasjonen i døretrekket ved skikkelig pådrag.

Moro å pusle med bilstereo

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke plass til noe foran på Puntoen, har bare et par billige saker i dørene foran for å fylle på litt lyd forover. Det er ikke plass til noe ordentlige saker uten å bygge noe.

Men, på den neste bilen (blir vel ikke så lenge til..) da skal jeg ha skikkelig opplegg foran også

Hva med datteren da Jan? Får hun noe?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så sliten at jeg tror jeg ler meg ihel!

Nå gjenstår bare en dag til med slavearbeid før detta taket er ferdig, ikke kjøp smartpanel til taket! det er ikke så billig at Arbor blir for dyrt! Kvaliteten suger maurballer, ev. kjøp umalt/behandla. På noen av veggene blir det panel så da skal dere få ny rapport om Arborkvaliteten

Å-ja, plenklipperen har fått ny service IGJENNN :twisted: Til neste år kjøper jeg en Rider - basta. Trenger noe som kan trekke en tilhenger full av gråstein (til natursteinsmurene mine).

JAKV: Flotters at podens gutterom begynner å bli mottagelig for Lyd&Bilde Har en mistanke om at fyren blir hakket værre en pappa'n - uten at det er gæli :-D Rekrutering ER viktig!

Teddy: Jeg har røykt sigar 1 gang mes jeg fiska, i kampens hete forsvant pluttselig både fisk, sluk og en del av snøret No More Cigarr !!
    (Men etterpå er det få ting som er bedre)

Spade: Koffert!! Stoooor koffert!! :-D

Mr_Spock: Vi har hele CDsammlinga på en USBpinne som er kobbla på anlegget. Funker konge men vi kjøper veldig lite musikk nå. Når kino og lyttebule blir ferdig blir det vel 2 USBpinner slik at vi kan oppdatere uten å glemme å få'n ut igjen

Vamos Elegantus.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med datteren da Jan? Får hun noe?
    Tja, hun fikk nye sokker rundt St. Hans

Hun har fått pusset opp rom, nye møbler osv. hun også. Mangler noe å spille musikk på, så der må vi kanskje trå til litt etterhvert. Minianlegg av et eller annet slag tenker jeg. Og ikke å forglemme ridekurs i øst og vest, det koster penger et sammen med alt utstyret hun trenger der ...

Prøver å være noenlunde balansert, men å innrømme at det er artigere å ta en runde på en Hi-Fisjappe enn på Bik-Bok

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Prøver å være noenlunde balansert, men å innrømme at det er artigere å ta en runde på en Hi-Fisjappe enn på Bik-Bok
    Jeg er enig i at du har et poeng der

Side 1618 av 2256 FørsteFørste ... 618 1118 1478 1488 1498 1508 1518 1528 1538 1548 1558 1568 1578 1588 1598 1608 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1628 1638 1648 1658 1668 1678 1688 1698 1708 1718 1728 1738 1748 1758 2118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •