Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1611

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jan: Jeg så innlegget jeg også, og folk er som alltid litt vel store i kjeften på forumer.. Jeg fikk min del av pepper jeg også i forbindelse med bestilling av den tv'n... U got my support

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Her ligg vedlagt ein graf Lars, her har eg ikkje brukt noko anna enn firefox, utorrent og squeezecenter.
    Jeg stusser litt over diskaktiviteten din samt et minneforbruk på snaue 60% i standby med så få applikasjoner! hmm, teit å spørre om du har defragmentert for det har du vel, bruker du Vista? (anbefaler XP).

Firefox lukker du når du ser video! De to andre er greie tror jeg (vet ikke hva Squeezecenter gjør med systemet).

I en oppstartsfase kan det gå treigt nesten uansett hvilket system du har! Det skal litt av en PC til for ikke å merke heng der.

Tror du vil merke god bedring etter formatieringen! ... PS: God tur!

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje defragmentert nei, brukar vista business (som du hadde trua på, var det ikkje slik? )

Diskaktiviteten regner eg med kjem frå utorrent btw.

Ja, ein formatering kjem til å gjere godt, gjer det når eg får disken min etter ferieturen.

Takk for det

BTW: Skal ete opp noko is og jordbær her, då må eg ha kaffi attåt. Kor mange skeier på ein halvlitar?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det mye pc aktivitet for tiden, driver fortsatt og tukler med workstation pc'n jeg skal bygge.

Har kommet frem til at jeg kjøper nytt hovedkort og prosessor som jeg putter i mediacentret, gforce 9300 chipset med en Intel core 2 duo e8400 3ghz blir stående der, så kommer det til 4gb ram, 1 tb disk + litt snacks i ws'n.

Samlet kommer jeg på ca 4.6k alt i alt for en kurrant pc, ekke ille det fra amentio. Når jeg får realisert den er litt uvisst enda, får se hva jeg har av kr liggende utover høsten! Det er GØY og være litt nerd igjen!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 fylt t-skje = 2.5 gram kaffe
    1 matskje = 7.5 gram kaffe
    4-5 matskjeer kaffe i 1 liter vann

Fann det som stend over på ei nettside. Høyrdest litt mykje ut med 2 matskeier til 1/2 liter kaffi vel? Bruker 2 slike måleskeier eg, satser på det blir bra :P

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 3 skikkelig toppede måleskeer til en liter kaffe :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezecenter bruker 100mb av minnet mitt når jeg ikke bruker Squeezebox'en. Om det bruker mer når jeg hører musikk vet jeg ikke.

Men når vi er inne på Squeezebox. Gidder noen å sjekke temperaturen på box'ene deres? Min er lunken selv når datamaskinen er avskrudd og dermed er SB inaktiv. Synes det var litt merkelig at den skulle være 30-40 grader varm i standby.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg bruker 3 skikkelig toppede måleskeer til en liter kaffe :-D
    6 strøkne måleskjeer (Ali, Kjeldsberg, Evergood - alle har det gratis i butikkhyllene) pr liter vann - ikke mere, ikke mindre.

Sånn er loven!! (hehehehe)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    6 strøkne måleskjeer (Ali, Kjeldsberg, Evergood - alle har det gratis i butikkhyllene) pr liter vann - ikke mere, ikke mindre.

Sånn er loven!! (hehehehe)

Jepp, og 6 strøkne måleskjeer blir det samme som ........ nettopp.... 3 toppede måleskeer, bare at det er mye lettere å grave ut toppede måleskeer ut av kaffeboksen!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Jeg stusser litt over diskaktiviteten din samt et minneforbruk på snaue 60% i standby med så få applikasjoner! hmm, teit å spørre om du har defragmentert for det har du vel, bruker du Vista? (anbefaler XP).

Firefox lukker du når du ser video! De to andre er greie tror jeg (vet ikke hva Squeezecenter gjør med systemet).

I en oppstartsfase kan det gå treigt nesten uansett hvilket system du har! Det skal litt av en PC til for ikke å merke heng der.

Tror du vil merke god bedring etter formatieringen! ... PS: God tur!
    Høres ut som ett typisk tilfelle av disken som er trøbbel.
    Har hatt flere tilfeller av slike symptomer, der defragmentering har hjulpet...
    Men føler jeg gjentar meg selv=)

Defragmenter så finner du det ut, det tar 10 sek å starte den, så får den jobbe for seg selv en time eller to, voila

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Hehe, det er ikke lett å bli gammel....

Minner meg om avslutningen til datteren på skolen, grilling og sosialt samvær i 3-4 timer. Flaks som jeg hadde havnet jeg sammen med 5 skilte mødre som alle var trygdet og la ut om plagene sine.

Skal si det tok på :? etterhvert begynte de å diskutere sterilisering, hvor urimelig det var at de måtte under kniven. Det var stor enighet om at mannfolka burde ta ansvar og kappe strengen.

Det var mildt sagt uliddelig......

Man kan liksom ikke bare gå heller.. hehe Ikke hjelper det å holde kjeft og se plaget ut heller Kjeften går i ett allikevel!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje defragmentert nei, brukar vista business (som du hadde trua på, var det ikkje slik? )

Diskaktiviteten regner eg med kjem frå utorrent btw.

Ja, ein formatering kjem til å gjere godt, gjer det når eg får disken min etter ferieturen.

Takk for det

BTW: Skal ete opp noko is og jordbær her, då må eg ha kaffi attåt. Kor mange skeier på ein halvlitar?

Vista'n til IBM er fult brukbar men resurskrevende! Defragmentering må gjøres mye oftere en vanlig i ditt tilfelle fordi du bruker torrent. Torrent lager et usansynlig rot på harddisken din (10 millioner småfragmenterte filer fra ørten kilder, som settes sammen etterhvert).

Alt tatt i betraktning så tror jeg ikke dette er så ille. Hvor mye minne hadde du?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blei borte litt jeg så en gammal swartznegger film: commando! jalla-jalla

natta godtfolk!

L.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vista bruker vel en del av minnet til å få raskere oppstart av programmer med mere?

Så selv om ressursoversikt viser at du bruker noen GB med minne - så blir ikke alt benyttet i et spesifikke programmer.

Jeg har kun noen vinduer med IE oppe nå - men oppgavebehandlingen viser at jeg bruker nesten 4GB ram.....

Men jeg har meget rask oppstart på programmer - øyeblikkelig på blant annet officeapplikasjoner.

På Vista er defragmentering automatisert, starter av seg selv inimellom (har ikke sjekket dette) ?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    blei borte litt jeg så en gammal swartznegger film: commando! jalla-jalla

natta godtfolk!

L.
    Ah, commando har så mange vanvittig bra scener! "you know I said I was gonna kill you last? I lied" "please don't wake my friend, he's dead tired"

Har btw 2 gig minne, burde eg bestilt to til når eg bestiller harddisk kanskje?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Høres ut som ett typisk tilfelle av disken som er trøbbel.
    Har hatt flere tilfeller av slike symptomer, der defragmentering har hjulpet...
    Men føler jeg gjentar meg selv=)

Defragmenter så finner du det ut, det tar 10 sek å starte den, så får den jobbe for seg selv en time eller to, voila
    Hehe, har satt igang defrag no Men viste seg at forrige eigaren hadde satt på defrag kvar veke, så sist gang var faktisk den 15.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, commando har så mange vanvittig bra scener! "you know I said I was gonna kill you last? I lied" "please don't wake my friend, he's dead tired"

Har btw 2 gig minne, burde eg bestilt to til når eg bestiller harddisk kanskje?
    Vista og 2GB ram er minimum. For å få noe fart så bør du enten legge til et par GB eller installere XP.

Min forrige pc hadde 2 GB ram med Vista og den var ikke bra på tunge applikasjoner, små treig på litt av hvert. Eneste som var bra var at den var stabil.

Installerte XP på den og nå er den rå!

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Vista og 2GB ram er minimum. For å få noe fart så bør du enten legge til et par GB eller installere XP.

Min forrige pc hadde 2 GB ram med Vista og den var ikke bra på tunge applikasjoner, små treig på litt av hvert. Eneste som var bra var at den var stabil.

Installerte XP på den og nå er den rå!
    nå skal det sies at original innstallasjonen av Vista på Lenovo er dynget med drit!,
    Ala Acer x2...
    Var i hvert fall det på min innstallasjon første gang... det var pinnamed så mye dritt som var innstallert at den var som sirup fra første sekund...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er ofte en del programmer/applikasjoner som er forhåndsinstallert og ligger i bakgrunnen og tar ressurser.....

Kan være lurt å skru av prosesser man ikke trenger / få de til å ikke starte. Men det er litt av en jobb.... :?

Side 1611 av 2256 FørsteFørste ... 611 1111 1471 1481 1491 1501 1511 1521 1531 1541 1551 1561 1571 1581 1591 1601 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1621 1631 1641 1651 1661 1671 1681 1691 1701 1711 1721 1731 1741 1751 2111 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •