Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1602

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden det ble snakk om The Orange Box her tidligere, så tok jeg frem min får å se litt på den, plutselig var den satt inn i Xboxen og nesten hele kvelden gikk med til spilling

Fantastisk spill - Half Life 2!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    En D-Link funker bra og er enkel i oppsett de koster ikke all verden (ca 500) og fås stort sett over alt.

Komplett.no - D-Link DWL-G700AP AirPlus G 54 Mbps

Det er mulig at Svenn Andre har noen gode tips her, lenge si'a jeg har styrt med dette.

L.
    Er litt generelt skeptisk til D-link, ikke selve routerne, men strømforsyningene. Vet mange som har hatt strømforsyninger av den typen som har sviktet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chevy
    Er du enig i den der Svenn Andre eller?
    kommer litt an på hva det skal brukes til.

Jeg er veldig fornøyd med min D-link 655
    Komplett.no - D-Link DIR-655, Extreme N Wireless

Men jeg har ganske mye som er oppe å går,
    Det som er spesielt med denne er at den har QoS,
    Dvs den har innebygs smartfunksjon som prioriterer streaming/spilling eller hva man nå måtte ønske.
    Denne har også Draft N standarden.
    Litt mer fremtidsrettet, dog ikke la deg lure! Mange draft N saker reklamerer med at de har 300mbit. DET HAR DE IKKE,
    Bare de produktene som kan sende på både 2,4 og 5Ghz kan sende 300Mbits.
    de andre har 130mbits...

D-linken har 130mbits, men du dæven kor mye bedre og stabilt det er en råtten 54mbit...

Krever dog at du har Draft N trådløstkort i pcen...
    Noe som seff er standard på Lenovo=P (der fikk jeg den og!)

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mest brukt til surfing å litt opplasting av bilder som skal fremkallest. Å sefølgelig PS3 spilling
    Veit ikkje kva slags kort som sitter i lappisene her i huset men tenker litt fram i tid også

Edit: har draft-n i maskina mi også og det til tross for at det er acer

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mest brukt til surfing å litt opplasting av bilder som skal fremkallest. Å sefølgelig PS3 spilling
    Veit ikkje kva slags kort som sitter i lappisene her i huset men tenker litt fram i tid også

Edit: har draft-n i maskina mi også og det til tross for at det er acer
    da hadde jeg garantert kjøpt draft n utstyr...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finst der en som er litt billigare eller er det bortkasta?

"w" synst det var dyrt iforhold til den Lars linka til men må vi kjøpe så må vi 8-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje peiling på slikt så takker for all hjelp eg får men no er det natta her.
    Får lese dei svara eg får no imorga når eg er ferdig på jobb å endelig har ferie

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje peiling på slikt så takker for all hjelp eg får men no er det natta her.
    Får lese dei svara eg får no imorga når eg er ferdig på jobb å endelig har ferie
    Billigere plass:
    D-Link WIFI RUTER DIR-655 - 4-PORTERS SWITCH kjøp billig sammenligne pris tilbud
    Pixmania, grøss...

jeg synes det er bang for buckz!, du får Draft N hastighet, Qos, og 1000Mbit kablet!,
    sistnevnte er veldig få som har!
    Du har en enhet som ikke går ut på dato med det første=)

Kan alltids finne andre ting som for eksempel:
    Hardware.no - Prisguide - D-Link DIR-615

Lillebroren uten QoS og bare 100Mbit kablet, men fremdeles 300mbit trådløst.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel bare å hive seg over taket før vi skal besøke Svenn Andre og hente anlegget til naboen. Benytter anledningen til å takke Soundgarden og Svenn Andre for kjempetilbud og fantastisk god service! Dette var "uventet" kjapt levert..:-D

Lars.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er DACmagicen prøvd litt mer. Fikk også junior til å høre, og han kom til noenlunde samme konklusjon som meg, han fikk ikke vite hva som var hva. Om han måtte tatt et valg på en spesifik sang hadde han valgt Yamahaen sa han, men at han antakelig ikke kunne si om det var den ene eller andre som var i bruk i en evt. test... Svogeren kommer antakelig innom i kveld, så får han prøve den hos seg.

Nå har vi tenkt å ta oss en liten sjøtur, ikke strålende sol, men det er relativt stille, så det kan bli kjekt...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja fekk en pakke idag fra USA
    delene jeg kjøpte på ebay har en verdi (om den skulle bli kjøpt i norge) på ca 5000,-
    jeg betalte ca 700,- hehe
    og selger merket pakken med verdi: 29 dollar
    så jeg slapp og betale noen tusen i toll!! hehe 8)

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Op vips så har United handlet igjen. Nok en ung offensiv spiller i Mame Biram Diouf. Kommentarer Frode?

Jeg er skeptisk

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, sitter med en kompis og spiller litt half-life, dvs han spiller og jeg sitter og ser på ny pc jeg vil bygge meg, litt gammelt og litt nytt

HTPC'n har fått mer ram og større disk, men ser behovet for en arbeidspc stående på soverommet, som jeg kan bruke som backup server også, tror jeg kommer temmelig greit ifra det hvis jeg er heldig

Snart bærer det avgårde på før bryllupsfest så er det bryllup i morgen så er ferien over Men, en ting er positivt, sjekka nettbanken og det er jo ikke bestandig gledelig, men nå ser det bra ut! Slikt liker jeg!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Da er DACmagicen prøvd litt mer. Fikk også junior til å høre, og han kom til noenlunde samme konklusjon som meg, han fikk ikke vite hva som var hva. Om han måtte tatt et valg på en spesifik sang hadde han valgt Yamahaen sa han, men at han antakelig ikke kunne si om det var den ene eller andre som var i bruk i en evt. test... Svogeren kommer antakelig innom i kveld, så får han prøve den hos seg.

Nå har vi tenkt å ta oss en liten sjøtur, ikke strålende sol, men det er relativt stille, så det kan bli kjekt...
    Snodige greier, merker stor forskjell på beresforden her i huset ihvertfall.
    Hadde en kompis på besøk her endag når jeg spilte musikk, så sa han "Slå av surrounden, lyden kommer ikke fra frontene" Godt tegn spør du meg, digger mine nye Ti2K

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Snodige greier, merker stor forskjell på beresforden her i huset ihvertfall.
    Hadde en kompis på besøk her endag når jeg spilte musikk, så sa han "Slå av surrounden, lyden kommer ikke fra frontene" Godt tegn spør du meg, digger mine nye Ti2K
    Hmm, nesten skulle prøvd Beresford også da

Men jeg holder i motsetning til deg Yamaha RX-V langt over Squeezebox.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det hele egentlig bunner i hvilket utstyr resten av oppsettet har og personlig smak, for min del ble det vel litt mer "spunk" med kun sb3'n

Lars : Fra en nerd til en annen Hvordan er backup stabiliteten på windows maskiner nå? Holder de? Tenker og bygge en workstation/backup pc der vi kan lagre bilder og oppgaver på, men samtidig bruke den daglig uten noe voldsomt til annet bruk, litt spilling muligens. Duger det? eller blir det et stk server og et stk ws?

Ser for meg en enkel intel pc, med 2gb ram og noen disker.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det hele egentlig bunner i hvilket utstyr resten av oppsettet har og personlig smak, for min del ble det vel litt mer "spunk" med kun sb3'n
    Det har nok veldig mye å si, men det er jo kun receiveren som er likt hos meg og Oddbjørn, ellers kjører han "litt" heftigere oppsett enn meg.

Nå er vi nydusjet og skal straks ned til naboen for å få "Fem om dagen", frukt og grønt er viktig, så jeg ser for meg Strawberry Mojitos, Kiwi Mojitos, Strawberry Daquiari (staves det slik?) og litt forskjellig annet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt dagen på tak fra 6 til 10 og etter det har det gått i henting og monterin/kalibrering av en LX51 mot JBL ES80 (5.1) oppsett hos naboen. Kablinga skulte vi i vegger og tak og det låter over all forventning

Takk til Svenn Andre for kjempeservice.

Lars.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, sitter med en kompis og spiller litt half-life, dvs han spiller og jeg sitter og ser på ny pc jeg vil bygge meg, litt gammelt og litt nytt
    Har blitt noen timer med Half Life 2 her også :-D Gordon Freeman FTW!!

Når jeg kjøpte The Orange Box for snart to år siden - så hoppet jeg over den første delen, altså Half Life 2, når jeg spilte gjenom Orange Box.

Det spillet er jo egentlig fra 2004 og jeg har det til den gamle Xboxen, digget det den gangen.

Er vel egentlig med som en bonus.

Men jeg er altså i gang med det for andre gang, tror grafikken har blitt pusset opp noe og at kontrollene føles bedre.

Uansett er dette et herlig spill, fps med problemløsning og skikkelig story :-D

Half Life 2: Episode 1 og Half Life 2: Episode 2 er altså nyere
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Jeg har brukt dagen på tak fra 6 til 10 og etter det har det gått i henting og monterin/kalibrering av en LX51 mot JBL ES80 (5.1) oppsett hos naboen. Kablinga skulte vi i vegger og tak og det låter over all forventning

Takk til Svenn Andre for kjempeservice.

Lars.
    ingen problem=)

Fakkern driver å planlegger server så jeg blir gal.
    Følgende krav:

-Være strømgjerrig (viktig!)
    -Gjerne være liten (mer bonus en krav)
    -Så billig som mulig!

Har følgende fra før:
    2x 1TB disker (3,5" Sata)
    1x 60gb 2,5" hdd (tenkte til OP disk)
    xx ymse andre disker.
    Har slim DVD rom
    masse dilldall utstyr.

Men vil ikke ha noe vanlig stasjonær pc som jeg har nå...

Tenkte på Mini-ITX systemet, da de Atom 330 sakene ser ut til å dekke alle mine behov. bruker nesten ingenting av effekt, og er dual core 1,6Ghz! integrert skjermkort gigabit nett, og veldig lav varmeutvikling.

for eksempel:
    Intel D945GCLF2 mITX Atom330 Boxed - Intel - Mini-ITX - Intel D945GCLF2 mITX Atom330 Boxed - Netshop.no - pc data foto minne digital

Så var spørsmålet hva skal jeg gjøre med kabinett.

Kunne tenkt meg en ren hovedenhet, for så å kjøre eksterne påkoblet disker...
    eksempelvis ett slikt kabinett:
    LC Power LC-1300mi, mini-ITX - Diverse - Mini-ITX - LC Power LC-1300mi, mini-ITX - Netshop.no - pc data foto minne digital

Meeeen er litt usikker på om dette er så veldig klokt.
    er tross alt max 60MB/s overføringshastighet, samt usikker på hva USB gjør på systemressursene.
    I tillegg må jeg kjøpe eksterne kabinett til diskene...
    Har ikke behov for CDrom plass på kabinettet, da det skal kjøres linux som jeg like gjerne kan innstallere med minnepinne

Noen som har noe tanker??

Side 1602 av 2256 FørsteFørste ... 602 1102 1462 1472 1482 1492 1502 1512 1522 1532 1542 1552 1562 1572 1582 1592 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1612 1622 1632 1642 1652 1662 1672 1682 1692 1702 1712 1722 1732 1742 2102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •