Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1598

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    takk for tipset - DIY ringeklokke var liksom ikke på tapetet mitt men du fikk meg på sporet av noe.

Nå tror jeg nok alu-versjonen vil fungere fint.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det var vel en gang at poenget med parkeringsovervåking var å sikre uttrykningskjøretøy fri vei og å sikre trafikken.

Har en følelse av at vi har et skapt et monster ingen av oss vil ha, eller som er nyttig for samfunnet.
    Jeg vil gjerne ha p-plasser som har en jevn rotasjon av biler. Å ha avgiftsfrie plasser = fast parkering og færre rotasjonsplasser.

Jeg (og alle andre) har råd til å betale xx kroner pr time (minutt) for å gjøre mitt "fornødne" hos HFK, Soundgarden eller ærend hos uspennende steder som H&M, Cubus, Ligningskontoret.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    takk for tipset - DIY ringeklokke var liksom ikke på tapetet mitt men du fikk meg på sporet av noe.

Nå tror jeg nok alu-versjonen vil fungere fint.
    Slik går det når man har hastverk!! Her er faktisk (muligens) en løsning:

I følge websiden er dette et trådløst Friedland produkt, ta en tel eller mail dem! mange produsenter har egne produktserier for det store utland!

Friedland Evo/Décor Solid Brass Wireless Door Bell Push (D510) - Friedland Evo - Wireless Door Bells - Wireless Alarms- Response Alarms - Response Electronics Ltd

L.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i byen har vi enda en slik klokke som man vrir på for å vise når man startet parkeringen - og legger i front ruta. Gratis altså....

Fungerer meget bra.

Selve parkeringsautomat opplegget har vel egentlig aldri tjent penger, det har bare gått til å dekke automatene og personene som server det. Gebyrene derimot.......

Derfor lønner det seg selvfølgelig å gjøre det så vanskjelig som mulig for publikum, uklar skilting osv...
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt paranoid tankegang Spock.....

Skilting finnes det egne regler for og det fungerer greit i det store og hele, eller.....?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt paranoid tankegang Spock.....

Skilting finnes det egne regler for og det fungerer greit i det store og hele, eller.....?

Åja, det finnes regler som alle følger, dumme meg, det vel derfor det ikke finnes noen klager?

:-D

Når det gjelder paranoid? Vel ja kanskje det.... skal vel ikke nekte for at du er inne på noe der
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ingen av de finner hverandre i nettverksgruppen hjemme
    Virker ikke som om de får kontakt på noe vis. For det er vel 2 routere som er koblet i lag på et vis hvis du skjønner.

Altså her er oppsettet

Fibersentral->trådløs routing til laptop1 & 2
    Fibersentral->Kablet til ekstern router->kablet til htpc

Mulig jeg er sløv, men ca sånn er det jeg mener
    har ikke tilfeldigvis blitt slik at de er på to forskjellige ip addresser.

Altså for eksempel 192.168.0.1 på trådløst og 192.168.1.1 på kablet (subjektive addresser...)
    Det kan skape kluss,
    Har skjedd meg før...

Er det fibersentralen som er dhcp klienten?
    om ikke så har jo IKKE de to routerne kontakt med hverandre.

EDIT, Lars beat me to it...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var så mye interessant her at jeg ikke vil fjerne noe i quote.

Hvis kommunene kan drive dette billigere (les: ha rimeligere gebyrer) og vi vil at de skal overta alle p-plasser på grunn av dette, hva skjer da?
    Jo, kommunene må ansette x-antall nye kontrollører og adm. ansatte og dette medfører enda høyere kostnader i kommunen = økte p-avgifter og gebyrer. Omsetningen går selvfølgelig opp med flere p-plasser, men det er ikke ensbetydende med samme eller lavere priser/gebyrer - såpass kjenner jeg det offentlige. Flere boliger i kommunen er ikke lik lavere kommunale avgifter, f.eks.

Offentlige arbeidsplasser er en bra ting, offentlig administrasjon er ikke ensbetydende med tungrodd og dyr drift. Det man vil unngå i et heloffentlig parkeringssystem er graden av texas ettersom inntekten fra "arbeidet" er mindre viktig. Ditt eksempel vedr. flere boliger osv: Dette betyr større trykk på vann, kloak, renovasjon, brøyting osv, dette medfører merutgifter kontra færre innbyggere.

Og det er ikke sikkert at kommunen har økonomisk overskudd på sine p-plasser heller.

Og hva er forresten p-avgiften (ikke boten) pr time på CityPark i forhold til kommunal p-plass? Mulig den er noe høyere, men det har vi (og Willoch) råd til. Han har her gjort en feil og må betale for det. Han har objektivt ansvar å sette seg inn i ekstragebyrer. Slik fungerer systemet og jeg ser ærlig talt ikke noe problem med dette.
    Parkering og bot og kontrollører er et yndet tema å hakke på, men hallo - det er i bunn og grunn mitt og ditt ansvar å overholde regelverket (p-tiden).
    Helt enig! Vi som brukere av et tilbud er og skal alltid forholde oss til regelverket rundt det. PT. er ikke 5-6-700.- mye for en P-Bot og P-avgiften er stort sett grei med unntak av CityPark sine annlegg i indre kjærne av Oslo, det er ille dyrt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i byen har vi enda en slik klokke som man vrir på for å vise når man startet parkeringen - og legger i front ruta. Gratis altså....

Fungerer meget bra.

Selve parkeringsautomat opplegget har vel egentlig aldri tjent penger, det har bare gått til å dekke automatene og personene som server det. Gebyrene derimot.......

Derfor lønner det seg selvfølgelig å gjøre det så vanskjelig som mulig for publikum, uklar skilting osv...
    Jeg ser helt klart behovet for bøtelegging av feilparkeringer. Hva med å innføre en parkeringsskatt som følger feks. veiavgiften? Da vil alle betale likt (sosialistisk) og vi kan senke takstene vesentlig sammtidig som de offentlige utgiftene ikke øker..?

Når det gjelder skiltplassering osv. er jeg enig i at det til tider er umulig å finne automaten.

L.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei ny her...

hei.. sikkert ikke den beste plassen og spørre men jeg slår til
    noen som kan litt om 125cc motorer ??
    jeg har skaffa meg en 125cc motor ala denne: Skyteam/Monkeybike/etc-125ccm - 3.500,00Kr : Crash’n Burn, Speed’n spare parts bare mye billigere
    den har mikuni 24mm forgasser..

noen som vet hvordan jeg kobler denne sammen slik at jeg får start på den ?
    jeg vil gjerne bruke den på en gokart sjønner du
    jeg har alt av elektriske deler men sjønner ikke hvor ting skal kobles på..

har søkt på google lenge nå og er svært lei!!!
    takker for alle fremtidige svar!! send pm med linker til sider som forklarer hvordan jeg kan bruke den på gokart

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lilleper
    hei.. sikkert ikke den beste plassen og spørre men jeg slår til
    noen som kan litt om 125cc motorer ??
    jeg har skaffa meg en 125cc motor ala denne: Skyteam/Monkeybike/etc-125ccm - 3.500,00Kr : Crash’n Burn, Speed’n spare parts bare mye billigere
    den har mikuni 24mm forgasser..

noen som vet hvordan jeg kobler denne sammen slik at jeg får start på den ?
    jeg vil gjerne bruke den på en gokart sjønner du
    jeg har alt av elektriske deler men sjønner ikke hvor ting skal kobles på..

har søkt på google lenge nå og er svært lei!!!
    takker for alle fremtidige svar!! send pm med linker til sider som forklarer hvordan jeg kan bruke den på gokart
    Heisan og velkommen til forumet!

Særdeles utradisjonelt spørsmål her inne! Skal vi ha mulighet til å hjelpe deg må vi nok ha vesentlig mer info om den motoren din: Produsent, modellnavn/nummer, gjerne hvor du har kjøpt den, produksjonsland osv.. Desto mer info desto lettere for oss GoogleRever å snuse opp ting!

L.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Jeg ser helt klart behovet for bøtelegging av feilparkeringer. Hva med å innføre en parkeringsskatt som følger feks. veiavgiften? Da vil alle betale likt (sosialistisk) og vi kan senke takstene vesentlig sammtidig som de offentlige utgiftene ikke øker..?

Når det gjelder skiltplassering osv. er jeg enig i at det til tider er umulig å finne automaten.

L.
    Selv prøver jeg å unngå så mye som mulig å dra til byen eller andre steder med parkeringsautomater.

Det er det enkleste :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv prøver jeg å unngå så mye som mulig å dra til byen eller andre steder med parkeringsautomater.

Det er det enkleste :-D
    Alternativet er å handle Elbil :-D

Tesla Roadster på batteridrift!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du ikke parkeringsbot med en slik?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Heisan og velkommen til forumet!

Særdeles utradisjonelt spørsmål her inne! Skal vi ha mulighet til å hjelpe deg må vi nok ha vesentlig mer info om den motoren din: Produsent, modellnavn/nummer, gjerne hvor du har kjøpt den, produksjonsland osv.. Desto mer info desto lettere for oss GoogleRever å snuse opp ting!

L.
    den er i grunn helt lik den jeg linket til.. eneste forsjellene jeg kan se er isolasjonen på dei 2 kablene som henger over sylinderen som er annaledes..
    det står "lifan" på den andre siden. så langt har jeg funnet ut at den er en "lifan honda 125cc" motor og med mikuni 24mm forgasser (som jeg ikke vet hvordan den skal kobles opp, der er ikke trotle-body på den?)

jeg kjøpte den av en kompis som skulle bruke den på moped.. men nå har han bil, han vet heller ikke hvordan man kobler den til..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, det finnes regler som alle følger, dumme meg, det vel derfor det ikke finnes noen klager?
    :-D
    Hvor mange av klagene blir tatt til følge?
    Hvor mange "prøver seg" - altså ikke en genuin klage, bare et forsøk på det?

Ja, det finnes eksempler på uheldig skilting. Men prøv å se det i perspektiv: med så mange skilt og så mange variasjoner i terreng/byplanlegging/arkitektoni - det må være en "prøvelse" innimellom å få til tydelig skilting.
    Jeg synes de er flinke jeg, egentlig.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, det finnes eksempler på uheldig skilting. Men prøv å se det i perspektiv: med så mange skilt og så mange variasjoner i terreng/byplanlegging/arkitektoni - det må være en "prøvelse" innimellom å få til tydelig skilting.

Når jeg tenker etter så har du nok rett.

De fleste som klager har gjort en feil og er egentlig kun ute etter å lure parkeringsselskapene. Kanskje ikke hver gang, men antagelig ganske ofte.

Som du skriver: klagene blir jo nesten bestandig avvist av parkeringsselskapet, dette fordi de ikke hadde bøtelagt bileier feil. Det sier jo sitt!

Egentlig så er jo skiltingen bra nok, det er ikke lett for parkeringsselskapene å finne frem i jungelen av regler heller, skal de lide bare for at de prøver å gjøre samfunnet vårt litt ryddigere.

Når man tanker litt etter så er gebyrene heller ikke avskrekkende, egentlig burde de vel heller ligge på kr 2000 - 3000,- slik at folk kanskje lærte litt!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du ikke parkeringsbot med en slik?
    Sitat Opprinnelig postet av Belona
    sitat:
    Eierne slipper å betale årsavgift, i år er den kr 2265,-. Elbiler kan dessuten passere bomringene i Norge vederlagsfritt, og er fritatt fra parkeringsavgift på offentlige områder.
    Det betyr at alle liker ElBiler utenom CityPark :-D

Hva er egentlig en elbil?

L.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet er de som har provisjon pr. bot.
    Det er da det går ille.
    Ikke noe rom for mennesklig tolking når det er penger i bildet...
    De er også ekstra aggresive og gjerne bøtelegger uten at det er grunnlag for det.

Største problemet er når den stakkars personen skal klage det inn. man kommer INGEN vei!
    Pga regelverket er helt håpløst for "forbrukerne", man må nesten ha Fotobevis og vitner for å i det hele tatt klare å fjerne ei urettmessig bot...

EDIT:
    Snakker av personlig erfaring, da jeg har reis rundt i mesteparten av landet og fått ett utall bøter...=P

Ett artig eksempel.
    (jeg var i denne saken bare vitne)
    Jobbet ved Storo i Oslo,
    På en søndag.
    En elektrikker hadde parket på nedsiden av ett bygg.
    Mannen satt i bilen, bilen sto å gikk, mens han drev å leita etter info om kunden han skulle til.
    Det var 20 parkeringsplasser som ikke var i bruk (da alle var skiltet til Frisørsalongen m.m)
    Han stod på den som var merket frisørsalong.

Frisørsalongen var seff stengt siden det var søndag. og bortsett fra vår bil var hele parkeringsplassen tom.

Parkeringsvakten kom kjørende, parkerte rett bak bilen til elektrikkeren,
    Strategisk til slik at han ikke kunne se ham i sidespeilene.
    Han gikk også veldig tett til sin egen bil og hold seg hele tiden på baksiden av bilen slik at elektrikkeren ikke skulle se ham.
    Tok alle bildene bakenfra der.
    Han skrev ut boten også mens han sto der.

SÅ gikk han bort til frontruten til elektrikker bilen, klasket bota på ruta, og for før elektrikkeren rakk å summe seg.

Man kan si det man vil... men det var å gå for langt spør du meg.
    Ingen av plassene trengtes den dagen, og elektrikkeren hadde jo ikke tenkt å parkere der, han måtte ha en plass å stå mens han sjekket papirene sine...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med med asvaberg her, de som klager er som regel folk som bare prøver å lure seg unna.

Egentlig burde det koste en saftig avgift eller noe for å klage, dette koster jo parkeringsselskapene store summer hvert år!

Side 1598 av 2256 FørsteFørste ... 598 1098 1458 1468 1478 1488 1498 1508 1518 1528 1538 1548 1558 1568 1578 1588 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1608 1618 1628 1638 1648 1658 1668 1678 1688 1698 1708 1718 1728 1738 2098 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •