Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1599

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg er enig med med asvaberg her, de som klager er som regel folk som bare prøver å lure seg unna.

Egentlig burde det koste en saftig avgift eller noe for å klage, dette koster jo parkeringsselskapene store summer hvert år!
    aner litt ironi her, men kanskje jeg leser feil.......

Det finnes historier, hårreisende også - men det finnes også historier den andre vegen. "jeg skulle bare........."

Jeg har selv hatt båtplass hvor digre cabincruisere daglig la seg ulovlig bak meg slik at jeg ikke kom ut eller inn. "Jeg skal bare....." var den daglige unnskyldningen.
    "Javel", sier jeg - "og jeg skal bare kunne få båten min ut og inn....."

ALDRI ble jeg møtt med forståelse, selv ikke da jeg pekte på skiltet som hang på brygga der de hadde lagt til "Fortøying forbudt" og så pekte jeg mot det gule bygget 100 meter bortenfor og spurte: "vet du hva det er der? Politi".

Neida, "jeg skal bare......." og så løp de........ HVER GANG!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lilleper
    den er i grunn helt lik den jeg linket til.. eneste forsjellene jeg kan se er isolasjonen på dei 2 kablene som henger over sylinderen som er annaledes..
    det står "lifan" på den andre siden. så langt har jeg funnet ut at den er en "lifan honda 125cc" motor og med mikuni 24mm forgasser (som jeg ikke vet hvordan den skal kobles opp, der er ikke trotle-body på den?)

jeg kjøpte den av en kompis som skulle bruke den på moped.. men nå har han bil, han vet heller ikke hvordan man kobler den til..
    Jeg kan absolutt ingen ting om motorer og slikt men jeg fant produsenten av forgasseren...Her:
    SV GROUP CO.,LIMITED

Skal se om jeg finner et koblingsskjema!

L

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt ironi :-D

Skummelt når man blander mulighetene for å tjene penger borti slike ting, da tøyes gjerne reglene - og sunn fornuft blir en saga blott.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    INGEN av maskinene snakker med hverandre = Noe Ånkli gæli :-D (var nok hjelpsomt tenker jeg)...

Jeg tviler på det men det er mulig at begge ruter'ne står som DHCP tjenere, noe som sef. vil lage enormt med krøll.

Hvis du ikke får kontakt mellom laptop 1 & 2 men begge har internett tilgang er det enten en delingsfeil på en av maskinene eller så er ikke router/nettverk satt riktig opp (følg Windows malen/manualen)

Hvis det er kontakt mellom laptop 1 & 2, begge har InetTilgang MEN ikke får kontakt med htpc'n ER det et ruterproblem eller en feilkonfigurasjon i htpc.

Mitt råd:
    2 Routere er som å ha 2 veivisere i passasjersetet med ulike ønsker...

Hvis du kan kjøre hele nettet mot 1 stk router er det det beste, de fleste trådløse routere har en eller flere innganger/utganger for fastnett.

Hva er grunnen til at du kjører med 2 routere? (burde stått øverst)

PS: Jeg er garrantert mer sløv en deg i dag, men detta får vi til..Jezz?
    ZZZZZzzzzz
    Grunnen til den eksterne routeren er at fibersentralen har kun 1 kablet utgang, men kanskje jeg får til og disable dhcp fra sentralen og kun kjøre dhcp fra den eksterne routeren?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...mikuni 24mm forgasser.....
    DETTE forumet er det en fyr som kaller seg Tybersk8er, han har en RS50 moped/motorsykkel med den forgasseren du spør om. Send fyren en mail/PM og spør han hvordan man kobler detta i hop!

Håper det var til hjelp.

Lars.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DETTE forumet er det en fyr som kaller seg Tybersk8er, han har en RS50 moped/motorsykkel med den forgasseren du spør om. Send fyren en mail/PM og spør han hvordan man kobler detta i hop!

Håper det var til hjelp.

Lars.
    takk takk,
    skal sende han en mail,
    her er bilder av den jeg har.. Google Bilder-resultat for http://img525.imageshack.us/img525/8358/dsc01959hs6.jpg jeg får ikke kontakt med han ;( stund siden han la ut bilda..
    jeg har akkurat samme delene... bare at ledningene fra motor mangler støpt kontakt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Grunnen til den eksterne routeren er at fibersentralen har kun 1 kablet utgang, men kanskje jeg får til og disable dhcp fra sentralen og kun kjøre dhcp fra den eksterne routeren?
    Litt usikker nå men tenker i retning av at fibersentraler bør være DHCP (uforklarlig tanke). Alternativt kan du sette et WiFi.kort i HTPC'n og så kjøre alt strådløst via kun den ene ruteren.

Ehhh!! Når du sier 2 rutere, er da ALTiBox'en (fibersentralen) en av dem?
    Hvis det er tilfelle er det vel mye bedre/billigere/enklere å sette opp en switch/hub med kabling til HTPC'n?

Er jeg på jordet nå SVENN ANDRE ??

Lille L.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker nå men tenker i retning av at fibersentraler bør være DHCP (uforklarlig tanke). Alternativt kan du sette et WiFi.kort i HTPC'n og så kjøre alt strådløst via kun den ene ruteren.

Ehhh!! Når du sier 2 rutere, er da ALTiBox'en (fibersentralen) en av dem?
    Hvis det er tilfelle er det vel mye bedre/billigere/enklere å sette opp en switch/hub med kabling til HTPC'n?

Er jeg på jordet nå SVENN ANDRE ??

Lille L.
    Fibersentralen er også router ja!
    Grunnen til at jeg har den eksterne routeren er at jeg vil ha kablet squeezebox og xboxen, hvis ikke hadde det blitt såre enkelt

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk takk,
    skal sende han en mail,
    her er bilder av den jeg har.. Google Bilder-resultat for http://img525.imageshack.us/img525/8358/dsc01959hs6.jpg jeg får ikke kontakt med han ;( stund siden han la ut bilda..
    jeg har akkurat samme delene... bare at ledningene fra motor mangler støpt kontakt.
    Muuulig DENNE linken løser problemet ditt, du får lese litt å se. Hvis det ikke funker må jeg få litt mer tid på meg!

Apriliaforum -Aprilia Discussions, Accessories, Parts, Racing, Shopping, Community

L.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ikke an og slå av dhcp i routeren og bare videreføre dhcp fra fibersentralen? som et access point?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fibersentralen er også router ja!
    Grunnen til at jeg har den eksterne routeren er at jeg vil ha kablet squeezebox og xboxen, hvis ikke hadde det blitt såre enkelt
    Ok..

Jeg hadde definitivt gått for en billig switch fordi det forenkler ting meget.. (du slipper da å forholde deg til DHCP og feil/dobble IP-adresser) Men gi meg litt tid så skal jeg tenke litt (kan ta noe tid).

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag 495.-

SAAAAaaaaaa erru der???? (Du er smartere en meg på det her!!!)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok..

Jeg hadde definitivt gått for en billig switch fordi det forenkler ting meget.. (du slipper da å forholde deg til DHCP og feil/dobble IP-adresser) Men gi meg litt tid så skal jeg tenke litt (kan ta noe tid).

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag 495.-

SAAAAaaaaaa erru der???? (Du er smartere en meg på det her!!!)
    Men må jo være mulig og deaktivere routingen i routeren slik at jeg sitter igjen med kun switch funksjoner?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ikke an og slå av dhcp i routeren og bare videreføre dhcp fra fibersentralen? som et access point?
    Joda det går men jeg har driti meg ut noe inni grans"#$ på noe slikt før så jeg trenger litt mental støtte her!! I utganspunktet er det enkelt å disable DHCP i en ruter men jeg mener bestemt at man ikke må disable DHCP i den ruteren som "snakker med" internett!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men må jo være mulig og deaktivere routingen i routeren slik at jeg sitter igjen med kun switch funksjoner?
    Nå flata jeg ut - Vel, det er sikkert mulig men antagelig en smule knotette. Jeg ville ha ventet på Svenn Andre sin kommentar til hvor i nettet man skal disable DHCP. I manualen/pdf'en/admin til boksene bør det stå grunkdig forklart

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda det går men jeg har driti meg ut noe inni grans"#$ på noe slikt før så jeg trenger litt mental støtte her!! I utganspunktet er det enkelt å disable DHCP i en ruter men jeg mener bestemt at man ikke må disable DHCP i den ruteren som "snakker med" internett!
    Det er jo fiberboksen som 'snakker' med internett, men det må da være en smal sak og deaktivere dhcp'n i dlinken min? Det må jeg prøve når jeg får switcha over tv'n til htpc'n igjen. Er tv-serie tid her i heimen nå!fungerer ikke det så koster det 175pesetas for en dlink switch, men hvorfor kjøpe ny når man kan forbanne den gamle!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå flata jeg ut - Vel, det er sikkert mulig men antagelig en smule knotette. Jeg ville ha ventet på Svenn Andre sin kommentar til hvor i nettet man skal disable DHCP. I manualen/pdf'en/admin til boksene bør det stå grunkdig forklart
    Manualen? ehh......8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muuulig DENNE linken løser problemet ditt, du får lese litt å se. Hvis det ikke funker må jeg få litt mer tid på meg!

Apriliaforum -Aprilia Discussions, Accessories, Parts, Racing, Shopping, Community

L.
    takk takk den linken løste gåten om hvor trotle body'en var !!
    da tror jeg vet hvordan forgassern skal funke !
    da er det den elektriske delen igjen
    på motoren er der ei ledning med kontakt som passer cdi boksen, så det gjenstår "bare" kobling av: startmotor, startreele, coil, laddereele og bateri

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo fiberboksen som 'snakker' med internett, men det må da være en smal sak og deaktivere dhcp'n i dlinken min? Det må jeg prøve når jeg får switcha over tv'n til htpc'n igjen. Er tv-serie tid her i heimen nå!fungerer ikke det så koster det 175pesetas for en dlink switch, men hvorfor kjøpe ny når man kan forbanne den gamle!
    Enig med deg der, ikke'no poeng i å skrote fungerende ting.. Mener at Dlink har oversiktlige admin-systemer, rot litt rundt og let etter DHCP biten! PS: Hva heter DLinken din? modell osv - så kan jeg kikke i manualen om jeg finner den!

Snart natta på meg men blir oppe litt til!

L.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg der, ikke'no poeng i å skrote fungerende ting.. Mener at Dlink har oversiktlige admin-systemer, rot litt rundt og let etter DHCP biten! PS: Hva heter DLinken din? modell osv - så kan jeg kikke i manualen om jeg finner den!

Snart natta på meg men blir oppe litt til!

L.
    Mener det er en slik Komplett.no - D-Link DI-524 AirPlus G 54 Mbps

Veldig greit menysystem så det bør gå greit

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk takk den linken løste gåten om hvor trotle body'en var !!
    da tror jeg vet hvordan forgassern skal funke !
    da er det den elektriske delen igjen
    på motoren er der ei ledning med kontakt som passer cdi boksen, så det gjenstår "bare" kobling av: startmotor, startreele, coil, laddereele og bateri

mvh
    Supert! Alle de ordene der skjønner jeg 0,0 av men ingenting er umulig! må da være noen som har gjort dette før deg! ... Hva er en CDI boks?

L.

Side 1599 av 2256 FørsteFørste ... 599 1099 1459 1469 1479 1489 1499 1509 1519 1529 1539 1549 1559 1569 1579 1589 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1609 1619 1629 1639 1649 1659 1669 1679 1689 1699 1709 1719 1729 1739 2099 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •